Stel dat...
woensdag 24 oktober 2012 om 08:52
Ik kon gisterenavond niet echt de slaap vatten, en was me daarom bewust van elk geluid binnen het huis.
Toen bedacht ik opeens, stel je voor dat er ingebroken wordt, en je merkt dit.
Wat zou nou verstandig zijn:
1. Inbreker betrappen
2. Doen alsof je slaapt, want stel je voor dat ze bovenkomen en naast je bed staan.
Wat doe je dan?
Vroeg ik me ineens af! Hoe denken jullie daarover?
Ik zou me denk ik slapende probreen te houden, je weet nooit wat ze bij zich hebben.
Na deze gedachtengang ben ik wel weer lekker in slaap gevallen hoor, en alles stond er vanmorgen nog
Toen bedacht ik opeens, stel je voor dat er ingebroken wordt, en je merkt dit.
Wat zou nou verstandig zijn:
1. Inbreker betrappen
2. Doen alsof je slaapt, want stel je voor dat ze bovenkomen en naast je bed staan.
Wat doe je dan?
Vroeg ik me ineens af! Hoe denken jullie daarover?
Ik zou me denk ik slapende probreen te houden, je weet nooit wat ze bij zich hebben.
Na deze gedachtengang ben ik wel weer lekker in slaap gevallen hoor, en alles stond er vanmorgen nog
woensdag 24 oktober 2012 om 09:23
woensdag 24 oktober 2012 om 09:23
In die flat , waren regelmatig buren die thuis gearresteerd werden , soms zelfs met ME erbij. Bij drugs zoektochten vonden ze een keer 21 kg cocaïne , en de wereld aan wiet en andere troep inclusief vuurwapens , een mini bazooka en 3 handgranaten. Buurman gaf als verklaring het spul te verzamelen.
Was nooit bang , tot dat iemand probeerde inte breken. Heb serieus overwogen met de buurman te gaan babbelen of hij ook een pistool voor mij had. Ben 3 maanden na het voorval verhuist naar een wat nettere flat.
Was nooit bang , tot dat iemand probeerde inte breken. Heb serieus overwogen met de buurman te gaan babbelen of hij ook een pistool voor mij had. Ben 3 maanden na het voorval verhuist naar een wat nettere flat.
woensdag 24 oktober 2012 om 09:26
Slaapkamerdeur op slot (heb de sleutel altijd aan de binnenkant) en 112 bellen. Dan mag hij me best horen. Wellicht schrikt het belpetje alleen hem al af en anders komt de politie dat doen. Zou er in geen geval op afstormen met wat voor attributen dan ook. Niets in mijn huis is me zo heilig dat het een ingeslagen hersenpan waard is.
woensdag 24 oktober 2012 om 09:26
Bij mijn opa en oma hebben ze wel 7x ingebroken terwijl ze boven in bed lagen te slapen.
En die hadden én rolluiken én politiekeurmerk sloten én zelfs op de binnendeur (keuken-huiskamer én die van huiskamer naar gangetje met trap en wc een slot zitten.
Hebben op dat adres 31jaar gewoond, niet een hele veilige buurt maar het vermoeden was dat het waarschijnlijk de criminele buurjongen was of in ieder geval iemand die goed in de gaten hield wanneer ze weer nieuwe spullen gekocht hadden
En die hadden én rolluiken én politiekeurmerk sloten én zelfs op de binnendeur (keuken-huiskamer én die van huiskamer naar gangetje met trap en wc een slot zitten.
Hebben op dat adres 31jaar gewoond, niet een hele veilige buurt maar het vermoeden was dat het waarschijnlijk de criminele buurjongen was of in ieder geval iemand die goed in de gaten hield wanneer ze weer nieuwe spullen gekocht hadden
woensdag 24 oktober 2012 om 09:27
Ik hoor mensen zeggen 'ik draai mijn deur op slot (nadat je de kinderen hebt gepakt), maar denk je dat ze dat niet horen? Kun je dan niet beter heel veel lawaai gaan maken zodat de buren gealarmeerd worden?
Ik heb trouwens niet eens een slot op mijn binnendeuren, en slaap altijd met mijn deur open.
Ik heb trouwens niet eens een slot op mijn binnendeuren, en slaap altijd met mijn deur open.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
woensdag 24 oktober 2012 om 09:31
Bij ons zelf nog nooit iets gehad al sinds dat onze (waakse) hond is overleden ik mijzelf wel iets onprettige in huis heb gevoeld. Partner is ook wel eens snachts aan het werk en ben ik alleen thuis met de kleine.
Ik zou partner smsen, ook schoonmoeder en de buurvrouw en dan met honkbalknuppel naar beneden.
Ben niet bang uitgevallen en ik ga niet wachten tot ze aan mn bed staan en af mij weet ik niet wat aandoen.
Of erger nog mn kind, dan maar strijdend ten onder
Ik zou partner smsen, ook schoonmoeder en de buurvrouw en dan met honkbalknuppel naar beneden.
Ben niet bang uitgevallen en ik ga niet wachten tot ze aan mn bed staan en af mij weet ik niet wat aandoen.
Of erger nog mn kind, dan maar strijdend ten onder
woensdag 24 oktober 2012 om 09:31
woensdag 24 oktober 2012 om 09:32
woensdag 24 oktober 2012 om 09:34
quote:verhuisd schreef op 24 oktober 2012 @ 09:32:
Het stoort me dat sommigen er grapjes over maken. Geloof me, een inbraak is echt niet grappig. Of het nu om en junk gaat of een professionele criminele organisatie, een inbraak is levensgevaarlijk en doodeng.Sommige? Noem de beestjes dan bij naam alsjeblieft
Het stoort me dat sommigen er grapjes over maken. Geloof me, een inbraak is echt niet grappig. Of het nu om en junk gaat of een professionele criminele organisatie, een inbraak is levensgevaarlijk en doodeng.Sommige? Noem de beestjes dan bij naam alsjeblieft
Wat een enge verhalen allemaal.
Ik krijg bij dat deur op slot draaien datzelfde gevoel als wanneer een actrice in een horror film naar boven rent: je kunt geen kant meer op. Misschien is het beter naar beneden te sluipen en zo de straat op, als je woning zich ervoor leent.
Wat zegt de politie hierover eigenlijk?
Ik krijg bij dat deur op slot draaien datzelfde gevoel als wanneer een actrice in een horror film naar boven rent: je kunt geen kant meer op. Misschien is het beter naar beneden te sluipen en zo de straat op, als je woning zich ervoor leent.
Wat zegt de politie hierover eigenlijk?
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
woensdag 24 oktober 2012 om 09:35
Ik heb een keer gehad dat ik net verhuisd was, in bed lag, en ineens gestommel hoorde. Ik heb toen iets willekeurigs gegrepen en ben met de hond (die op mn slaapkamer lag) naar beneden gegaan al roepend 'is daar iemand? Wie is daar?'
Uiteindelijk bleek dat het tussen mijn nieuwe huis en het huis van de buren gehorig was, en dat ik hen beneden kon horen en als zij hun trap opliepen klonk dat exact als wanneer er iemand op mijn trap liep.
Er was dus niemand en dat was maar goed ook, want wat ik in paniek gegrepen had om inbrekers mee weg te jagen bleek een kleerhanger te zijn en mijn hond is een poedel, dus erg veel indruk zou ik waarschijnlijk niet gemaakt hebben
Maar goed, ik denk zeker dat ik geluid zou gaan maken en me niet slapende zou houden. Heb sindsdien ook mn telefoon naast mn bed. Zou inderdaad een uitkomst zijn als je 112 ook kon smsen!
Uiteindelijk bleek dat het tussen mijn nieuwe huis en het huis van de buren gehorig was, en dat ik hen beneden kon horen en als zij hun trap opliepen klonk dat exact als wanneer er iemand op mijn trap liep.
Er was dus niemand en dat was maar goed ook, want wat ik in paniek gegrepen had om inbrekers mee weg te jagen bleek een kleerhanger te zijn en mijn hond is een poedel, dus erg veel indruk zou ik waarschijnlijk niet gemaakt hebben
Maar goed, ik denk zeker dat ik geluid zou gaan maken en me niet slapende zou houden. Heb sindsdien ook mn telefoon naast mn bed. Zou inderdaad een uitkomst zijn als je 112 ook kon smsen!
Zeg maar Spijker.