Huis te koop!

01-04-2012 21:14 2348 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu de Open Huizen Dag voorbij is, en we weer gewoon proberen ons huis te verkopen...dacht ik dat het misschien leuk was om een beetje op de hoogte te blijven van elkaars ontwikkelingen.
De bedenktijd zit erop en Funda is gewijzigd. Vanmorgen kregen we dat bericht. Leuk verjaarskado!

Talise, 12-12-12 is inderdaad een mooie datum. Mag ik vragen welke prijs jullie alsnog hebben gekregen? Of zeg je dat liever niet aangezien je zo bekend bent hier door de link? Onze overdacht is 30 november.

Koopakte, toen wij eruit waren qua prijs, zaten we een week later bij elkaar om de akte te tekenen. Dus dat kan snel gaan hoor.

Verhuisdozen, waar kan ik goedkope vinden?

Droid, wat goed! Vandaag dus weer alles aan kant maken. Dit is wel heel goed nieuws! Dus dan kan je zelf ook wat huizen gaan bekijken. Leuk.
We zijn niet van de nieuwbouw, anders hadden we misschien jullie huis gekocht, slim om alles neutraal te doen (Y)

Heb nu 5 huizen, waarvan 3 bovenin Zutphen.

Straks eens zien of ik het voor elkaar krijg om ze allen op één dag te kunnen bekijken.

Gorssel is idd euhh...zoals ik laat op FB zei, Gorssel is als G-star...alleen voor de naam betaal je al teveel!

Ppfff knoop in mn maag, ik ga maar eens met de hond lopen!
Toppie Visils, gefeliciteerd!

En dank je wel

En nu ga ik dan echt maar eens
Hey Droid, Is het misschien een ideetje om een weekendje te boeken met je lief in Zutphen?

Dat hebben wij ook gedaan met de plaats die wij op het oog hadden. Samen een weekendje geboekt daarheen en overal rondgelopen, wijken bekeken, ook plaatsen er omheen, om te kijken of die bevielen. Boodschappen gedaan in de supermarkt om te kijken hoe de mensen zijn, enz enz.

Zo kun je de sfeer het beste proeven en hebben wij onze uiteindelijke plek gekozen waar we het liefst heen willen.

@Visils, de goedkoopste verhuisdozen zijn de gratis bananedozen van de supermarkt
Ik lees hier nog mee, wat leuk om te lezen dat er in korte tijd drie verkopen zijn!

@rieneke: ik lees dat je voor nieuwbouw gaat. Hebben wij nu ook, maar ik kan je vertellen dat je toch nog druk bezig bent in het huis. Nu doen wij niet heel veel zelf, maar het blijft heel veel georganiseeren toch ook wel klussen.
Dank je wel voor de tip Tess, maar we zitten met de hond joh, das nie handig.

We gaan gewoon sfeerproeven, het blijft toch een gok..en een avontuur, vind Zutphen sowieso een leuk stadje, en wat Rieneke zei, leuk centrum, nu nog even wijken kijken...dat rijmt
Visils; dubbel gefeliciteerd!! Fijne dag vandaag!

Magnolia; het huis dat we op het oog hebben komt uit het jaar 2000. Dus niet echt nieuwbouw. Dat huis moeten we ook nog echt van onszelf maken. Plavuizen zouden er zobizo uit moeten. Wel een klus, maar wel lekker dat het huis daarna nog meer naar onze smaak is. Ik zie hoe druk mijn zwager is met hun ( super mooie) oude huis.. Dat is echt niets voor ons.

Droid; veel plezier in Zutphen! Ik ben benieuwd wat je er van gaat vinden.
Snap je helemaal rieneke, wij wilden ook geen oud, klushuis.
Oh maar we willen ook geen klúshuis hoor, maar houden wel van de jaren 50/60 stijl
Rieneke: dat zou ideaal zijn!

Visils: Gefeliciteerd! O, ik ben niet zo moeilijk hoor... 326.000. Dat is best aardig. Wij hebben de overdracht 12 dec. De verhuisplanner hangt hier al aan de verwarming geplakt en loopt steeds voller. Verhuisdozen bestel je voor een prikkie op Wehkamp.nl, volgende dag in huis, ook handig als je 's avonds beseft dat je tekort komt, komen ze de volgende dag een zut nieuwe brengen

Magnolia: gezellig

Droid: jeetje, vol programma meid! Wel zeggen wat je allemaal gezien hebt he? Ben heel benieuwd zeg!

Haha, ik heb alleen maar klushuizen...

eerst een jaren '30 huis, opgeknapt

een zolder in een pand uit 1690 (geloof ik)

toen een huisje uit 1890 (opgeknapt)

een huis 1936 (volledig gestript en gerenoveerd)

straks weer aan de klus in het huisje uit 1890.

Het houdt je lekker bezig, maar ben 'r wel gek op.
Mag ik meeschrijven?

Ik heb een mooi twee-kamerappartement te koop in Amsterdam Buitenveldert. Ideaal voor starters of studenten met lieve ouders;-)
Welkom Armande.

Talise, jij bent klusser ten top...zou het klussen wel leuk vinden maar nu je geen bouwdepot meer ontvangt zoals vroeger, je moet sowieso geld achter de hand hebben.

En willen ook niet té lang in de zooi zitten trouwens

Maar even een vraag aan jullie verkopers, hoelang na de bezichtiging hebben jullie een bod gehad?

En bij hoeveel mensen kwam er een aankoopmakelaar mee?

En goeiemorgen
Hallo amande, welkom hier! Amsterdam, amsterdam... daar ken ik niet zoveel mensen maar ik zal eens rondvragen

Droid: nou, nu wel even klus-af, maar ik vind het niet erg. Wij hebben het eigenlijk maar 1 x met bank-bouwdepot gedaan, de rest zelf gefinancieerd. En die zooi, als je er in moet wonen is het niet zo nee, een half jaar IN je verbouwing wonen, vond ik wel genoeg

Ik had bij de tweede bezichtiging een aankoopmakelaar mee en meteen één dag later kwam het bod, dus donderdag kijkers, vrijdagmiddag bod. *duimen doet* Vandaag grote dag he!!!
YES!

En dank je wel...

Krijg nu wel de kriebels...nee, ik lieg, die had ik gister ook al

We zouden er idd in wonen, dus nee...
Ook goedenmorgen!

Welkom Armande!

Succes vandaag Droid, ik duim voor je!

vanuit ons lichte, "jaren 30 look"( waar je niet lang in de troep hoeft te zitten) huis
Haha Rieneke, goeiemorgen, en dank je wel.

We gaan wel even bij je langs rijden, ben wel benieuwd, maar vrees dat de buurt niks voor ons is, vast een jonge gezinnen buurt?

Goed voor 80% van de gezinnen, maar niet meer voor ons.
Visils gefeliciteerd!

Talise, leuk dat jullie steeds klushuizen hebben! Mijn vriend is timmerman dus als wij samen gaan kopen (over een paar jaar als mn schuld afbetaald is) gaan we ook voor een klushuis. Hopelijk een leuk dijkhuisje met grote tuin. Hihi dromen mag he ...

Armande, welkom.

Droid, de koper is bij mij een derder keer komen kijken op vrijdag en bracht de dinsdag erna (na een gesprek met de bank) een bod uit. Ze had geen aankoopmakelaar mee.

Spannend! Ik ga voor je duimen!!
Ik begrijp dat de meeste van jullie al een ander huis hebben..?

Wij hebben ook een huis op het oog, willen gaan bieden maar ik vraag me ook af of dat niet heel veel stress geeft..een huis in de verkoop hebben en tegelijkertijd een huis kopen..?
alana: leuk hoor, handig als je vriend timmerman is Dan kun je nog eens wat he, maar het blijft altijd een hoop werk! Dijkhuisje is zeker een droom... ik heb zoiets met een boshuisje ;)

armande: ik zou willen zeggen: niet doen. Ik mag dankzij zo'n actie nu mijn nieuwe huis achter me laten en binnenkort terug verhuizen naar mijn oude huis. Denk tien keer na voor je deze stap neemt. Leuk voor de huizenmarkt, maar dan moet iedereen het doen en dat is momenteel niet het geval. Snij jezelf niet in de vingers (of in mijn geval, bijna de keel door).
droid: ik ben helemaal nerveus voor je ))
Nou, net de makelaar gesproken. Vandaag is de koper in huis geweest voor de bouwkundige inspectie. Het rapport krijgt ze maandag en nu gaat ze woensdag pas tekenen . Ze wil het namelijk eerst goed lezen.

De makelaar was niet zo positief over de inspecteur. Hij vond blijkbaar dingen niet goed, die normaal zijn. Het vervelende is dat de koper een alleenstaand meisje is van n jaar of 25/ 26 (zonder aankoopmakelaar). Dan schrik je toch eerder terug van dit soort dingen. Nu dus maar heel hard hopen dat het wel gewoon doorgaat!!!

Ik zal voor de grap even benoemen wat hij als kritiek had:

- De tegels in de badkamer zijn geplaatst op een houten vloer en dit kan niet, het moet beton zijn. Volgens mijn makelaar is dit in heel veel huizen zo en als de tegels goed zijn gelegd (wat het geval is) is er geen enkel probleem.

- De dorpel onder één van de ramen is nu nog goed, maar daar zou over een paar jaar houtrot in kunnen komen.

De keukendeur moet over een paar jaar vervangen worden (daar ben ik het mee eens).

- Er schrijnt één of andere pvc buis onder de vloer te lopen waar iets mee is (is van de bovenburen). De makelaar gaf aan dat dit het enige punt is, waar hij het mee eens is. De rest is volgens hem onzin. Maar ja, de koopster gelooft hem natuurlijk niet aangezien hij er voor mij is.

Nu heeft mijn makelaar zelf in de bouw gezeten (dat was voor mij een reden om hem te kiezen) dus die weet heus wel waar hij het over heeft.

PPPFFF ik moet echt mijn best doen om niet te gaan stressen. Ik zou het zo erg vinden als het hierop afketst!!!

Ik ben zo blij als woensdag voorbij is! (En dan natuurlijk nog de periode van het financiele voorbehoud)...

Sorry voor mijn 'gezeur' maar ik moet het even kwijt.
Armande, wij hebben dat wel gedaan. De huizen hier staan gemiddeld een jaar te koop. Mijn huis is in vier maanden verkocht. We hebben echt veel geluk gehad.

Wij zijn met de bewoners van het huis dat we wilden kopen om de tafel gegaan. Zij hebben ons een overbruggingsgarantie geboden. (google er maar eens op). Hierdoor konden we jaar dubbele lasten betalen.

Droid, en en en?
@Wij hebben ook wel een ander huis op het oog Armande, maar wij willen ons niet stoten aan de steen wat dubbele lasten heet.

We wachten eerst netjes tot ons huis verkocht wordt eer we een nieuwe kopen.

Als het andere huis dan weg is hebben we pech, we hebben er meerdere op het oog.

@Alanabanana, ik begrijp je stress helemaal zeg, pfu, wat n gedoe op deze manier...... Ik duim met je mee!
Alana, heftig zeg, ik hoop voor je dat ze woensdag gaat tekenen!

Armanda, wij willen ook niet het risico lopen om met twee hypotheken te zitten. Maar valt niet mee, ook wij hebben een huis op het oog, die in ingedachte al helemaal aan het inrichten ben. Toevallig vandaag bij de Ikea geweest, en daar leuke ideeen opgedaan voor de keuken die er in zit. Die is nog wel goed maar niet mijn smaak. Af en toe moet ik me echt terug roepen! Het is natuurlijk heel goed mogelijk dat iemand ons voor is.... Maar goed, dat is dan even heeeel hard balen en op zoek naar een ander huis gaan. Dit liever dan met dubbele hypotheeklasten.

Droid... Al nieuws?
Zo, das klote Alana!

Ik ga voor je duimen!

Ook hier geen risico's, willen echt eerst verkopen...

Wel rot als je het huis van je wensen gezien hebt en je kan niks, dat hebben wij dan weer niet..wij hebben andere troubles

Hier gaan we 'vrolijk' verder met afwachten, hopen natuurlijk op een bod, maar verwacht niet voor dinsdag iets te horen!

Rieneke, kan jij me iets vertellen over de Voorsteralleekwartier? (Zo heet de wijk toch, in het noorden van Zutphen toch?)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven