Geld & Recht alle pijlers

geldzorgen

28-09-2012 20:08 1289 berichten
Alle reacties Link kopieren
geldzorgen
Ik ga er 366 euro op vooruit met het zorgpremiestelsel, zoals ze op internet voor me berekenen. Dat zou dus niet verkeerd zijn. Ben er alleen zo bang voor dat het niet klopt!

Nancy, succes met beslissen, niet makkelijk in jouw situatie.
Nancy,hoe gaat het?
Hè Marjolein,

Het gaat goed!

Gister tot de conclusie gekomen dat de voorraad die ik gekocht had als "maand" inkopen meer richting 14 dagen inkopen gaan. De mannen eten gewoon erg veel. Dus ben benieuwd hoe lang ik het er mee red. Tot nu toe loopt de overige weekplanning wel prima.

Het heb echt een mega rustig gevoel bij de beide rekeningen. Dat had ik jaren eerder moeten doen zeg! Ik weet dat er voldoende geld op staat voor de vaste lasten dus ben niet constant aan het controleren. En de boodschappen rekening loopt ook goed. Dis dit is echt al een hele grote geruststelling!

Ik heb de afgelopen week ook al Sinterklaas cadeautjes ingeslagen bij de Wibra waar ze Lego in de aanbieding hadden.

Dus het gaat gelukkig allemaal z'n gangetje hier en ik hoop met jullie ook!!!
Goed zo Nancy, valt toch een hele last van je schouders af zo he?? Heerlijk!!!
Nancy, goed om te lezen! enne misschien is 24 uur plus je overuren toch wel beter.. (nu alleen hopen dat je man snel een baan vind!)
Nancy, ik snap niet goed waarom je niet 32 uur zou gaan werken. Je man verdient toch niet veel, dus netto kom je er beter af. En zoals iemand al zei, wat is de kans dat je man op korte termijn een baan vindt die beter betaalt dan jouw werk, en voor 32 uur of meer? En als hij die baan wel vindt, dan hou je naast kinderopvang heus nog wel geld over, het kan niet zo zijn dat je kinderopvang meer kost dan jij per uur verdient toch?
@Raindrop, houd je er rekening mee dat een maand niet precies 4 weken telt? Bij 100 euro per week zou je per maand 433,33 euro voor boodschappen moeten reserveren. Zou het een optie zijn om elke maand 450 euro te pinnen en daar wekelijks 100 euro van te gebruiken? Op jaarbasis houd je dan 200 euro over, dat kan naar de spaarrekening of je kunt het gebruiken voor extra boodschappen rond kerst en verjaardagen. Je week kun je dan gewoon altijd op dezelfde dag laten beginnen, want die heb je dan "losgetrokken" van je maandplanning.
Nancy, weet je wel zeker dat je de kinderopvang niet kunt betalen? Ik weet niet hoeveel kinderen jij hebt die opgevangen moeten worden, maar vergeet niet dat je ook nog toeslag krijgt van de overheid. Netto betaal je voor twee kinderen misschien 6 tot 8 euro per uur. Dat is ongetwijfeld meer dan jij netto verdient. In jouw geval zou ik dan ook gewoon 32 uur gaan werken. Niks mis mee.
Ik zit nog enorm te twijfelen! Ben er nog niet helemaal uit wat het beste is.
Vandaag ben in eens gedoken in al onze "belasting zaken". Dus de VT en mijn ouderschapsverlof korting. Mijn ouderschapsverlof is al afgelopen dus volgend jaar zullen we deze korting niet meer krijgen. Volgens mij gaat het er sowieso uit met het nieuwe kabinet. De 570 euro die we nu terug krijgen is opgebouwd uit 300 euro hypotheekrente aftrek en de rest ouderschapsverlof korting. Vanaf januari dus weer 270 euro minder per maand. Ik ben alleen zo bang dat die hypotheek adviseur iets verkeerd heeft gedaan en dan ik ineens moet bijbetalen. Hij mailt mij ook helemaal niet terug misschien moet ik het maar eens laten nakijken door een andere prof. De normale belasting aangifte doe ik meestal zelf (ja! Dat hadden jullie niet gedacht toch maar dit jaar dus door zo'n mannetje de VT laten berekenen.

Verder nog steeds zo blij met mijn twee aparte rekeningen! Heerlijk rustig gevoel en ik kijk nu veel minder vaak op m'n ING.

Baal wel weer een beetje van de vele verjaardagen deze maand. Vorig weekend 1 en dit weekend weer 2. Daar moet ik nog een list op vinden...

Maar dames wat ben ik blij met hoe goed het gaat! Zonder jullie was dat niet gelukt! Bedankt :-)
Nancy, ik heb echt bewondering voor je zoals je dit aanpakt. Sterker nog, ben geïnspireerd en ben in mijn verzekeringen gedoken: vanaf 1 dec. 25 euro in de maand goedkoper uit voor alle verzekeringen (auto, inboedel, aanspr.)

Ook na 1 jaar uitstel eindelijk begonnen met mijn bankoverstap (hyp liep bij een bank maar betaalrekening bij een ander: nu alles bij de bank waar hyp ook loopt) Was wel een bereklus al die machtigingen wijzigen!
Even tussendoor @chocoladeletter: was vond je de meerwaarde van die bankoverstap? Ik heb ook gewoon 'mijn bank' en een hypotheek bij een andere bank, maar zou niet weten waarom ik dat graag bij 1 bank zou willen hebben.
@chocoladeletter, heb je geen gebruik gemaakt van de overstapservice bij de bank? Dan is het helemaal een eitje om naar een andere bank te gaan. Je hoeft helemaal niks zelf aan alle instanties door te geven die je hebt gemachtigd, dat regelt je nieuwe bank voor je.
@chocoladeletter, heb je geen gebruik gemaakt van de overstapservice bij de bank? Dan is het helemaal een eitje om naar een andere bank te gaan. Je hoeft helemaal niks zelf aan alle instanties door te geven die je hebt gemachtigd, dat regelt je nieuwe bank voor je.
@layla: Ja wel gebruik van gemaakt maar voor een aantal moet je dan alsnog een briefje met handtekening opsturen (of deden ze het alleen om mij te pesten?)

@beertje: was er een beetje zat van om iedere keer met geld te schuiven --> hypotheek van die rekening, eneco van dat. Wilde meer overzicht.
quote:chocoladeletter schreef op 07 november 2012 @ 21:14:

@beertje: was er een beetje zat van om iedere keer met geld te schuiven --> hypotheek van die rekening, eneco van dat. Wilde meer overzicht.Ik snap het nog steeds niet Wij hebben 2 betaalrekeningen, waarvan 1 voor de vaste lasten. Van die laatste rekening wordt ons maandbedrag voor de hypotheek afgeschreven. Verder hebben we dus eigenlijk niets te maken met de bank waar onze hypotheek loopt.
quote:chocoladeletter schreef op woensdag 07 november 2012 20:05 Nancy, ik heb echt bewondering voor je zoals je dit aanpakt. Sterker nog, ben geïnspireerd en ben in mijn verzekeringen gedoken: vanaf 1 dec. 25 euro in de maand goedkoper uit voor alle verzekeringen (auto, inboedel, aanspr.)

Ook na 1 jaar uitstel eindelijk begonnen met mijn bankoverstap (hyp liep bij een bank maar betaalrekening bij een ander: nu alles bij de bank waar hyp ook loopt) Was wel een bereklus al die machtigingen wijzigen! Wat goed chocoladeletter! Top! Voelt fijn hè om dit soort dingen goed te regelen? Wat is je Nick trouwens bij passelijk voor de tijd van het jaar
quote:nancy_weeds schreef op 07 november 2012 @ 18:08:

Baal wel weer een beetje van de vele verjaardagen deze maand. Vorig weekend 1 en dit weekend weer 2. Daar moet ik nog een list op vinden...

Verjaardagen van anderen? En er wordt een flink cadeau van je verwacht? Toch maar proberen het karig te houden, een klein cadeautje te geven, evt moet je her en der eens voorzichtig laten vallen dat het financieel even wat tegenzit...

(zo blij dat we met iedereen hebben afgesproken dat we geen cadeautjes meer geven)
quote:nancy_weeds schreef op 08 november 2012 @ 16:50:

[...]

Wat goed chocoladeletter! Top! Voelt fijn hè om dit soort dingen goed te regelen? Wat is je Nick trouwens bij passelijk voor de tijd van het jaar

De kinderen zaten een sint-dvd te kijken

Die bankoverstap was trouwens ook een kostenbesparing: De kosten van de bank waar we zaten was 4 euro per maand! Nu 4 euro per kwartaal. Noem me dan een krent maar het scheelt toch!
Over die cadeaus: daar leg ik ook geld voor apart. Heb het aantal personen in de kennissen-kring/familie geteld en een bedrag voor een cadeau bedacht.
Wij hebben met de familie (ouders/broers/zussen/nichtjes/neefjes) afgesproken 30/35 euro per verjaardag te doen. Dat is nu natuurlijk ver boven ons budget. Zaterdag kan ik voor een persoon wel een cadeautje kopen wat wat minder duur is maar de andere vroeg enveloppe met inhoud (geslaagd en jarig).... Ja wat moet ik dan?

Chocoladeletter, misschien inderdaad een cadeau potje gaan creëren door daar specifiek voor te sparen. Met de kalender kan je dat best vrij nauwkeurig inplannen...
Nancy, heb je niet nog ergens een verdwaalde cadeaubon liggen die je zou kunnen geven? Ik was laatst aan het opruimen en kwam toen een bon tegen. Heb ik meteen opzij gelegd voor een cadeaumoment binnenkort. Weer dat diegene het hartstikke leuk gaat vinden.
quote:nancy_weeds schreef op 29 oktober 2012 @ 22:36:

[...]

Ik heb er ook aan gedacht om een baan naast mijn reguliere werk te gaan zoeken maar ik denk dat ik meer zal verdienen als ik bij mijn huidige werkgever meer ga werken.

Gastouder kan het optie zijn maar daar zou ik me dan in moeten verdiepen. Heb je daar diploma's voor nodig? Aanpassingen in de woning? Hoe kom ik aan kindjes etc.

Ik heb nu een kantoorbaan. Ik werk aan verschillende projecten. Werk is dus met pieken en dalen. Nu zijn we weer even druk maar als dit is afgerond volgt er weer een rustigere periode.

De twee dagen in de week die ik nu werk zijn in principe heel goed de combineren met de kinderen en het huishouden. Als we niet in deze omstandigheden zouden zitten had ik het zo gehouden.

Nancy,

Voordeel van meer gaan werken is er ook op de lange termijn, want meer pensioenopbouw.
quote:nancy_weeds schreef op 08 november 2012 @ 18:47:

Wij hebben met de familie (ouders/broers/zussen/nichtjes/neefjes) afgesproken 30/35 euro per verjaardag te doen. Dat is nu natuurlijk ver boven ons budget. Zaterdag kan ik voor een persoon wel een cadeautje kopen wat wat minder duur is maar de andere vroeg enveloppe met inhoud (geslaagd en jarig).... Ja wat moet ik dan?

Chocoladeletter, misschien inderdaad een cadeau potje gaan creëren door daar specifiek voor te sparen. Met de kalender kan je dat best vrij nauwkeurig inplannen...De familie inlichten dat je je wegens gewijzigde omstandigheden op dit moment niet aan de oorspronkelijke afspraak kan houden?
Ik vind dat altijd lastig, afspraken over kadobedragen. Als je nou alleen bent en je zus bijv. heeft man en 2 kinderen, dan krijg je op jaarbasis 1x30 maar je geeft 4x30. Of krijg je dan van ieder gezinslid een kado? Als de gezinsgroottes hetzelfde zijn maakt het niet uit natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven