Gezondheid alle pijlers

Tintelingen en steken.. Word er gek van!

06-02-2009 16:17 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij heb ik het weleens eerder hier op het forum gevraagd, maar ik kan er niets over terugvinden. Dus nog een keer mijn probleem. Hopelijk herkent iemand het, want ik word er helemaal gek van.

Ik heb namelijk al jaaren last van steken, prikken, en tintelingen in mijn benen en voeten. Dit is altijd. Soms zijn ze helemaal ongevoelig. Langzamerhand breidt het zich steeds meer uit. Ik heb het nu vaak ook in mijn rug en in mijn armen en handen. Ik voel het altijd, met lopen, zitten, 'nachts kan ik vaak niet slapen...

Ik ben er een paar keer mee naar de HA geweest, maar die scheept me steeds af. Sinds een paar maanden ben ik wat actiever bezig om erachter te komen wat het is. Dus hopelijk herkent iemand de klachten... Bedankt!
Hoi Lievelente,

Spierpijn (vooral in de benen) is een van de voornaamste symptomen van een B12 tekort. Als je belt voor de uitslag, vraag dan meteen kopietje. Veel artsen bestempelen de laagnormaal waarde als 'goed'.
Mocht er niets uit het bloedonderzoek komen, dan kan ik dus het beste om nog een bloedonderzoek vragen. Want hij heeft geen tekorten (B12 oid) aangekruist, omdat hij dat onzin vond. Maar uit jullie verhalen zou dat dus erg goed kunnen.

Wat voor klachten hadden/hebben jullie dan? En helpt het goed als die tekorten weer worden aangevuld?
Hoi allemaal, voor als er nog mensen meelezen. Heb morgen weer een afspraak bij de orthopeed om dat bloedonderzoek te bespreken. Ik hoop eigenlijk echt dat er wat uitkomt, dat er iets duidelijk wordt. Maar begin beetje moedeloos te worden... Laat nog weten hoe het gegaan is...
Ik hoop dat het dit niet is ,maar de symptone en leeftijd kunnen kloppen .

Symptomen van MS

Welke symptomen en klachten iemand met MS in de toekomst nog kan krijgen, wordt voornamelijk bepaald door de plaats in het centraal zenuwstelsel waar de ontstekingen zich voordoen. De klachten die je ervaart kunnen heel verschillend zijn en het is zeker niet gezegd dat je alle symptomen zult krijgen. Vaak begint het met tintelen van handen en voeten, gevoelsstoornissen, aanhoudende vermoeidheid of plotselinge verlammingen. Andere symptomen van MS kunnen zijn: moeite met zien, dubbelzien, pijnklachten, moeite met plassen en stoelgang, concentratieproblemen, erectieproblemen, depressie, spierzwakte, spasticiteit, en stoornissen in het evenwicht (het zogenoemde ‘dronken loopje’) of stoornissen in de spiercoördinatie. Gelukkig bestaat er een groot arsenaal aan behandelingen om MS-klachten en symptomen te verminderen.

http://www2.nationaalmsfonds.nl/1pag416.html?pag_id=416
RESTLESS LEGS!

Alsof er een hele colonie mieren op piepkleine naaldhakken door je hele benen heen en weer rennen. Je weet niet of het nou vervelend is of zeer doet, het zit er tussenin? Springen of er op staan helpt niet (wat vaak bij een slaapbeen wel helpt)?

Gek wordt je ervan.

Ik probeer vaker met mijn benen omhoog te slapen, en regelmatig aan yoga te doen. Bij mij staalt het alleen zeker niet uit naar handen of rug, Dusssssssssssssss naar de huisarts en snel!

Kan wel zeggen dat het RLS is maar voor het zelfde geld is het iets neuro's dus vertrouw niet op mij of andere viva raad, maar ga even naar een professional.

Hoeft natuurlijk geen RLS te zijn maar zo klinkt het mij wel in de oren.
Een test voor RLS.

RLS TEST

en ook wat tips van de site

Misschien heb jij net als veel andere mensen met rusteloze benen baat bij:

* wandelen,

* strekoefeningen,

* hete of koude baden,

* massage,

* hete of koude windsels om je benen,

* seks,

* acupressuur,

* yoga,

* meditatie.

Maak het echter niet te bont. Dat kan weer averechts werken.
Lievelente,

Hoe is het ermee,

Wat had de orthopeed te vertellen?
Hallo, het is al weer even geleden. Ik wil er toch wel erg graag wat aan doen of iig weten wat het is, maar ik laat het af en toe een beetje versloffen omdat ik me zo vaak zo'n zeur voel als ik weer bij de HA loop te klagen.

Maar over de orhopeed. Die zag eigenlijk niets bijzonders. Wel een paar kleine dingetjes (lichte scoliose en beetje artrose maar niet zoveel dat het de klachten kan veroorzaken).

Inmiddels heeft de HA bloed laten prikken. Ik heb geen B12 tekort (waarde boven 400 geloof ik), maar momenteel wel Pfeiffer... ook gezellig. En weer een doorverwijzing naar een neuroloog. Hij denkt dat een MRI misschien wat meer info kan geven. Dus het wordt weer afwachten. Ga straks bellen voor een afspraak, dus ik hoop dat ik snel terecht kan!

En Kusunum. Bedankt voor het meedenken, maar ik denk dat het geen RSL is. Ik heb op die website gekeken, maar bij mij is het eigenlijk continu. Niet dat het met rust erger wordt en dat ik dan wil bewegen. Wel vervelend dat je er last van hebt. De tintelingen enzo komen mij natuurlijk wel erg bekend voor. Echt heel irritant. Kan je wel slapen? Heb je er overdag ook last van?
up
Hoi Lievelente, hoe is het nu? Heb je nog steeds last van Pfeiffer? Je schreef dat je naar de neuroloog ging en misschien een MRI zou krijgen. Weet je al meer?
Hoi Potjethee! In principe is de Pfeiffer over, maar het schijnt nogal lang door te kunnen werken... De neuroloog wilde voorlopig geen MRI doen. Had me er eigenlijk een beetje bij neergelegd, totdat ik vandaag een topic las over neuropathie. Ik had daar weleens meer over gelezen, en denk ik weer zal ik dat maar eens uit laten zoeken...Misschien is er wel gewoon niets aan te doen? maar ik vind het zo lastig om me er gewoon bij neer te leggen....
Hoi lievelente,

Ook ik heb jarenlang rondgelopen met o.a. onverklaarbare tintelingen en steken in handen, armen, voeten en benen. Bij mij bleek een traagwerkende schildklier de boosdoener. Zodra ik goed ingesteld ben heb ik nauwelijks nog klachten, zodra er weer wat aangepast moet worden mbt medicatie merk ik dat oa door terugkeren tintelingen en steken.

Is er bij jou gekeken naar de schildklierwaardes?
Posttraumatische Dystrofie, is daar al eens naar gekeken?
Sinds ik in het gips zit heb ik ook last van tintelingen en een branderig gevoel in voornamelijk mn voeten. Soms lijkt het of de druppels uit mn benen komen, maar er is nix te zien...gips is al 3x vervangen. In 2002 heb ik een MRI-scan gehad nav een veel te hoog prolactine gehalte, en daarop waren witte vlekken op mn hersenen te zien. Symptonen van MS maar ik had toendertijd geen klachten. Het is allemaal begonnen met ontstekingen in mijn bovenbeen en nu dus dit gevoel in mn linkervoet en been. Heb intussen het Radboud gebeld om mijn dossier van toen naar mijn huisarts op te sturen, dan kan ik daar weer verder aan de slag. Maandag mag het gips eraf, ben benieuwd hoe mn been eruit ziet en of ik kan lopen.

Gr van Patries.
Pluk de dag...
Lievelente, heb je wel eens een mri-scan laten maken?

Twee dingen waar ik aan dacht; MS en neuropathische pijnen.

Ik ben geen dokter! maar ik zou het zeker verder uitzoeken.
UP
Dag Lievelent,

Ik weet niet of je nog meeleest hier, het is al enkele maanden geleden dat je hebt gepost.

Ik heb dezelfde klachten als jij en ook constant. Volgens mijn huisarts heb ik Restless Legs maar als ik de symptomen op het internet erop na sla dan kan ik geen van de symptomen aanvinken (wordt niet s'nachts erger maar juist bij beweging en geen bewegingsdrang).

Ik ben benieuwd of jij inmiddels al iets verder in je zoektocht bent.

Ik heb nu hydrokinine voorgeschreven gekregen en mag dit twee weken proberen om te kijken of dit verlichting geeft.
Doubt kills more dreams than failure ever will
quote:Lievelente schreef op 06 februari 2009 @ 16:17:

Volgens mij heb ik het weleens eerder hier op het forum gevraagd, maar ik kan er niets over terugvinden. Dus nog een keer mijn probleem. Hopelijk herkent iemand het, want ik word er helemaal gek van.

Ik heb namelijk al jaaren last van steken, prikken, en tintelingen in mijn benen en voeten. Dit is altijd. Soms zijn ze helemaal ongevoelig. Langzamerhand breidt het zich steeds meer uit. Ik heb het nu vaak ook in mijn rug en in mijn armen en handen. Ik voel het altijd, met lopen, zitten, 'nachts kan ik vaak niet slapen...

Ik ben er een paar keer mee naar de HA geweest, maar die scheept me steeds af. Sinds een paar maanden ben ik wat actiever bezig om erachter te komen wat het is. Dus hopelijk herkent iemand de klachten... Bedankt!

-------------------------------------------------------------

Hoi,

ik heb ook last van tintelingen in mn onderbenen tot dusver blijft het daar. Ik heb me laten onderzoeken op lyme, het kan namelijk een symptoom van lyme zijn. Mocht je het willen testen de Elysa is de simpelste en minst betrouwbare test, western blot is veel beter dit kan gewoon bij de dokter. Voor meer gedetailleerde testen heb ik me laten testen bij pro health in Weert. Zij kunnen zelfs je bloed naar Duitsland sturen. Het is namelijk moeilijk te traceren of je besmet bent door de teek. En 80% van de mensen heeft de teek nooit gezien. Hoop voor je dat dit laatste het niet is het kan makkelijk ook iets anders zijn natuurlijk. Ik weet zelf ook niet zeker of het bij mij door de teek komt. Mijn lyme uitslag is twijfelachtig maar het zou kunnen. Sterkte met je zoektocht!
hoi Lievelente,

zie ook nog ff mijn berichtje staat op pag 3 (ging even fout)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven