Stel dat...
woensdag 24 oktober 2012 om 08:52
Ik kon gisterenavond niet echt de slaap vatten, en was me daarom bewust van elk geluid binnen het huis.
Toen bedacht ik opeens, stel je voor dat er ingebroken wordt, en je merkt dit.
Wat zou nou verstandig zijn:
1. Inbreker betrappen
2. Doen alsof je slaapt, want stel je voor dat ze bovenkomen en naast je bed staan.
Wat doe je dan?
Vroeg ik me ineens af! Hoe denken jullie daarover?
Ik zou me denk ik slapende probreen te houden, je weet nooit wat ze bij zich hebben.
Na deze gedachtengang ben ik wel weer lekker in slaap gevallen hoor, en alles stond er vanmorgen nog
Toen bedacht ik opeens, stel je voor dat er ingebroken wordt, en je merkt dit.
Wat zou nou verstandig zijn:
1. Inbreker betrappen
2. Doen alsof je slaapt, want stel je voor dat ze bovenkomen en naast je bed staan.
Wat doe je dan?
Vroeg ik me ineens af! Hoe denken jullie daarover?
Ik zou me denk ik slapende probreen te houden, je weet nooit wat ze bij zich hebben.
Na deze gedachtengang ben ik wel weer lekker in slaap gevallen hoor, en alles stond er vanmorgen nog
woensdag 24 oktober 2012 om 08:57
Ik zou het zeker willen weten en dan met mijn mobiel heel zachtjes de politie bellen. Maar........................
Ik heb ook wel eens boven aan de trap staan luisteren, maar inbrekers doen zo verdomde zacht, dat je het dan nog niet zeker weet. En mijn mobiel lag beneden op tafel dus bellen kon ik ook niet. Vervolgens echt uren liggen luisteren en 's morgens was er dus echt niets aan de hand.
Ik heb ook wel eens boven aan de trap staan luisteren, maar inbrekers doen zo verdomde zacht, dat je het dan nog niet zeker weet. En mijn mobiel lag beneden op tafel dus bellen kon ik ook niet. Vervolgens echt uren liggen luisteren en 's morgens was er dus echt niets aan de hand.
woensdag 24 oktober 2012 om 08:59
Ik zat vroeger bij mijn moeder op zolder.
In de zomer was ze een x weg en ik kon zweeeeren dat ik mensen in huis hoorde. Stond ik dan boven dat trapgat te luisteren met een bijzettafeltje in de handen (om inbreker KO te slaan als hij zou proberen naar boven te komen) te luisteren.
Achteraf kwam ik erachter dat het gewoon de buren waren.
In de zomer was ze een x weg en ik kon zweeeeren dat ik mensen in huis hoorde. Stond ik dan boven dat trapgat te luisteren met een bijzettafeltje in de handen (om inbreker KO te slaan als hij zou proberen naar boven te komen) te luisteren.
Achteraf kwam ik erachter dat het gewoon de buren waren.
woensdag 24 oktober 2012 om 09:00
Een knuppel onder mijn dekbed gereed houden, die ik zo tussen zn benen kan schuiven als die naast mijn bed staat.
Achter de slaapkamerdeur opwachten met dezelfde knuppel.
Of
Een kopje thee voor hem maken en helpen spullen inpakken.
Achter de slaapkamerdeur opwachten met dezelfde knuppel.
Of
Een kopje thee voor hem maken en helpen spullen inpakken.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
woensdag 24 oktober 2012 om 09:05
woensdag 24 oktober 2012 om 09:07
Ik heb in een flat gewoond. Was zo'n junkie flat. En daar is een keer een poging tot inbraak gedaan , ik had ze door. Ik ben met een vleesmes en stofzuigerstang achter de deur gaan staan. Wat ben ik blij geweest dat ze niet binnen konden komen.
Heb nu een Deense dog , de goedheid hem zelf. Maar hij heeft al bewezen als er gevaar is word hij wel waaks en beschermend. Denk dat heel veel in brekers wel de broek vol hebben als er een 70 kg grommende hond staat.
Heb nu een Deense dog , de goedheid hem zelf. Maar hij heeft al bewezen als er gevaar is word hij wel waaks en beschermend. Denk dat heel veel in brekers wel de broek vol hebben als er een 70 kg grommende hond staat.
woensdag 24 oktober 2012 om 09:08
Ik denk niet dat je actief de inbreker moet betrappen. Je weet nooit hoe hij of zij reageert. Als de paniek toeslaat heb je ook zo een mes tussen je ribben.
Ik zou, als ik in mijn broek gepist had en mijn benen het weer zouden doen, want als ik erg schrik, zijn die lam, met de politie bellen. Ik heb een vaste aansluiting op mijn kamer.
En mijn deur op slot draaien.
Ik zou, als ik in mijn broek gepist had en mijn benen het weer zouden doen, want als ik erg schrik, zijn die lam, met de politie bellen. Ik heb een vaste aansluiting op mijn kamer.
En mijn deur op slot draaien.
woensdag 24 oktober 2012 om 09:10
Als ik boven zou zijn en de inbrekers beneden zou ik gaan roepen 'wie is daar? (of zo)' en dat hard. Maar niet naar beneden gaan. Ik ga ervan uit dat de meeste inbrekers niet echt geweld in de zin hebben, dus zolang ze zich niet in het nauw gedreven voelen zullen ze eerder vluchten dan mij boven komen aanvallen. Hoop ik dan.
Misschien zou ik voor de zekerheid vast het dikste boek pakken dat ik kon vinden. (Ik kan geen andere dingen verzinnen boven die ik als wapen zou kunnen gebruiken )
Misschien zou ik voor de zekerheid vast het dikste boek pakken dat ik kon vinden. (Ik kan geen andere dingen verzinnen boven die ik als wapen zou kunnen gebruiken )
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
woensdag 24 oktober 2012 om 09:11
Ik heb wel een jachtmes op de slaapkamer liggen maar die is voor uiterste noodgevallen. Heb dat mes ooit van mijn beste vriend gekregen na een voorval. Als ze de flatscreen en de laptops mee willen nemen gaan ze hun gang maar. Daar ga ik het niet voor riskeren dat ik bedreigd wordt met mijn eigen mes.
woensdag 24 oktober 2012 om 09:13
Ik heb ook eens meegemaakt dat een onderbuurman die het nodig vond zijn vrouw te mishandelen en drugs zijn neus op te laten gaan, aan mijn deur stond te morrelen, wellicht dacht hij dat hij aan zijn voordeur stond, een verdieping te hoog dus...
Maar toen stond ik ook klaar met de maglite megagrote editie.
Toen dacht ik ook, als hij binnenkomt, mep ik hem lens.
Misschien omdat je toch lichter slaapt dan? Dat je minder hard schrikt, of je gevoel van veiligheid sowieso al minder is en je hierdoor alerter bent?
Toen ik een paar weken met een groot vleesmes naast me in het nachtkastje gestoken, geslapen had, ben ik toch maar eens een huis gaan kopen in een wat nettere buurt.
Maar toen stond ik ook klaar met de maglite megagrote editie.
Toen dacht ik ook, als hij binnenkomt, mep ik hem lens.
Misschien omdat je toch lichter slaapt dan? Dat je minder hard schrikt, of je gevoel van veiligheid sowieso al minder is en je hierdoor alerter bent?
Toen ik een paar weken met een groot vleesmes naast me in het nachtkastje gestoken, geslapen had, ben ik toch maar eens een huis gaan kopen in een wat nettere buurt.
woensdag 24 oktober 2012 om 09:17
Ik heb helaas meerdere inbraken meegemaakt maar gelukkig nog nooit op heterdaad betrapt. Ik ken wel mensen die dat wel hebben meegemaakt en een inbreker schrikt harder dan jij. Levensgevaarlijk dus! Vrienden zijn een keer tijdens een inbraak bedwelmd geweest met gas tijdens een inbraak. Godzijdank hebben ze het overleefd! Dat alles weg was, was erg zuur maar het zijn maar spullen- ongeacht de emotionele waarde. Verder moet je een nasleep van een inbraak ook niet onderschatten.
zorg voor goede sloten. Maar, als ze binnen willen komen, kan je dat niet voorkomen..
zorg voor goede sloten. Maar, als ze binnen willen komen, kan je dat niet voorkomen..
woensdag 24 oktober 2012 om 09:19
quote:Mieomij schreef op 24 oktober 2012 @ 09:11:
Ik zou zo woedend worden dat ik er waarschijnlijk op af zou gaan met een toevallig voor het grijpen liggend sportattribuut (golfstok of knuppel). Hem uitschakelen en dan de politie bellen.Ik hoop het niet voor je. Op zo'n moment moet je rustig blijven en praktische keuzes maken. Als vrouw win je een gevecht waarschijnlijk niet.
Ik zou zo woedend worden dat ik er waarschijnlijk op af zou gaan met een toevallig voor het grijpen liggend sportattribuut (golfstok of knuppel). Hem uitschakelen en dan de politie bellen.Ik hoop het niet voor je. Op zo'n moment moet je rustig blijven en praktische keuzes maken. Als vrouw win je een gevecht waarschijnlijk niet.