Lijf & Lijn alle pijlers

Het cambridge 500 dieet.

02-11-2011 22:22 4269 berichten
Alle reacties Link kopieren
A.s. maandag begin ik met het cambridge 500 dieet. Ik vroeg mij af of er meer mensen zijn die hier ervaring mee hebben, wellicht ook a.s. maandag starten, reeds gestart zijn of andere ervaringen hebben.

Op de cambridge site is ook een forum maar is niet echt mijn "stijl" zeg maar, vandaar het topic hier.

Alle tips, ervaringen en adviezen zijn welkom.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Hoi dames,

Ik ga maandag beginnen, en ik vind het best een beetje spannend.. Ik heb wel vaker geprobeerd van mijn overtollige kilo's af te komen, en met weightwatchers is me dat altijd wel gelukt. Bij mij kwamen de kilo's er toch weer bij, en na mijn zwangerschap (januari bevallen) lukt het me maar niet om door te pakken. Het gaat nu ook niet om 10 kilo wat eraf moet, maar zeker 25 kilo om weer op een gezond BMI te komen.

Ik was altijd tegen dieëten met shakes, maar door verschillende positieve verhalen toch overstag gegaan! Ik moet ook eerlijk zeggen, dat als ik de tabel op het WW topic zie en die bij deze, het verschil toch behoorlijk groot is in resultaat..Het enige waar ik bang voor ben is dat de kilo's net zo hard weer terugkomen, maar ik weet ook dat ik de enige ben die dat kan voorkomen. Ik heb gewoon teveel slechte eetgewoontes, en ik zal moeten leren anders te gaan eten.. Dat is ook een van de redenen om dit nu te gaan doen, even helemaal afkicken van 'eten' en vooral van de suikers, en een gezonde levensstijl aan te houden. Ik weet dat ik het kan, ik heb het eerder gegaan dus hopelijk geeft CB500 mij die boost die ik nodig heb!

Ik vroeg me af, hoe zwaar zijn de eerste 3 dagen? Ik wil er echt voor gaan, maar zoals ik al zei, ik vind het toch spannend..hadden jullie dat ook?
Noppie,

Hoe is/was jouw tussen week?

Mijne begint volgende wee donderdag...ben erg benieuwd

Iedereen een fijn weekend gewenst
Tussenweek was prima. Ben nu weekendje weg met vriendin dus wel tussenweek plus. Probeer het wel "verstandig" te houden dus salades met kipfilet, salade met gamba's en carpaccio. Heerlijk ben benieuwd wat mijn weegschaal zegt morgen. Naar mijn ketose kan ik denk ik wel even fluiten.
Slapen is goud
Nou toch hartstikke goed dat je zo gezond gegeten hebt! Je bent tenminste niet echt de fout in gegaan met bijvb snacks en snoep!

Knap hoor!
@ParisH, ik vond de eerste dagen erg meevallen. Ik was ook heel gemotiveerd, ik moest en zou afvallen. Het is misschien even doorbijten de eerste dagen, maar als je je eerste weegmoment hebt gehad zie je meteen waar je het voor doet! Heel veel succes morgen!
Gister begonnen met week vier. Ik ben nog steeds niet goed in die weekenden ik heb dan enorme trek en wil alles eten wat los en vast zit.niet heel goed voor mijn hum ik heb niks genomen maar de verleiding was erg groot. Hopelijk kom ik de week weer goed door.
Heel herkenbaar Poldergirl! Dat heb ik nou ook..... Ik hoop echt dat ik dat gevoel straks niet meer heb met opbouwen en daarna! Dat is ook een van de dingen waar ik voor dit dieet veel aan overgaf....ach t is weekend dan kan t wel, komt vandeweek wel weer goed.....dacht ik dan. Maarja als ik die gewoonte niet afleer dan heb ik dit allemaal voor niks gedaan!

Merk dat nu t einde enigszins in zicht begint te komen ik een beetje "bang" word voor de tijd na CB. Gaat denk nog niet makkelijk worden!

Nou ja eerst dit maar goed afmaken en dan zien we wel. Ga positief denken!! Haha

Aan de nieuwkomers, welkom en succes!! Blijf doorzetten!!
Zo! Nog steeds in ketose en gewicht ook in orde volgens mij. Pfffff toch een opluchting. Ik ben alleen die cb producten zooooo zat. Die zoete zooi. Ben geen zoetekauw helaas. Die repen gaan me zo tegen staan....zucht. Morgen maar weer eens aan de shakemuffin. Nog 15 kilo te gaan . ... ....
Slapen is goud
Zet m op nieuwe meiden. Ik,loop wel te miepen maar het gaat goed hoor
Slapen is goud
@misssh, thanks! Hoe lang ben jij al bezig en hoeveel ben je afgevallen?

De eerste shake zit erin! Het voelt toch een beetje onnatuurlijk, maar ik ga ervoor! Ik had vanille, was goed te doen. Vanmiddag butterscotch en vanavond champignon soep. Ben benieuwd!

Nu moet mijn vriend vanavond wel eten, en ik kook altijd. Ik denk dat ik gewoon wat vooruit ga koken zodat hij dingen op kan warmen...Hoe doen jullie dat met jullie (eventuele) partners?

En succes allemaal!
@ParisH: Ik ben 17 juli begonnen, en ben nu bezig met het afbouw- en opbouwprogramma (week 5 van 6). Ik ben nu ongeveer 15 kg afgevallen (ongeveer 13 kg voor ik ging afbouwen). Ik ben nu dus bijna klaar met CB. Ik woon samen met m'n vriend en ik kookte bijna altijd, maar toen ik met het dieet begon is hij zelf gaan koken. Vond ie geen probleem en hij steunde me altijd tijdens het dieet. Nu wisselen we het af, of koken we samen. Vooruit koken heb ik ook wel eens gedaan, maar ik vond het best moeilijk om te koken en er niet van te eten. Mijn vriend bood daarop zelf aan om zelf te gaan koken.

Succes, in het begin is het even wennen en uitvinden welke producten je lekker vindt.
Klinkt goed Misssh!

Vandaag dag 2, het valt me mee.. Gisteren niet met honger naar bed gegaan en ook niet wakker geworden met honger. De smaken van de producten vind ik ook te doen..

Ik kook nu gewoon vooruit voor mijn vriend en dan eet hij tussen de middag warm, om het makkelijker te maken voor mij. Lief he...

Op naar dag 3, nu eerst nog een oriental chili soepje
Nou ParisH de kop is eraf!! Op naar het eerste weegmoment!!

Hier gaat alles z'n gangetje. Weinig nieuws te melden.......sla me door die laatste weken heen hoop ik! Volgende keer wegen bij consulente pas over een paar weken dus ik hoop echt dat ik dan op of onder m'n streef zit!

Zit te twijfelen om me toch weer in te gaan schrijven bij de sportschool. Vrijdag ff kijken maar ben er nog niet over uit......
Hier ook alles oké. Vandaag repen ingeleverd voor shakes. Gamuffins maken die heb ik sneller weg dandie reep.

Weer gewogen. -1,6 nu totaal -14,9 echt bijna de helft. In 7.5 weken. Nu weer even een modus vinden zonder dat ik echt met tegenzin ga eten. Pap en soep nog prima dus iets bedenken voor de middag. Afwisseling zal toverwoord zijn.

Goed zo Parish. Zet m op meid.

Eefie: natuurlijk inschrijven! Sporten is goed.

Ben evyhardlooplessen aan het opbouwen. Gister les 5 gelopen.
Slapen is goud
Ik heb ook de evy lessen gedownload Noppie. Maar ken mezelf een beetje en ga daar nu niet aan beginnen, wordt koud en is al snel donker 's avonds.......ga ik in het voorjaar wel mee beginnen. Vandaar nu denk eerst maar de sportschool. Ff kijken hoe t daar is en hoe duur t allemaal is. Maar moet zeker wat (meer) gaan doen anders komen we natuurlijk nooit meer strak in het vel! hahaha
Ik doe de lessen nu op de loopband in de sportschool. Zo hoop ik in het voorjaar in shape te zijn om buiten te gaan lopen. Bevalt mij goed.
Slapen is goud
Ja das natuurlijk ook nog een idee! Goed plan! Moet er maar gewoon voor gaan denk, nou je hoort t vrijdag wel.....
Zet m op!!
Slapen is goud
Thnx Noppie! Jij bent ook goed bezig zeg. volhouden meid. Je bent op de helft

@ParisH: ik vond de eerste dagen erg moeilijk. Wilde bijna kappen met dieet omdat ik dacht dat ik het niet zou volhouden. Ik had met mezelf afgesproken dat ik het minstens 1 wk moest volhouden. Daarna zie je resultaat, en was ik gemotiveerd.

@Missch; wow! Zelfs in je afbouw weken afvallen. Ik hoop dat me dat ook lukt. Hoe zag jou voeding eruit in die weken? Wat T je vooral?

Ik ben deze week begonnen met afbouwen. ik probeer de laatste kilos kwijt te raken in het afbouwen. Ik was klaar met de shakes. De repen vind ik nog steeds erg lekker. Helaas mag je daar maar 1 van per dag. Ik vind het heel moeilijk om niks meer te eten dan mag. Ben ook weer begonnen met meer sporten. Ik hoop dat ik ook nu resultaat ga merken.
Success is liking yourself, liking what you do, and liking how you do it.
quote:NaamStartgewichtStreefGewicht nuTotaal afSprokkelientje102 kg75 kg71,5 kg30,5 kgPindarotsje106 kg67 kg65.1 kg40,9 kgBijenkoningin98,2 kg70 kg88.1 kg10.1 kgBabouche85.7 kg65 kg75 kg10,8 kgNouveau Riche78.2 kg65 kg67,8 kg10,4 kgKelly82,1 kg63 kg62,5 kg19,6 kgDiejeet97,2 kg75 kg75,4 kg21,8 kgEeffie106,9 kg70 kg78,6 kg28,3 kgEimear112,2 kg82 kg88,1 kg24,1 kgIgo4it105.2 kg75 kg83.1 kg22.1 kgWorldlyNathalie79.2 kg63 kg76,1 kg3,1 kgFernweh93.9 kg70 kg70,7kg23,2 kgAshley280394.3 kg75 kg83.0 kg11.3 kgHelenita271 kg61 kg59 kg12 kgPKT78,2 kg65 kg62,6 kg15,6 kgMiss H83,2 kg70 kg69 kg14,2 kgLady_Dana90.2 kg75 kg82.9 kg7.3 kgMissBurlesque126.4 kg80 kg116.4 kg10,0 kgNoppie72105.2 kg75 kg91,9 kg13,3 kgYilmaz71,5 kg60 kg57,4 kgtotaal afCharlsz74,5 kg62 kg63 kg11,5 kg
Success is liking yourself, liking what you do, and liking how you do it.
Misschien een idee om meiden die hier niet meer meeschrijven uit de tabel te halen? Beetje overzicht kweken?

Heb niveau riche, wordly Nathalie, bijenkoningin, babouche hier volgens mij nog niet gezien sinds ik meeschrijf of heb ik wat gemist? En ze kunnen er altijd weer bij toch?

Ik hoor het wel. Chalsz lekker zeg opbouwen!!
Slapen is goud
Wat is iedereen goed bezig.

Ik ben blij hier nog steeds een luisterend oor te vinden. Ik eet elke dag in de avond normaal een lichte avond maaltijd. Verder een shake en een reep. Morgen weer wegen, vorige keer was ik 57.4 en vermoed dat ik of iets zwaarder ben nu of gelijk gebleven.

Wish me luck morgen en ga zo door met CB , opbouw , afbouw en alles wat jullie doen:-)
Goef yilmaz, het gaat dus lekker! Succes.
Slapen is goud
Halverwege dag 3, het gaat nog steeds! Wel af en toe trek maar geen honger. Ik voel mezelf al een beetje 'strak' trekken zeg maar, heel bijzonder... Maandag is mijn eerste weegmoment, maar volgens mijn weegschaal heb ik in de eerste 2 dagen al 2 kilo verloren, dat is veelbelovend!

Ik heb straks een verjaardag dus dat wordt de grote vuurdoop. Als ik deze dag doorkom dan heb ik volgens mij het ergste gehad!

@charlsz, hoelang ben je in totaal bezig geweest?

@eeffie en noppie, bedankt voor de aanmoedigingen
Hoi allemaal!

Ben vandaag begonnen met CB500. Ik wil van 80,4 naar ongeveer 70 kilo gaan. De eerste shakes zijn binnen en vielen me niet tegen, vanavond de chilli soep proberen. Ben benieuwd! Vind het sws leuk om jullie ervaringen te lezen!

Als ik zo eens op internet rond snuffel vind ik geregeld "haaruitval" terug als bijwerking. Ook hier heb ik rondgezocht maar kon niet echt iets vinden.

Hebben jullie hier ervaring mee? Kregen jullie na een tijdje last van haaruitval?

Bedankt alvast voor het antwoorden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven