Man met vriendin naar de sauna?

25-04-2008 17:15 295 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man gaat een avondje naar de sauna met een vriendin.

Nu vind ik dat ok. Tenminste ik vind het niet leuk, maar wel ok.

Ook al ben ik erg wantrouwend nav een voorval 7 jaar geleden, maar na een aantal recente heel goede gesprekken over vertrouwen etc heb ik veel meer vertrouwen in hem.

Mara nu de reacties van de buitenwereld, ik wordt er toch weer onzeker van.

De meeste mensen reageren van: eeeeh, met een vriendin? Eh nou eh...

Een ander: ehm, ik zeg niets....

Ben ik nu afgrijselijk naief of is het wel normaal om met een vriendin naar de sauna te gaan als getrouwde man?

Ze gaan overigens naar een heel normale sauna (Elysium)

Ik ken de vriendin heel goed. En ik had ook wel mee gemogen zij het dat ik niet kan ivm medische oorzaak.

Hij was wel angstig me toestemming te vragen, en opgelucht dat ik het ok vond. En blij dat ik er geen probleem van maakte.

Ik vind het niet heel leuk hoor dit, maar wil hem niet van alles verbieden.

Wat vinden jullie, zou je man dit "mogen"?
Vertel eens wat dat respect dan inhoudt? Wat het met respect te maken heeft?
Ik zou het ook niet leuk vinden! Gelukkig heeft die van mij een bloedhekel aan sauna's (en ik ook)

Hoe zit het dan met die vriendin? Is het een wederzijdse vriendin? Is het een vriendin van je man? Of juist een van jou?
quote:Nijntje schreef op 25 april 2008 @ 19:38:

[...]

Precies. He-le-maal mee eens.Maar wat is dan het respectloze? Dat probeer ik te achterhalen
quote:dropje schreef op 25 april 2008 @ 19:39:

Vertel eens wat dat respect dan inhoudt? Wat het met respect te maken heeft?Als je weet dat je partner er moeite mee heeft, als je weet dat het haar onzeker maakt en er net een gesprek over hebt gehad, na zeven jaar.....dan vind ik dat je het fatsoen moet opbrengen om respect te tonen en er rekening mee moet houden dat het haar pijn doet. Dus niet gaan.
[quote]isabon schreef op 25 april 2008 @ 17:15:

Hij was wel angstig me toestemming te vragen, en opgelucht dat ik het ok vond. En blij dat ik er geen probleem van maakte.

quote]

Toestemming vragen?? Hallo zeg!

Eerst zeg je dat je er geen problemen mee hebt, maar nu gaat twijfelen door wat 'anderen' er van zeggen.

Ik zie het probleem totaal niet. Mijn man gaat regelmatig alleen naar de sauna of met een clubje (studie)vrienden (mannen en vrouwen) en mijn broer heeft een vriendin die hij al een jaar of 20 kent waar ie iedere 6 weken mee naar de sauna gaat, omdat mijn schoonzus niet van de sauna houdt.

Wat kan jou het nou schelen wat 'anderen' er van vinden? Ik vind het trouwens al bespottelijk dat je dit blijkbaar met anderen bespreekt.
Het valt wel op dat de ervaren saunabezoekers er heel anders over denken dan degenen die dat niet zijn.

Ik vind het moeilijk mijn mening te vormen omdat ik uit een situatie kom dat ik overal wantrouwend over was. Dat ging langzaam beter en sinds onze gesprekken veel beter.

Overigens is mijn man heel makkelijk met naakt. We zijn wel eens op een naturisten camping geweest. En hij kleed zich ook heel makkelijk ergens om.

Ook is hij met deze vriendin volgens mij lang geleden op het naaktstrand geweest.

En vriendin is al helemaal heel makkelijk met bloot.

Vandaar dat ik eerst niet zo heel erg verontrust was, maar ik voel me er niet helemaal 100% zeker over dus.
Bovendien, als je een relatie hebt met elkaar, zijn er bepaalde dingen die je niet met een ander doet. Een soort stilzwijgende afspraak. Je gaat niet met een ander dan je partner een dagje weg ( van de andere sexe) en al helemaal niet naar de sauna. Maar dat vind ik, ik zeg het er maar even bij.
quote:shining schreef op 25 april 2008 @ 19:42:

[...]

Als je weet dat je partner er moeite mee heeft, als je weet dat het haar onzeker maakt en er net een gesprek over hebt gehad, na zeven jaar.....dan vind ik dat je het fatsoen moet opbrengen om respect te tonen en er rekening mee moet houden dat het haar pijn doet. Dus niet gaan.

Haar openingspost:

Ook al ben ik erg wantrouwend nav een voorval 7 jaar geleden, maar na een aantal recente heel goede gesprekken over vertrouwen etc heb ik veel meer vertrouwen in hem.

Zoals ik het lees, vind to het ok al heeft ze er moeite mee, en heeft ze nu veel meer vertrouwen in hem, en zijn het vooral de reacties van de buitenwereld waardoor ze onzeker wordt. Als ze het echt zoooooo vervelend vindt, wat ik er dus niet uit haal, moet ze dat zeggen tegen haar vriend, en niet eerst zeggen dat ze het ok vind. Maar dat haal ik er dus niet uit.
quote:dropje schreef op 25 april 2008 @ 19:48:

[...]

Haar openingspost:

Zoals ik het lees, vind to het ok al heeft ze er moeite mee, en heeft ze nu veel meer vertrouwen in hem, en zijn het vooral de reacties van de buitenwereld waardoor ze onzeker wordt. Als ze het echt zoooooo vervelend vindt, wat ik er dus niet uit haal, moet ze dat zeggen tegen haar vriend, en niet eerst zeggen dat ze het ok vind. Maar dat haal ik er dus niet uit.Inderdaad, zoals Dropje zegt
quote:shining schreef op 25 april 2008 @ 19:47:

Bovendien, als je een relatie hebt met elkaar, zijn er bepaalde dingen die je niet met een ander doet. Een soort stilzwijgende afspraak. Je gaat niet met een ander dan je partner een dagje weg ( van de andere sexe) en al helemaal niet naar de sauna. Maar dat vind ik, ik zeg het er maar even bij.Watte??? Niet met iemand van de andere sekse een dagje weg? Waarom niet?
Je kan overigens heerlijk sexen in de stoomcabine. Alles warm, vochtig en glad. Ik zou het wel weten hoor.
Het wantrouwen zit in jezelf hoor. Dan maakt het niks uit wat anderen zeggen. Wat maakt jou het uit wat een ander zegt als je niet twijfelt?

Als je wel twijfelt, ja dan zou je je kunnen laten beïnvloeden. Maar het wantrouwen zit in jezelf, dat komt niet door een paar reacties.
quote:dropje schreef op 25 april 2008 @ 19:37:

[...]

Ik vind dit dus echt bullshit. Sauna doe je om de sauna en niet omdat je met iemand een nummertje wil maken. Dat kan ook als je samen naar een restaurant gaat en daarna een parkeerplaats opzoekt. Zoals ik het lees vond to het eerst goed en is ze daarna gaan twijfelen omdat een hoop mensen in haar omgeving haar voor gek verklaarden. Dat kan, maar praat haar niet aan dat het om iets abnormaals gaat. Als je hier lang op de relatiepijler rondhangt, zie je overal spoken en kun je je man nooit meer 'zomaar' met een andere vrouw iets laten ondernemen.

Ik praat haar niets aan. Ze opent zelf een topic om onze mening te vragen. Dus ergens heeft ze een gevoel ..... het is niet helemaal normaal. 2x schrijft ze dat ze het niet leuk vindt. Haar omgeving vindt het ook niet normaal schrijft ze. Hij vraagt het met angst en beven, waarom? TO schrijft omdat hij al dacht dat ze het niet wilde. Nou als je dat weet dan doe je dat toch niet uit respect voor je partner? Lekker ontspannen zal hij niet zitten als hij weet dat zijn vriendin thuis ongerust is. Bij jou Dropje is het wel normaal schrijf je. Prima maar dat hoeft dan toch niet voor iedereen te gelden? Hij is al een keer niet zo trouw geweest. Daarbij, zijn vreemdgaan is pas net uitgesproken zegt ze dus het is toch een issue nog al die tijd geweest en het voorval is nog niet vergeten. Dus waarom dan het spek op de kat binden?

Dus ik geef mijn mening dat ik het (in deze situatie) niet zou accepteren. (in mijn eigen situatie nooit trouwens)
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Absoluut niet mee eens Shining, vind ik alleen maar getuigen van wantrouwen jegens je partner en vriendinnen waar je partner eventueel mee op stap zou gaan. Ik gun mijn vriend van harte een leuke dag met 1 van zijn vriendinnen of zelfs mijn vriendinnen. Ben het dan ook eens met de saunagangers, vind het prima kunnen, en zie ook het respectloze niet. Ik vind het juist van respect getuigen als je elkaar die ruimte kunt geven.
Shit Eleanora, heb ik nou weer het spreekwoord verkeerd van die kat en het spek? Je heb me er al een keer op gewezen maar ben het weer vergeten.
Maar de conclusie klopt toch ook niet dat de mensen die zeggen dat ze het leuk zouden vinden geen saunagangers zijn?

Je kan toch ook het leuk vinden om met je partner naar de sauna te gaan maar het niet leuk vinden als je partner samen met een vriendin zou gaan?
quote:mylenevalerie schreef op 25 april 2008 @ 19:56:

Shit Eleanora, heb ik nou weer het spreekwoord verkeerd van die kat en het spek? Je heb me er al een keer op gewezen maar ben het weer vergeten.kat op het spek binden
quote:mylenevalerie schreef op 25 april 2008 @ 19:59:

Maar de conclusie klopt toch ook niet dat de mensen die zeggen dat ze het leuk zouden vinden geen saunagangers zijn?

Je kan toch ook het leuk vinden om met je partner naar de sauna te gaan maar het niet leuk vinden als je partner samen met een vriendin zou gaan?Ik gun mijn man gewoon een avondje/dagje sauna, of dat nou met mij, een vriend of een vriendin is. Bloot slaat dood, een slechtere plek voor een avontuurtje bestaat er niet. En bovendien vertrouw ik de mensen om mij heen volkomen.
quote:Jacqie schreef op 25 april 2008 @ 20:01:

[...]

kat op het spek binden *proest*
Dat is dus wat ik probeer te achterhalen. In hoeverre is naar de sauna gaan meer de kat op het spek binden dan uit eten gaan oid.

Qwertu en Dropje zijn ervaren saunagangers zo te lezen en zeggen juist van niet. Ik moet zeggen dat dat wel geruststelt.

Ik ga er niet vanuit dat mijn man iets van plan is, dat geloof ik niet. Maar de angst zit hem in onverwachte situaties waarin het vleesch opeens zwak kan zijn. Dat hij dan niet genoeg weerstand kan bieden zeg maar.
Ik persoonlijk zou er absoluut geen moeite mee hebben.

Misschien sta ik wel heel stevig in mijn schoenen ofzo hoor, maar het zou niet in mijn hoofd opkomen om te denken dat hij naar de sauna gaat met een vriendin om daar wat uit te spoken.

Net zoals dropje zegt, dat kunnen ze ook doen na een hapje eten, hup stil parkeerplekje en uitleven maar.

Ik denk dat het vooral je eigen onzekerheid is.
Ik ben eens met een vage bekende naar de sauna geweest, en er was wel degelijk spanning tussen ons daar in die sauna.

We hebben het daarna bij hem thuis gedaan.
quote:shining schreef op 25 april 2008 @ 19:47:

Bovendien, als je een relatie hebt met elkaar, zijn er bepaalde dingen die je niet met een ander doet. Een soort stilzwijgende afspraak. Je gaat niet met een ander dan je partner een dagje weg ( van de andere sexe) en al helemaal niet naar de sauna. Maar dat vind ik, ik zeg het er maar even bij.Ben ik het mee eens ,zie het al gebeuren dat ik met de kameraad van mijn vriend de sauna instap.Dat gaat wel te ver ik zou het van mezelf niet eens willen,en ook al is het je beste vriendin of een collega zij zouden niet de eerste zijn.Maar goed tegenwoordig moet alles maar kunnen anders ben je stijf en bekrompen laat ik dat dan maar zijn,maar het gaat er wel mee door.Heb al vele relaties op de klippen zien lopen waar alles maar getolereerd werd van elkaar want ze waren zo open en vrijdenkend .Ja en dan gaat het een keer mis en dan is het jammeren geblazen.
Ik ben een ervaren saunaganger, maar geen denken aan dat ik mijn vriend met een vriendin zou laten gaan. Verzet het saunadagje gewoon een maandje (of 2). Ik neem aan dat het met z'n drieeen ook gewoon veel gezelliger is, of niet?
Count your blessings...
Stijf en/of bekrompen is wel het andere uiterste hoor.

Ik vind helemaal niet dat alles maar moet kunnen, maar of je nu met een vriend of een vriendin naar de sauna gaat, ik zie daar geen verschil in.

Sauna is gewoon heerlijk ontspannen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven