geldzorgen
vrijdag 26 oktober 2012 om 20:24
quote:Discovery schreef op vrijdag 26 oktober 2012 18:00 Ging je niet voor 80 euro per week dan? Maar goed, maakt ook niet uit. Top dat je alles in huis hebt! Nu alleen wat verse producten per week en je bent klaar.
Gelukkig waren de kids ook blij met hun kleine kadootjes. Strax weten ze niet beter en zolang ze de kadootjes nog leuk vinden!
Laat het weekend maar beginnen zou ik zeggen!
Vorige maand wel Discovery. Nu kwam mijn berekening iets anders uit en dit zal het volgens mij blijven. 600¤ over na vaste lasten en afhankelijk van de maand dan even kijken hoeveel we per week hebben.
Laat het weekend inderdaad maar beginnen! Eten in ieder geval genoeg
Gelukkig waren de kids ook blij met hun kleine kadootjes. Strax weten ze niet beter en zolang ze de kadootjes nog leuk vinden!
Laat het weekend maar beginnen zou ik zeggen!
Vorige maand wel Discovery. Nu kwam mijn berekening iets anders uit en dit zal het volgens mij blijven. 600¤ over na vaste lasten en afhankelijk van de maand dan even kijken hoeveel we per week hebben.
Laat het weekend inderdaad maar beginnen! Eten in ieder geval genoeg
vrijdag 26 oktober 2012 om 20:29
quote:pierot123 schreef op vrijdag 26 oktober 2012 18:22 Nancy, grappig dat je de waarde van geld veel meer ziet zo he?
Heb ik zelf ook. Ga ik dingen ineens heel duur vinden terwijl ik dat eerst niet vond. Ja dat is erg bijzonder hoe anders ik nu tegen geld aan kijk. Sommige uitgaven zijn nu ondenkbaar terwijl ik dat vroeger wel uitgaf. Ik zou nu nooit meer een jas kopen van 300/400 euro... Vroeger zonder na te denken... Maar ook de kleine dingen hoor. Snoep is ook erg duur en van die twixjes en zo. Die doen we nu ook van huismerk of niet meer.
Heb ik zelf ook. Ga ik dingen ineens heel duur vinden terwijl ik dat eerst niet vond. Ja dat is erg bijzonder hoe anders ik nu tegen geld aan kijk. Sommige uitgaven zijn nu ondenkbaar terwijl ik dat vroeger wel uitgaf. Ik zou nu nooit meer een jas kopen van 300/400 euro... Vroeger zonder na te denken... Maar ook de kleine dingen hoor. Snoep is ook erg duur en van die twixjes en zo. Die doen we nu ook van huismerk of niet meer.
vrijdag 26 oktober 2012 om 20:31
vrijdag 26 oktober 2012 om 21:04
quote:nancy_weeds schreef op 26 oktober 2012 @ 20:19:
Nog iets om te lachen: mijn man was in de stad om een thermos shirt te kopen voor het voetbal. Hij had 27 euro uitgegeven daarvoor terwijl die dingen bij de zeeman 4 euro kosten! Dat heb ik hem even gezegd en toen heeft hij het shirt teruggebracht en is alsnog naar de zeeman gegaan. Toen waren we dus voor 4 euro klaar. Hij moet er soms ook nog even aan wennen maar staat in ieder geval open voor kritiek Het is soms net m'n 4e kind
Goed bezig!
Leuk dat je man ook zo dr mee bezig is.
Nog iets om te lachen: mijn man was in de stad om een thermos shirt te kopen voor het voetbal. Hij had 27 euro uitgegeven daarvoor terwijl die dingen bij de zeeman 4 euro kosten! Dat heb ik hem even gezegd en toen heeft hij het shirt teruggebracht en is alsnog naar de zeeman gegaan. Toen waren we dus voor 4 euro klaar. Hij moet er soms ook nog even aan wennen maar staat in ieder geval open voor kritiek Het is soms net m'n 4e kind
Goed bezig!
Leuk dat je man ook zo dr mee bezig is.
vrijdag 26 oktober 2012 om 23:56
zaterdag 27 oktober 2012 om 07:34
quote:nancy_weeds schreef op 26 oktober 2012 @ 20:31:
Eneco belde vandaag nog om te vragen of ik een tevreden klant was (?). Mijn contract loopt tot 2015 (geen idee waarom ik zo'n lang contract heb genomen). Ik heb mijn maandtermijn op 120 euro laten zetten en dan bellen ze me over drie maanden weer terug voor een herberekening. Wat een service Ik zie dat soort telefoontjes ook als een aanleiding/insteek om te kunnen onderhandelen. Als ze nou over 3 maanden weer bellen, kan je dat misschien best proberen. Bijvoorbeeld opzoeken of ze op dat moment een welkomstbonus voor nieuwe klanten hebben ofzo, en dan vragen of je daar als vaste, trouwe klant met zo'n langlopend contract ook aanspraak op kunt maken.
Eneco belde vandaag nog om te vragen of ik een tevreden klant was (?). Mijn contract loopt tot 2015 (geen idee waarom ik zo'n lang contract heb genomen). Ik heb mijn maandtermijn op 120 euro laten zetten en dan bellen ze me over drie maanden weer terug voor een herberekening. Wat een service Ik zie dat soort telefoontjes ook als een aanleiding/insteek om te kunnen onderhandelen. Als ze nou over 3 maanden weer bellen, kan je dat misschien best proberen. Bijvoorbeeld opzoeken of ze op dat moment een welkomstbonus voor nieuwe klanten hebben ofzo, en dan vragen of je daar als vaste, trouwe klant met zo'n langlopend contract ook aanspraak op kunt maken.
Zeg maar Spijker.
zaterdag 27 oktober 2012 om 12:04
Even een vraagje, misschien weet iemand hier dat. Ik ben ergens begin dit jaar overgestapt van energieleverancier: van Nuon naar Energiedirect. Dit zou op jaarbasis tussen de ¤200 en ¤300 schelen. Nu betalen we sindsdien nog steeds ongeveer hetzelfde bedrag per maand als wat we aan de Nuon betaalden. Weet iemand hier of dat aan het eind vh jaar dan wordt verrekend ofzo?
zaterdag 27 oktober 2012 om 16:28
quote:cupkeekie schreef op 27 oktober 2012 @ 10:19:
Gewoon aangeven dat je zit te zoeken naar een andere aanbieder Nancy, dat wil ook nog weleens helpen. Doen ze misschien zelf wel een voorstel, wil ik ook op korte termijn eens induiken!Dat heb ik gedaan en toen kwam ik er dus achter dat mijn contract tot 2015 loopt....haha.
Gewoon aangeven dat je zit te zoeken naar een andere aanbieder Nancy, dat wil ook nog weleens helpen. Doen ze misschien zelf wel een voorstel, wil ik ook op korte termijn eens induiken!Dat heb ik gedaan en toen kwam ik er dus achter dat mijn contract tot 2015 loopt....haha.
zaterdag 27 oktober 2012 om 16:50
Spannend!! Maar wel goed van je. Misschien kun je aangeven meer taken te willen doen of dat het voor de functie noodzakelijk is om overlap te hebben ofzo.
Het ergste was ze kunnen doen is nee zeggen en dan veranderd er nix. Maar wie weet zitten ze op een andere afdeling krap en kun je daar paar uur bijspringen ofzo. En nu je voor de hele maand boodschappen doet, hou je toch tijd over
Het ergste was ze kunnen doen is nee zeggen en dan veranderd er nix. Maar wie weet zitten ze op een andere afdeling krap en kun je daar paar uur bijspringen ofzo. En nu je voor de hele maand boodschappen doet, hou je toch tijd over
zaterdag 27 oktober 2012 om 17:33
Heel verstandig van je. 18 uur is idd niet veel, zeker als je man thuis is; kan hij de dingen doen in en om het huishouden..
De meeste vrouwen die ik ken die part time werken werken, werken 24 uur.
Ik ken maar een persoon die bewust niet werkt. Verder ben ik zelf volledig arbeidsongeschikt, maar werk 10 uur per week..
Blijf duimen, dat er snel werk voor je man komt..
De meeste vrouwen die ik ken die part time werken werken, werken 24 uur.
Ik ken maar een persoon die bewust niet werkt. Verder ben ik zelf volledig arbeidsongeschikt, maar werk 10 uur per week..
Blijf duimen, dat er snel werk voor je man komt..
zondag 28 oktober 2012 om 20:33
Hoi allemaal, ik lees al een poosje mee in dit topic en ik dacht; jullie kunnen me vast helpen. Op zich heb ik onze financien best goed op orde. We hebben 2 rekeningen. 1 voor de automatische afschrijvingen en 1 voor de afschrijving van de hypotheek en het boodschappengeld en benzinegeld. Ik neem sinds kort 100 euro per week op (voor 2 volwassenen en 3 kinderen waaronder 2 pubers) en doe daar boodschappen voor een week mee. Alleen...mijn maand begint op de 15e en dat is elke maand op een andere dag. Liefst doe ik op dinsdag boodschappen, maar dan kom ik met het geld niet uit. Hoe kan ik dit oplossen? Makkelijkste zou zijn om de maand op de 15e te beginnen, maar dan doe ik die maand dus op andere dagen boodschappen dan de dinsdag. Komende maand zal dat op donderdag zijn en ivm werk is dat niet echt heel handig, wel mogelijk, maar niet ideaal.
maandag 29 oktober 2012 om 08:18
Nancy, met die belasting valt dat mee hoor. Extra dagen werken worden niet extra zwaar belast. Uiteindelijk maakt het niet uit hoe en wanneer je je inkomen verdient, de belasting wordt over het totaalbedrag berekend. Als je in eerste instantie teveel hebt betaald wordt dat bij je jaarlijkse aangifte weer recht getrokken.
maandag 29 oktober 2012 om 17:37
quote:raindrop57 schreef op zondag 28 oktober 2012 20:33 Hoi allemaal, ik lees al een poosje mee in dit topic en ik dacht; jullie kunnen me vast helpen. Op zich heb ik onze financien best goed op orde. We hebben 2 rekeningen. 1 voor de automatische afschrijvingen en 1 voor de afschrijving van de hypotheek en het boodschappengeld en benzinegeld. Ik neem sinds kort 100 euro per week op (voor 2 volwassenen en 3 kinderen waaronder 2 pubers) en doe daar boodschappen voor een week mee. Alleen...mijn maand begint op de 15e en dat is elke maand op een andere dag. Liefst doe ik op dinsdag boodschappen, maar dan kom ik met het geld niet uit. Hoe kan ik dit oplossen? Makkelijkste zou zijn om de maand op de 15e te beginnen, maar dan doe ik die maand dus op andere dagen boodschappen dan de dinsdag. Komende maand zal dat op donderdag zijn en ivm werk is dat niet echt heel handig, wel mogelijk, maar niet ideaal.
Hoi raindrop,
Sorry ik kan je niet helpen aan de oplossing misschien iemand anders in het topic?
Hoi raindrop,
Sorry ik kan je niet helpen aan de oplossing misschien iemand anders in het topic?