Geld & Recht alle pijlers

Onvoorstelbare gierige acties II

30-08-2012 21:56 3027 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, dat er zoveel verhalen zouden zijn, had ik nooit kunnen vermoeden, wat een gierigheid, geslepenheid en onbeschoft gedrag heb ik de laatste tijd gelezen.

Gelukkig hebben we er nu wel plezier om . Krijg je toch nog iets terug.....

Deel 2 dus.

Ik zou heel graag de ergste acties op een rij willen zetten, maar helaas heb ik daar de tijd niet voor.

Maar, spui verder! En laat ons meegenieten van het leed dat gierigheid heet.

Hier is deel 1: Hilarische gierige acties deel 1
quote:Caribou schreef op 23 oktober 2012 @ 16:31:

[...]

Eens, maar mocht er toch iemand ongelegen aanbellen dan kun je dat toch gewoon zeggen ipv ongemakkelijke situaties creeëren?Geheel eens! Maar dan ben je kennelijk gierig
Goh, onverwacht bezoek rond etenstijd van mensen waarvan verwacht wordt er misbruik van te maken, als ik zo over mijn vrienden zou denken zouden dat mijn vrienden niet eens meer zijn, kwamen ze er zelfs niet in. Voor de rest heb ik dat nog nooit voor de hand gehad, zouden ze mij ook niet blij mee maken en dat zou ik ook gewoon zeggen. Ik zie het echt niet zitten om rond etenstijd te gaan improviseren. Ik kook altijd afgepast, of het moet een pan nasi of bami of zo zijn. Ik ben sowieso niet gastvrij in de zin dat ik onverwacht bezoek echt niet leuk vind. Visite vind ik hartstikke leuk en gezellig, maar laat het van tevoren even weten, ik heb wel eens onverwacht bezoek voor koffie of zo, en soms kan ik daar echt van balen, was ik net van plan om iets anders te gaan doen.
quote:Baudolino schreef op 23 oktober 2012 @ 16:33:

[...]

Klinkt gezellig...idd
Hmm tja al eerder verteld over zwager en zijn aanstaande die dat altijd presteren (op zaterdag).

Wij eten dan bij schoonouders en de ene keer kook ik/halen wij af/halen de boodschappen en de andere keer schoonouders.

Zwager en aanstaande presteren het dan om zo tussen 16.30-17.00u langs te komen, te wachten en dan aan te schuiven. Schoonmoeders durft daar niets van de te zeggen en wij hebben het nu enkele jaren aangezien. Afgelopen zaterdag kwamen ze weer eens binnen en vroegen "goh wat eten jullie, wij schuiven gezellig aan *met een stralende glimlach*". Ik: ja weten we nog niet, waar hebben jullie zin in? Zij: Lasagne, salade e.d. Ik: oh lekker, doen jullie anders even boodschappen, jullie zijn inmiddels al zo vaak aangeschoven en wij + schoonouders doen de kosten om en om betalen, leuk als jullie ook mee gaan doen.

Tja uhm dat was goed zeiden ze, ze gaan beide weg, bellen op het moment dat ze straat uit zijn en zeggen dat ze spontaan een andere spraak vergeten waren en dat ze dus toch niet mee blijven eten...

Just shoot me.

Mensen blijven eten? Tja wij hebben ook vaak eigenlijk wat in huis en wij koken vaak dubbel, dus ipv 3 mensen dus 6 mensen om de helft in te vriezen en te gebruiken als mijn partner een late dienst heeft en ik ook dan hebben we iets makkelijks om op te warmen zegmaar. Vlees ligt ook standaard in de vriezer.

Maar als ze echt met net langskomen als ik een keer zo'n kliekje uit de vriezer trek tja dan kan ik of nog een kliekje eruit trekken voor hen of anders gaan ze maar frietjes bestellen ofzo.

Best kans dat ze het ook nog zelf moeten betalen want zo vaak heb ik geen cash in huis

Maar nee weigeren zou ik niet doen, en als ik thuis ben dan zijn vrienden en familie ook altijd welkom.
quote:thasmo schreef op 23 oktober 2012 @ 16:53:

Ik: oh lekker, doen jullie anders even boodschappen, jullie zijn inmiddels al zo vaak aangeschoven en wij + schoonouders doen de kosten om en om betalen, leuk als jullie ook mee gaan doen.

Tja uhm dat was goed zeiden ze, ze gaan beide weg, bellen op het moment dat ze straat uit zijn en zeggen dat ze spontaan een andere spraak vergeten waren en dat ze dus toch niet mee blijven eten...

Just shoot me.

Eerstvolgende gelegenheid zeg jij: "Oh leuk, jullie komen de laatste keer inhalen?" Wedden dat het dan echt over is met dat gezeur?
quote:NummerZoveel schreef op 23 oktober 2012 @ 16:57:

[...]

Eerstvolgende gelegenheid zeg jij: "Oh leuk, jullie komen de laatste keer inhalen?" Wedden dat het dan echt over is met dat gezeur?

Haha ja dat is wel mijn plan

We hebben het jaren aangezien want tja het was toch familie.

Maar door topic I van gierige acties heb ik besloten daar eens een einde aan te maken.

Het gaat elke keer om max 50 euro ofzo, bedoel we koken niet heel luxe, gewoon normaal met af en toe een keer een uitschieter maar profiteurs gaan we eens een halt toe roepen
Hahaha super actie! Wat erg dat ze opeens een andere afspraak hadden. Ik zou me echt stuk lachen en het ook ontzettend sneu vinden!

Tjeezzzzzzz... wat erg!

Ik geniet van dit topic maar heb niet echt voorbeelden. Ik kan me nog wel een dingetje herinneren, van vroeger van de lagere school. Ieder schooljaar kregen wij een nagelnieuwe pen, potlood, lineaal en gum uitgereikt. Je moest dat spul ook op school laten, mocht niet mee naar huis. Ik kan me herinneren dat een meisje dat naast mij zat (geen vriendinnetje... de juf bepaalde wie naast wie zat) steeds mijn gum pakte. Toen ik vroeg waarom ze dat deed (heel stoer van mij... ik was een heel verlegen meisje) zei ze glashard: "Omdat mijn gum anders vies en kleiner wordt'." Ik vond dat heel onrechtvaardig en heb mijn gum buiten haar bereik gelegd.

Hmm tja al eerder verteld over zwager en zijn aanstaande die dat altijd presteren (op zaterdag).

Wij eten dan bij schoonouders en de ene keer kook ik/halen wij af/halen de boodschappen en de andere keer schoonouders.

Zwager en aanstaande presteren het dan om zo tussen 16.30-17.00u langs te komen, te wachten en dan aan te schuiven. Schoonmoeders durft daar niets van de te zeggen en wij hebben het nu enkele jaren aangezien. Afgelopen zaterdag kwamen ze weer eens binnen en vroegen "goh wat eten jullie, wij schuiven gezellig aan *met een stralende glimlach*". Ik: ja weten we nog niet, waar hebben jullie zin in? Zij: Lasagne, salade e.d. Ik: oh lekker, doen jullie anders even boodschappen, jullie zijn inmiddels al zo vaak aangeschoven en wij + schoonouders doen de kosten om en om betalen, leuk als jullie ook mee gaan doen.

Just shoot me.

Mensen blijven eten? Tja wij hebben ook vaak eigenlijk wat in huis en wij koken vaak dubbel, dus ipv 3 mensen dus 6 mensen om de helft in te vriezen en te gebruiken als mijn partner een late dienst heeft en ik ook dan hebben we iets makkelijks om op te warmen zegmaar. Vlees ligt ook standaard in de vriezer.

Maar als ze echt met net langskomen als ik een keer zo'n kliekje uit de vriezer trek tja dan kan ik of nog een kliekje eruit trekken voor hen of anders gaan ze maar frietjes bestellen ofzo.

Best kans dat ze het ook nog zelf moeten betalen want zo vaak heb ik geen cash in huis

Maar nee weigeren zou ik niet doen, en als ik thuis ben dan zijn vrienden en familie ook altijd welkom.

Als het op zo'n uitgekookte manier zou gaan als bij jouw schoonfamilie dan zou ik er ook niet van houden.

Waar ik op doelde met mijn diverse postings is de situatie waarbij het weleens gebeurt dat er incidenteel iemand langskomt vlak voor etenstijd, die persoon de deur wijzen of op de bank op een droogje laten zitten vind ik echt niet netjes en erg ongastvrij.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Hoezo is dat niet netjes en ongastvrij?, het zal wel aan mij liggen,maar iemand die vlak voor het eten bij mij langs komt kan wel nagaan dat die niet kan mee eten , en dat dat tijdstip niet uit komt, over ongastvrij en niet netjes gesproken,ongastvrij ben je als je iemand uitnodigd om te blijven eten en je laat iemand hooguit een snee brood eten omdat je niks in huis hebt gehaald.
Verder ben ik zo ongastvrij dat ik nooit koekjes in huis heb,behalve wanneer ik weet dat er mensen komen dan haal ik ze daar speciaal voor in huis.
Ik heb ook nooit voor onverwachte gasten koeken ofzo in huis. Heeft niks te maken met ongastvrij zijn, maar ik (vr)eet die dingen zelf op, dus voordat ik helemaal tonnetje rond ben

Op het moment dat mensen bij mij voor de deur staan en het is etenstijd komt er een verandering van plannen (tenzij ik voor bijvoorbeeld 2 dagen heb gekookt).

Dan gaat het eten wat ik (hij) net heeft gemaakt de koelkast in en dan gaan we (op onze kosten) iets halen of misschien zelfs gewoon ergens eten.
Fransisca, bedankt voor je uitleg. Maar ik kan me er werkelijk helemaal niks bij voorstellen dat je ¤300,- schuld hebt bij je eigen man, je bent met hem getrouwd! En dan voor een reis die jullie samen gemaakt hebben?

Gaat dan echt heel anders hier, een stuk makkelijker. Man verdient ook meer omdat ik parttime werk en bij onze dochter thuis blijf. Gaat er hier echt niet in dat hij daarom meer te besteden heeft dan ik. Je gunt elkaar dan toch dingen? Zoals anderen al zeggen; het klinkt niet echt gezellig..
quote:Rainbow01 schreef op 23 oktober 2012 @ 10:19:

[...]

vind ik knap van jou hoor ons eten word dan koud en jij tovert met een blik een extra maaltijd voor 5 personen erbijIk bedoel, een blik groente of groente uit de vriezer, karbonaadjes en piepers delen, mss een blik soep vooraf. Dat is toch niet lastig?
Geweldig topic dit, en ik heb er eindelijk ook zelf een bedacht.

Toen ik 14/15 jaar was had ik mijn eerste bijbaantje, een krantenwijk. Iedere dag na schooltijd, in een buitenwijk. Veel boerderijen die ver uit elkaar lagen.

Bij een van de boerderijen kwam in mijn eerste week, een (toen, in mijn ogen wat oudere) dame aangesneld. Heel lief; "Meid, je hebt vast heel ver gefietst, neem wat limonade en een koekje, etc." Ze wilde graag even kennis maken met de nieuwe krantenbezorgster. Op zich heel aardig dus, maar ik vond het wel wat vreemd. Ze was namelijk geen abbonnee.

Even later komt ze dan ook met de vraag: "De vorige krantenbezorger nam uit het magazijn altijd een krant extra mee. Als jij dat ook doet, en hem bij mij bezorgd krijg je iedere week 10 gulden van mij.

Naïef als ik ben zei ik: "Maar dat mag toch helemaal niet".

Maar ze drukte me echt op het hart dat het geen probleem was, en de vorige bezorger dit ook mocht.

Eenmaal thuis werd mijn moeder behoorlijk boos, en heb ik onder haar toeziend oog een briefje moeten schrijven dat dit tot echt niet kon, en de volgende dag het briefje (in plaats van de krant ) in de bus gedaan.

De rest van de tijd dat ik die wijk heb gelopen ben ik altijd nog bang geweest dat deze vrouw mij boos na zou komen lopen.
@ Caro_22

Een abonnement nemen is dan toch goedkoper ?
Was nog in guldentijd, dus ik denk dat tien gulden per week goedkoper was. Het is even geleden, kan ook tien gulden per twee weken geweest zijn.

Ik vond het toen in ieder geval heel veel geld, dat was het ook wel want ik deed bijna anderhalf uur over die wijk en verdiende daar vijf gulden per keer aan ofzo
quote:roodpaars schreef op 23 oktober 2012 @ 20:32:

[...]

Ik bedoel, een blik groente of groente uit de vriezer, karbonaadjes en piepers delen, mss een blik soep vooraf. Dat is toch niet lastig?Voor jou ja, dat kun je niet voor een ander uitmaken.
quote:sprokkelientje schreef op 23 oktober 2012 @ 18:57:

[...]Waar ik op doelde met mijn diverse postings is de situatie waarbij het weleens gebeurt dat er incidenteel iemand langskomt vlak voor etenstijd, die persoon de deur wijzen of op de bank op een droogje laten zitten vind ik echt niet netjes en erg ongastvrij.En anderen vinden nu eenmaal dat het niet netjes is om onverwacht langs te komen, en/of vinden dat het ook niet netjes is om op ieder tijdstip gebruik te willen maken van gastvrijheid.
quote:wipkipje schreef op 23 oktober 2012 @ 23:07:

@ Caro_22

Een abonnement nemen is dan toch goedkoper ?In ieder geval was alles beter geweest dan een kind laten stelen.
Toch best grappig eigenlijk hoe we daar allemaal verschillend over denken en hoe we er vervolgens naar handelen. Van vroeger uit ken ik alleen de situaties dat mensen rond etenstijd bij ons aanbelden en omdat iedereen dat heel gezellig leek te vinden dacht ik altijd: "onverwacht samen eten is leuk!" Ik heb nooit de situatie gehad dat ik onverwacht als gast ergens mee ging eten, tenzij ik er al de hele dag was ofzo.

Maar vinden degenen die dit niet leuk vinden, dit vervelend omdat je dan misschien te weinig eten voor je gasten hebt, of omdat je de avond liever alleen met je gezin doorbrengt?

Zou me kunnen voorstellen dat als we hier 6 dagen in de week mee-eters zouden hebben dat ik dan op een bepaald moment wel iets zou hebben van "Nu weer even een avondje alleen met mn partner." En zeker als je kinderen hebt kan ik me voorstellen dat elke dag een vriendje laten eten wel supergezellig is, maar dat je de avondmaaltijd ook wel geregeld alleen met het gezin wil nuttigen.
quote:tulpje21 schreef op 23 oktober 2012 @ 20:26:

Fransisca, bedankt voor je uitleg. Maar ik kan me er werkelijk helemaal niks bij voorstellen dat je ¤300,- schuld hebt bij je eigen man, je bent met hem getrouwd! En dan voor een reis die jullie samen gemaakt hebben?

Gaat dan echt heel anders hier, een stuk makkelijker. Man verdient ook meer omdat ik parttime werk en bij onze dochter thuis blijf. Gaat er hier echt niet in dat hij daarom meer te besteden heeft dan ik. Je gunt elkaar dan toch dingen? Zoals anderen al zeggen; het klinkt niet echt gezellig..

Daar wil ik iets aan toevoegen. Ik gun mijn vriend dingen en hij gunt mij. Af en toe kopen we voor elkaar ook. Maar soms als ik echt te veel heb uitgegeven dan krijgt hij wat van hem is terug. Hij wil dat totaal niet en zegt 100 keer dat het niet hoeft, maar soms ben ik zo eigenwijs dat ik hem gewoon teruggeef. Misschien heb ik beetje feministische trekjes :p ..

Ik ben opgevoed om altijd zelfstandig en onafhankelijk te zijn en zo'n tik is bij mij niet weggegaan. Andersom, koop ik continu dingen voor hem (volgens mij is het totaal 3x zo veel wat hij mij kocht, maar goed).
quote:NYC schreef op 24 oktober 2012 @ 10:23:Maar vinden degenen die dit niet leuk vinden, dit vervelend omdat je dan misschien te weinig eten voor je gasten hebt, of omdat je de avond liever alleen met je gezin doorbrengt?

Ik vind het niet erg om onverwachte eters te hebben, maar om dan mensen die daar wel problemen mee hebben niet netjes te noemen of ongastvrij of onfatsoenlijk vind ik nergens op slaan. Daar reageerde ik vooral op in deze (sub)discussie)

Ik woon toevallig ook midden in de stad. Er bellen regelmatig vrienden/familie aan, maar gelukkig zien ze zelf in wanneer het niet uitkomt. Uitvreterige mensen ken ik niet, dus eigenlijk hoef ik nooit mensen de deur te wijzen.

Wij hebben een bedrijf aan huis, dus het komt voor er rond etenstijd een deadline is, of dat we zakelijk mensen over de vloer hebben.
Begrijpelijk, devima. Ik weet ook niet goed of ik het als "ongastvrij/niet netjes" beschouw om onaangekondigde gasten weer naar huis te sturen. Heb nooit in de situatie gezeten dat het écht niet uitkwam, maar zoals gezegd baseer ik mij in deze discussie vooral op ervaringen uit mijn jeugd.
quote:dash2in1 schreef op 24 oktober 2012 @ 10:38:Daar wil ik iets aan toevoegen. Ik gun mijn vriend dingen en hij gunt mij. Af en toe kopen we voor elkaar ook. Maar soms als ik echt te veel heb uitgegeven dan krijgt hij wat van hem is terug. Hij wil dat totaal niet en zegt 100 keer dat het niet hoeft, maar soms ben ik zo eigenwijs dat ik hem gewoon teruggeef.

Mijn moeder heeft dat ook zo gedaan, zij heeft geld van mijn vader geleend voor haar opleiding en dat tot de laatste cent betaald.

Wel grappig, want als ze die opleiding niet had gedaan, en geen baan had gehad, mijn vader haar gewoon had onderhouden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven