Wenen

24-10-2012 08:37 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Wij gaan na de kerst een week naar Wenen. Het lijkt me een hele mooie stad. Als ik google op hotels en places to be dan word ik helemaal duizelig van het aanbod. Wie heeft er leuke (hotel)tips?



Het liefst een 4/5 sterrenhotel wat ook enigszins is ingericht op jonge kinderen.



Dankjewel alvast!
Alle reacties Link kopieren
Marriott hotel vlakbij de Stefansdom. Heel fijn hotel en heel centraal gelegen.



Wenen is super! Wel koud in december, maar heel gezellig. Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Jamer dat je niet voor de kerst gaat, dan zijn er nog luke kerstmarkten, na de kerst ligt er een berg rotzooi. Hotels weet ik niet zo veel van, mijn gasten slapen in hotel pompedom. Aanraders voor kinderen:

Haus des meeres vlakbij de mariahilferstrasse, man en kinderen daarheen, jij shoppen.

Natuurhistorischmusuem

Haus der musik

Technisch museum

Oh ja neem geen hopon hopoff bus!!! Er zijn twee tram lijnen die hetzelfde rondje doen, lijn 1 en 2.

Ohja therme oberlaa is ook heel fijn als het heel koud is.

Ik ga in dec gewoon op de fiets, dus het valt wel mee. Als je nog meer tips wilt, dan roep je maar.
Alle reacties Link kopieren
Steigenberger Herrenhof is een supergoed hotel (lekkere Wiener Schnitzels in de bar ). Ligt centraal, bij Hofburg en de Kohlmarkt.
Alle reacties Link kopieren
Hotel Ananas is ook geschikt voor families met kinderen (echter eerder 3 als 4 sterren) en dichtbij de Naschmarkt waar je heerlijk kunt rondslenteren, en ook wat eten en drinken. Tevens ben je zo in de binnenstad.



De Schick Hotels (City Central bijvoorbeeld) kan ik ook aanraden. erg centraal, en ze hebben ook speciale familiekamers.



kijk ook even op de website van het weens toeristenburo, daar vindt je ook informatie wat je met kinderen kunt doen:

wenen kids



ik weet niet hoe jong je kinderen zijn, maar erg leuk is het Zoom Kindermuseum. Je moet wel een plaats reserveren, maar dat kun je ook nog ter plekke doen. Ligt in het Museumsquartier.



wanneer na kerst wil je gaan? Vanaf 20 januari is namelijk de Eisdroom bij het Rathaus. Kun je schaatsen door het park, en je kunt er ook een Glühweintje drinken en een hapje eten. Is altijd erg gezellig.



verder met Pompedon eens; Haus des Meeres (het beste doordeweekse dag ivm drukte), Schönbrunn, Haus der Musik, Technisch Museum en mischien ook leuk voor je kinderen, maar ook het beste doordeweeks, zijn de indoorspeelplaatsen.

bijvoorbeeld Familyfun. Bijhoorlijk groot en voor de hele kleintjes tot grotere kinderen.



nog meer vragen?
Alle reacties Link kopieren
quote:pompedom schreef op 24 oktober 2012 @ 10:42:

Jamer dat je niet voor de kerst gaat, dan zijn er nog luke kerstmarkten, na de kerst ligt er een berg rotzooi. Hotels weet ik niet zo veel van, mijn gasten slapen in hotel pompedom. Aanraders voor kinderen:

Haus des meeres vlakbij de mariahilferstrasse, man en kinderen daarheen, jij shoppen.

Natuurhistorischmusuem

Haus der musik

Technisch museum

Oh ja neem geen hopon hopoff bus!!! Er zijn twee tram lijnen die hetzelfde rondje doen, lijn 1 en 2.

Ohja therme oberlaa is ook heel fijn als het heel koud is.

Ik ga in dec gewoon op de fiets, dus het valt wel mee. Als je nog meer tips wilt, dan roep je maar.Wat lief van je, echt goede tips, ik ga er gelijk op googlen!
Alle reacties Link kopieren
quote:maedl schreef op 25 oktober 2012 @ 12:27:

Hotel Ananas is ook geschikt voor families met kinderen (echter eerder 3 als 4 sterren) en dichtbij de Naschmarkt waar je heerlijk kunt rondslenteren, en ook wat eten en drinken. Tevens ben je zo in de binnenstad.



De Schick Hotels (City Central bijvoorbeeld) kan ik ook aanraden. erg centraal, en ze hebben ook speciale familiekamers.



kijk ook even op de website van het weens toeristenburo, daar vindt je ook informatie wat je met kinderen kunt doen:

wenen kids



ik weet niet hoe jong je kinderen zijn, maar erg leuk is het Zoom Kindermuseum. Je moet wel een plaats reserveren, maar dat kun je ook nog ter plekke doen. Ligt in het Museumsquartier.



wanneer na kerst wil je gaan? Vanaf 20 januari is namelijk de Eisdroom bij het Rathaus. Kun je schaatsen door het park, en je kunt er ook een Glühweintje drinken en een hapje eten. Is altijd erg gezellig.



verder met Pompedon eens; Haus des Meeres (het beste doordeweekse dag ivm drukte), Schönbrunn, Haus der Musik, Technisch Museum en mischien ook leuk voor je kinderen, maar ook het beste doordeweeks, zijn de indoorspeelplaatsen.

bijvoorbeeld Familyfun. Bijhoorlijk groot en voor de hele kleintjes tot grotere kinderen.



nog meer vragen?Dankjewel ook voor alle tips! We gaan gelijk op 27 december die kant op.
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg steeds maar te horen dat het totaal niet leuk is voor kinderen, maar gezien jullie tips valt dat vast reuze mee
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat maedl, ook nog even kwam met tips, die weet nog meer!

Ik denk dat er wel genoeg te doen is voor kinderen, maar ik heb ze zelf niet, dus ik weet niet alles.

Maedl, hoe gaat het eigenlijk met je? zullen we binnenkort weer eens afspreken?
Alle reacties Link kopieren
mijn zoontje is nog klein maar ik kan niet zeggen dat het voor kinderen niet leuk is hoor, genoeg te bekijken en te zien.



gaat goed hoor Pompedon, werk nu ook weer deels, maar tijd is erg beperkt nu met kind, ben niet meer zo vaak in de stad, maar mischien als ik een keer met mijn zoontje in zoom ben kunnen we wel een drankje doen. stuur me maar een berichtje, weet je email/telnr niet meer geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
oh ja, jullie zijn er dus met oud en nieuw dufty. ook erg leuk, dan heb je het Silvesterpfad. kijk hier maar eens op:

oud en nieuw Wenen



erg leuk, maar wel erg druk, des met kleine kinderen het beste niet savonds tussen de massa's proberen door te komen. begint al smiddags dus je kunt ook eind van de middag/vroege avond van de sfeer genieten.
Alle reacties Link kopieren
oh ja, jullie zijn er dus met oud en nieuw dufty. ook erg leuk, dan heb je het Silvesterpfad. kijk hier maar eens op:

oud en nieuw Wenen



erg leuk, maar wel erg druk, des met kleine kinderen het beste niet savonds tussen de massa's proberen door te komen. begint al smiddags dus je kunt ook eind van de middag/vroege avond van de sfeer genieten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven