Vreemde date gehad!

19-10-2012 17:21 181 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet echt even mijn verhaal kwijt!

In het kort: via een datingsite iemand ontmoet met wie het klikte via de mail. Week of 3 gemaild en gebeld omdat het niet eerder lukte om af te spreken gezien de afstand tussen onze huizen. Enfin: ik zag het al helemaal zitten

Gisterenavond gingen we wat drinken in een stad. Leuke man, spontaan en zag er goed uit. Op een gegeven moment komt het gesprek op werk uit en zegt hij ineens dat hij geen werk heeft momenteel en dat terwijl hij via de mail had gezegd een baan als IT’er te hebben. Vond ik al vaag natuurlijk maar het ergste was dat hij er direct achteraan zei “dus ook geen geld te hebben om dit avondje te bekostigen, maar ik wilde het natuurlijk best even betalen”.

Ik was echt heel erg verbaasd! Je gaat toch niet afspreken in een kroeg als je geen cent te makken hebt blijkbaar? Hij zei het ook echt met een stalen gezicht.

Na 10 minuten zei ik dat ik naar het toilet moest en, ik schaam me echt dood om het te zeggen, ben ik de kroeg uitgeglipt nadat ik bij de bar mijn drankjes betaald heb. Ik voelde me echt genaaid. Beetje er van uitgaan dat je nieuwbakken date je drankjes wel even betaalt.

Krijg ik vandaag een pissig mailtje waarom ik ineens weg was en waarom ik hem liet zitten met de rekening voor zijn drankjes die ik voor hem zou betalen ….

Ik ben nu aan het bedenken wat ik terug kan sturen. Wie helpt me?
quote:Jammo schreef op 19 oktober 2012 @ 17:32:

Ik vind het pas kinderachtig als je een meisje\vrouw voorliegt over het wel of niet hebben van een baan.

Iets met actie reactie..

Verder geen advies wat je zou kunnen sturen.Een jongen/man voorliegen over het wel of niet hebben van een baan is wel acceptabel?
quote:dorentje schreef op 19 oktober 2012 @ 17:34:

Zeg dan gewoon dat je niet van plan bent zijn drankjes te betalen en ga dan wegDat vind ik ook. Waarom zou je stiekem wegsluipen alsof je zelf iets te verbergen hebt, wat is er mis met recht voor z'n raap?
Grappig dat meerdere mensen zeggen het belachelijk te vinden dat hij er vanuit ging dat zij wel zou betalen, want ze zouden er zelf vanuit gaan dat hij zou betalen! Is dit nou 2012?

Ik vind het trouwens wel ook een strakke actie. Ik zou er zelf vanuit gaan dat we ieder voor zich zouden betalen, en prima als iemand geen baan heeft (kan gebeuren, slechte economie!) maar stel dan een wandeling voor ofzo, ga niet in de bar zitten met al een drankje voor je vertelt dat je gelogen hebt en dat je geen geld hebt!
quote:minnim schreef op 19 oktober 2012 @ 17:38:

Grappig dat meerdere mensen zeggen het belachelijk te vinden dat hij er vanuit ging dat zij wel zou betalen, want ze zouden er zelf vanuit gaan dat hij zou betalen! Is dit nou 2012?

Wie zegt dat?
Minnim, ben het er helemaal mee eens dat het een achterlijke actie is van de man in kwestie.

Ik snap alleen de reactie (stiekem wegsluipen) niet. Wat is er mis mee om gewoon te zeggen: "nee, ik ga jouw drankjes niet betalen"?
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
quote:guirne schreef op 19 oktober 2012 @ 17:36:

[...]

Een jongen/man voorliegen over het wel of niet hebben van een baan is wel acceptabel? Hier ga ik geen eens antwoord op geven.
quote:Gamayun schreef op vrijdag 19 oktober 2012 17:40 Minnim, ben het er helemaal mee eens dat het een achterlijke actie is van de man in kwestie.

Ik snap alleen de reactie (stiekem wegsluipen) niet. Wat is er mis mee om gewoon te zeggen: "nee, ik ga jouw drankjes niet betalen"? Inderdaad.. Je kan maar beter duidelijk zijn
quote:bammetjebamie schreef op 19 oktober 2012 @ 17:26:

Wat vreselijk kinderachtig om stiekem weg te gaan zeg.

Eens.

Dan betaalt zij vier drankjes en kapt ze vervolgens met die man omdat ze hem niet ziet zitten.

Weglopen, stiekem, wat treurig.

Terecht dat je je schaamt. Hij had open kaart moeten spelen voor de date, jij had gewoon recht in zijn gezicht moeten zeggen dat je het raar vindt dat hij zonder een dubbeltje op zak met een date in de kroeg gaat zitten in plaats van niks zeggen en je snor drukken en ook nú nog geen tekst te hebben.
quote:guirne schreef op 19 oktober 2012 @ 17:36:

[...]

Een jongen/man voorliegen over het wel of niet hebben van een baan is wel acceptabel? Jij snapt het niet
quote:eleonora schreef op 19 oktober 2012 @ 17:41:

[...]

Eens.

Dan betaalt zij vier drankjes en kapt ze vervolgens met die man omdat ze hem niet ziet zitten.

Weglopen, stiekem, wat treurig.

Vind het wel een mooie actie.

Zelf zou ik alle drankjes betaald hebben en weggelopen zijn met de woorden: En dit was de eerste en de laatste keer met jou.
Ik vraag me af hoe je dat is gelukt om vanuit de wc nog even af te rekenen en dan naar buiten te glippen? Hoe kan ie jou niet gezien hebben? Dumbass!! Verder een geniale actie! ;)
Er is toch niks stiekems aan? Ze is gewoon weggegaan zonder afscheid.
quote:Kier_V schreef op 19 oktober 2012 @ 17:43:

[...]

Vind het wel een mooie actie.

Zelf zou ik alle drankjes betaald hebben en weggelopen zijn met de woorden: En dit was de eerste en de laatste keer met jou.Was het net zo fout geweest al zij geen geld bij zich had?
quote:eleonora schreef op 19 oktober 2012 @ 17:47:

[...]

Was het net zo fout geweest al zij geen geld bij zich had?

Ik vind van wel. Mijn mening is dat het niet persé aan de man is om te betalen op de eerste date.

Zoiets doe je (ik in elk geval wel) altijd in overleg.
quote:zammm schreef op 19 oktober 2012 @ 17:46:

Er is toch niks stiekems aan? Ze is gewoon weggegaan zonder afscheid.Kom op. Ze gaat naar de plee en komt niet meer terug. Dat is gewoon stiekem weggaan. Ze waren samen uit. Hij zat op haar te wachten.

[...]

Was het net zo fout geweest al zij geen geld bij zich had?

Nauurlijk.

Je gaat niet naar de kroeg zonder cash.
Wanneer je reageert op zijn mail heb je kans dat hij nog weer terugmailt en jij daar weer op wil reageren. Als ik het goed begrijp, heb je hem niks meer te zeggen. Dus dan zou ik het er ook hierbij laten.

Over het 'stiekem' weggaan: tja. Het verdient geen schoonheidsprijs. Maar het is beter dan blijven zitten en alles betalen. Het was nog netter geweest om rustig te zeggen dat je dit geen nette actie vond, dat je jouw drankjes ging betalen en daarna weg zou gaan. Maar...ik weet niet of ik dat zelf had gekund. Je bent toch een beetje flabbergasted lijkt me.

[...]

Was het net zo fout geweest al zij geen geld bij zich had?ja tuurlijk.
Ze waren niet samen uit, Leo. Het was een eerste ontmoeting.
Ik ben heel benieuwd wat de reactieswaren geweest als het omgekeerd was geweest en de vrouw hier had gepost dat haar date haar had laten zitten.
Het gaat niet om wie de 1e date betaalt. Deze man heeft zich gewoon onaangenaam, dwingend en manipulatief gedragen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Andersom was het net zo lullig geweest, vind ik. Je ziet elkaar voor het eerst; dan ga je er toch vanuit dat je je eigen drankjes betaalt. Mocht één van beiden zeggen 'joh, ik betaal wel', óók goed. Mooier, op dates, vind ik nog 'joh, dan betaal jij de volgende keer'. Is meteen een verkapte 'oeoeh ik vind jou leueueuk'.
quote:Jammo schreef op 19 oktober 2012 @ 17:48:

[...]

Ik vind van wel. Mijn mening is dat het niet persé aan de man is om te betalen op de eerste date.

Zoiets doe je (ik in elk geval wel) altijd in overleg.

Dat hij niet overlegt van te voren vind ik ook suf maar je zou vrouwen die bijna zonder geld op zak de kroeg in gaan de kost moeten geven. Daar ken ik talloze voorbeelden van. Mannen worden vaak geacht te betalen en doen dat ook. Als een man geen geld heeft is het meteen een loser.

Hij had het moeten zeggen. Zij had het best eleganter op kunnen lossen.
quote:zammm schreef op 19 oktober 2012 @ 17:50:

Ze waren niet samen uit, Leo. Het was een eerste ontmoeting.

Ze hadden een date.

Dat doe je samen.
Ik ga nooit op date in de stad als ik geen cent te makken heb, ik ga er namelijk altijd vanuit dat ik mijn eigen drank/eten betaal. Als hij wil betalen, prima. Als we splitten ook prima. Maar ik ga niet per definitie verwachten dat hij betaalt.

Ik vind de actie van TO eigenlijk geweldig. Wat een idioot zeg! Eerst liegen over die baan, vervolgens in de stad willen afspreken en dan drank bestellen om dit daarna pas te melden?? Wat een klaploper zeg.

En ik zou niets meer sturen. Of een linkje naar het gierige actie topic met jouw bijdrage erin.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven