Augustus 2012 deel 10!!

16-09-2012 14:05 2552 berichten
Na 9 maanden op het zwangerpijler gebivakkeerd te hebben, is nu echt de tijd aangebroken om te verhuizen naar kinderen.

We sluiten een periode af maar beginnen ook aan een hele mooie nieuwe periode!

Al onze Augustusbabies zijn gezond ter wereld gekomen. Dat hebben wij meiden toch maar mooi even geflikt! En wat zijn ze lief en mooi

Maar ook onze mooie en lieve babies maken het ons wel eens knap lastig en maken ons kersverse moeders wel eens onzeker. Gelukkig hebben we daarom elkaar om ons door die onzekerheden heen te slepen en elkaar te helpen en adviseren.

Maar buiten dat lachen we ook veel met elkaar en zijn we in die maanden een hechte groep geworden.

Met een Meet&Greet in de planning, kletsen we lekker met elkaar door hier op "Kinderen".

Mocht je niet meer mee willen schrijven (wat jammer zou zijn) geen probleem, maar laat het wel even weten!

Onze zwangerschappen

NaamLeeftijdGEBORENKindjeBijzonderhedenDodododo33 jaar23-071eDOCHTER!mellanie198626 jaar26-072e ZOON! lizliz29 jaar29-071eZOON! toetje8923 jaar31-071eZOON! 1982Juutje29 jaar01-081eZOON! Maatje2833 jaar02-081eZOON! snoezepoes30 jaar03-083eDOCHTER!nicole12331 jaar03-081eZOON! Zoete36 jaar05-081eZOON! rammelkont33 jaar06-083eDOCHTER!bubblezz23 jaar08-081eDOCHTER!zivaa32 jaar09-082eDOCHTER!Kwimmie33 jaar11-082eZOON! rijstkorrel39 jaar13-082eDOCHTER!kroos34 jaar13-081eZOON! annepan25 jaar15-081eDOCHTER!Chryssa30 jaar15-082eDOCHTER!martje5532 jaar23-081eZOON! beetjegek33 jaar24-082eZOON! Myself8230 jaar30-081eDOCHTER!katalin33 jaar05-093eDOCHTER!

En dan niet te vergeten onze trouwe mede lees- en schrijf-ster, moeder van 4: Beppe!!

Alle reacties Link kopieren
Tja eenkennigheid... Zoals Rammel altijd zegt: alles is een fase

Vroeg of laat zal mini het toch een tijdje met anderen moeten doen! Ze zal er vanzelf wel overheen groeien dan.

Ik ga me er maar niet te druk om maken!
bubb: eenkennigheid zo vroeg al? acht groeit ze vast overheen zodra je gaat werken!! komt goed! Wel lief..... haha!

lizz: hier word de echte babyhouding ook niet meer getollereerd haha!

Thnx voor jullie lieve woorden dames, soms is t me gewoon ff teveel merk ik... word tijd dat ik ga werken, lekker ook wat anders aan mijn hoofd.. Hij slaapt overigens na de fles van 6/7u weeer wakker in, dus t inslapen is het niet zo lijkt me dan... Lastig... waarom geven ze niet gewoon een gebruiksaanwijzing bij elk kindje!!!
Haha toet dat denk ik ook wel eens! Ik leer m steeds beter kennen, maar vooralsnog os het grootste deel van de handleiding in het Russisch!

Eenkennigheid kan ind bij jonge babies voorkomen. Maar alles is n fase, dus dat ook!
Nou, meubels zijn weg, het is hier ontzettend leeg. Wel een triest gezicht zo. Ik zal echt blij zijn als we in Nederland zijn en al het verhuisgedoe achter de rug is.

Ik denk dat we inderdaad over gaan stappen op flesvoeding. De fles Enfamil A.R. van vanmorgen ging een stuk beter dan de borst of bv uit een fles. De voeding daarna weer bv gegeven en toen was het weer drama. Schudden met d'r koppie, krijsen. Het lijkt me dus duidelijk: het arme kind heeft reflux en pijn en daar moeten we iets aan doen. Als de A.R. voeding helpt, dan doen we dat dus. Jammer van de bv, maar het is niet anders. Heb ik het toch langer volgehouden dan bij zoon.

@bubblezz: Meisje heeft geen last van eenkennigheid, die vindt het bij iedereen gezellig . Zoon had het wel een beetje, maar pas veel later, zo rond de 7/8 maanden. Ging trouwens snelw eer over.

@toetje: Ik zou me geen zorgen maken dat je mannetje een lastige slaper wordt. Zulke kleine babies kun je nog niet echt een patroon aanwennen, dus het zal wel loslopen.

@rijst: Wat ontzettend vervelend dat RZ stiekem doet over die wiet. Daar schiet niemand iets mee op. Kan me voorstellen dat je er pissig van bent.

@rammel: Wat vervelend dat het even niet zo lekker loopt in je relatie. Hoe gaat het met het wennen aan de fles? Lijkt me voor jou toch wel een verademing als je soms even wat tijd voor jezelf kunt nemen.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
@anne: het is een vier lagen systeem. Een ondoorlatend buitenbroekje dat kun je in principe de hele dag gebruiken (tenzij poepexplosie). Een katoenen luier, een katoenen inlegger en een dun papiertje dat door de wc gespoeld wordt. De katoenen luier is met ongeveer 4 uur wel doorweekt. Dus dat moet wel vervangen worden en de natte luier moet bewaard.

Hmm, ik ga eens kijken naar de tupperware

emmer, goeie tip.

Toet: no worries, je doet het hartstikke goed meid.

Chryssa zijn er geen mogelijkheden om een medicijn naast de bv te geven voor reflux?

En zometeen al naar NL, spannend!!!!
@chrys: kan me voorstellen dat het jammer is om met bv te stoppen maar in dit geval is het het beste voor je kind! Je hebt het super gedaan hoor

@eenkwnnigheid: idd vroeg maar hopelijk heeft ze er dan straks geen last meer van

Ga morgen met mini paar dagen bij mn ouders logeren. Kunnen we direct wat aan de eenkennigheid doen

Mijn pds is ook weer in vol ornaat terug...Wat een ellende is dat zeg die continue buikpijn, kun je nog beter weeen hebben daar komt tenminste een eind aan...
@Chryssa: succes met de laatste loodjes van de verhuizing! Zal wel even pittig zijn, zeker als de zorgen om je meisje en de onrust van je oudste ook nog meespelen. Wel fijn dat je erachter bent wat er mis is en dat de andere voeding lijkt te helpen!

@Rammel: heel logisch hoe jij je voelt! Jouw meisje hangt ook letterlijk en figuurlijk ontzettend aan je, jij staat helemaal ten dienste van haar. Dat is soms heel knus en fijn, maar ook niet altijd leuk, zeker als je je vriend dan lekker z'n gang ziet gaan. En als je niet weet hoe lang dit nog gaat duren. En dan werkt het gewoon zo dat je je afreageert op degene die het dichtst bij je staat. Ik hoop dat het op den duur toch gaat lukken dat je vriend meer over kan gaan nemen en Rammeltje uit de fles gaat drinken. Dan is het zijn beurt!

@Toet: het klinkt heel herkenbaar wat je beschrijft, bij Minico is het ook vaak problematisch met niet willen/kunnen slapen, huilen doordat hij dan oververmoeid wordt en te vroeg voor z'n fles komen. En ik ben er dan vaak ook erg mee bezig of ik het wel goed doe, of ik hem in bed moet leggen of juist niet en of ik hem nou juist wel de fles moet geven of toch nog moet rekken, etc. etc. En tussendoor troosten en bezighouden. Zo vermoeiend! Wat ik bij mezelf merk is dat het gewoon een kwestie is van doorgaan en dat dan na een tijdje Minico wel weer iets makkelijker wordt. Bijv. opeens weer een paar uur slaapt overdag, of eerder in slaap valt 's avonds, of 4 uur tussen de voedingen laat. En zodra dat gebeurt wordt ik weer wat minder onzeker en vind ik het ook weer minder erg als hij weer eens wat minder slaapt of meer huilt. Dus een beter advies dan gewoon zo verder gaan als je deed heb ik eigenlijk niet, maar wel de hoop dat het beter gaat worden. Vanaf 12 weken schijnen ze beter in een ritme te gaan komen, dus misschien is het al heel snel weer veel beter! Ik heb ook een tijdje bijgehouden wanneer hij sliep, dronk en huilde. Echt een patroon kon ik niet ontdekken, maar soms bleek wel dat hij toch meer sliep dan ik dacht, en het gaf me in ieder geval het gevoel dat ik er alles aan deed. Succes, je doet het echt niet zo snel fout hoor!
Er zijn wel medicijnen voor reflux, maar ik los het liever minder medisch op. Bij zoon konden we ook volstaan met speciale voeding, bedje omhoog en hem veel rechtop dragen. Als we nu aan de medicatie moeten, wordt het een heel gedoe. Als het uiteindelijk toch nodig blijkt, dan doen we dat natuurlijk, maar ik wil eerst even zien of we het op een minder agressieve manier de baas kunnen worden.
@ toet, misschien is minitoet aan het regelen? Zou me er niet te druk om maken hoor! Als hij moe is zal hij echt wel slapen toch?

@ bubb, Minimaatje is niet eenkennig, die vind iedereen leuk. Maar moeders heeft meer het idee dat ze de enige is die hem kam troosten!

@ chryssa, jammer van je bv,.maar het welzijn van je meisje gaat voorop hoor!! Is toch al heel fijn dat je het zo lang hebt volgehouden! En.het ging ook niet altijd even makkelijk. Hou vol meis, nog even en de verhuisstress is achter de rug.

@ rijst!! Haaaiii mop!! Fijn dat je weer even langs.kwam. Dat liegen is erg he! Heb het ook mee gemaakt met bonuskind. Ik had.hem betrapt maar hij bleef ontkennen! Zeg het dan gewoon, en aanvaard de consequenties, liegen maakt het alleenmaar erger.

Ik had vanmiddag visite, iemand met een baby net zo oud als Minimaatje . En ze gaf haar dochter al 2 weken fruit!!! En volgende week krijgt dat kind wortel! Dus met 10 weken al een perenhapje! Vind dat echt niet normaal hoor!! En verder krijgt ze vier flessen van 180+ 6 scheppen per dag. Baby is wel fors, 6300 gr met 11 weken.

Ik heb er niets van gezegd maar heb toch mijn vraagtekens.
Nee, dat is inderdaad wel heel erg vroeg Maat. Dan kan zo´n baby er qua gewicht wel aan toe zijn, maar de ontwikkeling van de darmpjes en het immuunsysteem is er dan echt nog niet aan toe. En dan heb je veel grotere kans op allergieën later. Heb je gevraagd waarom ze dat al deed: dacht ze dat de baby het al nodig had, vond ze het vooral zelf leuk, was het een advies ergens vandaan?
Nou maat dat is zeker niet normaal! Zo ontstaat dus overgewicht.. 6300 gram!? Holy fuck! Fruit of groente is helemaal nog niet goed ook ivm de darmpjes. Ze zeggen dat het mag vanaf 4 maand, maar ik probeer het toch uit te stellen naar 5 of 6 maand gewoon omdat de darmen dan beter ontwikkeld zijn. Maar 11 weken is echt te vroeg en 6300 gram man man ik kan er niet over ophouden!

Chryssa nog ff volhouden! Jullie komen zo weer in rustiger vaarwater en dat zal ook gunstig uitpakken voor je kids!
@Maat: nu al fruit voor dat kindje? Nou zeg, dat lijkt me toch echt wel erg vroeg. Het advies in Nederland is nu toch om met vier maanden langzaam te beginnen met vast voedsel?
Klopt chryssa en het beste is nog om langer te wachten! Overigens geven de meeste kindjes het zelf wel aan wanneer ze toe zijn aan iets nieuws. Sommige kindjes geven het al voor de 4 maand aan en dan alsnog is het advies om te wachten tot iig 4 maand.
Ja, baby is een kilo zwaarder dan Minimaatje. Maar woog ook wel 4400 bij geboorte.

Ze zei zelf dat ze het deed omdat ze het zelf als baby ook kreeg met 2 en een halve maand, volgens de foto boeken. En omdat haar kleine het eten van haar lepel af zou kijken. Maar daar geloof ik eerlijk gezegd niet zo veel van. Ook zei ze dat ze.het maar niet op het cb gezegd had. Heel verstandig, want dan zo ze de wind van voren krijgen.

Oh en over gewicht baby. Een andere kennis van mij heeft een baby die een maand jonger is dan Minimaatje en die weegt ook 6 kilo!!! En die woog bij geboorte 3700!

Maar die was ook in het ziekenhuis beland met apneu. Kreeg overigens wel bv. Maar overvoeden met bv kan dus ook!
Ja mini Anne kijkt ook erg gebiologeerd naar mij als ik zit te eten en sabbelt ook op haar vuistjes. Vanavond zat ik pepernoten te eten en dan kijkt ze hoe ik het in m'n mond stop en hapt ze mee, maar doen niet alle babies dat? Volgens mij is dat niet omdat ze ander eten willen, zo vroeg al? Van n lepel likken/eten gaat hier ook goed ik geef de vitamine d en tegenwoordig ook de infacol van de lepel en dan sabbelt ze als n malle. Maar ik ga nu echt nog niet bijvoeren dat is veel te vroeg!

Wat een enorme babies zeg! Jeetje en tsja als je kind alleen maar aan de tiet hangt en geen stop heeft overvoed je ind, dat to h ook niet normaal joh?! Man man vreemde mensen op de wereld hoor!
Sjonge, verstandig om de opvoeding van je kind te baseren op je fotoboeken van vroeger. Dan ga ik mijn mini maar niet in de autogordels doen, want die hadden wij vroeger ook niet en ik leef nog steeds...
Minico kijkt ook naar mij als ik eet. Want hij vindt het leuk om naar mij te kijken, vooral als ik beweeg (en roerloos eten kan ik niet).
Vroeger waren de adviezen ook heel anders dan nu dat kun je ook niet met elkaar vergelijken! Ik vind het wel een beetje dom hoor je leest je dan toch eerst even goed in wat verstandig is om te doen? Die adviezen zijn er niet voor niets...

T is omdat ik niet nog n kind wil maar anders zou ik bij een volgende zwangerschap gewoon lekker doorroken, dat deed mijn moeder ook... Tsjongejonge zeg
Dat een baby naar je kijkt als je eet betekent niet dat hij/zij toe is aan vast voedsel. Dat is zo'n ontzettende misvatting! Echt hoor, het is gewoon slecht wat die kennis van jou doet, Maatje! Wij zijn met zoon met 5,5 maand begonnen met vast voedsel. Ik wilde eigenlijk wachten tot hij echt 6 maanden was, maar hij had niet meer genoeg aan z'n flessen.
Geeeez zo slaapt ze de ene avond in zonder speen en nu is het drama mevrouw vertikt t om te slapen! Gadver zo vind ik n baby echt geen reet aan hoor bah ellende! In ben blijf dat ik n makkelijk kind heb over t algemeen anders weet ik niet wat i gedaan had hoor.. Wanner is ze 16 en zelfstandig?
Dat ga ik dus ook doen chryssa zo lang mogelijk wachten! Ik ga de kans op allergieën etc niet verhogen doordat het 'zo leuk' is die eerste hapjes.. Zolang het nog niet nodig is doen we het niet!
Jeetje nu al vast voedsel geven... Dat is dus echt niet verstandig! Maar er is genoeg over gezegd door de andere ladies....

Hier op cb adviseren ze om bij 4mnd te beginnen ivm mondmotoriek.

Ik vind darmen en immuunsysteem toch belangtijker dus ik probeer tot 5 of 6 mnd niet bij te voeden, tenzij mini echt niet genoeg heeft aan de borst. Maar dan kan ik altijd fv bijgeven ipv groente/fruit.

@chrys: zet em op nog ff met de verhuizing en al het gedoe eromheen!
@ann: hier ook een baby die niet wil slapen...grrrr!!! Ze sliep om half 11 en om 11u had ik dr in bed. Kom ik onder de douche vandaan was ze weer wakker...Gelukkig zijn het uitzonderingen maar er zijn leukere dingen!!
Bubbel daarom geef ik dus de vitamine d en infacol van t lepeltje je kunt niet vroeg genoeg beginnen
Wat een gekke zeg, 11 weken en ruim 6 kilo, foei! Enal hapjes.... Tjeezzz...

Hier ook met5/6 maand denk ik! Ik ben trots op babyboy! 22-6.30 geslapen!!!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven