Gezellige woonkamer
donderdag 25 oktober 2012 om 08:45
Dames (en enkele heer),
Wij zijn aan het rondkijken om onze woonkamer aan te passen. Nieuwe meubeltjes, maar vooral de grote hoekbank is aan vervanging toe.
Verder gaan we dan verven (we hebben strak gestucte wanden).
Nu vinden we allebei dat de woonkamer niet erg gezellig is. Hij is vrij groot en erg wit. Het zit gedeelte is 4.5 bij 4.5 en de kant waar je binnenkomt en de eettafel staat is 5.5 bij 4.5. Deze twee "blokken" liggen achter elkaar en dus vormen dus praktisch een grote rechthoek.
We hebben drie zonen, dus er moet genoeg plaats zijn om te kunnen x-boxen en een een grote mand of iets dergelijks met speelgoed.
Groetjes Mandy
Wij zijn aan het rondkijken om onze woonkamer aan te passen. Nieuwe meubeltjes, maar vooral de grote hoekbank is aan vervanging toe.
Verder gaan we dan verven (we hebben strak gestucte wanden).
Nu vinden we allebei dat de woonkamer niet erg gezellig is. Hij is vrij groot en erg wit. Het zit gedeelte is 4.5 bij 4.5 en de kant waar je binnenkomt en de eettafel staat is 5.5 bij 4.5. Deze twee "blokken" liggen achter elkaar en dus vormen dus praktisch een grote rechthoek.
We hebben drie zonen, dus er moet genoeg plaats zijn om te kunnen x-boxen en een een grote mand of iets dergelijks met speelgoed.
Groetjes Mandy
donderdag 25 oktober 2012 om 09:21
quote:yette schreef op 25 oktober 2012 @ 09:20:
Boeken op kleur?! Hoe vind je ze dan ooit terug?Ehh, hoe vind je nu een boek terug dan? Hier staat ook alles door elkaar nu, maar ik weet gewoon waar wat staat ongeveer. En anders zoek ik ff goed hoe heb jij het staan dan? Ingevoerd in je computer en dan plank b, vakje 6, boek 3 ofzo?
Boeken op kleur?! Hoe vind je ze dan ooit terug?Ehh, hoe vind je nu een boek terug dan? Hier staat ook alles door elkaar nu, maar ik weet gewoon waar wat staat ongeveer. En anders zoek ik ff goed hoe heb jij het staan dan? Ingevoerd in je computer en dan plank b, vakje 6, boek 3 ofzo?
donderdag 25 oktober 2012 om 09:26
donderdag 25 oktober 2012 om 09:35
Je kunt de kamer knusser laten ogen om een paar wanden in een bepaalde kleur te doen. Zelf heb ik voornamelijk een basiskleur beige door het huis met in de woonkamer 2 donkerrode, maar warme muren. Of je moet gaan knallen met de meubels, maar het is gemakkelijker verfen dan weer nieuwe meubels in huis halen als je er op uitgekeken bent.
Verder grote schilderijen en veel accesoires maakt de boel ook wat minder groot.
Verder grote schilderijen en veel accesoires maakt de boel ook wat minder groot.
donderdag 25 oktober 2012 om 09:39
Ik heb m'n boeken ook op kleur, ik vind het leuk staan.
Zoiets: (is niet mijn kast hoor).
http://www.gimmii.nl/wp-c ... nkast-boeken-op-kleur.png
Een kleed geeft warmte vind ik, plateau's met (nep)kaarsen ivm kinderen.
Zoiets: (is niet mijn kast hoor).
http://www.gimmii.nl/wp-c ... nkast-boeken-op-kleur.png
Een kleed geeft warmte vind ik, plateau's met (nep)kaarsen ivm kinderen.
donderdag 25 oktober 2012 om 10:02
Wij hebben trouwens net als Fleetwood in vrijwel elke kamer één muur in een uitgesproken kleur. Op die manier kan je inderdaad vrij makkelijk veranderen. En ipv een centrale lichtbron hebben we tig kleine lampen. Da's ook knusser.
Verder heb ik laatst alle kleine planten in verschillende potjes ingewisselt voor één enorme blikvanger in een prachtpot.
Verder heb ik laatst alle kleine planten in verschillende potjes ingewisselt voor één enorme blikvanger in een prachtpot.
donderdag 25 oktober 2012 om 10:11
quote:Ivetje schreef op 25 oktober 2012 @ 09:21:
[...]
Ehh, hoe vind je nu een boek terug dan? Hier staat ook alles door elkaar nu, maar ik weet gewoon waar wat staat ongeveer. En anders zoek ik ff goed hoe heb jij het staan dan? Ingevoerd in je computer en dan plank b, vakje 6, boek 3 ofzo?
Ik ken inderdaad mensen die hun boeken zo gesorteerd hebben. Die hebben dan ook zoveel boeken dat boeken op kleur écht niet kan. (Buiten het feit dat boeken op kleur gesorteerd sowieso nooit kan.)
Op thema en dan op alfabet heb ik ze staan. (nou ja, nu staan ze in dozen en op stapels;)
[...]
Ehh, hoe vind je nu een boek terug dan? Hier staat ook alles door elkaar nu, maar ik weet gewoon waar wat staat ongeveer. En anders zoek ik ff goed hoe heb jij het staan dan? Ingevoerd in je computer en dan plank b, vakje 6, boek 3 ofzo?
Ik ken inderdaad mensen die hun boeken zo gesorteerd hebben. Die hebben dan ook zoveel boeken dat boeken op kleur écht niet kan. (Buiten het feit dat boeken op kleur gesorteerd sowieso nooit kan.)
Op thema en dan op alfabet heb ik ze staan. (nou ja, nu staan ze in dozen en op stapels;)
donderdag 25 oktober 2012 om 10:14
quote:tjatiswat schreef op 25 oktober 2012 @ 09:34:
Boeken op kleur?? Echt? Vind ik dan net lijken of je ze per meter hebt gekocht voor de sier. Hier staan ze net als bij Yette, op genre,dan op alfabet. Anderstalige staan in aparte boekenkast.Dat dus. Boeken op kleur laten zien dat je eigenlijk geen lezer bent.
Boeken op kleur?? Echt? Vind ik dan net lijken of je ze per meter hebt gekocht voor de sier. Hier staan ze net als bij Yette, op genre,dan op alfabet. Anderstalige staan in aparte boekenkast.Dat dus. Boeken op kleur laten zien dat je eigenlijk geen lezer bent.
donderdag 25 oktober 2012 om 10:15
Dat op kleur zetten gaf ik eigenlijk een beetje aan, omdat ik naar mijn boekenkast keek en hem wat rommelig vond ogen haha! Hier dus alles door elkaar, maar mijn huis is verder ook best vol en met frutsels hier en daar. Dus komt ws door de algehele inrichting van mijn huis dat het wat rommelig staat. Op kleur hoeft dus niet perce haha
donderdag 25 oktober 2012 om 10:17
quote:Mevrouw75 schreef op 25 oktober 2012 @ 10:14:
[...]
Dat dus. Boeken op kleur laten zien dat je eigenlijk geen lezer bent.Huh? Deze volg ik niet. Mijn boeken staan kris kras door elkaar, niet op kleur, maar verder ook niet gesorteerd. Pockets bij pockets ivm plankhoogte en de rest is gewoon erin gepleurd daar waar plek was. Maakt dat mij geen lezer dan? Ben je alleen een lezer als je er een thuisbibliotheek van hebt gemaakt?
[...]
Dat dus. Boeken op kleur laten zien dat je eigenlijk geen lezer bent.Huh? Deze volg ik niet. Mijn boeken staan kris kras door elkaar, niet op kleur, maar verder ook niet gesorteerd. Pockets bij pockets ivm plankhoogte en de rest is gewoon erin gepleurd daar waar plek was. Maakt dat mij geen lezer dan? Ben je alleen een lezer als je er een thuisbibliotheek van hebt gemaakt?
donderdag 25 oktober 2012 om 10:39
Natuurlijk zou ik mijn pakweg 5 x 2,5 meter boeken ook op kleur kunnen zetten. Dat maakt me geen minder echte lezer. Het zou alleen erg onhandig zijn. En het zal me eerlijk gezegd worst wezen of mijn boekenkast er stylistisch verantwoord bijstaat. Boeken zijn om te lezen en dan is het handig als je ze vlot kan vinden.
Het is overigens wel een mooie kast en eens in de zoveel tijd spiegel ik alle boeken even netjes op een lijn - zojuist maar weer eens gedaan, met dank aan dit topic
Het is overigens wel een mooie kast en eens in de zoveel tijd spiegel ik alle boeken even netjes op een lijn - zojuist maar weer eens gedaan, met dank aan dit topic
donderdag 25 oktober 2012 om 10:43
Het was een tip van de makelaar toen ik mijn huis wilde verkopen: sorteer de boekenkast op kleur, dat staat netter. Dus dat heb ik gedaan (ja, ik wilde graag mijn huis verkopen), maar man wat onhandig: weet ik veel of de kaft oranje of rood of bruin is, ik wil gewoon dat ene boek hebben! Vrienden die het zagen dachten trouwens ook dat ik een soort dwangneurose had ontwikkeld en dat ik vanaf nu alles op kleur zou sorteren, maar gelukkig is het niet doorgeslagen. En in nieuwe huis is boekenkast weer lekker op genre en dan alfabetisch op schrijvers-achternaam. Zo kan ik het vinden. Dan maar rommelig!
Wat eten we vanavond?