Ik hou van donker en heb last van een zomerdepressie

04-04-2008 18:54 3381 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hou ontzettend van de winter. Lekker vroeg donker, en (soms) koud en guur weer. Nu het weer langer licht blijft 's avonds en de zomer in aantocht is, begin ik me weer depressief te voelen. Ik vind het heerlijk om op de bank een boek te lezen, maar in de zomer heb ik het gevoel dat dit abnormaal is. Ik heb steeds het gevoel dat ik iets leuks moet gaan doen, want het is zomer! Ik ervaar dit als heel vervelend, maar weet niet waarom.

Zijn er nog meer mensen die zich happier in de winter voelen dan in de zomer? Ik ben benieuwd. Want iedereen lijkt de zon te aanbidden.
-
10e1983; welkom terug!

Jen, ik denk niet dat het nodig is je spullen weer op te bergen. zal een dag of 2/3 duren en dan gaat de temperatuur weer naar beneden.

Niet zo heel gek trouwens dat ik snot-verkouden ben, bedenk ik me nu.

Net weer mijn voorraadje pepernoten aangevuld en zit nu aan de thee met honing
Hallo iedereen :-)

Inderdaad rusitig geweest hier, ik heb enorm van het weer genoten.

Wanneer wordt het terug kouder? Ik ga maandag het bos in en da's niet leuk met mooi weer...

Gisteren ook de eerste kerstversiering zien hangen, oh ik kan niet wachten! Mijn nicht besloot trouwens maandag dat het volgende week zou passen om de boom te versieren, dus hier en daar vind ik wel eensgezinde mensen! (gelukkig!)
Heeft er trouwens iemand een idee wanneer de Zweedse delicatessen (kerstproducten) zullen verkrijgbaar zijn in de foodshop? Ze staan wel op de website maar zijn nergens op voorraad/ te verkrijgen...
van IKEA?
Hahaha ja vergat ik er bij te zetten

Ik denk (hoop) trouwens dat de voorraad op de site gewoon niet klopt..
Drie keer raden waar ik vandaag de hele dag naar geluisterd heb op kantoor ... ... SKY RADIO CHRISTMAS STATION!! Hij is er weer

Morgen hoop ik mijn eerste kerstshow te kunnen gaan bezoeken bij de Intratuin (alhoewel ik nu een rillend ziek mannetje op schoot heb liggen slapen, dus misschien moeten de plannen morgen iets worden aangepast Maar ach, dan doen we het gewoon volgende week. Hij verheugde zich er ook al helemaal op om 'het echte huis van de kerstman' te zien )

Eneh die hoge temperaturen negeer ik gewoon! In mijn hart is het al winter
-
Jaja, ik was vanmorgen ook verrast toen ik het zag op internet (luister op m'n werk altijd via de laptop) Maar wel lekker hoor, de hele dag instant kerstsfeer

Ik ben heel benieuwd hoe de collectie van Intratuin er uitziet. Ze hebben ieder jaar weer zulke mooie dingen! Kies ook ieder jaar een nieuw thema uit, dus die heerlijke taak staat mij voor dit jaar nog te wachten (alhoewel het zou kunnen dat ik dit jaar voor het eerst rekening 'moet' houden met de stem van mijn zoontje haha. Hij is - vreemd genoeg- ook dol op kerst en verkondigde vandaag heel stellig dat hij witte ballen wil dit jaar )

Thanks voor je beterschapwensen Hij heeft een stevige verkoudheid met oorpijn erbij. (sommige mensen zouden nu zeggen dat dat door de herfst komt, maar daar weiger ik aan toe te geven haha)
-
Hihi wat heerlijk om hier al zo lekker over kerst te kletsen

Als het op kerstspullen aankomt ben ik een beetje een maniak. Ik koop ieder jaar een nieuw kleurenthema en heb in de kelder bakken en bakken vol met kerstspullen (gestorteerd per thema)

Zo heb ik bijvoorbeeld rood&goud, ijsblauw&wit, paars&oud-zilver, hout&pastel-tinten en bruin&olijf

Op basis van wat ik op internet heb gezien ben ik dit jaar erg gecharmeerd van 'late night glam' (wit, antreciet, glitter en 'harde' kleur accenten)

Maar goed, het zou zomaar kunnen dat dat na vandaag weer anders is, als ik bij de Intratuin ben geweest

Liefs, 10e

Ps. Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar hier regent het nog lekker en ik heb gewoon een trui aan gedaan vanmorgen
Wat geweldig, die kerstspullen! En ik heb gisteren toen ik het bericht van 10e las, ook even stiekem de kerstradio opgezet!

Ik woon sinds een aantal jaren in een huurhuis en ik heb niet alles nieuw gekocht (vloerbedekking was bijvoorbeeld nog goed), dus ik zit een beetje vast aan bepaalde kleuren.

Mijn kerstboom is lime-groen met zilver, vorig jaar heb ik nog een paar van die vilten figuurtjes gekocht om erin te hangen, en ook een klein kerstdorpje met mooie lichtjes erin voor bij de kachel.

Veel plezier vandaag, 10e, ik ben heeel benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden! En Mayhem; olliebollen!! Hmmmm...

Ik zie dat het maandag weer 18 graden wordt en daarna nog weer wat frisser Gelukkig maar. Dan mogen de zon-aanbidders nog even genieten voordat we (hopelijk) een koude, gure, knusse en lange herfst en winter tegemoet gaan!

Fijne dag allemaal
Ik heb al drie jaar dezelfde kerstversiering omdat vriendlief het geldverspilling vindt (vond). Dit jaar mag ik me volledig laten gaan

Ik had al Bruin en nu ga ik voor rood erbij denk ik. Het staat allemaal nog niet vast want ik hem nog geen winkel bezocht. Zelf ben ik meer voor 'klassieke' kerstversiering in warme kleuren dus blauw/paars/grijs wordt het niet...

Hier vandaag ook druilerig herfstweer. Belde net met m'n mama en bij haar in de winkel komen de eerste kerstcd's binnen. Joepieieie :-)

Voor mij kan het niet snel genoeg gaan, alhoewel dat het verlangen naar kerst en alle voorbereidingen toch héél leuk zijn!

Prettige herfstdag iedereen!
-
-
quote:mayhem schreef op 18 oktober 2012 @ 12:51:

Wat zijn jullie favoriete kerstnummers?

Mariah Carey - All i want for christmas is you

" " - Miss you most at christmastime

Wham! - Last christmas

Bing crosby - Let it snow

...

Bij jou?
Het allermooiste kerstnummer vind ik 'where are you christmas' van Faith Hill (uit de Gringe). Maar eigenlijk vind ik alle kerstmuziek geweldig

Ben net terug van de Intratuin. Ik vond de show eerlijk gezegd een beetje tegenvallen qua versierde kerstbomen, maar dat hadden ze wel gecompenseerd met veel kerstdorpjes en pratende kerstmannen enzo. M'n zoontje zat dus met open mond overal naar te kijken en dat vond ik ook erg leuk om te zien

Ik weet dat het kan wisselen per filiaal, dus volgende week probeer ik gewoon weer een andere

Maar voor wat ik er van gezien heb voel ik nog steeds veel voor het 'late night glam' thema. Ik weet alleen niet zeker of er ook kleur bij moet, of alleen wit / glitter / antraciet(grijs). Misschien alleen donkerpaars?

En tja, wat betreft mijn kerstcollectie, ik weet dat ik heel erg ben. We gingen vorig jaar onze garage verbouwen en toen schaamde ik me echt een beetje voor de enorme hoeveelheid kerstspullen die uit alle hoeken en gaten tevoorschijn kwamen

Maar ach, ieder mens heeft zo z'n zwaktes he Mijn man heeft het ondertussen gelukkig nu geaccepteerd, dat scheelt hahaha. En ik compenseer het weer door ongeveer 1 keer per twee jaar nieuwe schoenen, make-up of sieraden o.i.d te kopen, want daar geef ik dus bij voorkeur zo min mogelijk geld aan uit :-)

Oh en ik gebruik natuurlijk ook steeds dingen uit oude collecties om weer een nieuwe collectie samen te stellen. Dus wit heb ik al en paars ook. Hoeft er alleen maar grijs en glitter bij
-
-
Wat hebben jullie een mooie collecties allemaal, dat 'late night glam' spreekt mij ook heel erg aan. Het deed me ook denken aan iets wat ik graag in de slaapkamer zou willen; Ik zag een aantal maanden geleden bij zo'n verbouw-programma muurverf met glitters erin! Dit was dan zwart met glitter... klinkt misschien een beetje extreem, maar ik vond het prachtig! Ik ben normaal niet zo glitterig, maar met kerst kan die boom niet genoeg fonkelen, glitteren en stralen voor mij!

Mijn favo kerstnummers:

The Pretenders - 2000 miles

Chris Rea - Driving home for christmas

Jona Lewie - Stop the cavalry

(Op en top kerstnummers! Klinkt het gek dat ik gewoon kriebels in mijn buik krijg nu Als ik er alleen al aan denk.... )
Zo wil ik die van mij er later uitzien dit jaar

http://www.freechristmaswallpapers.net/ ... 27315.jpeg

Heerlijk! Ik ben niet de enige die de hele dag al de Christmas Radio aan heeft gehad! (vandaag thuis gestudeerd, en man, wat werkt het lekker met die muziek!)

Wel even tussentijds afgeleid door naar de ikea kerstcollectie te kijken (hebben hebben hebben!), vriendinnen te ronselen voor de Intratuin ladies night en te bedenken wat ik allemaal in huis wil halen dit jaar.

Vorige week met vriendlief besloten om het weekend voor de kerst nog een paar dagen naar Parijs te gaan, heb er zo'n zin in! Uber kerst coming up!

Ben overigens nog steeds erg in mn sas met de kerstversiering die ik in huis heb, hij wordt alleen elk jaar uitgebreid :D

In mijn (onze ) boom hangt zwart/wit/zilver gecombineerd met wat fuchsia ballen en hele diepe warme kleur paars. Mooie grote glitterpiek bovenop en heel heel heel veel lichtjes! Zit nu alleen even in dubio. Normaal zet ik de boom direct na sinterklaas neer (hebben een neppe ivm allergie), maar met onze onderzoekende katten in huis, terwijl wij een weekend weg zijn, weet ik niet of de boom (of voornamelijk de versiering) het overleeft. Maar pas na dat weekend de boom neerzetten is me te kort, en hem opzetten, weghalen en weer terugzetten is me ook teveel tijd en moeite. Misschien de boom dan maar dat weekend in de gang zetten? Als dat lukt tenminste, hij staat altijd op een tafeltje en is verdomd zwaar
Ooh Tisje, mooi zeg!

Ik neig toch naar alleen paars als kleur erbij. Ik heb pas geleden nieuwe kussentjes voor onze bank gekocht en die zijn wit, grijs en paars. Denk dat het mooi is om de boom in diezelfde tinten te doen, maar dan wel met de nodige glitter erin natuurlijk Want inderdaad, een boom hoort te schitteren en te stralen!!

Ik hoop dat ik ergens tegen een set antraciet ballen aan loop waarvan de helft in mat is en de andere helft in GLITTER. Dat zou gaaf zijn

Twijfel nu wel waar ik de boom moet neerzetten. Ik wilde 'm dit jaar eigenlijk naast de t.v zetten, alleen de deurtjes van ons dressoir zijn rood, dus dat vloekf nogal met de boom vrees ik dan. Als ik 'm op z'n 'oude' plekje zit zou het niet vloeken, alleen daar past niet zo'n grote boom en ik wilde juist dit jaar weer eens een hele grote boom. Dillema's dillema's
quote:10e1983 schreef op 18 oktober 2012 @ 17:46:

Ooh Tisje, mooi zeg!

Ik neig toch naar alleen paars als kleur erbij. Ik heb pas geleden nieuwe kussentjes voor onze bank gekocht en die zijn wit, grijs en paars. Denk dat het mooi is om de boom in diezelfde tinten te doen, maar dan wel met de nodige glitter erin natuurlijk Want inderdaad, een boom hoort te schitteren en te stralen!!

Ik hoop dat ik ergens tegen een set antraciet ballen aan loop waarvan de helft in mat is en de andere helft in GLITTER. Dat zou gaaf zijn

Twijfel nu wel waar ik de boom moet neerzetten. Ik wilde 'm dit jaar eigenlijk naast de t.v zetten, alleen de deurtjes van ons dressoir zijn rood, dus dat vloekf nogal met de boom vrees ik dan. Als ik 'm op z'n 'oude' plekje zit zou het niet vloeken, alleen daar past niet zo'n grote boom en ik wilde juist dit jaar weer eens een hele grote boom. Dillema's dillema's Volgens mij heb ik dergelijke ballen vorig jaar in een hoekje bij de Intratuin gespot! Weet alleen niet zeker of het nou witte waren of antraciet..
Zijn jullie trouwens met de kerst ook de koks? Ik namelijk wel (1,5 dag: 1 dag voor schoonouders in mn eentje, en andere dag bij eigen ouders samen met moeders), en kan maar niet kiezen wat ik allemaal wil maken (moet van vriendlief strepen, schijnt veel en veel te veel te zijn )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven