Wasmachine start niet

23-10-2012 21:37 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb net al bij een ander topic gelezen over een probleem met een wasmachine die erg lijkt op die van mij, maar kan er nog geen echt antwoord op vinden tot zo ver.

Ik wilde net een was aanzetten en ik hoor de motor zoemen, de trommel draait niet en ik hoor een raar geluid bij de waterkraan (ja die stond open)

Ik en mijn vriend hebben de waterkraan al open gehad, waar iets water uit kwam druppelen, maar maakt toch een 'verstopt' geluid als we het weer vastdraaiden.

Ook het filter onderin open gehad, waarnaar er behoorlijk wat water en wat stof uit kwam. Maar hij vertikt het gewoon aan te gaan.

Nu had ik gehoord dat het ook kan liggen aan een waterstop? Hoe werkt dat? Iemand enig idee voordat we morgen de wasmachine gaan losschroeven?
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
Als je een waterstop-slang hebt, dat is er eentje die automatisch blokkeert als er water doorheen stroomt terwijl het niet moet, zie je dat aan de slang. Daar zit aan de kant van de aansluiting op de wasmachine een breder gedeelte aan, waar het waterstopmechanisme in zit. Zou kunnen dat die kapot is.

Maar als er geen/te weinig water uit de kraan kwam, dan ligt het toch daaraan? Heb je per ongeluk een hoofdleiding dichtgedraaid?
de kraan kan kapot zijn door kalk. Gebeurt vaak als hij altijd opengedraaid is.

Nieuwe kraan dan.
it's a big club and you ain't in it
Is de kraan waar op je wasmachine zit aangesloten niet stuk/verkalkt?

Hoofdkraan dichtdraaien. Kraankop eraf schroeven. Water met azijn en zout koken in waterkoker. Water in bak schenken en daar de kraan in leggen om te ontkalken.
Ah ik was al mosterd, maar kraan ontkalken kan helpen.
een goede kraan is die van Grohe.

it's a big club and you ain't in it
v snaar ligt er af
quote:Chadidja schreef op 23 oktober 2012 @ 21:44:

Als je een waterstop-slang hebt, dat is er eentje die automatisch blokkeert als er water doorheen stroomt terwijl het niet moet, zie je dat aan de slang. Daar zit aan de kant van de aansluiting op de wasmachine een breder gedeelte aan, waar het waterstopmechanisme in zit. Zou kunnen dat die kapot is.

Maar als er geen/te weinig water uit de kraan kwam, dan ligt het toch daaraan? Heb je per ongeluk een hoofdleiding dichtgedraaid?Bedankt voor je reactie! Ik ben er gelukkig al uit wat het waarschijnlijk is. Ik had eerder de verwarming aangezet en toen ik net voelde was die niet aan.. Ik heb bij de cv gekeken en er stond 1,4 bar. Dus de waterdruk is te laag en het moet bijgevuld worden. maar hopen dat dat het is
quote:rionyriony schreef op 23 oktober 2012 @ 21:51:

de kraan kan kapot zijn door kalk. Gebeurt vaak als hij altijd opengedraaid is.

Nieuwe kraan dan.Ik lees dit zeker allemaal even na als de wasmachine het nog niet doet na het bijvullen van het water van de cv. Ik draai de kraan automatisch altijd dicht als ik de klaar ben met de was.
quote:vrouwtje89 schreef op 23 oktober 2012 @ 22:14:

[...]

Ik lees dit zeker allemaal even na als de wasmachine het nog niet doet na het bijvullen van het water van de cv. Ik draai de kraan automatisch altijd dicht als ik klaar ben met de was.
Ik had voor mijn vorige wasmachine een los waterslot (dus geen geintegreerde). De keren dat dat slot blokkeerde, moest ik de waterkraan dichtdraaien, het slot van de leiding halen (dus echt alle waterdruk eraf). (Dan een vergeten tussenstap: Resetten met bijbehorende sleuteltje?) Alles weer in elkaar schroeven, waterkraan open en gaan met de banaan.

Hoe dit moet met een geintegreerd waterslot, staat vast in de handleiding van je wasmachine.
quote:vrouwtje89 schreef op 23 oktober 2012 @ 22:13:

Ik had eerder de verwarming aangezet en toen ik net voelde was die niet aan.. Ik heb bij de cv gekeken en er stond 1,4 bar. Dus de waterdruk is te laag en het moet bijgevuld worden. maar hopen dat dat het is Bij mijn weten heeft de waterdruk van je centrale verwarming niets te maken met (het wel of niet funktioneren van) je koudwaterleidingnet...
Lijkt mij ook, tof, maar wellicht is hier sprake van een ingewikkelde constructie van een doe-het-zelf-loodgieter?

In ieder geval heb je al een paar goede tips gekregen, TO! Nog niet het mannetje voor de reparatie bellen!
Misschien woont vrouwtje89 in de USA, daar worden wasmachines ook op de warmwaterleiding aangesloten...
Duw eens tegen het deurtje aan, het kan zijn dat die net niet goed dicht zit, al lijkt het wel zo.
quote:limelight schreef op 23 oktober 2012 @ 23:04:

Duw eens tegen het deurtje aan, het kan zijn dat die net niet goed dicht zit, al lijkt het wel zo.Dan begint hij toch niet te 'brommen', nadat op de startknop is gedrukt? In dat geval doet hij gewoon niets.
Het lag toch niet aan de cv. Als we de slang eraf draaien en we draaien de kraan open, komt er bijna geen water uit.. Verder doet alles het in huis dus het lijkt wel op een verstopte leiding. Ook komen er metaaldeeltjes mee. Morgen meteen even regelen dat er een loodgieter komt kijken. Dank iedereen!
quote:tof schreef op 23 oktober 2012 @ 22:47:

Misschien woont vrouwtje89 in de USA, daar worden wasmachines ook op de warmwaterleiding aangesloten...Nee hoor, woon gewoon in NL heb er gewoon weinig verstand van haha
quote:tof schreef op 23 oktober 2012 @ 23:05:

[...]

Dan begint hij toch niet te 'brommen', nadat op de startknop is gedrukt? In dat geval doet hij gewoon niets.

Tja, wat is "brommen?"

Ik had een keer dat hij niets deed en ook een bepaald geluid hoorde, waardoor ik toen dacht vergeten te zijn de waterkraan open te draaien. Het bleek toen echter dat de deur wel dicht zat, maar niet goed dicht. Dat vandaar dat ik daar hier ook aan dacht.
En, kun je alweer wassen? Erachter gekomen wat het eigenlijke probleem was?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven