Griezelfilms voor kinderen 11-12 jaar
maandag 15 oktober 2012 om 14:45
Mijn dochter geeft een halloween-horror-griezel-nietslapenfeestje.
Nu willen ze de hele nacht enge films kijken maar ik heb geen idee welke.
Wie heeft tips, titels, do's and don'ts?
Ik wil wel dat ze gillen griezelen maar niet dat ik midden in de nacht bange kinderen naar huis moet brengen of van angst natgepiste bedden moet verschonen.
Help!
Nu willen ze de hele nacht enge films kijken maar ik heb geen idee welke.
Wie heeft tips, titels, do's and don'ts?
Ik wil wel dat ze gillen griezelen maar niet dat ik midden in de nacht bange kinderen naar huis moet brengen of van angst natgepiste bedden moet verschonen.
Help!

dinsdag 16 oktober 2012 om 19:53
quote:Esfa schreef op 16 oktober 2012 @ 08:49:
ET voor groep 8? Die heeft mijn dochter van 6 al gezien.
Net als Harry Potter trouwens, die hebben de kinderen ook al allemaal gezien. Dochter alleen de laatste 2 niet.
Heb ik abnormale kinderen dan? Ze vinden weinig eng of raar. Star Wars, Aliens (zoon), Harry Potter, Igor, ze smullen ervan.
Misschien afgestompte kinderen? Of kinderen zonder een levendige fantasie?
Kinderen van 6 voor de buis loerend naar de laatste Harry Potter vind ik niet normaal. Gooi er dan ook maar een LOTR achteraan voor een geinig effect
ET voor groep 8? Die heeft mijn dochter van 6 al gezien.
Net als Harry Potter trouwens, die hebben de kinderen ook al allemaal gezien. Dochter alleen de laatste 2 niet.
Heb ik abnormale kinderen dan? Ze vinden weinig eng of raar. Star Wars, Aliens (zoon), Harry Potter, Igor, ze smullen ervan.
Kinderen van 6 voor de buis loerend naar de laatste Harry Potter vind ik niet normaal. Gooi er dan ook maar een LOTR achteraan voor een geinig effect
dinsdag 16 oktober 2012 om 20:44
De laatste heeft ze niet gezien. Die zijn er alleen in het Engels en dat beheerst ze nog niet. LOTR zal ze ook niet snappen. Maar Harry Potter vindt ze geweldig. Afgestompt is ze zeker niet. Ze leeft helemaal mee. Speelt daarna hele rollenspellen. Dus nee, in je analyse kan ik haar niet terug zien.
Maar we hebben de Harry Potter boeken wel al allemaal voorgelezen sinds ze 5 is. Misschien dat het daar ook aan ligt.
Maar we hebben de Harry Potter boeken wel al allemaal voorgelezen sinds ze 5 is. Misschien dat het daar ook aan ligt.

vrijdag 19 oktober 2012 om 15:41
quote:2Italy2 schreef op 16 oktober 2012 @ 19:53:
[...]
Nou ja zeg, wat een stompzinnige reactie
Heel misschien zijn kinderen net mensen en dus verschillend? Mijn oudste (11) kijkt ook allerlei enge films en zal er geen seconde van wakker liggen terwijl de middelste (10) van sesamstraat nog nachtmerries kan krijgen bij wijze van spreke. Heeft niks met fantasie of afgestompt zijn te maken maar met een stukje karakter
[...]
Nou ja zeg, wat een stompzinnige reactie
Heel misschien zijn kinderen net mensen en dus verschillend? Mijn oudste (11) kijkt ook allerlei enge films en zal er geen seconde van wakker liggen terwijl de middelste (10) van sesamstraat nog nachtmerries kan krijgen bij wijze van spreke. Heeft niks met fantasie of afgestompt zijn te maken maar met een stukje karakter