Hang naar spanning/drama??

16-10-2012 13:31 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 32 en alleenstaande moeder van 2. Mijn derde serieuze relatie is zojuist op de klippen gelopen...nou ja...zojuist...officieel is het uit sinds december vorig jaar. Tot een week of 2 geleden hebben we gelat....totdat hij te kennen gaf dat hij niet meer kan/wil. Daar zijn vele redenen voor...ik begrijp ze, maar ze frustreren mij enorm. Het ligt niet aan het feit dat hij niet van mij houdt, maar door zijn verleden (gescheiden man) blokkeert hij gewoon en laat niemand écht dichtbij komen. Dichtbij is confrontatie en die gaat hij uit de weg. Iig...door dit 'gebrek' bij hem, moet ik het veld ruimen. Cru gezegd, maar zo voelt het.

I.p.v. dat ik loslaat...bijt ik mij nog harder vast, want IK wil hem helpen....

Volgens een goede vriend van mij ga ik iemand zien als een 'project'.

Ik ben hierover na gaan denken en ik vind dat hij gelijk heeft. Ook mijn vorige relaties waren mannen die 'iets mankeerden' en die ik wilde 'helpen'.

Toen ik tegen die vriend zei dat ik misschien eens moet kiezen voor iemand zonder bagage, voor een 'saai en stabiel' iemand was zijn reactie 'dat hou jij niet vol, dat is té saai voor je'. En dat kwam wel binnen bij mij...want hij had wederom gelijk....het is net alsof ik altijd iets van 'drama' om mij heen moet hebben of in ieder geval iets om mij mee bezig te houden. Ik ben van nature erg snel verveeld...en ben ook bang dat ik mede daardoor nog alleen ben.

Ik heb een tijdje bij een psych gelopen, maar denk er sterk over nog 's terug te gaan om te kijken waar deze hang naar 'spanning' vandaan komt. Misschien moet ik eens aan mijzelf gaan werken i.p.v. een ander te willen helpen :S

Herkent iemand dit?
Zoek een spannende hobby en ff geen spannende man. Denk dat je kind van 2 nu even prioriteit moet hebben dan een volgend projectje
Nee, niet herkenbaar. Als ik iemand had willen redden dan was ik de hulpverlening ingegaan.
poeh, zulke mannen probeer ik als alleenstaande moeder juist te ontwijken.
wij slapen nooit.
Dat zit in je karakter.. Ms is t meer overtuiging dat t spannend is als er iets mis mee is..
quote:vlinder72 schreef op 16 oktober 2012 @ 13:34:

Zoek een spannende hobby en ff geen spannende man. Denk dat je kind van 2 nu even prioriteit moet hebben dan een volgend projectje

Heb 2 kinderen, geen kind van 2

Tips voor een spannende hobby?
Gewoon is ook zo gewoon he
quote:valentinamaria schreef op 16 oktober 2012 @ 13:35:

poeh, zulke mannen probeer ik als alleenstaande moeder juist te ontwijken.Ik selecteer ze er niet op hoor Deze leek überstabiel...en ís dat in feite ook, totdat je het toplaagje eraf krabt....
het is ook niet spannend, maar vermoeiend.

heb een paar keer een date gehad met zulke mannen, met 1 een scharrel, maar t is eenrichtingsverkeer.
wij slapen nooit.
Schieten?
dat stabiel lijken herken ik, goed je radar aanzetten.
wij slapen nooit.
quote:3wieler schreef op 16 oktober 2012 @ 13:34:

Nee, niet herkenbaar. Als ik iemand had willen redden dan was ik de hulpverlening ingegaan.Ja, daar gaat het al mis..die afslag heb ik gemist! Mocht ik het overdoen, dan zat ik in de hulpverlening.
Auto racen parachute springen paardrijden sky diven vliegles
quote:lilyrose2012 schreef op 16 oktober 2012 @ 13:38:

Schieten?Hmm...geen slecht idee!!
quote:lilyrose2012 schreef op 16 oktober 2012 @ 13:39:

Auto racen parachute springen paardrijden sky diven vlieglesMijn werk bestond ooit uit dagelijks een paar bungy sprongen doen...dus ik zoek iets in die richting ja...alleen..had ik toen nog geen kinderen en nu wel, verantwoordelijkheidsgevoel speelt nu een grote rol
Omscholen
quote:lilyrose2012 schreef op 16 oktober 2012 @ 13:37:

Dat zit in je karakter.. Ms is t meer overtuiging dat t spannend is als er iets mis mee is..Ik ben er idd bang voor....zou een psych dat eruit kunnen halen?
quote:lilyrose2012 schreef op 16 oktober 2012 @ 13:42:

Omscholen

Mogelijkheid vaak onderzocht..maar met de kant die ik op zou willen én 2 kleine kinderen opvoeden in je eentje...is dat bijna niet te doen...helaas

Maar fijn dat je meedenkt
Heb je ooit van schematherapie gehoord, dat je omstandigheden zoals een relatie met veel drama opzoekt omdat je als kind geleerd hebt dat dat "thuis" is? Omdat je dan de spanning, de chemistry voelt die je herkent?

Lees het boek reinvent your life eens (weet niet wat de titel in NLse uitgave is. Gaat over steeds weer in dezelfde valkuilen trappen.
als je lastige mannen in je leven kan hebben kan je ook omscholen.
wij slapen nooit.
quote:dubbelma schreef op 16 oktober 2012 @ 13:43:

Heb je ooit van schematherapie gehoord, dat je omstandigheden zoals een relatie met veel drama opzoekt omdat je als kind geleerd hebt dat dat "thuis" is? Omdat je dan de spanning, de chemistry voelt die je herkent?

Lees het boek reinvent your life eens (weet niet wat de titel in NLse uitgave is. Gaat over steeds weer in dezelfde valkuilen trappen.

Heb er nog nooit van gehoord, zowel van schematherapie niet als het boek niet. Ik ga het eens googlen.

Soms denk ik wel eens dat ik het opzoek in anderen, zodat ik niet naar mijzelf hoef te kijken...
quote:valentinamaria schreef op 16 oktober 2012 @ 13:44:

als je lastige mannen in je leven kan hebben kan je ook omscholen.Ja? Denk je...ik zal weer eens in de mogelijkheden duiken...
omscholing zal meer rendement opleveren dan zo,n dramaking.
wij slapen nooit.
Why not
Ja, ik herken het. Het werd voor mij duidelijk na het lezen van het boek Als hij maar gelukkig is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven