Hoeveel overstaptijd US minimaal?

18-10-2012 12:25 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

ik overweeg een trip naar de US, in april 2013. De bestemming waar ik heen zal gaan, vergt een overstap in de US, op een van de grote luchthavens (Detroit, Chicago, Atlanta of NYC, beetje afhankelijk van de maatschappij/datum/tijden).

Nu moet je als europeaan natuurlijk door de customs van de US, bij de eerste voet aan de grond die je daar zet, dus bij de tussenlandingluchthaven. Hoeveel tijd zou ik daar minimaal voor nodig hebben, wat zijn jullie ervaringen? Ik heb alleen ervaring met een paar dagen later doorvliegen.

Alvast bedankt!
Had laatst 1,5 uur om over te stappen op detroit en heb dat op t nippertje gered. Was even bang t vliegtuig te missen door alle formaliteiten en wachten in de rij.
Het is niet zo in 1 vaste heilige tijd te zeggen. Reeds genoemd, maar airlines bieden zelf alleen "legale" verbindingen, waarbij men dus overboekt indien je de vlucht onverhoopt mist.

Van invloed zijn o.a. de airport waar je de CPB check op doet, eindbestemming, tijd van aankomst (druk seizoen versus rustig, net als 6e internationale vlucht aangekomen of als enige), eventuele verhoogde security, regulier passagier versus assistentie nodig, als eerste uit toestel of laatste, koffer snel op de band of niet, noem het maar op. Maar ook dingen waar je nul inzicht van te voren op hebt. Stel de vlucht wordt door CPB eruit gepikt om een gate check te hebben, dan kun je daar al meer tijd kwijt zijn alvorens je bij de reguliere screening aan komt.

Wil je een indicatie, kijk dan op de website van de airline. Men publiceert adviestijden per airport. En daarna; laat het los. Stressen zal je niets helpen qua resultaat maar wel rotter doen voelen.

Wist je overigens al dat je ook op Dublin airport al door de CPB kunt? Duidelijk "enkel" een wanneer het werkbare opties heeft voor jouw gewenste data en bestemmingen, maar weinig Nederlanders weten dat dit ook een optie is. De vlucht Dublin-bestemming USA is na de controles dan ook een binnenlandse vlucht, dus zo doorlopen. Moet zeggen dat men op DUB over het algemeen erg snel is en stukken relaxter maar ook hier geldt zoals bij elke andere CPB check dat er meerdere factoren een invloed spelen die de ervaring kunnen doen wisselen.
when you wish upon a star...
DJ Momo twee uur moet normaal voldoende zijn voor de overstap echter het ligt ook er aan wanneer je vliegt. Vlieg tussen dinsdag en donderdag en gegarandeerd dat je snel door de immigration bent. Vlieg je rond het weekeinde dan is het vaak drama, en dit geld ook voor de mensen de Amerikanen zelf. Heb zelf het vliegtuig gemist doordat de TSA verdomde om ons voor te laten gaan.
Ik boek zelf ook minstens 2,5 uur als het even kan. Laatste keer, op LA, duurde het superlang (drie uur geloof ik - maar ik had een heel ruime overstap dus hoefde niet te stressen). Aangezien je op binnenlandse vluchten meestal geen inbegrepen maaltijd hebt is het misschien sowieso handig om tijd te hebben om even wat te eten enzo.

Bij die overstap in LA vroegen ze trouwens wel of er mensen waren met een krappe overstap en die lieten ze voor gaan, dus dat was wel goed geregeld.
Ik heb ook meerdere keren moeten overstappen in de US en had volgens mij altijd rond 90 min. de tijd en alle keren was het stressen en had ik de volgende vlucht altijd nét gehaald.

Daarbij moet ik zeggen dat ik altijd zo ver mogelijk voorin het vliegtuig wilde zitten en zodra de deuren open gingen na het landen en je naar buiten kon ik echt langs iedereen heen sjeesde en echt supersnel heb gelopen om als 1 vd eersten bij de douane te zijn! Dan maar hopen dat er geen lange rijen stonden en je alle andere checks ook vlug door was en je koffer ook weer snel op de band kwam en weer snel op de volgende band kon leggen.

Het was altijd wel haastwerk dus mocht je een keuze hebben voor meer dan 90 min overstap tijd zou ik dat zeker doen.
Hoi zou minimaal twee uur als overstap nemen.

Heb zelf gevlogen op Washington New york Houston Boston Denver Miami Los Angeles Chicago en Seattle.

Meestal als er meerdere vliegtuigen aankomen sta je lang bij customs.

Vingerafdrukken en fotomaken...duurt lang en customs heeft geen haast.

Afgelopen zomer landen we op Seattle maar het duurde ruim een uur voor we buiten waren.

Zou gewoon lekker zekerheid nemen en ruim de tijd er tussen.
Mijn eindbestemming is een kleiner vliegveld in de US, het heet wel "international airport', maar volgens mij komen er haast alleen maar binnenlandse vluchten aan Ik ben dus aagewezen op de US luchthavens vanuit de US die daar op vliegen, en kan niet via Dublin de US binnengaan, tenzij ik nóg een overstap neem, of een grotere luchthaven als eindbestemming, maar dan moet ik 2uur in de auto zitten nog. Aangezien ik alleen zal reizen, vind ik dat niet zo relaxte optie. Kies dan liever voor luchthaven waarbij ik opgehaald kan worden (om evt volgende dag wel zelf huurauto te scoren, moet toch way of transportation hebben).

Dank iig voor de tip over aanbevolen overstaptijd op de website van de airlines, pixiedust! Die zal ik tzt bij boeken ticket er zeker op naslaan. Zal ws pas over 1 a 2 maanden gaan boeken.

Bedankt wederom!
update: zojuist geboekt. Het is net geen 3 uur overstaptijd in Chicago geworden. Er gaan nog latere vluchten naar eindbestemming De terugreis vlieg ik via JFK/NYC. Ben zo benieuwd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven