Augustus 2012 deel 10!!

16-09-2012 14:05 2552 berichten
Na 9 maanden op het zwangerpijler gebivakkeerd te hebben, is nu echt de tijd aangebroken om te verhuizen naar kinderen.

We sluiten een periode af maar beginnen ook aan een hele mooie nieuwe periode!

Al onze Augustusbabies zijn gezond ter wereld gekomen. Dat hebben wij meiden toch maar mooi even geflikt! En wat zijn ze lief en mooi

Maar ook onze mooie en lieve babies maken het ons wel eens knap lastig en maken ons kersverse moeders wel eens onzeker. Gelukkig hebben we daarom elkaar om ons door die onzekerheden heen te slepen en elkaar te helpen en adviseren.

Maar buiten dat lachen we ook veel met elkaar en zijn we in die maanden een hechte groep geworden.

Met een Meet&Greet in de planning, kletsen we lekker met elkaar door hier op "Kinderen".

Mocht je niet meer mee willen schrijven (wat jammer zou zijn) geen probleem, maar laat het wel even weten!

Onze zwangerschappen

NaamLeeftijdGEBORENKindjeBijzonderhedenDodododo33 jaar23-071eDOCHTER!mellanie198626 jaar26-072e ZOON! lizliz29 jaar29-071eZOON! toetje8923 jaar31-071eZOON! 1982Juutje29 jaar01-081eZOON! Maatje2833 jaar02-081eZOON! snoezepoes30 jaar03-083eDOCHTER!nicole12331 jaar03-081eZOON! Zoete36 jaar05-081eZOON! rammelkont33 jaar06-083eDOCHTER!bubblezz23 jaar08-081eDOCHTER!zivaa32 jaar09-082eDOCHTER!Kwimmie33 jaar11-082eZOON! rijstkorrel39 jaar13-082eDOCHTER!kroos34 jaar13-081eZOON! annepan25 jaar15-081eDOCHTER!Chryssa30 jaar15-082eDOCHTER!martje5532 jaar23-081eZOON! beetjegek33 jaar24-082eZOON! Myself8230 jaar30-081eDOCHTER!katalin33 jaar05-093eDOCHTER!

En dan niet te vergeten onze trouwe mede lees- en schrijf-ster, moeder van 4: Beppe!!

Alle reacties Link kopieren
@ Anne, fijn te lezen dat het oogje beter gaat.

Spannend de uitslag, duurt het lang?

( voor beiden natuurlijk)

Jensen leuke winkel ik ga altijd in J.

Koop er altijd teveel hihi

Liefs
@ann: ik heb geen para meer gebruikt. Ik liep met mini naar de auto en toen dacht ik ow ja ben wel blij dat ze nu nergens last van heeft gehad!

Ik duim voor je opdr en sol!

@bep: mooi verwoord. Lijken me nou niet de makkelijkste dingen!

@ziv: opruim ze! Lekker he als mini sochtends nog wat slaapt! Scheelt toch wel in tijd die je dan kan besteden

Mijn mini sliep van 23-9.30!!! Lang leve de slaapzak! Of de prikjes...
Dank Beppe!! Zo'n gevoel had ik eigenlijk ook wel, dat t best wat later kan. Mja dan zegt ze zoiets en weer 'er heerst wel kinkhoest in de stad', dan twijfel je weer. Ook omdat er een hoestend kind in de wachtkamer zat, ik denk dan volgens mij worden ze juist ziek door hier te komen :P.

Anne, nou wel 90%, ze krijgt s ochtends nog borst en probeer wel wat te kolven maar eerlijk is eerlijk gister alweer niet gedaan. Dus zal gauw over zijn met productie, 1-2 voedingen per dag lijkt me niet genoeg.

meid was 9u alweer wakker dus nog niet al teveel gedaan..
ooo bubb wat een lekkere nacht, heerlijk meid!!

fijn dat oog alweer over is anne!
Zich had ze nou de eerste vaccins al gehad, of moest dit de eerste x worden??
o solly dacht al dat ik wat vergat, maar eerste al gehad!

hoeveel voeding geef jij bij welk gewicht anne?? krijg er hier vrijwel nooit meer dabn 120 in maat ze moet allamg 150. bijna 180 al...

net uiteindelijkj hele fles 120 op, spuugt ze weer een hoop terug.. vol is vol natuurlijk, maar ja
Ziva dan moet ze de 2 de prik nu wel. Net wat beppe zegt moeten ze zich 3 opeenvolgende maanden krijgen.

Ik zou als ik jou was de bv helemaal stoppen. Jou mini is waarschijnlijk gewend vaak kleine beetjes te drinken. Ze moet wennen aan die grote flessen. Maarmet het gewicht van jou mini zou ik6 x 120 geven. Dan nu met 1 nachtvoeding, omdat ze nog niet doorslaapt.

Ik denk dat mijn mini nu ongeveer 4200/4300 gram weegt en ik geef haar 3x 120 en2 x 150
Had je t gelezen ziva dat er een Jensen in s zit? Grootzand.
Ja, borst is ook echt aflopende zaak hoor, meer beetje voor de makkelijkheid soms maar lang doet ze het er idd niet op. Net dus wel 120 maar spuugt ze deel weer uit. Mja.

Beppe zei 2-4-6, das 2 mnd uit elkaar. Hmm, zal er nog ff met vriend over hebben ook. Ze is nu zo lekker relaxed aan t worden en slaapt inmiddels ook weer. Fijn!!!

jensen nooit geweest eigenlijk, maar daar Bakkaboe dus???
Wat een rust hier!!

Kroos hoe is het?? Hoop dat het beter gaat!

Maat hoe is het met jou??

Hoe zou het met Beetje zijn??
Idd wat een rust!! Hier ook, heb dr net maar wakker gemaakt na 4 uren slapen.... Tijd nuttig besteed door op mp te zoeken naar kleertjes.... 😊.

Ook benieuwd hoe t bij beetje is??
Nog steeds gepruts hier met overdag (niet) slapen. Ik wil zo graag een beetje een ritme erin en niet steeds een oververmoeide Jankerd die zichzelf wakker houdt... Hij slaapt lastig in en geeft ook helemaal geen duidelijke signalen af als hij moe begint te worden, dus het is steeds maar een beetje gokken wanneer ik hem in bed moet leggen. Of wil ik nou teveel en moet ik wachten tot het vanzelf goed komt? Hebben jullie mini's een beetje een ritme overdag?

Hij gaat het nu 's avonds beter doen (slapen vanaf een uur of negen), maar heeft dat nu verruild met 's ochtends niet meer goed slapen. Het was altijd zo ideaal: na de eerste fles (bijna) direct weer in bed en dan 2 tot 3 uur slapen. Maar nu wordt hij steeds na 1 uurtje al wakker. En 's middags sliep hij sowieso meestal al niet meer dan 1 uur.

Vanochtend heb ik besloten dat ik langer ga proberen om hem in bed te laten liggen in de hoop dat hij toch weer in slaap valt. Dus meer richting 'op de klok in bed liggen'. Het kostte wat moeite, ik ben in 1 uur tijd zo'n 20x erheen gelopen om z'n speen in te doen, maar uiteindelijk sliep hij toch weer. En hij sliep gewoon 2,5 uur lang, en liet daarmee 5,5 uur tussen z'n flessen, ongekend lang voor hem! Raar kind...

Nu is hij na z'n 2e fles ook alweer na een uur wakker en doe ik weer hetzelfde, maar ik word inmiddels wel een beetje kriegel van het steeds weer die speen erin ploppen. Hem lang laten jammeren wil ik niet en werkt ook niet, dan wordt het krijsen. Het alternatief is hem eruit halen, maar dan zit ik zometeen weer met een oververmoeide Jankerd die veel te vroeg z'n fles wil, dat ken ik onderhand. Dus toch nog maar even volhouden en hopen dat het op de lange termijn het effect heeft dat hij zelf beter in slaap valt / blijft.

@Zivaa: volgens mij is vaak kleine beetjes drinken voor je dochter juist wel goed, alleen voor jou natuurlijk niet zo fijn. Als ze in totaal wel genoeg drinkt zou ik het lekker rustig opbouwen hoor, niet direct naar heel grote flessen toe willen. Ik bedacht vandaag dat als een baby 150+5 (totaal zo'n 175 ml) drinkt dat dat voor ons (10-12x zwaarder dan onze baby's) in verhouding 2 liter zou zijn. Sjonge, ik zou niet vrolijk worden van 2 liter drinken binnen 20 minuten. En vind het daarom ook niet gek dat veel baby's daar nog niet aan willen.

En qua prikken: volgens mij is het belangrijk dat er niet te kort tussen zit, maar kan ietsje langer ertussen op zich best. Alleen als er nu kinkhoest heerst dan is het juist wel prettig als ze zo snel mogelijk beschermd is natuurlijk.

@Bub: fijn dat mini goed sliep in de slaapzak. Dat is echt superlang, zeker voor een bv baby!

@Beppe: sterkte met het loslaten van je kleine man! Is het goed gegaan? (met hem en met jou)

@Juutje: hoe voelde het, de eerste dag weer op je werk? Leuk, vermoeiend, wennen? Heb je miniJuut erg gemist of viel dat mee? Hij was bij opa/oma toch, dat geeft waarschijnlijk wel een vertrouwd gevoel. Succes met de drukte, het is weer een heel ander ritme waar je in moet komen!
Nico speelt minico wel? Hij is nu niet meer in de leeftijd dat hij tussen de flessen alleen maar slaapt.misschien verveeld hij zich? Dat kan namelijk ook!

Na de eerste fles slaapt mijn mini in d'r eigen bed tot de volgende fles, mits ik haar in bad doe.

Na de 2de fles als ze wakker is gaat ze spelen en leg ik haar onder de mobiel, op de Speelmat of op de wipstoel. Elke keer iets anders. Dan laat ik haar even en later speel ik mee. Vaak wordt ze na 1 uurtje jengelig en pak ik haar ff bij me als ze dan weer rustig is leg ik haar in de box en gaat ze slapen. Als ze eerder wakker wordt dan de fles ga ik ook met haar spelen.

Sims slaapt ze na de fles eigenlijk alweer, dan leg ik haar in de box om te slapen.
@Anne: ja, mijn volgorde is eerst verschonen, dan fles & boeren/knuffelen, dan bij mij zitten/liggen en kletsen/lachen en dan nog even in de box spelen (naar mobile kijken, rammelaar in z'n handje stoppen, meer kan hij nog niet). Dit laat ik bij elkaar zo'n uur a anderhalf uur duren (tenzij hij tijdens de fles of het boeren al in slaap valt, dan gaat hij direct naar bed). Daarna leg ik hem in bed (in de box in slaap vallen deed hij de eerste maand nog wel maar nu niet meer). Hij slaapt dan relatief makkelijk in (paar keer speen erin). Alleen wordt hij dan na een uur alweer wakker. En daarna hem eruit halen en 2 uur moeten vermaken tot z'n volgende fles werkt niet, dan wordt hij heel vervelend. Volgens mij zitten onze mini's best verschillend in elkaar, ik heb het idee dat Minico vrij snel gefrustreerd is en MiniAnne een stuk rustiger en makkelijker is.
Nico, ik merk dat als ik zwelgje in de box onder de mobile leg ze snel overprikkeld is!! En dus gaat piepen en mopperen, bij mij of naast me op de bank leggen of lekker op schoot of in de box zonder mobile bover haar hoofd gaat een stuk beter! Ik leg dan wat naast haar zodat ze weg kan kijken...

Rammeltje krijgt rode oogjes als ze moe is, god zij dank!! Want anders was het ook niet echt duidelijk geweest!

Dames, Rammeltje slaapt vaak in de doek, in de kinderwagenbak vind ze wakker liggen vreselijk! Ik zit me af te vragen of ze in de wagen inzet misschien tevredener is.. Dan ziet ze meer, want gewoon kijken naar van alles vind ze heerlijk. Ik heb de bugaboo dus het zit gedeelte kan heel plat... Zal ik het eens proberen?? Of is het veel te vroeg... Mijn oudste lag met 3 mnd in de inzet, die paste niet meer in de wagenbak dus moest ik wel..
Rammel, check je post even! (naam)

Ha ha, jullie maken het me niet makkelijker. De eerste suggereert dat ie verveeld is, de tweede zegt overprikkeld. Allebei goede opties inderdaad, maar vereisen wel een tegengestelde aanpak! Ik heb het idee dat ik er aardig tussenin ga zitten met even met mij spelen/praten en dan in de box onder de (meestal niet draaiende) mobiel.

Het grootste probleem is ook eigenlijk niet het daarna naar bed gaan, dat gaat redelijk, maar het feit dat hij dan na een uurtje weer wakker is en niet meer wil gaan slapen. Althans, het eerste uur niet. Ik ben net ook weer een uur lang erheen geweest, al liet hij nu iets langer tussen het gejammer, dus maar zo'n 10x, en nu ligt hij dan toch weer lekker te slapen.

Of zou ik hem toch als hij na een uur weer wakker wordt hem eruit moeten halen, even een kwartiertje spelen en dan er weer in?

O ja, ik heb hem ook al ingebakerd, dus het probleem ligt niet in zichzelf wakker maaien. En ook niet ingebakerd geprobeerd, maar daar wordt het ook niet beter van.
Anne, jbpm wil ik niet gebruiken omdat ik eigenlijk niet wil bijvoeden en het puur alleen bij bv wil houden. Mijn inziens beter voor het darmkanaal.

Snotoogje ging bij mijn mini ook snel over. Ik denk dat behandeling al helpt. Schattig die foto!

Zoete, hoi! Fijn dat ze zo enthousiast waren op je werk. Ik ga volgende week ben heel benieuwd naar de reacties.

Beppe, is je reuzeuk al weer thuis. Kan me voorstellen dat het echt weer een stap is.

Nico, hier is het ritme af en toe ook vaak te zoeken hoor overdag. Ene keer gaat het goed en de volgende dag is het totaal anders. Ik merk inderdaad wel net als Anne dat ze na de 2e voeding aan spelen toe is. Het lukt om een half uur/3 kwartier zichzelf te vermaken onder mobiel of babygym daarna nog even samen spelen en vervolgens slapen. Ik probeer dan wel altijd het bed, maar dat is omdat ik haar niet in de box wil laten slapen. Dit lukt ook niet altijd en als het wel lukt is ze na een uur weer wakker. Maar dan voed ik ook eigenlijk altijd direct daarna. Net als Rammel merk ik ook dat ze veel om zich heen wil kijken.

Rammel, waarom niet proberen? Niemand die zeg dat het niet mag toch?

Ziva, doe wat je gevoel je in geeft hoor betreft die prikken. Ik denk dat dat voor iedereen anders is. Ik zag die actie ook niet bij onze Etos en heb er ook niet naar gevraagd. Misschien morgen toch nog maar eens kijken.

Vandaag bij cb geweest. 5kg en 58cm. :-) Zag al dat ze de lengte in schoot. Ook de prikjes gehad. Tot nu toe lijkt ze er weinig last van te hebben. Ze huilt iets meer maar ligt nu lekker tegen me aan te slapen. Jammer dat ik de draagdoek alleen niet kan gebruiken nu.

Wel doorverwezen naar de fysio ivm voorkeurshouding en dus afgeplat hoofdje. Hopelijk zijn we er op tijd bij, maak me eigenlijk nu wel een beetje zorgen. Ben ik te laks geweest met oefeningen doen om haar te triggeren aan de andere kant?

Hoofdomtrek was ook aan de grote kant, maar daar doen ze nu niets mee omdat ze ook een lengtespurt had. Weet iemand wat een groot hoofd voor kwaad kan of dat kan betekenen? Waarom meten ze dat eigenlijk?

Oh ja en het grootste drama van vandaag; mevrouw bliefte haar fles niet. Daar ging 100 ml gekolfde melk door de gootsteen.

Morgen weer proberen en dan ga ik in ieder geval weg. Vandaag was ik er bij. Mijn moeder komt haar de fles geven.
@rammel: Rammeltjes naam staat in je post.

Nacht prima, beide kinderen om 06.45 uur wakker. Meisje heeft nu volgens mij wel wat last van de prikjes. Slecht drinken en een beetje pieperig. Gisteren heeft ze eigenlijk de hele dag geslapen.

@nico: Het is lastig, maar ik zou proberen het los te laten. Volgens mij probeer je alles soms een beetje teveel te analyseren. Ik snap het wel, ik deed het ook bij zoon en ik moet mezelf nu ook bij meisje soms afremmen. Maar het heeft weinig zin, die babies doen gewoon wat ze zelf willen. Dan denk je het ritme door te hebben en dan gaan ze ineens weer wat anders doen. Zeker die eerste maanden zijn vaak rommelig.

@zivaa: Misschien moet ze gewoon nog een beetje wennen aan de grotere hoeveelheden drinken. Helpt het als je een paar minuten pauze houdt tijdens het voeren? Als meisje de fles krijgt wil ze vaak ook niet alles achter elkaar opdrinken. Als ik dan vijf of tien minuutjes pauzeer wil ze daarna vaak de rest nog wel hebben,

@bubblezz: Fijn van de goede nacht! Zeker beter dan de nacht daarvoor!

@rijst: Ik had nog niet gereageerd op die wiet van RZ. Tja, lijkt me wel lastig. Hoe oud is RZ ook alweer? Ik denk dat heel kwaad worden en het verbieden alleen maar averechts werkt. Het gesprek open houden lijkt me beter.

@juut: Hoe gaat het met het werken?
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Muself ik denk ook dat mijn mini n afgeplat hoofd heeft maar kan t niet heel duidelijk zien ofzo.. Moet morgen naar t cb.

Als ze niet spuugt zou ik t ook niet gebruiken. Mijn mini was gulzig en spuugde daardoor erg veel

Snotoogjes zijn helemaal over! Heb net nog even een gaasje kamille erop gehad voor de zekerheid

Nico tsja minianne is vrij makkelijk. Maar kan ook erg vervelend en wild zijn maar dan is ze moe

Rammel ik zou het gewoon proberen al zou ik haar er niet te lang in houden omdat ze ook daarin met gebogen rug ligt net als maxi cosi.
@Myself: heb je al een zijslaapkussen geprobeerd? Dan kun je je mini ieder slaapje op een andere zij leggen en dus op een andere kant van haar gezichtje. Verder de mobiel omwisselen van kant. Je kunt ook haar bedje met de ene kant langs een blinde muur zetten en dan je mini ieder slaapje omdraaien. Ze zou haar gezicht automatisch weg van de blinde muur moeten draaien, dus op die manier wisselt ze dan ook steeds van kant.

Zoon kreeg op een gegeven moment ook een afgeplat hoofd en voor hem heeft het zijslaapkussen heel goed geholpen. Het trok toen snel bij.
Thanx dames!! Ppffttt domme doos ikke!

Ben vandaag beetje afzijdig, druk druk!!

Probeer toch wat te reageren op wat me te binnen schiet!

@rijst, balen van de Wiet! Ik heb echt geen idee daar mee om te gaan en dat notabene terwijl ik vroegah in de pubertijd miss uitproberen was.. de rij van niet geprobeerd is korter dan andersom. Ik moet er niet aan denken dag ik er achter kom dat mijn gasten ook van die experimenteurs zijn...

@chrys, wat gaat jouw meisje hard qua groei!! Super hoor!!

@ziev, klinkt goed van jouw relaxtere meid!! Groot gelijk dat je de prikjes even uitstelt.

@maat!? Hoest?

@ook benieuwd naar beetje niet leuk zo..

@zoete!! *zwaai* ik herinner je nog hoor leuk dat je bij de meeting bent!!

@myself, oh oh... Ik wens je geen flessenweigeraar toe!! Kom op miniself!

Ehhhh dont know!! Ga verder koken!!
Anne, ik kon het zelf ook niet zien. Dacht dat het ook wel meeviel. Maar ze liet het me nu zien en het scheelde echt een cm de ene of de andere kant.

Chryss, dat is een idee dat zijslaapkussen. Ga eens op internet kijken. Ik moet niet denken aan zo'n helmpje op mijn mooie meisje.

Dat was een goede nacht voor jullie. Lekker hoor. Merk je ook dat ze gelijktijdig wakker worden?

Fysio zei overigens dat we er op tijd bij waren, dus dat lucht al iets op.

Rammel, nee ik moet er niet aan denken.

Koken... ehm kies vandaag voor de vriezer. Even opwarmen. Zo de oven eens aanzwengelen, check geen sterilisator erin, en aan.
@Myself: vervelend, die afplatting! Daar wordt je onzeker van hè? Hebben ze iets gezegd over de mate waarin het afgeplat is? (Oh, mosterd...) Bij Minico hadden ze bij het eerste cb bezoek ook over een voorkeurshouding, maar bij het tweede bezoek was er niks meer aan de hand. Bij die kleintjes kan het snel optreden, maar ook nog heel snel weer goedkomen, daarom zijn ze er zo alert op denk ik. We letten er wel goed op dat hij naar alle kanten draait. Zie jijzelf bij Miniself een voorkeur, of kwam het helemaal uit de lucht vallen? Gewoon goed op blijven letten en je nog niet teveel zorgen maken hoor!

@Chryssa: Ik ben het wel met je eens dat ik niet moet overanalyseren, maar ik vind het ook belangrijk dat hij meer dan maar een paar uurtjes per dag slaapt en dat hij niet de halve dag oververmoeid en huilerig is. Dus ja, dan ga je kijken wat daar aan te doen is. Wat zou jij doen in mijn geval dan, als hij na een uur alweer wakker is? Steeds de speen erin, laten huilen, eruit halen en na even troosten er weer in, eruit halen en de fles geven, eruit halen en een paar uur bezighouden tot het weer tijd is voor z'n fles? Of doe je dat 'op gevoel'? Mijn gevoel zegt namelijk dat hij gewoon lekker een paar uur zou moeten slapen. Maar ja, daar heb ik niks aan want dat doet hij niet (uit zichzelf).
@nico: Ja, ik snap je wel. Ik vind slapen ook heel belangrijk voor babies (ben er zelfs enigszins neurotisch over, aangezien zoon zo'n slaapterrorist was). In jouw geval zou ik denk voor het speen-terug-plop model gaan. Een uur slapen is voor een kleine baby overigens heel normaal. Babies hebben een slaapcyclus van 45-60 minuten en daarna worden ze wakker. Ik liet zoon altijd gewoon in bed liggen. Soms moest ik wel 30 keer terug voor z'n speen (niet overdreven), maar op een gegeven moment viel hij dan toch weer in slaap en sliep dan nog eens een cyclus van 45 minuten. Ze moeten er ook aan wennen, om zelf in slaap te vallen. Het ene kind is daar makkelijker in dan het andere kind.

@Myself: Wij hebben zo'n kussen van Delta Baby Sleep (ik geloof dat het zo heet). Het heeft een klein schotje aan de voorkant, dat ervoor zorgt dat je kind niet door kan rollen op de buik. Toen we dat voor zoon gingen gebruiken was de afplatting snel weg. Overigens is het ook zo dat een eventuele afplatting vaak uit zichzelf weer bijtrekt. Maar ik zou ook het heft in eigen handen willen nemen.
Nico Rammeltje slaapt ik denk 4 of 5x een uurtje overdag, dan clusteren van een uur of 19:00 tot 21:00 en dan nog een voeding en dan van 21:00 tot 9 slapen. Tijdens het clusteren doezelt ze.

Ik doe geen moeite om haar langer te laten slapen, maar ze is dan ook niet huilerig of jammerig en gewoon gezellig. Zodra ze gaat pruttelen leg ik haar aan, geef haar een paar slokken en hoppa de doek in.

De slaapcyclus van een baby is nou eenmaal niet veel langer. Soms pakt Rammeltje er twee achter elkaar. Maar niet vaak.

Moeilijk he soms

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven