Gezondheid alle pijlers

schildklierproblemen

18-10-2012 13:47 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Meiden, zijn er meiden die hetzelfde probleem hebben als ik.

Ik ben 33 jaar en heb het aan mijn schildklier ik gebruik thyrax 150 mg, ik ben 33 maar voel me soms echt een oud wijffie door de vermoeidheid, helaas begrijpt niet iedereen dat omdat je aan de buiten kant niks ziet.

Sinds kort is mijn keel heel dik de internist denkt aan struma, 29 oktober krijg ik hier een echo voor.

Ik zou graag in contact willen komen met meiden die hetzelfde probleem hebben om ervaringen te delen.
Hoi Sproetje, ik heb ook gesukkeld met mijn schildklier. Hij was te snel werkend en ik had een struma. Dit laatste bleek/blijkt een cyste te zijn.

Na een jodiumbehandeling en kortdurende medicatie zijn mijn waardes weer normaal. Alleen voel ik me geen haar beter. Ik had gehoopt dat ik mijn energie weer terug zou krijgen maar helaas.. voel me inderdaad ook een oud wijf zoals jij schrijft.

Maar goed, de internist zal het wel als beste weten, ga ik dan maar vanuit maar helemaal goed voelt het allemaal niet.

Wat zijn jouw klachten precies?
Hoe is je schildklier ingesteld?

Toen ik nog te laag zat voelde ik me ook moe-moe-moe.
Heb je een te snel werkende of te trage schildklier?

Ik heb Graves,te snel werkende schildklier en struma.

Momenteel goed onder controle.

Instellen duurt altijd even,dus hopelijk voel je je snel wat beter.
Hoi Siesa

Is die Cyste er uit gehaald bij jou??

Moet je nog wel om de 6 weken bloed laten prikken om je waardes in de gaten te houden??

Ik loop eigenlijk al jaren met mijn schildklier omdat hij helemaal niet meer werkt en slik al jaren thyrax alleen het afgelopen jaar viel ik ineens heel veel af en mijn hart versnelde heel erg.

Ik dacht zelf omdat ik mijn eet patroon had veranderd omdat ik op een gluten, tarwe en gist vrije dieet moest vanwege allergie.

Ik moest toen op controle en daar bleek mijn schildklier ineens veel te snel werken dus meteen de medicatie minderen, maar sinds een paar weken werd ik zo vreselijk moe en had ook emotionele buien en kon zomaar uit mijn slof schieten terwijl ik eigenlijk nooit zo ben. nu was het weer helemaal fout en werkt mijn schildklier weer niet meer dus nu weer de thyrax ophogen.

Maar de ergste klachten zijn die vermoeidheid en het vreselijk koud hebben.

Ik heb zelf gelezen dat je schildklier er ook uit gehaald kan worden maar zal het dan beter gaan??

Is jouw keel nog steeds dik of gaat dat weg want zoals het er nu uitziet schaam ik me rot:(
Hoi jepss

mijn schildklier werkt bijna niet meer ik was altijd stabiel maar helaas is dat ineens omgeslagen.

Is jouw keel niet heel dik door de struma of gaat dat weg door de medicijnen?
Hoi,

Ik heb zelf jarenlang gelopen met een vergrote schildklier door struma. Uiteindelijk via operatie een gedeelte weggehaald en 2 jaar later helemaal. Mijn luchtpijp was ook ingedeukt daardoor. Ik heb een second opinion gedaan want ik voelde na de 1e operatie nog steeds iets drukken in mijn keel maar dat kon niet volgens de internist. Later had ik toch gelijk.

Nu ben ik al 2 jaar bezig met instellen en dat schiet, in mijn geval, dus totaal niet op helaas.
Ik heb zelf wel veel gehad en nog steeds aan het schildklierforum.
Het zhuis vd 2e operatie haalt een struma meestal in 1 keer in zijn geheel weg. Chirurg daar vertelde dat het meestal weer zo gaat groeien dat mensen nog een keer geopereerd moeten worden.
Wat balen dat je er nog steeds last van hebt na de operatie, ik dacht dat het dan wel veel beter zou worden dus dat is ook geen garantie??

De operatie op zich valt die mee??

Ik heb dat dus ook dat er iets in mijn keel drukt en heb soms het gevoel dat er iets in mijn keel zit.

Ze gaan bij mij eerst een echo maken en daarna moet ik naar de kno arts, dacht eigenlijk dat de internist zou beslissen of de schildklier eruit moest en niet de kno arts?

Heb je misschien een internet site van het schildklierforum?
Nou het instellen is moeilijk in mijn geval zeker maar het drukkende gevoel is helemaal weg hoor en daar ben ik echt heel blij om. Maar ze zijn vaak terughoudend om in 1x de hele schildklier te verwijderen maar in mijn geval had dat 1 operatie gescheeld.

Als je via Google zoekt op schildklier forum staan ze direkt bovenaan, succes!
bedankt ik ga meteen ffies kijken op schildklier forum
Hoi misschienmoet je eens kijken naar natuurlijk schildklier medicatie kijk even op vgns .
het is zoals het is,daar moet je het mee doen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven