Augustus 2012 deel 10!!

16-09-2012 14:05 2552 berichten
Na 9 maanden op het zwangerpijler gebivakkeerd te hebben, is nu echt de tijd aangebroken om te verhuizen naar kinderen.

We sluiten een periode af maar beginnen ook aan een hele mooie nieuwe periode!

Al onze Augustusbabies zijn gezond ter wereld gekomen. Dat hebben wij meiden toch maar mooi even geflikt! En wat zijn ze lief en mooi

Maar ook onze mooie en lieve babies maken het ons wel eens knap lastig en maken ons kersverse moeders wel eens onzeker. Gelukkig hebben we daarom elkaar om ons door die onzekerheden heen te slepen en elkaar te helpen en adviseren.

Maar buiten dat lachen we ook veel met elkaar en zijn we in die maanden een hechte groep geworden.

Met een Meet&Greet in de planning, kletsen we lekker met elkaar door hier op "Kinderen".

Mocht je niet meer mee willen schrijven (wat jammer zou zijn) geen probleem, maar laat het wel even weten!

Onze zwangerschappen

NaamLeeftijdGEBORENKindjeBijzonderhedenDodododo33 jaar23-071eDOCHTER!mellanie198626 jaar26-072e ZOON! lizliz29 jaar29-071eZOON! toetje8923 jaar31-071eZOON! 1982Juutje29 jaar01-081eZOON! Maatje2833 jaar02-081eZOON! snoezepoes30 jaar03-083eDOCHTER!nicole12331 jaar03-081eZOON! Zoete36 jaar05-081eZOON! rammelkont33 jaar06-083eDOCHTER!bubblezz23 jaar08-081eDOCHTER!zivaa32 jaar09-082eDOCHTER!Kwimmie33 jaar11-082eZOON! rijstkorrel39 jaar13-082eDOCHTER!kroos34 jaar13-081eZOON! annepan25 jaar15-081eDOCHTER!Chryssa30 jaar15-082eDOCHTER!martje5532 jaar23-081eZOON! beetjegek33 jaar24-082eZOON! Myself8230 jaar30-081eDOCHTER!katalin33 jaar05-093eDOCHTER!

En dan niet te vergeten onze trouwe mede lees- en schrijf-ster, moeder van 4: Beppe!!

Alle reacties Link kopieren
Rammel zodra ik n foto heb post ik m! Jasje is van bakkaboe en ben er super blij mee!

Als t goed is zijn t neppers, maar zo lijkt t niet. Voor zover ik weet zijnde er niet in t zwart, maar ben niet helemaal zeker meer. Ach je ziet t niet
Nee ik was laatst bij van der assem voor die van Rammeltje en er was alleen chestnut, roze en sand..

Hmmm ga de chestnut zo maar eens proberen dan... Passen prachtig bij mn mwe doeken!!
Ze zijn dik gevoerd en dan zitten ze opzich prima. Neemt niet weg dat het nog steeds Big foot lijkt haha maar ik vind die babybaby slofjes echt niet leuk! Dat zijn van die tuttige roze bloemetjes dingen! Zo kan ze iig warm de winter door btw bakkaboe heeft echt leuke kleertjes lekker stoer! Skinnys met knoopjes enzo echt te gaaf!
Hè bah dat snotoog! Zo maar even kamille thee halen..
Rammel in Rotterdam zit n outlet ugg toch? Is dat wat?
Nee ann, dat was niks!! Veel rare kleuren en modellen! Volgens mij is het al opgedoekt ook!
@snotoog, zal ik een flesje BV opsturen!??
Haha zou iemands anders bv werken? Haha ik heb zonnatura kamille thee gekocht en het daar net mee schoongemaakt.

Ja zoiets hoorde ik al! Was ook wel te verwachten!
Rammel ze staat online op t sub!
Te schattig ann!! Alleen ik denk dat als ik ze rammeltje al aan doe in de draagdoek dat ze uit vallen hahaha!!
Even een snelle zwaai, want we moeten met meisje naar de kinderarts voor de eerste prikjes. Hopelijk wordt ze er niet ziek van, maar dat zal wel. Gebeurde bij zoon ook altijd.

Later dus meer, moet nu rennen!
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Bij Etos pampers 3+2! Kwam zwaar beladen thuis dus 😜. Althans hier, pampers komt met nwe verpakkingen etc

Even druk met de ladies nu, fijne avond!!
Ha ha, het was een Rammel-en-Anne middagje hier zie ik!

Bedankt voor de tip, Zivaa, 40% korting daar doe ik het voor! Ik zie op mijn favo website staan:

" Pampers midpak en extrapak luiers, alle varianten m.u.v. Simply Dry. Let op: Deze aanbieding staat niet in de folder, maar is afkomstig uit de Superbaby Nieuwsbrief en is niet bij elke vestiging van Etos bekend. De aanbieding is bevestigd door de klantenservice van Etos. Geldig van 15-10-2012 t/m 28-10-2012"

Vanmiddag met Minico naar m'n werk geweest. Poeh hee, wat een gedoe. Ik was zo stom om te gaan lopen, want het was zulk lekker weer. Alleen even vergeten dat het hard waaide vandaag en dat het dan onderweg waar het om de hoge flatgebouwen heen waait en op brug niet meer fijn is. Zeker niet met een kinderwagen. Ik kon de wagen maar net houden, de deken van Minico wapperde als een gek, hij zette het op een krijsen en er vlogen allerlei dingen uit het mandje onder de wagen waarbij het dekje van de kinderwagen waarschijnlijk ergens in de Maas beland is. Lekker suf dus om niet gewoon de tram te pakken. Vervolgens kwam ik een stuk later dan aangekondigd pas op m'n werk aan, had Minico honger en moest ik tegelijk met iedereen bijpraten, beschuitjes smeren, Minico de fles geven (m'n collega's durfden het niet) en een griepprik halen. Van gezellig bijpraten kwam dus niet zoveel, ik had gehoopt dat het leuker zou zijn.

Nu thuis is Minico ontregeld, hij was alleen maar te kalmeren door er een halve fles melk in te gooien. Liefde gaat nu al door de maag. Nu ligt hij lekker op mijn schoot te slapen.
Oww nico!!!! Dat zou echt een Rammel middag kunnen zijn

Bij alle mannen gaat liefde door de maag toch
Beppe, wat een domme actie van die dame van het consultatiebureau. Los daarvan, maak je niet te druk om wat die arts zegt. Jij kent je kind het best, die arts baseert zich daarentegen alleen op een momentopname. Een momentopname van een situatie die nogal intimiderend kan zijn op een kind. Het is aan jullie, of straks aan de juffen, om een mening te hebben over de spraakontwikkeling van je kind. Laat je niet gek maken door het cb. Vraag waarom ze bepaalde adviseren of bepaalde vragen stellen.

Annepann, wat een lief, stoer chickie met idem laarsjes. Leuke foto!

Zivaa, dank voor de tip. Was mij laatst ook al opgevallen dat sommige verpakkingen anders waren.

Chryssa, succes met de prikjes. Hopelijk heb je niet teveel gepland voor de rest van de dag zodat ze lekker hangerig kan zijn als dat nodig is. De tip die ik van iemand kreeg: neem een koel compresje mee (appelstroopcompresje: klodder appelstroop in boterhamzakje uit de koelkast/vriezer, anders een koel washandje in een boterhamzakje) om na de prikjes de bovenbeentjes te koelen.

Nicole, wat jammer dat de voorstelronde van de kleine op je werk tegenviel. En blijkbaar veel mannelijke collega's? Mijn zoontje ging op mijn werk van hand tot hand: "Zoete, mag ik hem een flesje geven?", "Zoete, volgens mij moet 'ie verschoond worden, is het goed als ik dat doe?".
Whow, wat een dagje... Mijn man is vanmorgen om 5.30 de deur uit gegaan en nog niet thuis... Ik heb de kleine uit bed gehaald vanmorgen, de fles gegeven en hem weggebracht... De hele dag gewerkt en hem weer opgehaald... Thuis weer de fles gegeven, zelf gegeten en hem "vermaakt" en verschoond... Ben kapot!!!

Mini heeft net gespuugd terwijl hij op zijn rug lag.. het liep helemaal zijn net in via zijn oren... Bleh!!! Hij is al in bad geweest vanmiddag maar als mijn man thuis is gaat die kleine nog een keer... Ik ga zelf denk ik even in bad en neem ik hem mee...

Morgen meer, ik ga niets doen (ik hoor de kleine alweer ontevreden zijn, dus niets doen wordt het niet)
Hoi Zoete

Vooral veel jonge collega's van rond de 25, die geen ervaring hebben met baby's en bang zijn dat ze wat fout doen. Of, de theorie die mijn man opperde, die het misschien eigenlijk wel heel leuk zouden vinden, maar dat niet willen laten blijken op het werk, zodat niet de roddel gaat komen dat zij wel de volgende zullen zijn.
Haihai Nicole!!

Aha, de theorie van je man zou zomaar kunnen kloppen, ja.
Zo, terug van de kinderarts. Meisje is 63 cm en weegt 5,5 kilo. Brullen bij de prikjes natuurlijk, maar het leed was snel geleden. Nu slaapt ze. Hopelijk wordt ze er niet erg ziek van. We zullen zien.

@nico: Oei, dat klinkt als een helse tocht! Volgende keer dus maar met de tram.

@zivaa: Lastig is het soms met twee kleintjes. Ik voel me ook vaak schuldig naar zoon, omdat ik veel minder tijd voor hem heb.

@juut: Intensief dagje voor jullie! Lekker vroeg naar bed en hopelijk een goede nacht.

@beppe: Wat een gezeik bij jouw CB! Zou me er niks van aantrekken.

@anne: Leuk joh, die laarsjes!

@rammel: Als Rammeltje gaat doorslapen, zou je productie zich daar volgens mij automatisch op aan moeten passen. Anders zouden bv-babies nooit door kunnen gaan slapen, toch?

@bubblezz: Vervelend dat het vannacht niet zo lekker ging, nu je mini niet op haar buik lag. Ik zou het toch wel eng vinden hoor, nu al 's nachts buikslapen. Heb je al zo'n zijslaapkussen? Misschien werkt dat?

Even een broodje eten.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
@ann: leuk die laarsjes! Idd btje groot maar wel cute

@nico: jammer dat het tegenviel op je werk.

@zoete: hoi

@rammel: je klinkt relaxed! Yeah

Mijn mini is ontzettend vrolijk vandaag alsof ze geen prikjes heefft gehad!

Vannacht gaat ze in de slaapzak, kunnen we weer lekker slapen!

Ik heb 2 leuke vacatures gevonden, morgen even knallen op een brief en dan duimen!
Ik lig op bed!!!! Net heerlijk in bad geweest met mini!!!! Mijn man heeft hem de fles gegeven en nu liggen we alle 3 op bed!!!

Ik ben er tot en met volgende week haast niet... Donderdag werken, vrijdag t/m zondag weg, en maandag & dinsdag weer werken....ik probeer af en toe bij te lezen....

@ chryssa, nog geen last ? Ik duim voor je dat mini ook geen last gaat krijgen!!!!

@ maatje, hoe voel je je nu meid??? Snap je dipje wel!! Net weer gewend dat Maatman er ook is en dan moet hij alweer weg...

Fijne nachten/ dagen allemaal!!
Morning allen!!

Hier bij Etos inderdaad ook erg rommelig die actie, hingen vage printjes aan het schap maar een medewerkster wees me op de actie. Ik liep daar met 2 pakken etos huismerk, voor 12, dacht probeer die eens. Dacht wel nog iets goedkoper dan de pampers, maar goed; die lekker zeker niet dus toch weer geruild.

Wauw Chryssa, flinke dame, goed gegroeid of niet?!?

Bubb, succes met schrijven!! Ik ook leuke vacature gezien, heb alleen niet de juiste ervaring vrees ik maar zal toch brief schijven denk.

Nicole, o man wat een tocht.... Was echt niet gaaf zo te lezen, balen hoor!! Wat kan iets waar je zin in hebt dan tegenvallen he... (bekend verhaal)

Zoete; aloha!! Goed te lezen dat alles ok is :)! (en je hoeft je niet opnieuw voor te stellen hoor :p).

Juut, lekker relaxen vandaag! Best even wennen he, weer werken!

Hier gister CB geweest; ze is 56cm nu en ruim 4700gr! Alles verder ok, heb de prikjes niet laten doen, ze lijkt eindelijk een beetje relaxed te worden/in ritme te komen dus dat wil ik niet gelijk verknallen. Nu zei de verpleegkundige wel dat het wel maand op maand moet omdat t anders minder werkt :(, dus dit even uitzoeken. Kon evt volgende week anders komen. (wilde t gewoon bij volgende afspraak, 9 nov, laten doen).

Madame slaapt nu. Gister ook al na 'ontbijt' weer paar uur getukt, dat hou ik er in; daarna echt blije baby. Vannacht nog wel iets prut, nouja; 23-3-7. Ze werd ook wakker van de oudste die verdorie half 7 wakker werd en met een hoop stampij de babykamer in stormde...

Kortom; nachten worden beter want niet na de eerste voeding om de anderhalf/twee uur maar pffff begin toch wel heel erg te verlangen naar eens een nachtje pak m beet 7-8u achter elkaar slapen. Zou wel erg erg fijn zijn als de slaapjes langer worden, maar wat doe je eraan? Weet bij dochter deden we rijstbloem (??) in de laatste fles, werkte als een tierelier maar das pas vanaf 4 maand geloof ik. Nouja, nog ff volhouden..

Nu hopelijk vandaag echt eens thuis wat doen, gister was vriend s middags thuis en door even stad in/cb was halve middag vcoorbij en verder lekker omgehangen met zijn allen; heerlijk! (maar omg het is echt een chaos hiero.... ).
Ziva ben je al helemaal over op fles?
Hi Zoete, alle oke met jou en mini?

Leuk om weer van je te horen.

Bekoeld van het voorval, dokter zal wel net weer een cursus taalachterstand hebben gehad. Dan letten ze daar weer op.

Ik lach erom.

Hieronder een klein gedichtje over mijn gevoelens.

De dag dat kleine kinderen groot worden....

Vandaag is het stil,

Stil

Stil in huis

Het huis is leeg

helemaal leeg....

Vandaag is de dag dat kleine kinderen

groot worden

Ook naar school gaan..

een nieuwe fase

een nieuw begin

Voor hem

maar ook voor mij

Blij voor hem

verdriet in mij

Heel stoer net

Dag mam

een kus

een zwaai

Daar ging mam

mam liep nog langs

het raam

en zag

hem lekker aan het spelen

een nieuwe fase

een nieuw begin

Dag schat

ik mis je....

( al is het maar voor 2 uur)

liefs mam

@ Anne en hoe is het met de verdere sol? Al iets op het oog? en je laatste opdracht al klaar?

@ Ziva de prikken kunnen ook bij 2,4 en 6 maanden gedaan worden. Mijn uk zat in de PIM studie en daar werd ook een ander ritme aangehouden.

Het gaat erom dat ze de prikken krijgen.

Het tijdstip maakt niet uit.

Ik heb het ook bij de de rest van de kids zo gedaan. Zeker toen de eerste er zo ziek van werd. En ik moet zeggen het is mij goed bevallen.

Gewoon doen wat je gevoel is en waar jij je goed bij voelt.

En als ze koorts hebben op het moment dat ze geprikt moeten worden doen ze het op het cb ook niet en stellen ze het ook een maand uit. Dus geen probleem.

Alle liefs

Beppe

(gaatnuergdrukmetpuinruimenstofzuigenbezigzijnomkleinemanniettemissen)
Ziva heeft jou mini nog geen enkele prik gehad dan??

Mart waar ik nog op wilde reageren, bij welk consultatiebureau zit jij dan? Want mijn verpleegkundige zit ook ergens in jou buurt op n cb, dan is toch raar dat jou mini de prikken niet hij 4 weken hoefde?

Beppe heb nog 1 sollicitatie lopen. Opdracht school ligt bij de docent voor tussen controle. Knuffel voor jou!

Hoooi Zoete! Overleg maar even met de achterban laat je het asap weten?

Juut heftig dagje dus! Vond je het wel weer leuk om te werken?

Allemaal voor de prikjes mini's! Hopen dat ze er niet ziek van worden!

Bubb heb je nog paracetamol gebruikt?

Nico wat n helse rit! En nu ook nog je dekjje kwijt? Oepsie! Volgende x maar weer in de tram dus.

Snotoog van mini is bijna over! Die kamille thee helpt als n tierelier!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven