Augustus 2012 deel 10!!
zondag 16 september 2012 om 14:05
Na 9 maanden op het zwangerpijler gebivakkeerd te hebben, is nu echt de tijd aangebroken om te verhuizen naar kinderen.
We sluiten een periode af maar beginnen ook aan een hele mooie nieuwe periode!
Al onze Augustusbabies zijn gezond ter wereld gekomen. Dat hebben wij meiden toch maar mooi even geflikt! En wat zijn ze lief en mooi
Maar ook onze mooie en lieve babies maken het ons wel eens knap lastig en maken ons kersverse moeders wel eens onzeker. Gelukkig hebben we daarom elkaar om ons door die onzekerheden heen te slepen en elkaar te helpen en adviseren.
Maar buiten dat lachen we ook veel met elkaar en zijn we in die maanden een hechte groep geworden.
Met een Meet&Greet in de planning, kletsen we lekker met elkaar door hier op "Kinderen".
Mocht je niet meer mee willen schrijven (wat jammer zou zijn) geen probleem, maar laat het wel even weten!
Onze zwangerschappen
NaamLeeftijdGEBORENKindjeBijzonderhedenDodododo33 jaar23-071eDOCHTER!mellanie198626 jaar26-072e ZOON! lizliz29 jaar29-071eZOON! toetje8923 jaar31-071eZOON! 1982Juutje29 jaar01-081eZOON! Maatje2833 jaar02-081eZOON! snoezepoes30 jaar03-083eDOCHTER!nicole12331 jaar03-081eZOON! Zoete36 jaar05-081eZOON! rammelkont33 jaar06-083eDOCHTER!bubblezz23 jaar08-081eDOCHTER!zivaa32 jaar09-082eDOCHTER!Kwimmie33 jaar11-082eZOON! rijstkorrel39 jaar13-082eDOCHTER!kroos34 jaar13-081eZOON! annepan25 jaar15-081eDOCHTER!Chryssa30 jaar15-082eDOCHTER!martje5532 jaar23-081eZOON! beetjegek33 jaar24-082eZOON! Myself8230 jaar30-081eDOCHTER!katalin33 jaar05-093eDOCHTER!
En dan niet te vergeten onze trouwe mede lees- en schrijf-ster, moeder van 4: Beppe!!
We sluiten een periode af maar beginnen ook aan een hele mooie nieuwe periode!
Al onze Augustusbabies zijn gezond ter wereld gekomen. Dat hebben wij meiden toch maar mooi even geflikt! En wat zijn ze lief en mooi
Maar ook onze mooie en lieve babies maken het ons wel eens knap lastig en maken ons kersverse moeders wel eens onzeker. Gelukkig hebben we daarom elkaar om ons door die onzekerheden heen te slepen en elkaar te helpen en adviseren.
Maar buiten dat lachen we ook veel met elkaar en zijn we in die maanden een hechte groep geworden.
Met een Meet&Greet in de planning, kletsen we lekker met elkaar door hier op "Kinderen".
Mocht je niet meer mee willen schrijven (wat jammer zou zijn) geen probleem, maar laat het wel even weten!
Onze zwangerschappen
NaamLeeftijdGEBORENKindjeBijzonderhedenDodododo33 jaar23-071eDOCHTER!mellanie198626 jaar26-072e ZOON! lizliz29 jaar29-071eZOON! toetje8923 jaar31-071eZOON! 1982Juutje29 jaar01-081eZOON! Maatje2833 jaar02-081eZOON! snoezepoes30 jaar03-083eDOCHTER!nicole12331 jaar03-081eZOON! Zoete36 jaar05-081eZOON! rammelkont33 jaar06-083eDOCHTER!bubblezz23 jaar08-081eDOCHTER!zivaa32 jaar09-082eDOCHTER!Kwimmie33 jaar11-082eZOON! rijstkorrel39 jaar13-082eDOCHTER!kroos34 jaar13-081eZOON! annepan25 jaar15-081eDOCHTER!Chryssa30 jaar15-082eDOCHTER!martje5532 jaar23-081eZOON! beetjegek33 jaar24-082eZOON! Myself8230 jaar30-081eDOCHTER!katalin33 jaar05-093eDOCHTER!
En dan niet te vergeten onze trouwe mede lees- en schrijf-ster, moeder van 4: Beppe!!
woensdag 17 oktober 2012 om 18:35
Zo zou ik het ook prima vinden Rammel, maar ja, ik heb geen bv om Minico mee te troosten en als hij jammert dan werkt de drager absoluut niet. Dus helaas wat minder mogelijkheden. Als we hem eruit halen als hij gaat jammeren dan slaapt hij maar zo'n 12 uur per 24 uur en dat vind ik echt te weinig (en merk ik ook aan hem dat ie niet goed in z'n hum is). Rammeltje slaapt ondanks haar korte slaapjes toch wel ruim 16 uur, dus dat lijkt me wel prima.
woensdag 17 oktober 2012 om 18:35
@anne: Ik neem aan dat ze een gehoortest hebben afgenomen vlak na Minianne's geboorte? Reageert ze wel op plotselinge harde geluiden?
@nico: Ik zie het hier ook met meisje, hoor. Dan slaapt ze 50 minuten (hooguit een uurtje) en dan is ze weer wakker. Gaat ze een beetje tegen de mobile liggen lachen en af en toe piept ze even. Dan plop ik haar speentje weer terug, aai over d'r bol en ik ga weer. En soms moet ik dat echt wel 20 keer doen. Maar uiteindelijk valt ze weer in slaap en maakt ze opnieuw een cyclus. Als ze dan daarna wakker wordt, voed ik haar en leg ik haar op haar buik om te spelen.
@nico: Ik zie het hier ook met meisje, hoor. Dan slaapt ze 50 minuten (hooguit een uurtje) en dan is ze weer wakker. Gaat ze een beetje tegen de mobile liggen lachen en af en toe piept ze even. Dan plop ik haar speentje weer terug, aai over d'r bol en ik ga weer. En soms moet ik dat echt wel 20 keer doen. Maar uiteindelijk valt ze weer in slaap en maakt ze opnieuw een cyclus. Als ze dan daarna wakker wordt, voed ik haar en leg ik haar op haar buik om te spelen.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
woensdag 17 oktober 2012 om 18:38
woensdag 17 oktober 2012 om 18:41
Echt hoor, ik heb het weken lang zo gedaan, ook toen zoon al veel ouder was. Je wordt er soms gek van, dat speen ploppen, maar ik heb gewoon stug volgehouden. Naarmate ze ouder worden, worden de slaapjes ook langer en dieper. Maar die hele kleintjes slapen gewoon kort en vrij licht. Slapen moeten ze echt leren, al klinkt dat misschien een beetje vreemd.
woensdag 17 oktober 2012 om 18:43
Chryssa die geboortest neem ik niet zo serieus. Kennissen hebben ook een meid en de geboortest was goed, maar ze bleek zo doof als n kwartel te zijn!
Harde geluiden als de deur dicht klapt ofzo schrikt ze wel van, maar dat kunnen ook trillingen zijn.
Stemmen heb ik het idee van wel, maar nu ik met haar zit weer niet denk ik.. Ik dacht t soms tijdens de zwangerschap al. Morgen toch cb eens vragen of er meer testen kunnen worden gedaan.
Harde geluiden als de deur dicht klapt ofzo schrikt ze wel van, maar dat kunnen ook trillingen zijn.
Stemmen heb ik het idee van wel, maar nu ik met haar zit weer niet denk ik.. Ik dacht t soms tijdens de zwangerschap al. Morgen toch cb eens vragen of er meer testen kunnen worden gedaan.
woensdag 17 oktober 2012 om 18:51
quote:annepann schreef op 17 oktober 2012 @ 18:43:
Chryssa die geboortest neem ik niet zo serieus. Kennissen hebben ook een meid en de geboortest was goed, maar ze bleek zo doof als n kwartel te zijn!
Het is natuurlijk niet om te lachen, maar het staat er redelijk grappig.
Maar zonder gekheid, als je je zorgen maakt, moet je het natuurlijk gewoon even aankaarten bij het CB.
Het is natuurlijk niet om te lachen, maar het staat er redelijk grappig.
Maar zonder gekheid, als je je zorgen maakt, moet je het natuurlijk gewoon even aankaarten bij het CB.
woensdag 17 oktober 2012 om 18:51
woensdag 17 oktober 2012 om 18:55
De gehoortest heeft met de spraakontwikkeling te maken en niks met het gehoor van buitenaf geloof ik toch!? Of zit ik er naast... Ff googlen
Anne, en als je naast haar in je handen klapt!?? Draait ze haar hoofd dan niet?
Nico ik denk dat je het goed doet zo!! Slapen moeten ze idd leren! Volg je gevoel dan komt het echt goed!
(Ik durf niks meer hardop te zeggen dus in fluister stand: rammeltje heeft vandaag 2x buiten de doek geslapen.. Ssstttttt)
Anne, en als je naast haar in je handen klapt!?? Draait ze haar hoofd dan niet?
Nico ik denk dat je het goed doet zo!! Slapen moeten ze idd leren! Volg je gevoel dan komt het echt goed!
(Ik durf niks meer hardop te zeggen dus in fluister stand: rammeltje heeft vandaag 2x buiten de doek geslapen.. Ssstttttt)
woensdag 17 oktober 2012 om 19:00
@ann: hmm denk dat je je gevoel moet vertrouwen! Extra testen kan nooit kwaad!
@myself: onze minis lopen gelijk op! Mijne is alleen 1cm langer hier gaat de fles ook niet van harten. Na halve fles is ze er wel klaar mee, dan is de ergste trek weg en de melk afgekoeld...ga morgen proberen om 100cc in 2x te geven. Dus eerst 50cc warm en als je dat aan het geven bent tussendoor de andere 50 geven.
@nico: als je slaapuren zo bij elkaar optelt is het wel weinig. Hebben ze op het cb ook advies hierover? Ik weet het zo ook niet...
@chrys: hoe gaat het met verhuizen? Krijgen jullie alles een beetje rond?
@rammel: jouw mini slaapt ook goed door snachts! Kolf je ook nog tussendoor of laat je het nu op zn beloop?
@myself: onze minis lopen gelijk op! Mijne is alleen 1cm langer hier gaat de fles ook niet van harten. Na halve fles is ze er wel klaar mee, dan is de ergste trek weg en de melk afgekoeld...ga morgen proberen om 100cc in 2x te geven. Dus eerst 50cc warm en als je dat aan het geven bent tussendoor de andere 50 geven.
@nico: als je slaapuren zo bij elkaar optelt is het wel weinig. Hebben ze op het cb ook advies hierover? Ik weet het zo ook niet...
@chrys: hoe gaat het met verhuizen? Krijgen jullie alles een beetje rond?
@rammel: jouw mini slaapt ook goed door snachts! Kolf je ook nog tussendoor of laat je het nu op zn beloop?
woensdag 17 oktober 2012 om 19:06
Anne, de gehoortest test alleen of het oor in principe goed is aangelegd, niet of ze echt goed kan horen. Dus het kan inderdaad zo zijn dat de test goed is en een kind toch niet goed hoort. Daarom zullen ze later ook nog andere tests gaan doen. Het kan geen kwaad om het bij het cb aan te geven als je je nu al zorgen maakt. Dat wat Miniself al doet kan Minico overigens nog niet. Hij maakt soms wel geluidjes maar doet ons nog niet na.
woensdag 17 oktober 2012 om 19:07
woensdag 17 oktober 2012 om 19:07
Ja Chryss, we zouden het bijna vergeten. Je gaat heel snel al weg daar. Lukt het?
Bub, goed he? Hoe was haar hoofdomtrek? We vinden het namelijk heel gek dat die zo afwijkt volgens cb. Volgens mij gewoon verkeerd gemeten.
Fles, Ik ga dat morgen ook proberen. Ik ga niet weer zoveel weggooien.
Kolven doe ik altijd voor het slapen nog. Anders drijf ik mijn bed uit of moet ik er halverwege weer uit omdat het op knappen staat. Maar zou dat dus echt op je eigen gevoel doen. Volgens mij hoeft het niet.
Bub, goed he? Hoe was haar hoofdomtrek? We vinden het namelijk heel gek dat die zo afwijkt volgens cb. Volgens mij gewoon verkeerd gemeten.
Fles, Ik ga dat morgen ook proberen. Ik ga niet weer zoveel weggooien.
Kolven doe ik altijd voor het slapen nog. Anders drijf ik mijn bed uit of moet ik er halverwege weer uit omdat het op knappen staat. Maar zou dat dus echt op je eigen gevoel doen. Volgens mij hoeft het niet.
woensdag 17 oktober 2012 om 19:11
@Bubblezz: op het cb zeggen ze 'rust en regelmaat'. En dat 12 uur slapen voor een keertje wel kan, maar structureel gezien wel te weinig is. Tsja, dat wist ik ook al wel. En verder dat we het goed doen zoals we het doen.
@Anne: maar jij bent ook veel interessanter dan een speeltje! Misschien een keer proberen met een doek over je hoofd (ha ha, ik zie het al voor me!).
@Anne: maar jij bent ook veel interessanter dan een speeltje! Misschien een keer proberen met een doek over je hoofd (ha ha, ik zie het al voor me!).
woensdag 17 oktober 2012 om 19:13
@doorslapen, vannacht kwam ze om 3:00 dus was ik verlost van mn knappers! En anders kolf ik ook niet hoor... Ik laat het maar op zn beloop, en als er iets mis gaat met de productie hebben we hoogstens een paar regeldagen.
Als ze doorslaapt, dan lek ik idd wel.. Paar goeie pads in mn hemdje dan gaat het prima.
@chrys het gaat idd opschieten he!! Spannend!
Als ze doorslaapt, dan lek ik idd wel.. Paar goeie pads in mn hemdje dan gaat het prima.
@chrys het gaat idd opschieten he!! Spannend!
woensdag 17 oktober 2012 om 19:15
@nico: Je moet ook wel bedenken dat iedere baby anders is, hoor. 12 Uur slapen is gemiddeld misschienw at weinig, maar voor sommige babies prima. Ik heb hier een kennis met een meisje wat met drie weken al doorsliep, maar die overdag gewoon niet sliep. De moeder maakte zich ook zorgen, maar de kinderarts zei tegen haar dat ze het waarschijnlijk gewoon niet nodig had.
woensdag 17 oktober 2012 om 19:27