Gastgezin hond

03-08-2012 00:46 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag mijn af of een gastgezin voor een hond iets iets voor mij en mijn vriend. Mijn vriend en ik zijn allebei dol op honden en hebben er ook allebei ervaring mee alleen willen wij niet 15 jaar vast zitten aan een hond in verband met toekomst plannen en andere vrijheden.

Ik mis het alleen zó, een hond om mee te lopen, mee te knuffelen. Ik zit door omstandigheden thuis en heb dus vrij veel tijd over momenteel. Maar wij wonen in een appartement, vrij groot en een lift, maar geen tuin.

Ik kwam dus toevallig iets tegen over honden tijdelijk op te vangen die later geplaatst kunnen worden bij andere mensen.. het leek mij ideaal voor ons (al eerder oppashonden gehad in dit appartment) alleen nu vroeg ik mij af, voordat ik de organisatie contacteer, of ik daar wel geschikt voor ben. Ik zou namelijk het liefst een hond opvangen voor maximaal 2 maanden. En ik woon dus in een appartement.

Aan de andere kant... er is genoeg ruimte hier in huis en er zijn genoeg mogelijkheden om lekker samen te hardlopen en heerlijke wandelingen te maken (veel bos en zo).

Heeft iemand hier misschien ervaring mee? En heeft zo'n hond wel een goede opvangbasis dan? Ik ben namelijk bang dat ik het te veel doe omdat ik een hond mis in plaats van het beste voor een hond willen.

Bedankt voor de input!
Je kunt toch in je 'aanbieding' aangeven dat je een hond zoekt om mee hard te lopen, eentje die veel lichaamsbeweging nodig hebt? Dan weet je in ieder geval dat de mensen met bijvoorbeeld een sjiewawa of engelse buldog je niet zullen vragen om op hun hond te passen.

Ik zou een briefje ophangen bij de supermarkt, volgens mij zijn er best wel mensen die erg blij zijn met iemand die hun hond wil uitlaten. En spreek een proefperiode af, zodat je kan zien of het klikt tussen jou en de hond en of je er mee kunt doen wat je wilt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:jaimee21 schreef op 03 augustus 2012 @ 01:00:

Waarom niet een hond die je mag lenen?

De mijne maakt graag vriendjes en lange wandelingen, helaas kan het baasje aan dat laatste ivm gezondheid niet altijd aan voldoen.

Ik, maar bijvoorbeeld ook oudere mensen, of gezinnen met twee fulltime banen zouden vast enorm geholpen zijn met jouw tijd en liefde, en een (kleine) vergoeding is ook altijd meegenomen.

Of zeg ik nu iets raars?neehoor, als er zo iemand als TO bij mij in de buurt zou wonen, nam ik vandaag nog een hond!! Maar met twee fulltime banen is dat op dit moment zielig voor zo'n beest, dus hebben we besloten dat nog even uit te stellen.
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Hoi ik pas al 10 jaar op honden sommige komen een dagje en sommige 2 a 3 weken vind het heerlijk om een hond te hebben maar ook niet voor vast daarom is dit voor mij de ideale oplossing en je houd er leuke contacten aan over
De website werd al eerder genoemd; op het forum van hondenpage kun je een oproep plaatsen of reageren op een oproep. Er zijn best veel mensen die graag een deeltijdhond willen! Mocht je een bepaald ras heel leuk vinden, dan zou je het ook eens via de rasvereniging kunnen proberen. De rasvereniging van mijn hond heeft een bemiddelaar voor opvang e.d.
Weggehaald vanwege slecht lezen en stompzinnige reactie mijnerzijds

EDIT: ik, domme doosch las verkeerd, je wilt een hond niet zelf nemen, je wil voor een hond zorgen als de baasjes geen tijd hebben

culpa, mea culpa

Als het om honden gaat ben ik te snel totaal overgevoellig...

Sorry voor mijn veel te snelle reactie

*verlepte orchid kruipt met schaamrood op de kaken terug de enorme schulp in*
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 1&t=249577

Voor dit hondje wordt ivm ziekenhuis opname tijdelijk een baasje gezocht.
wij zijn nog op zoek naar leuke enthousiaste gast gezinnen voor honden en katten die in Nederland verblijven en wachten op een nieuw mandje.

Lijkt het je leuk ?

Zoek je naar een afwisselende uitdaging ?

Ben je een echte dierenliefhebber ?

Zou je wel tijdelijk een hond of kat willen zonder hier permanent aan vast te zitten

Weet je niet of je geschikt bent als baas en wil je het uitproberen ?

Of wil je meer informatie over de ins en outs neem dan contact met ons op, wij beantwoorden graag alle vragen.

info@rottweilernederland.nl
Ik heb meer dan eens een hond opgevangen. Dat is mooi werk om te doen. Ik heb zelf vier honden en zou niet zonder kunnen. Als ik een hond in nood aantref die dringend ergens weg moet, dan kan die gewoon hier zitten.
Mijn vriendin vangt katten op via de stichting MAP (mirtos) en ik weet dat daar ook gastgezinnen voor honden worden gevraagd. http://www.mirtos.nu/gastgezin+worden
Dansen is leuker dan lopen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven