Parenclub, Swingen: vragen, ervaringen, etc. deel 14

19-05-2012 14:52 2814 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw deel van het parenclubtopic.

Op verzoek van een aantal trouwe lezers en schrijvers heb ik ervoor gekozen om het 1e stuk van dit deel volledig in te ruimen voor oude recensies, ervaringen en handige tips voor wat betreft alles wat te maken heeft met swingen. Zo hoeft iemand die de meest voor de hand liggende vragen heeft niet een heel topic door te lezen maar kan men die in het begin makkelijk en snel terug vinden.

Hier kun je je vragen, tips en ervaringen kwijt over parenclubs (pc) en swingen (swingen is het als stel spelen met een of meer andere stellen, wat vaak maar niet per definitie in een parenclub gebeurt. En in een parenclub hoef je niet per se te swingen maar vaak is het wel 1 op 1 vandaar 1 topic...). Dit topic is informatief bedoeld voor serieus in een pc en/of swingen geinteresseerden. Als je overweegt met een of beide thema's aan de slag te gaan kun je hier je vragen stellen en proberen degenen met ervaring op dit gebied ze zo goed mogelijk te beantwoorden. Tuurlijk kunnen ook de gevorderden hier hun ervaringen uitwisselen.

Dus wat kun je verwachten in een club, wat zijn jullie ervaringen met diverse clubs, wat trek je aan, hoe maak je contact enz.

Verzoek aan de schrijvers: als jullie een post plaatsen waarvan jullie van mening zijn dat dit van toegevoegde waarde is voor andere lezers, de post svp in het rood plaatsen. Als ik die mening ook ben toegedaan, zal ik de link hier vermelden.

Het oude deel kunnen jullie hier lezen: Parenclub, swingen: ervaringen, vragen etc deel 13

Mooie aanvulling op parenclub Monique:link

Verslag Amouret'te vind je hier en hier

Verslag Tempation vind je hier

Verslag Eroxx vind je hier en hier

Mindere ervaring Fun is hier te lezen

Verslag over Privilege (in Zuid-België) is hier
quote:stephanieking schreef op 16 oktober 2012 @ 00:03:

mr. King en ik gaan uit elkaar..

Wat triest.

Veel sterkte én geluk voor allebei.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
okee en dan nu weer een fata verslagje

afgelopen zaterdag een date met een bekend stel bij de fata, ik was nieuwsgierig naar de club, ben al vaker bij de fun geweest waar ik het altijd goed naar mijn zin heb. Maar wilde nu ook deze club is zien ben nou eenmaal vrij nieuwsgierig aangelegd.

zaterdag overdag al heerlijk gewinkeld in amsterdam, leuke lingerie gekocht en samen genoten van amsterdam ( de regen die constant uit de lucht viel vergeet ik ff voor het gemak) De nodige appjes over en weer naar het andere stel, we hebben er zin in. Om half 10 komen we vrijwel gelijk binnen bij de fata, de hartelijke ontvangs was gelijk zeer opvallend vergeleken bij de fun, gezien het onze eerste ker was daar, werden we uigenodigd voor een rondleiding en was de gastvrouw erg behulpzaam. Erg prettig binnenkomen zo!

De club ziet er goed uit, erg gezellig en uitnodigend al dat rood fluweel pluche en vooral ook al die zit en loungehoeken. Je drankje wat je zelf klaar maakt de open haard heerlijk. We gaan eerst maar eens even met zijn 2en boven kijken daar is nu nog niets te doen wat ons mooi de gelegenheid geeft om even te zien waar we het later op de avond zoeken moeten. Ook dat ziet er heel sfeervol uit, krijg gelijk al zin om lekker te gaan liggen daaro en dat lijkt me de goede uitstraling voor een club.

Maar nu nog even niet we gaan naar de dansvloer wat drinken en kletsen met onze date, dat klikt als vanouds en ik vind het heerlijk dat zij erbij zijn, voel me nu meer vertrouwd. Opvallend is toch het andere publiek als dat wat wij gewend zijn in de fun, iets meer dikkere mensen en ook een wat ouder publiek, verder veel erg brede ( zou dat allemaal echt zijn?) gespierde mannen met vaak veel tatoeages ( hey en dat vind ik dan weer wel mooi, niet te veel dan) evenzogoed iedereen wel heel verzorgd maar iets minder classy als bij de fun naar mijn idee. Later op de avond gaan we met 4en naar boven na het nodige geteas beneden ( we hebben serieus rond gekeken de andere vrouw en ik of we nog iemand meer zouden vinden met wie we zouden kunnen klikken maar helaas....) We duiken in een heerlijk knus kamertje met een wat jungleachtige uitstraling, heerlijk schone matrassen voldoende handdoeken en condooms, manlief gaat in de massagekamer nog even wat olie halen. We hebben heerlijke seks met zijn 4en dat is iets waar wij in combi met dit stel heel goed in zijn, dit stel is soft swap en soms heb ik het idee dat wij dan meer aan ons 2en toekomen als wanneer we daten met een full swap stel, heel prettig. Het klinkt wellicht wat raar maar op een gegeven moment krijg ik dan toch echt zin in penetratie ( oef dat zeg ik heel netjes he?) en dat kan niet met die man dus geeft dat het perfecte excuus ( ja dat is onzin want je kan altijd naar je eigen man weet ik maar toch...) om lekker naar mijn eigen ventje te rollen. De andere dame en ik hebben ook een heerlijke klik, we kunnen het elkaar heerlijk naar de zin maken, en bundelen graag onze krachten om de mannen flink op te geilen ( iets minder net taalgebruik maar ach leest goed weg toch) Afijn ik zag dat er geregeld mensen stonden te kijken, prima! op een gegeven moment kwam er een stel bij liggen, zij hielden zich alleen met elkaar bezig wat ook een prettige aanvulling was op ons uitzicht! Na dat we allemaal heerlijk voldaan waren was het tijd voor een hapje eten, ook dat was prima, lekker eten even heerlijk bijgekomen. We sluiten af in de bar het is inmiddels ook al weer 3 uur geweest, tijd vliegt als je het naar je zin hebt! Opvallend vind ik inmiddels wel dat het publiek er niet beter op is geworden inmiddels veel mensen die er echt niet meer zo appetijtelijk uit zien, vaak een beetje schreeuwerig. Sommige waren behoorlijk wappie en of dronken, ieder zijn ding ik heb er geen problemen mee ze bleven respectvol dus dat telt.

al met al een geslaagde avond maar toch zal je mij er niet meer zien. Ik voel me toch meer op mijn gemak in de fun. Ik was dan ook toch erg blij dat we onze eigen date bijhadden, ik denk niet dat ik anders iemand gevonden had waar ik mee zou klikken en dat is toch waar ik oa voor naar een club ga.
ik zeg altijd, naar Fata gaan we met de insteek van een gezellig avondje stappen / dansen / lachen / gekdoen, met kans op meer als we stel vinden waar we klik mee hebben, naar de Fun gaan we voor erotiek, wat daar ook vaker gebeurd omdat de bezoekers er anders instaan als bezoekers van de Fata ....
@stephanieking:

Wat rot voor jullie... Hoop dat jullie allebei je geluk vinden!

@vicky33 en MoodyMissy,

wij zijn regelmatige bezoekers van de Fata en vinden er toch echt wel de erotiek die jullie er missen. Misschien ligt het ook aan de avond waarop je gaat.Wij gaan meestal op de vrijdagavond, die vinden wij leuker dan de zaterdagavond. Op zaterdag inderdaad een wat ander publiek en wat meer overdadig drankgebruik, dat is ook niet ons ding.

Op de vrijdag zijn de mensen toch iets ouder dan de zaterdag avond,wij zijn zelf eind 40ers en vinden de aansluiting met leeftijds genoten ook wel prettig.

@ leenman, Bedankt voor het aanvullende verslag over de orgasmatron.

Ik krijg er nu inderdaad een ander beeld bij
wij vinden het publiek op de vrijdag juist vaak wat te oud naar onze smaak (sorry) en bovendien vaak te rustig, de mensen die er zijn op de vridag zijn inderdaad meer aktief, dat is waar.
@ MoodyMissy, daar hoef je geen sorry voor te zeggen hoor, wij zijn ook weer iets ouder dan jij bent. het is inderdaad veel rustiger op de vrijdag , maar wij voelen ons er goed bij en voor ons genoeg aktie :-)

Het is denk ik maar net waar jij jezelf prettig bij voelt.
En jullie allemaal plannen voor het weekend?

Bij ons staat het swingen momenteel op een laag pitje. Sowieso druk druk druk , maar vooral weer genieten van ons tweetjes. Ik mis het op dit moment eigenlijk ook niet.

Vanavond naar Symphonica in Rosso :-)
Enkele dagen niet kunnen internetten. Ik lees je mededeling nu pas Stephanieking. He, veel sterkte!!!
It's never too late start living!
Stephanieking, veel sterkte en zoals ik het lees hebben jullie een goede basis om als vrienden door te gaan.
Allen bedankt nogmaals....

@penopauze: dat hebben we zeker... We hebben ook absoluut geen ruzie, praten heel veel en troosten elkaar. Iets wat ontzettend fijn is omdat het al zo enorm ingrijpend is om na zoveel jaar alleen verder te gaan.

Waar we ons allebei wel een beetje zorgen om maken in de toekomst is of, mochten we ooit een nieuwe liefde tegen het lijf lopen, deze persoon ook zo vrij in de liefde en seks staat. Mocht dit niet het geval zijn dan wordt het voor ons gevoel toch wat lastig.

We houden beide erg van spanning en zien onszelf niet maar met één persoon seks hebben de rest van ons leven...
Stephanie, ik denk dat je die vrijheid moet bespreken met de mogelijk nieuwe geliefde. Als het voor jullie echt een breekpunt zou zijn moet je vasthouden aan je gevoel en dat aangeven, zo niet gaat het later tegen je werken en zit je weer in hetzelfde schuitje met alle ellende van dien. Maar dat is mijn mening alleen maar hoor......
Dat zou ik ook zeker doen, bespreekbaar maken maar het lijkt me gewoon lastig: niet iedereen is zo vrij op seksgebied, als ik mensen in mijn omgeving soms hoor praten...veel vooroordelen...
Stephanie, misschien kom je wel een man tegen die je (de eerste tijd) helemaal niet wíl delen! Een man die zoveel in je losmaakt dat je neiging hebt om de eerste de beste die met haar vingers aan je vent zit, een blauw oog te meppen!

Met andere woorden, in mijn optiek is het een non-issue. Ik moet eerlijk zeggen dat ik soms hooglijk verbaasd ben hoeveel waarde sommigen hechten aan het buitendedeur neuk gedoe. Hele huwelijken worden ervoor op een zijspoor gezet. Is het nou werkelijk zo ontzettend belangrijk?
Stefanie zie ook bij diverse ex swingers dat het inderdaad lastig is. Denk ook dat zeker in begin veel mensen behoefte hebben aan de intimiteit van niet delen. Wanneer bespreek je het dan? Heb je die behoefte zelf wel gelijk? Komt die behoefte misschien weer met de tijd?

Ik denk dat je in ieder geval kan aangeven daar ruimdenkens in te staan en tot nu toe geen type bleek voor monogamie en exclusiviteit, geen garanties kunnen geven dus.

Ik weet niet of het buiten de deur neuken voor veel belangrijk is rooss, je kunt het ook omdraaien en je afvragen waarom het zo belangrijk is het niet te doen.

Tot nu toe blijken toch maar bar weinig mensen trouw te kunnen zijn en het bij 1 partner te kunnen houden dan kun je maar beter rekening ermee houden dat je zo in elkaar zit en daar je partner op uitkiezen.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
quote:doddie schreef op 20 oktober 2012 @ 10:56:

Ik weet niet of het buiten de deur neuken voor veel belangrijk is rooss, je kunt het ook omdraaien en je afvragen waarom het zo belangrijk is het niet te doen.

Hahaha, o ja, zoals ik ook bij elk persoon dat op de stoep loopt me afvraag waarom hij niet in de sloot springt. Sorry maar dit vind ik echt een beetje gek.

Tot nu toe blijken toch maar bar weinig mensen trouw te kunnen zijn en het bij 1 partner te kunnen houden dan kun je maar beter rekening ermee houden dat je zo in elkaar zit en daar je partner op uitkiezen.Meen je dit echt? Als er ooit een nieuwe man in mijn leven komt ga ik hem op heel veel punten uitkiezen maar zijn seksuele vrijheid hoort hier niet bij. Als hij mij geweldig en lekker vindt is dat genoeg. En al dat gedoe eromheen zou van enorm ondergeschikt belang zijn, dat zien we wel weer als de klad erin dreigt te komen.
Ik lees steeds in topics waar mensen vreemd dreigen te gaan dat ze daar dan eerlijk over hadden moeten zijn toen ze de relatie begonnen. Nu is het helaas zo dat je dat vaak niet in begin van je relatie altijd al weet, vaak ontstaat die behoefte met de tijd,

Nu WEET iemand dat in een relatie die behoefte is ontstaan en wil die dit vooraf in een relatie bespreekbaar maken is het weer niet goed, ik snap het ff niet meer hoor.

Als je relatie aangaat ga je meestal ook samen praten over hoe belangrijk trouw en monogamie voor je zijn, lijkt me goed moment om aan te geven dat je daar ruimdenkend in gestaan hebt en dat je geen garantie kan geven dat je een leven lang gelukkig kan zijn in monogamie omdat in verleden die behoefte ook is ontstaan..

Die behoefte kan dan inderdaad weg blijven maar het aankaarten lijkt mij toch wel belangrijk, ik denk dat je voor leugenaar en huigelaar wordt uitgemaakt als ooit in de relatie je partner er achter komt dat je die behoeftes in verleden al had en zelfs al naar clubs ging en dat je dan terecht verwijt krijgt waarom je dat in begin van de relatie niet hebt verteld omdat er toen nog de keus was of je dan wel met zo iemand een relatie wilde aangaan.

het lijkt mij belangrijk te weten dat mijn partner daar evt ook ruimdenkend in staat en het niet al bij voorbaat niet bespreekbaar is. Inderdaad mogelijk voor in de toekomst maar als we hier nu al mijlenver in verschillen kan het voor mij een teken zijn dat het geen zin heeft die relatie aan te gaan omdat ik er wel ruimdenkend in ben.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
O maar dat ben ik ook onwijs met je eens hoor, natuurlijk is erover praten goed. Het probleem ook dan is alleen dat je waarschijnlijk al helemaal over je oren bent en "anderen" dan minder belangrijk zijn, die behoefte komt waarschijnlijk pas later weer kan ik me zo voorstellen.

Wat ik alleen lastig snap is dat (in dit geval) Stephanie koud gescheiden is en zich nu al druk maakt om dit stuk. Ik kan slecht snappen dat polygamie zo belangrijk is dat je tijdens het zetten van je handtekening onder de scheidingspapieren je daar alvast druk om maakt.

Net als dat ik slecht kan snappen dat mensen blijven swingen als hun huwelijk op de klippen dreigt te lopen. Een pas op de plaats lijkt onmogelijk en dat klinkt een beetje eng.

Hoe zou jij dat doen als ik vragen mag, Doddie. Als jouw huwelijk nu slecht zou gaan, zou je dan (even) kunnen stoppen met minnaar en swingen?
Ik ben het helemaal met Doddie eens! Sterker nog, ik heb zelf in de situatie gezeten. In vorige relaties kreeg ik na verloop van tijd issues met de monogamie. Na een periode van zelfonderzoek heb ik me voorgenomen dit in een nieuwe relatie anders te doen. Een relatie waarin mijn gevoelens niet bespreekbaar was was voor mij geen optie.

En....toen kwam er een fantastische man op mijn pad! Iemand die open stond voor ontdekkingen, zelfs al eens in een club geweest was. We daten sporadisch (dat wil zeggen; paar keer per jaar) maar het idee dat het mag en kan doet mij zoveel goed!

Uiteraard mag iedereen gelukkig voor zichzelf bepalen of sexuele vrijheid in zijn/haar relatie van doorslaggevend belang is. Ik kan voor mezelf zeggen dat dat voor mij wel zo is. Ik heb dat blijkbaar nodig, en het lijkt me idd wel zo handig om dat aan te geven, juist in het begin van de relatie! Je kijkt dan tenslotte of je bij elkaar past en daar hoort dit gewoon bij.
Ik denk dat het een lifestyle is Roos en niet iets waar je zomaar tijdelijk even mee stopt omdat het misschien verstandig is.

Je stopt toch ook niet tijdelijk even met bi zijn bijvoorbeeld? Dat is iets wat je gewoon bent toch?
quote:stephanieking schreef op 20 oktober 2012 @ 00:08:

Waar we ons allebei wel een beetje zorgen om maken in de toekomst is of, mochten we ooit een nieuwe liefde tegen het lijf lopen, deze persoon ook zo vrij in de liefde en seks staat. Mocht dit niet het geval zijn dan wordt het voor ons gevoel toch wat lastig.

We houden beide erg van spanning en zien onszelf niet maar met één persoon seks hebben de rest van ons leven...

Dit is best wel lastig Stephanie, ik heb er zelf ook moeite mee.

Het is meer dat ik de leuke ervaring en de sfeer niet meer wil missen, met anderen neuken is meer een soort neven-effect.

Eigenlijk zou er een website moeten zijn voor single swingers, of een avond voor single swingers, in café Stout of zo.
quote:shehot schreef op 20 oktober 2012 @ 11:43:

Ik denk dat het een lifestyle is Roos en niet iets waar je zomaar tijdelijk even mee stopt omdat het misschien verstandig is.

Je stopt toch ook niet tijdelijk even met bi zijn bijvoorbeeld? Dat is iets wat je gewoon bent toch?

Daar ben ik het dus niet mee eens. Volgens mij kun je prima even stoppen met iets omdat andere zaken dubbel en dwars voorrang hebben. Bi zijn is niet hetzelfde als swingen. Bi bén je nu eenmaal, swingen is een keuze. Als ik bi zou zijn maar het zou voor mijn relatie beter zijn even niks met vrouwen aan te gaan, zou ik dat doen. En dat zou ik dan ook de normaalste zaak van de wereld vinden.

Als jouw redenatie klopt kan niks en niemand ervoor zorgen dat je even stopt met swingen, ook niet een -ik noem maar wat extreems- kind dat op sterven ligt. Ja, ik vind dat gek.
quote:stout1975 schreef op 20 oktober 2012 @ 11:47:

[...]

Eigenlijk zou er een website moeten zijn voor single swingers, of een avond voor single swingers, in café Stout of zo.

Is dat er helemaal niet?

Gat in de markt!!
Even stoppen met swingen is geen probleem, dat doe ik wel vaker.

Maar levenslang seksuele trouw beloven aan een nieuwe partner.... daar ga ik toch echt niet meer aan beginnen.
Nee maar dát vind ik ook wat anders Stout. Je hebt al vaker aangestipt dat helemaal compleet monogaam zijn er niet in zit. Prima om je wensen daarop af te stemmen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven