Postcrossing deel 9

08-07-2012 12:53 2788 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe werkt postcrossing:

Eerst de verkorte versie:

Vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen.

Je zult het adres via e-mail, met een Postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het Postcard ID op de kaart.

Het Postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren.

Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
@Neferisis: In totaal ik geloof 10 stuks. Maar dat vind ik te veel imv de kosten.
Blog: writtenbyelaine.wordpress.com
Bij mij vandaag een lege brievenbus en ook geen hurray's. Toch heb ik wel een fanatieke postcrossingdag gehad. Ik heb namelijk, na mijn kaartenmolen, deze week ook een supergoede scanner voor weinig geld weten te bemachtigen. Wat werkt dat snel.

Geen gedoe meer met foto's maken. Daar was ik veel te perfectionistisch voor. Iedere kaart ging tig x op de foto, het was nooit goed. Dan weer te veel rand, dan weer te donker, dan weer lichtvlekken, dan waaiden ze weer weg, ik heb er wat ruzie mee gemaakt. En nu, zoef zoef en ik heb mooie plaatjes. Geweldig.
@Neferisis: Is het Eye leuk? Ik wilde eigenlijk nog naar de oude locatie (want dichterbij en leuker pand), maar ik was net te laat.

@Droomz: Uiteraard ga ik er vanuit dat je er plezier in hebt, maar ik vind jouw manier van PC-en een beetje klinken alsof je er zo snel mogelijk vanaf wilt zijn.

@Dreamer: Toen ik op de knop ging drukken zat ik heel hard "ik wil een West-Europees land" te denken en dat heeft geholpen. Ik had Duitsland toch al in mijn lijst staan dus ik durfde wel.

Wat grappig om te lezen dat jullie steeds melden alwéér Duitsland! Toen ik net meeschreef hier was dat namelijk met Finland. En waarschijnlijk denken mensen in andere landen vaak: alwéér Nederland! (Ons land staat op de vierde plaats qua verzonden kaarten.)

Indie, wat fijn dat je een scanner hebt! Ik herken het gedoe met de foto's maken helemaal. Toen ik aan postcrossing begon had ik ook nog geen scanner en heb ik ook iedere kaart tig keer op de foto te zetten om een redelijk plaatje ervan te kunnen uploaden.

Droomz, net als Indie ben ik ook wel benieuwd waarom je ervoor kiest om zoveel kaarten tegelijk te versturen. Ik kan me voorstellen dat het leuker is om naar verschillende landen te kunnen sturen, maar 10 in 1 keer lijkt mij wel erg veel. Ik mag er in totaal 33 onderweg hebben, maar dat is ook wel erg veel. Dus meestal vraag ik er 1 of 2 aan als ik er zin in heb. Nu in de herfstvakantie heb ik er aardig wat verstuurd; elke dag een paar.

Neferisis, leuk zo'n cultureel dagje.

Dahlia, waren het wel leuke profielen? Als ik moet kiezen heb ik liever een leuk profiel in een 'veelvoorkomend' land dan een leeg of saai profiel in een 'zeldzaam' land.

Dreamer, handig he, die kinderzegels en -kaarten? Nog even en de nieuwe bestellingen worden weer afgeleverd volgens mij.

Leuk dat je zoon zo enthousiast is dat hij ervoor smst. Ik sms mijn moeder (zonder smartphone) altijd als ze op vakantie is, of een paar dagen weg of zo om te melden welke kaarten zijn aangekomen.

OJNJ, wat een grappige beschrijving! Ik ben ook een postcrossende juf, maar ik hoop niet dat mijn profiel zo overkomt.

Origami, en

Leuk dat een aantal van jullie een kaartenrek bemachtigd hebben of nog op jacht zijn. Ik houd het maar bij mijn tijdschriftenrekken met ingelijste kaarten, dus ik zal niets voor iemands neus wegkapen.

Ik heb dus heel wat kaarten verstuurd de afgelopen week maar wat en waarheen weet ik niet meer precies.

Ook weer veel dagen een blije brievenbus (en dus een blije Stereo ). Onder andere een leuk receptenkaartje en een kaart met een patroon in zwartwit, met daarop hetzelfde patroon op folie gedrukt in een laag erbovenop die je rond kan draaien, waardoor het patroon steeds verandert. Klinkt vaag, maar is wel erg gaaf!

Fijne avond!
Toen ik begon was het inderdaad ook vooral heel veel Finland en China.

Nu zie ik minder China en Finland, maar meer Duitsland, Rusland en Japan begint ook meer op te duiken.

quote:lndie schreef op 27 oktober 2012 @ 19:26:

@Neferisis: Is het Eye leuk? Ik wilde eigenlijk nog naar de oude locatie (want dichterbij en leuker pand), maar ik was net te laat).

@Droomz: Uiteraard ga ik er vanuit dat je er plezier in hebt, maar ik vind jouw manier van PC-en een beetje klinken alsof je er zo snel mogelijk vanaf wilt zijn.

@Dreamer: Toen ik op de knop ging drukken zat ik heel hard "ik wil een West-Europees land" te denken en dat heeft geholpen. Ik had Duitsland toch al in mijn lijst staan dus ik durfde wel.

Ik doe het op deze manier zodat ik zoveel mogelijk verschillende landen krijg. Daarom ineens allemaal achter elkaar

Sinds ik 5 russen in een week (op verschillende dagen aangevraagd) had, doe ik het zo.

Al geloof ik dat zolang een kaart naar een land nog niet aangekomen is, je dat land ook niet krijgt. Maar ja, daar ben ik pas een paar dagen achter.

Hier geen hurrays of kaarten in de brievenbus nog.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
@stereogram: Mwa, redelijk. Ik heb wel eens leukere profielen gezien. Vond het ook wel moeilijk om dan wat te schrijven naar ze. Dus heb maar gewoon wat over mezelf geschreven.

Ik wil eigenlijk liever leukere dingen op de kaart schrijven, als ik eens wist wat! Het is iedere keer ongeveer hetzelfde (niet voor de ontvangers natuurlijk, die krijgen maar 1 kaart van mij). Dus ideeën zijn welkom haha!
Wat is het rustig hier de afgelopen dagen!

Dahlia, dat is jammer. Wat ik zoal schrijf... Tja, dat is heel verschillend en afhankelijk van het profiel. Een aantal mogelijke onderwerpen: de kaart, bijzonderheden in je woonplaats/regio, een bepaalde ervaring of iets wat je gezien hebt, een recept, favoriete gerecht of restaurant, boeken die je hebt gelezen, films die je hebt gezien, Nederlandse woorden of zinnen met een vertaling, iets over een feestdag (in de tijd van het jaar, bijvoorbeeld Sinterklaas), iets over een nieuwsbericht etc. Hopelijk heb je hier iets aan.

Droomz, dat klopt! Als je het vinkje uit hebt bij meerdere kaarten naar een land sturen kan je pas weer een adres naar dat land krijgen als je kaart naar dat land is aangekomen.

Ik had een goede postcrossingdag vandaag. 4 hurrays (wel 1 lege) en 4 kaarten, 3 leuke en 1 cityview. En dat voor een maandag! (De laatste tijd ontvang ik regelmatig geen post op maandag.)

Fijne avond verder!
Ik heb al een paar dagen helemaal niets.. saai hoor. Zoon had een kaartje uit Duitsland.
Later is nu
@stereogram: Dankjewel! Daar kan ik wel wat mee!
Het is hier inderdaad rustig.

Vandaag gaat een Ierse rotskust naar China en gisteren gingen koeien naar Finland en olifanten naar Brabant. De Finse heeft al meer dan 1500 kaarten ontvangen, maar bleek ook voor PC al kaarten te sparen. Op haar Picasa-site staan duizenden kaarten. Gelukkig wel gerangschikt naar onderwerp, maar per onderwerp had zij meer kaarten dan ik in totaal tot nu toe. Misschien niet helemaal eerlijk, maar een toepasselijke maar bijzondere kaart heb ik hier gehouden. Ik heb dan toch het gevoel dat ie daar op de grote hoop komt en dat zou ik zo jammer vinden van deze kaart. Het is me uiteindelijk wel weer gelukt een koeienkaart te sturen die zij nog niet heeft (voor zover ik het kon zien), dus misschien maak ik haar toch wel blij.
Vandaag een kaart uit Canada.

Mag nu 6 kaarten onderweg hebben.

Drie nieuwe adressen getrokken. USA, Oekranie en Australie. Leuk zoveel diversiteit.

Twee willen graag honden kaarten en de ander graag dieren. Komt goed uit heb net 20 dierenkaarten gekocht.
Hhaha, ItalieMeisje, vooruitziende blik

Ik kreeg vandaag hele mooie giraffen uit Rusland, met achterop 3 fantastische postzegels en als tekst "Happy Postcrossing"

Verder stond op de kaart zelf in het Russisch vanalles over dé Giraffe.. maarjaa.. niet te lezen, natuurlijk

Uit Belarus een kinderlijk kaartje van 2 theedrinkende beren, getekend. Wel lief. Heeeeel verhaal erop en in een enveloppe.

En toen als klap op de vuurpijl nog een blije hurray uit Finland, ik mag ook weer dus, maar wacht even. Misschien dat het morgen kriebelt
Later is nu
"I prefer full-written postcards. Write something about you, your dreams, your country or just whatever you wish. You can also write something nice in your language and translate"

zegt de Russische die alleen "Happy Postcrossing" op haar kaartje zet
Later is nu
Haha, stom is dat. Zou ik zelf ook niet doen bij zoiets.

Ik heb zoiets ook op mijn profiel, maar ik schrijf ook altijd hele verhalen naar mensen

Hier zijn Duitsland, Polen en Finland aangekomen, dus ik kan er weer 3 in de brievenbus verwachten. Ik ben benieuwd.
Nou ja zeg, practice what you preach zou ik zeggen. Ik heb ook in mijn profiel staan dat de achterkant belangrijk is, maar ik schrijf dan inderdaad (net als Droomz) zelf ook hele verhalen.

Zo heb ik ook al mijn hele leven een hekel gehad aan kerstkaarten waarop alleen maar een naam of hooguit groetjes stond. Die verdwenen altijd als eerste in de prullenbak. Zo onpersoonlijk. Het liefst nog met een voorgedrukt adresstickertje, brrrrrrrrrrrr.

Bij mij willen de hurray's niet erg. Mijn maximum is onderweg dus ik mag niet meer.
Hmmm een vreselijk muslukte foto van 2 van haar eigen honden en de kaart volledig in het Duits.

Nu kan ik wel een beetje Duits maar dat staat nu op mijn profiel. Gelukkig was het Duits en geen Chinees zullen we maar zeggen.

Maar goed je mag een gegeven paard ( hond) niet in de bek kijken.
Ja! Ik ben er weer klaar voor. Verhuizing helemaal rond, net nog even wat kaarten gescoord bij de Hema, straks even mijn profiel updaten en dan ga ik een paar keer op de knop drukken. Ik hou vast rekening met Duitsland

I'm back!
Hehe, bijna weekend. Een drukke werkweek achter de rug en de kinderen zitten midden in hun schoolexamen/proefwerkperiode, geen tijd om hier langs te komen. Veel kaarten binnen gekregen en slechts een enkele verstuurd, o.a. naar een nieuw land: Servië.

@Indie > Eye is van buiten een opvallend gebouw op een mooie locatie aan het IJ. Ik heb de filmzalen niet bekeken, want deze waren in gebruik. Wel wat stukjes speelfilm en Polygoon journaal in een privé cabine bekeken. Echter voornamelijk genoten van het uitzicht en zitten theeleuten met mijn schoonzus. Zij kende ook de oude locatie en had de nieuwe zalen al wel gezien. Ze vond het jammer dat het Art Deco zaaltje in de oude behuizing achter gebleven was.

Veel plezier met de nieuwe scanner!

@Stereogram > ik werd helemaal dizzy van dat patronenkaartje!

@Droomz > al post ontvangen?

@Dreamer > ik kreeg een mooie kaart voor de derde keer binnen, staat er bij het profiel van de afzender in hoofdletters of je haar ontvangen kaarten goed wil bekijken, omdat ze absoluut geen dubbele exemplaren wil ontvangen.

@Italie meisje > es kann nicht immer Kaviar sein.

@Origami > al helemaal ingericht? Een nieuwe woonplaats? Al een plek bedacht voor de nieuwe post?

@Dahlia > hoeveel heb je er op het moment onderweg?
@Italie meisje > es kann nicht immer Kaviar sein.X-D 

Haha
@Neferisis: Ik heb er nu 3 onderweg! Misschien volgende week nog even 2 erbij om te versturen
Hier 2 kaarten in de bus. 1 matige uit Rusland en 1 uit Leuven. Zo grappig om een hurray gewoon in het Nederlands te kunnen typen
Ik heb het even laten versloffen, maar veel activiteit was er ook niet. Had donderdag toch 2 adressen opgevraagd, maar vandaag pas kaartjes erbij gezocht

Dus.. naar Oekraïne, een kunstliefhebber, gaat 'Mona Lisa' een kaartje waarop je allemaal mensen ziet die in een museum ergens (naar jou zoals het lijkt) naar kijken. Ik vind 'm hilarisch en heb 'm al jaaaren in huis. Wil 'm eigenlijk niet kwijt

Naar Thailand Hollandse Koeien, die je zo lekker aankijken. Heerlijk vind ik die

Naar Finland 2 Dick Bruna poppetjes, meisje en jongen die in zwembad willen duiken, denk ik. Ze wilde iets van een Nederlandse kunstenaar

Daarnaast nog een fruitsoort naar m'n nichtje in Frankrijk. Ik kwam er, na even zoeken, achter dat ze zich op Postcrossing in het Frans zo noemt (en ik noem dus even het fruit niet )

Nou, en dan zijn de postzegels wel weer op, denk ik

Neferisis, dat is ook wat, dat je een kaartje dan voor de 3e keer krijgt van zoiemand

Maarja.. misschien had ze even haast ofzo. Ik steek er ook niet aldoor even veel tijd in, moet ik zeggen. Ligt wel aan ´t profiel ook soms.
Later is nu
Heb 5 keer op de knop gedrukt en iedere keer werd het teleurstellender;

Duitsland -> een zwartwitfoto van een schrijfster van vroeger

Rusland -> een poes

Nederland (Groningen) -> een rubberducky

Polen -> een ecologisch verantwoord klavertje vier

Engeland -> een Sadhu uit India, de enige die ik een kaart kon sturen waarvan ik zeker weet dat de ontvanger deze graag wil hebben.

Afwachten weer.
Nah.. wat is er nou teleurstellend aan Groningen?
Later is nu
Het schiet hier niet op met de hurray's en al helemaal niet met de kaarten. Ik heb nu meer kaarten onderweg naar mij dan van mij (14 om 11). Wel nog een hele leuke ontvangen deze week.

Behalve Escher heeft deze Japanse kunstenaar nog veel meer bekende schilderijen in katvorm gegoten. Soms flauw, maar vaak grappig gedaan. Zie filmpje rechtsonder:

Catart

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven