Lijf & Lijn alle pijlers

Het cambridge 500 dieet.

02-11-2011 22:22 4269 berichten
Alle reacties Link kopieren
A.s. maandag begin ik met het cambridge 500 dieet. Ik vroeg mij af of er meer mensen zijn die hier ervaring mee hebben, wellicht ook a.s. maandag starten, reeds gestart zijn of andere ervaringen hebben.

Op de cambridge site is ook een forum maar is niet echt mijn "stijl" zeg maar, vandaar het topic hier.

Alle tips, ervaringen en adviezen zijn welkom.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Bijna negen weken. Ik hou gewoon niet van de producten. Te zoet.

Ik doe nu de 500 met een extra 100 kcal extra per dag. Zonder koolhydraten dan wel. De repen geven meer kcal en koolhydraten en die eet ik zo goed als niet. Dus ik ga het wel redden.......hoop ik....... Ik hoop er nog 13kilo af te bikkelen maar met 10 heb ik ook een gezond bmi. Dat is mijn doel.
Slapen is goud
Wel herkenbaar noppie, ik ben de Shakespeare ook erg zat veel te zoet. De repen vind ik nog wel lekker, maar kom op je bent met je laatste stukje bezig kom op je kan het! Ik moet volgende week weer wegen en ik denk dat ik het dan ga hebben over het afbouwen. Mijn BMI is inmiddels weer goed gezond en als het goed is ben ik dan ongeveer 15 kilo kwijt. Mijn doel was 20 kilo maar ik denk dat ik dat niet vol houd ivm duizeligheid en ik vindt het er ook niet mooi uit zien. Na cb wil ik wel verder gaan met GOK zijn er hier meer die dat al eens gedaan hebben of die dat ook van plan zijn?
Veel herkenbare berichten hier momenteel. Net als Noppie eet ik nu ook bijna elke dag er wel iets bij. En net als poldergirl zit ik ook een paar kilo boven mijn oorspronkelijke streef, maar ben ik er wel klaar mee. Ik wilde ook gaan GOKken maar mijn consulente vindt dat helemaal niks. Denk dat ik nu met haar hulp gewoon ga opbouwen en dan eventueel later nog overstap als ik het dan nog wil. Vind het opbouwen te spannend om zelf aan het experimenteren te gaan.
manamana...tutuutududu
Hè lady-Dana weet je ook waarom je consulente er op tegen was? Ik ben me er een beetje in te verdiepen maar ik zie nog geen grote negatieve punten.
Poe, 9 weken is ook wel een tijd! Ik denk dat ik zelf tot eind nov/ begin dec doorga en dan met op/afbouw beginnen. Dan kan ik de feestdagen tenminste eten. Ik hoop dat ik dan 15 kilo kwijt ben. Dan heb ik nog geen gezond BMI, maar die laatste 10 kilo wil ik dan met behulp van Weightwatchers er verder af werken. Dus door gezond eten en sporten. Met WW hou ik dan vnl bij wat ik per dag eet en daar kun je uiteindelijk ook mee stabiliseren. Ik heb CB nooit gezien als iets wat ik 3/4 maanden zou kunnen volhouden!

Wat is GOK?
anoniem_39851 wijzigde dit bericht op 16-10-2012 12:20
Reden: spelfoutje
% gewijzigd
Ik moet nog 15 kilo hè. Maar ben dus niet se enige die er tabak van heeft....
Slapen is goud
@ poldergirl: Zij zegt dat je koolhydraten gewoon nodig hebt en dat als je deze maar één keer per dag een uur tot je neemt dat je lichaam ze dan als een gek op gaat slaan (net als wat iedereen eigenlijk altijd van calorieen zegt). En dat als je geen koolhydraten eet dat je dan geen brandstof hebt om je lijf aan de gang te krijgen. Eigenlijk het tegenovergestelde zo'n beetje van wat het boek zegt. Ik ben het er ook eigenlijk niet mee eens, maar weet nogmaals niet hoe ik er zelf een draai aan zou moeten geven. In het opbouwboekje staat dat je bijvoorbeeld magere producten moet eten, ik durf dat niet zomaar te vervangen door roomboter etc. Daarom denk ik eerst maar terug naar een normaal eetpatroon. Maar ik vind GOK (grip op koolhydraten trouwens Parish) nog steeds heel goed klinken en iedereen is er inderdaad erg positief over.
manamana...tutuutududu
Wwaarom pakken jullie niet weight watchen voor die laatste kilo's? Dat helpt ook bij gezond eetpatroon.
Slapen is goud
Ik denk dat ik dat.ook doe parish. Ik hoop er dan 20 kwijt te zijn. Dan afbouwen en opbouwen is ook nog kilo's verliezen.
Slapen is goud
Eigenlijk zou ik beginnen met afbouwwk 2, maar ik ben het een beetje kwijt. De eerste week was best moeilijk. Ik eet makkelijk iets te veel, of net iets anders. Laatst bv gaan wokken met een feestje, en dan eet ik wel alleen maar groente en garnalen, maar dat is dan wel gebakken in te veel olie.

Gister een paar patatjes meegegeten, en vanochtend meteen gaan hardlopen. Maar natuurlijk niet in ketose. Ik zit een kilo boven mn streefgewicht ipv een paar eronder, en merkte dat ik aan CB maaltijden niet meer genoeg had. Was duizelig en voelde me zwakjes. Die laatste kilos hoop ik met sporten eraf te krijgen. Ik heb wel veel moeite met niet-eten, wat ik tijdens de CB maaltijden niet of minder had. Misschien komt dat ook omdat ik nu een ander ritme heb.

Zometeen afspraak met consulente, dus ga met haar overleggen wat ik het beste kan doen. Ik ben wel bang dat ik aangekomen ben

Wil niet al te depri klinken. Ben vandaag bv bruidsjurken wezen passen, en oh.. ik zag wel een kleine taille hoor :-)

@ParisH. Ik ben 13 aug begonnen met het dieet. Nu 1,5 wk in afbouw. Dus in 8 weken ruim 11 kg kwijt.

@PKT. Wat goed van je! Altijd leuk om te weten hoe het gaat na CB.

@Eefie. Wow meid! Dat gaat de goede kant op met je BMI.

@Noppie. Ik snap je. Het is niet niks wat je van jezelf vraagt. Denk goed aan je doel en kijk waar je goed bij voelt. Voor mij is dit wel het moment om slim fit te worden. Succes, je kan het!
Success is liking yourself, liking what you do, and liking how you do it.
Dank je, net lekker gesport. Les 7 evy in de pocket. Ik ga in ieder geval door tot enmet november. Dan kijk ik hoe ver ik ben en hoe verder. Volgens mij tot nu toe nog niet uit ketose geweest als ik mijn plasstripsmag geloven.

Chalsz hoe was het bij de consulente. Kan me niet voorstellen dat je gelijk bent aangekomen!

Leuk van je bruidsjurken. Heb ik nooit gedaan. Leuk hoor!
Slapen is goud
Hallo allemaal,

Hier gaat t ook met ups en downs! Merk dat ik steeds vaker iets tussendoor eet.....gekookt eitje, tonijn.....geen schokkende dingen dus maarja wel allemaal extra! Nu ben ik al wel een week of 18 bezig dus heel gek vind ik t eigenlijk niet!! Zit nog net niet op mijn streef en blijf een beetje hangen. Volgende afspraak met consulente op 2 november. Denk dat ik dan het opbouwen ga bespreken want merk dat ik er wel echt klaar mee ben!

En.....groot nieuws! Heb me weer ingeschreven bij de sportschool!! Joehoe!! Haha, rustig aan beginnen maar het lijkt me een goede combi als ik weer ga opbouwen.

Noppie nog ff volhouden hè.....!! Hoe meer je kwijt ben hoe meer gemotiveerd om het eraf te houden!! Tenminste zo werkt het bij mij.

Ben nu zo'n 30 kilo kwijt trouwens......maar die laatste 5 die ik eigenlijk nog wil zijn wel echt t moeilijkst hoor! Pffff......!

Hou vol allemaal!! Jullie kunnen het!!!!!! X
Hmmm....19 weken al zelfs!

@charlsz, hoe was t bij de consulente eigenlijk? Viel t mee??
jeetje eefie wat knap....diepe buiging!
Slapen is goud
Ten eerste... Eeffie, diep respect! houd vol met die laatste loodjes.

Nou, hoe bang kan je jezelf maken. Ik merk dat ik het eng vind om weer te eten. Zo bang om weer aan te komen. Bang dat de calorieen aan mn lichaam blijven plakken. Gesprek bij de consulente ging goed: Mijn gewicht was gelijk gebleven, vetpercentage gedaalt, spiermassa toegenomen en weer 1 cm eraf! Whoohoo.. nu voor het eerst sinds 10 wkn een boterham

Ik ben wel bewust van wat ik eet. Het zijn alleen soms wel de lekkere koolhydraten. Als ik het met mate probeer te doen (wat ik van nature nooit doe), en regelmatig sport (niet alleen in mn hoofd), hoop en moet ik dit vol te houden.
Success is liking yourself, liking what you do, and liking how you do it.
Heb net ook even geteld, ben nu 21 weken aan de gang. De laatste keer wegen 24 kilo kwijt. Maar de flow is soms ver te zoeken. Heb het er een beetje mee gehad. Sinds de vakantie lukt het niet zo lekker eigenlijk.

Heb nu maar weer wat andere smaken besteld, want vind de andere ff niet te harden!

Wou nog wel iets van 8 kilo kwijt, of 10 als het lukt. Maar merk dat even wat nemen een stuk makkelijker gaat.

Nou ja, moet mezelf even een schop voor mijn kont geven.
Zo! Klaar met opbouwen en inmiddels 15,3 kg lichter. Woehoe! Ik heb over 2 weken weer een afspraak met de consulent, kijken hoe het nu gaat na CB. Ik voel me goed, ik sport, eet gezond en zie er goed uit vind ik. Helemaal tevreden dus. Ik zal even bijlezen hier, ik heb een tijdje niet gekeken en loop blijkbaar wat achter. Vooral volhouden hoor dames!

NaamStartgewichtStreefGewicht nuTotaal afSprokkelientje102 kg75 kg71,5 kg30,5 kgPindarotsje106 kg67 kg65.1 kg40,9 kgBijenkoningin98,2 kg70 kg88.1 kg10.1 kgBabouche85.7 kg65 kg75 kg10,8 kgNouveau Riche78.2 kg65 kg67,8 kg10,4 kgKelly82,1 kg63 kg62,5 kg19,6 kgDiejeet97,2 kg75 kg75,4 kg21,8 kgEeffie106,9 kg70 kg78,6 kg28,3 kgEimear112,2 kg82 kg88,1 kg24,1 kgIgo4it105.2 kg75 kg83.1 kg22.1 kgWorldlyNathalie79.2 kg63 kg76,1 kg3,1 kgFernweh93.9 kg70 kg70,7kg23,2 kgAshley280394.3 kg75 kg83.0 kg11.3 kgHelenita271 kg61 kg59 kg12 kgPKT78,2 kg65 kg62,6 kg15,6 kgMiss H83,2 kg70 kg67,9 kg15,3 kgLady_Dana90.2 kg75 kg82.9 kg7.3 kgMissBurlesque126.4 kg80 kg116.4 kg10,0 kgNoppie72105.2 kg75 kg93,4 kg11,8 kgYilmaz71,5 kg60 kg57,4 kgtotaal af
Goed bezig meiden. Ik heb vanmorgen de 87 gezien dus ook weer gemotiveerd. Op naar de -20. Ik zal de tabel ook bijwerken, weegresultaat van een paar weken geleden. Aanstaande dinsdagochtend weer.

NaamStartgewichtStreefGewicht nuTotaal afSprokkelientje102 kg75 kg71,5 kg30,5 kgPindarotsje106 kg67 kg65.1 kg40,9 kgBijenkoningin98,2 kg70 kg88.1 kg10.1 kgBabouche85.7 kg65 kg75 kg10,8 kgNouveau Riche78.2 kg65 kg67,8 kg10,4 kgKelly82,1 kg63 kg62,5 kg19,6 kgDiejeet97,2 kg75 kg75,4 kg21,8 kgEeffie106,9 kg70 kg78,6 kg28,3 kgEimear112,2 kg82 kg88,1 kg24,1 kgIgo4it105.2 kg75 kg83.1 kg22.1 kgWorldlyNathalie79.2 kg63 kg76,1 kg3,1 kgFernweh93.9 kg70 kg70,7kg23,2 kgAshley280394.3 kg75 kg83.0 kg11.3 kgHelenita271 kg61 kg59 kg12 kgPKT78,2 kg65 kg62,6 kg15,6 kgMiss H83,2 kg70 kg67,9 kg15,3 kgLady_Dana90.2 kg75 kg82.9 kg7.3 kgMissBurlesque126.4 kg80 kg116.4 kg10,0 kgNoppie72105.2 kg75 kg90,3 kg14,9 kgYilmaz71,5 kg60 kg57,4 kgtotaal af
Slapen is goud
Hallo allemaal,

Ik ben net begonnen met het cambridge dieet en zoek eigenlijk een beetje herkenning.. zag dat hier een topic was geopend. Mag ik vragen wat de resultaten waren (en eventueel in welk tijdsbestek) en ben je op gewicht gebleven?

Heb je je altijd netjes aan het dieet gehouden?

Ben benieuwd naar jullie verhalen!

Ik wil in totaal 25 kg kwijt.
What does\'nt kill me, only makes me stronger
Hier nu 15 kilo in 7-8 weken. Één tussenweek gehad. In het begin razendsnel. Nu met 1,5 per week.
Slapen is goud
Wauw goed zeg! ik nu 4 kilo in 1 week, weet natuurlijk ook dat dit in het begin ff snel gaat en daarna langzaam aan. Wat eet je in je stopweek en kom je dan niet meteen veel aan na zo'n week?
What does\'nt kill me, only makes me stronger
In zo'n week in de ochtend en middag cb en in de avond kip/ vis met groenten. Ik was in die week ook 1.3 afgevallen.
Slapen is goud
NaamStartgewichtStreefGewicht nuTotaal afSprokkelientje102 kg75 kg71,5 kg30,5 kgPindarotsje106 kg67 kg65.1 kg40,9 kgBijenkoningin98,2 kg70 kg88.1 kg10.1 kgBabouche85.7 kg65 kg75 kg10,8 kgNouveau Riche78.2 kg65 kg67,8 kg10,4 kgKelly82,1 kg63 kg62,5 kg19,6 kgDiejeet97,2 kg75 kg75,4 kg21,8 kgEeffie106,9 kg70 kg78,6 kg28,3 kgEimear112,2 kg82 kg88,1 kg24,1 kgIgo4it105.2 kg75 kg83.1 kg22.1 kgWorldlyNathalie79.2 kg63 kg76,1 kg3,1 kgFernweh93.9 kg70 kg70,7kg23,2 kgAshley280394.3 kg75 kg83.0 kg11.3 kgHelenita271 kg61 kg59 kg12 kgPKT78,2 kg65 kg62,6 kg15,6 kgMiss H83,2 kg70 kg67,9 kg15,3 kgLady_Dana90.2 kg75 kg79.1 kg11.1 kgMissBurlesque126.4 kg80 kg116.4 kg10,0 kgNoppie72105.2 kg75 kg90,3 kg14,9 kgYilmaz71,5 kg60 kg57,4 kgtotaal af
manamana...tutuutududu
Zo....les 8 evy in de pocket en buikspierenpijn. Ha! Das goed nieuws. Nog beter nieuws ik dat ik vandaag voor het eerst in twee jaar weer naar de sauna durf. Ik denk dat ik dat daar ga vieren met een lekkere salade.

Succes vandaag meiden!
Slapen is goud
Goeie resultaten allemaal hoor! Ik hoop dat ik dat over een paar weken ook kan zeggen...

Hoe was het in de sauna Noppie? Wat goed voor je dat je dat nu weer durft.

Bij mij gaat het allemaal nog goed, wel af en toe momenten dat ik gewoon iets zou willen eten.. Feit dat ik vanmorgen 89 kilo woog spoort me dan wel weer aan om door te gaan, echt super! Eerste 5 kilo eraf in nog geen anderhalve week. Nog 6 kilo en dan zit ik op mijn pre-zwangerschaps gewicht, dat was mijn eerste doel en dat is binnen handbereik!

Hoe doe ik dat met die tabel trouwens? Zet ik mezelf er ook even bij.

Nu tijd voor een héérlijk groentesoepje 'ahum'..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven