Hoeveel overstaptijd US minimaal?

18-10-2012 12:25 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

ik overweeg een trip naar de US, in april 2013. De bestemming waar ik heen zal gaan, vergt een overstap in de US, op een van de grote luchthavens (Detroit, Chicago, Atlanta of NYC, beetje afhankelijk van de maatschappij/datum/tijden).

Nu moet je als europeaan natuurlijk door de customs van de US, bij de eerste voet aan de grond die je daar zet, dus bij de tussenlandingluchthaven. Hoeveel tijd zou ik daar minimaal voor nodig hebben, wat zijn jullie ervaringen? Ik heb alleen ervaring met een paar dagen later doorvliegen.

Alvast bedankt!
Wanneer je gewoon een vlucht zoekt direct naar je eindbestemming krijg je alleen maar opties waarin de overstaptijd te doen is. Zoek bijvoorbeeld via skyscanner.nl

Mocht je eventueel zoveel vertraging hebben dat je je overstap toch niet haalt, dan word je vanzelf en kostenloos doorgeboekt naar een volgende vlucht.

Helemaal los zelf twee vluchten boeken zou ik nooit doen. Ik heb wel eens 6 uur vertraging gehad of zelfs een dag. Dan zou je halverwege stranden of voor de rest van de trip misschien een superduur ticket moeten boeken ter plaatse.
Zeg maar Spijker.
Hoi,

De minimale overstaptijd is 90 minuten...

Boek 1 ticket en niet 2 losse. Mocht je eerste vlucht toch te laat vertrekken en je haalt de overstap niet in Amerika, dan krijg je alleen een kosteloze omboeking als je alles in 1 ticket geboekt hebt.

Met 2 losse tickets mag je het zelf uitzoeken.
Je moet daar zeker een paar uur voor rekenen, ik zou minimaal 4-5 uur ertussen laten zodat je niet hoeft te jakkeren. Atlanta is waanzinnig groot en staat bekend om lange wachttijden. Op Chicago hebben wijzelf uren in de rij gestaan. Je zou ook eens kunnen informeren op het allesamerika forum, daar zitten de echte kenners!
Ik heb dat een paar keer gehad, en je krijgt bij een overstaptijd van minder dan 2 uur een speciaal label, waarmee je door de 'fast way' door de douane kunt.

Ik boek overigens altijd wel zo, dat ik twee uur de tijd heb.
Er werd mij een overstap van 90 minuten aangeboden, dit heb ik express niet gedaan. Je hebt echt wel 3 uur nodig om overal doorheen te komen. Zeker als ze je eruit pikken zoals bij mij vorige keer.
Ik heb gekozen voor 2,5 a 3 uur overstaptijd, maar dat bleek wel ruim te zijn. Eigenlijk was 't in 1,5 uur wel gepiept. Maar heb toch graag wat extra speling.
90 minuten is wel erg krap aan, ik zou voor een optie kiezen met meer tijd. Als je pech hebt en ze pikken je eruit, dan red je het niet met 90 minuten. Dat ze het aanbieden, betekent niet dat het makkelijk te redden is. Je word dan wel gewoon omgeboekt naar een andere vlucht, maar dit is wel vaak een tijd wachten, of een andere route.
Eccoci qua, a guardare le nuvole su un tappeto di fragole
sjit, reactie kwijt.

nog een keer:

ik boek sowieso 1 ticket. maar soms krijg je nogal gekke opties aangeboden, met 45 minuten overstaptijd bijvoorbeeld. lijkt me ondoenlijk.

ik reis ws alleen, ws wel met een ingecheckte kofffer (zeker op terugreis), en heb met niemand rekening te houden. zal ook zover mogelijk voorin het vliegtuig zitten, wat ik normaal ook al doe omdat ik vliegtuigen haat als ze eenmaal op de grond staan

graag even vermelden welke airport jouw ervaring was, elninjoo bijvoorbeeld, en ook melpomome,. was die fast lane nog maatschappij afhankelijk?
Mij pikten ze eruit op chigaco O'hare, wat een verschrikking dat vliegveld trouwens.
Ik had meerdere overstaps gehad op Newark en daar viel het dus reuze mee (ondanks op heenweg zelf koffers halen en opnieuw inchecken voor connecting flight)

Persoonlijk zou ik 2,5 uur blijven kiezen. Geen stress en uurtje rondslenteren op airport is wel lekker om de benen te kunnen strekken.
Ik lees even mee, ga volgend jaar ook naar de VS en dit keer met overstap omdat het me teveel geld scheelt tov non-stop.

Ik hou er wel van om wat tijd te hebben dus als ik het hier zo lees is 2,5u dan wel minimaal nodig.

Ik heb op een vlucht naar Costa Rica over moeten stappen in de VS: heen Atlanta, terug Miami. Heen ging heel soepel, terug was hel, ong 2u in de rij gestaan en op het nippertje het vliegtuig gehaald.
quote:DJ.Momo schreef op 18 oktober 2012 @ 12:59:

graag even vermelden welke airport jouw ervaring was, elninjoo bijvoorbeeld, en ook melpomome,. was die fast lane nog maatschappij afhankelijk?New York, Washington en Minneapolis. Was niet maatschappijafhankelijk.
Dank allen!

Vind het toch wel spannend allemaal geloof ik, reis regelmatig alleen, maar dat is allemaal binnen Europa. Ben verder niet wereldvreemd ofzo hoor, heb veel gereisd voor geboorte van mijn zoontje.

pompedom, vriendin van me zat binnen 30 minuten in een taxi op chicago. Ze wist zelf ook niet wat ze meemaakte. Zo kan het dus ook
De laatste keer dat ik naar Amerika ging heeft door customs komen ruim 4 uur geduurd. Dit was in Houston. Ik had met een uurtje of drie wel rekening gehouden, maar dit keer miste ik dus de aansluiting. 2 vluchten later kon ik door. Heeft me geen geld gekost, wel ongeveer 6 uur extra tijd. De andere keren dat ik naar Amerika vloog heeft het nooit zo lang geduurd. Meestal 1,5 a 2 uur.
ietsjemeer wijzigde dit bericht op 18-10-2012 13:43
Reden: spelfoutje
% gewijzigd
De laatste keer dat ik naar de VS ging vloog ik rechtstreeks naar Seattle en binnen een half uur nadat het vliegtuig de grond had geraakt stond ik buiten. Ik was zwaar verbaasd over hoe soepel het allemaal ging. Nu is Seattle niet megagroot.
Bovendien zijn op op grote vliegvelden twee afdelingen: 1 voor mensen die neit verder reizen en 1 voor transfer. Ik denk eingelijk dat relatoef maar heel weinig mensen in chigaco (of een andere grote luchthaven) blijven en het daarom sneller gaat als je niet hoeft over te stappen.
4!!!! uur!. das gewoon horror. jemig.

ik privium in nederland.
Ik had op een connecting flight vanuit Costa Rica - Newark- Amsterdam 2,5u overstaptijd...

Ging allemaal soepeltjes, bij het scannen van mijn koffer een leuk gesprek met de douane meneer, tot zijn supervisor mijn paspoort uit mijn handen trok en mij met koffer en al en zonder wat te zeggen op een bank pleurde. Paspoort had die man nog en wilde mij niks vertellen. Man, wat had ik een stress!

Ik zat er als enige te wachten, en te wachten, en te wachten... Geprobeerd antwoord te krijgen op hoelang het nog zou duren etc. Uitgelegd dat ik een vlucht moest halen etc. Niks nada noppes.

Na 1,5 uur bleek het een random check te zijn. Koffer helemaal leeg gehaald etc. Ik had nog 30 minuten voor mijn vlucht vertrok en ik moest mijn koffer nog een keer inchecken, door de douane, naar de gate etc.

Gelukkig was de lieve meneer bij de scanner bereid om met mij mee te rennen en ervoor te zorgen dat ik overal direct doorheen kon. Ik was de laatste die aan boord ging.

Dit grapje had mij bijna mijn aansluitende vlucht gekost!

Dus neem de tijd als het kan, you never know...
2 uur is meestal tijd genoeg om over te stappen.

Misschien belangrijker is te checken of er nog meer vluchten gaan vanaf je overstap-vliegveld naar je eindbestemming dezelfde dag (van dezelfde maatschappij of die waarmee ze een alliantie hebben). Heb je te weinig tijd en mis je je vlucht, dan kan je waarschijnlijk overgeboekt worden op de latere vlucht.
goed punt, slugabed!
Afgelopen jaar via Chicago naar Vegas gevlogen en hadden 3 uur. Waren vroeg en erg snel door customs en onze aansluitende vlucht had vertraging dus hebben er bijna 5 uur zitten wachten....

En mijn koffer was wel met een eerdere vlucht gegaan, ik werd in Vegas omgeroepen.schrok me kapot..
quote:datdus schreef op 18 oktober 2012 @ 13:13:

terug Miami. Heen ging heel soepel, terug was hel, ong 2u in de rij gestaan en op het nippertje het vliegtuig gehaald.Miami is inderdaad een ramp, daar heb ik al twee keer mijn aansluiting gemist (en dan spreek ik echt over een overstaptijd van ettelijke uren!). Het gebeurt daar zó vaak dat ze gewoon tien balies naast elkaar hebben voor mensen die hun vlucht gemist hebben en moeten omboeken. Gelukkig ging dat wel vrij soepel, alleen loop je de vertraging die je hebt opgelopen door het missen van je vlucht niet altijd meer in.
quote:pompedom schreef op 18 oktober 2012 @ 13:57:

Bovendien zijn op op grote vliegvelden twee afdelingen: 1 voor mensen die neit verder reizen en 1 voor transfer. Ik denk eingelijk dat relatoef maar heel weinig mensen in chigaco (of een andere grote luchthaven) blijven en het daarom sneller gaat als je niet hoeft over te stappen.

ohja, dat zou goed kunnen.

Bijenkoningin, kwam het mss doordat je uit Costa Rica kwam? Binnen de VS kan ik me voorstellen dat ze relaxter omgaan met je bagage.
Hier van New York, een overstap, binnen 1,5 uur gepiept.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven