single twintig plussers

28-04-2008 15:37 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
gr Pauline
Hoi ik begrijp je vraag. Ik ben dan wel man, dus je zal wel denken wat heb ik daaraan. Maar ik denk dat er ook veel mannen zijn die het ook moeilijk hebben om de juiste te vinden. Ik was als tiener heel onzeker en dat werkte alleen negatief op mijn latere zelfvertrouwen. Op een gegeven moment puur voor mezelf gekozen. Puur aan mezelf werken, door mezelf te zoeken en vinden. along that way she came along:)
Vreselijk is als je ongeneeslijk ziek bent, niet als je geen man kan vinden of andere commentaar daarop hebben. Het stikt van de vrijgezelle 20 plussers. Niet elke vrijgezelle man heeft potentie om de vader van je kids te worden dus RELAX!!!!
quote:Pauline26 schreef op 28 april 2008 @ 15:37:

Mensen om mij heen snappen het niet ''waarom zo'n mooie meid en spontane meid zoals jij nog single'' vreselijk vind ik dit. dan ga je nog meer aan jezelf twijfelen.

Omdat de meeste mannen al bezet zijn, en ik één van die leuke mannen al heb ingepikt

Kom op zeg! Maak je niet zo druk, er komt vanzelf wel weer iemand aanwaaien.

Het lijkt wel hoe ouder je wordt hoe moeilijker het is om een leuk vent te vinden om wat mee op te bouwen.

Ik ben nu 25 jaar...

Je bent niet oud op je 25ste, want dan ben ik het ook!
Hoi Que,

Bedankt voor je reactie, je hebt zeker gelijk dat je eerst aan jezelf moet werken. positief te zijn enz.

maar als je dit een tijd probeert en er gebeurt nog steeds niks kan je soms even terug vallen heb ik nu dus even last van.

Verder dacht ik dat het viva forum was voor mensen om over levensvragen/verhalen/problemen te praten en elkaar advies te geven.

Dus niet om af te zeiken! Beetje kinderachtig!
quote:Pauline26 schreef op 28 april 2008 @ 16:38:

Dus niet om af te zeiken! Beetje kinderachtig!

De één zal het ontzettend zielig vinden dat je op je 25e single bent en de ander zal je een aansteller vinden.

Mensen geven gewoon oprecht hun mening en als je daar niet tegen kunt dan moet je iets niet op een forum zetten.

Ik ben nu al bijna een jaar vrijgezel daarvoor heb ik 3 jaar aangerommeld en daarvoor wel 3 jaar samen gewoond en een relatie gehad.

Het lijkt wel hoe ouder je wordt hoe moeilijker het is om een leuk vent te vinden om wat mee op te bouwen.

Ik ben nu 25 jaar en de enige single in mijn vriendekring, op het moment zij er zelfs 2 zwanger...

Helaas kom ik niet echt mannen tegen waar ik een klik mee heb of ze zijn te spannend en players of/en zien niks in mij.. waar je weer onzeker van wordt. Of ik voel van mijn kant helemaal niks.

Ik weet dat je het geluk in jezelf moet vinden en dan trek je leuke mannen aan, maar dit kan verdomde lastig zijn als je allemaal gelukkige gesetelde vrienden om je heen hebt, waarvan een paar ook echt niet gelukkig waren en zeer op zoek en waar het wel bij is gelukt. hmm vreemd.

Af en toe lijkt het of ze mij vergeten zijn.

Als ik in het dagelijks leven iemand ontmoet die ik leuk vind dan kan ik niet normaal doen, het zweet breekt me dan uit en ik word duizelig, echt te erg voor woorden. dan ben ik totaal mijzelf niet meer. misschien heeft ook een van jullie hier last van?

Mensen om mij heen snappen het niet ''waarom zo'n mooie meid en spontane meid zoals jij nog single'' vreselijk vind ik dit. dan ga je nog meer aan jezelf twijfelen.

Misschien zijn er mee meiden hier met hetzelfde probleem..?

gr Paulinejust in case...........
Volgens mij is het zo: wat je denkt straal je uit. Dus denk positief. Huppakee! Mr. Right zit er ook voor jou tussen hoor!!!
Heb je trouwens een planning gemaakt voor je leven of zo? Het lijkt wel of je voor je 28ste gesettled moet zijn...

Het leven heeft nu eenmaal geen standaard planning voor ons allemaal. Misschien ligt het er ook aan dat je je nu zo "raar" voelt, omdat je omgeving wel gesettled lijkt te zijn... Maar kijk eens echt om je heen: hoeveel vrijgezelle 20+ers en 30+ers (en zelfs sommige 40+ ers) zijn er niet?!

Ik ben nu al bijna een jaar vrijgezel daarvoor heb ik 3 jaar aangerommeld en daarvoor wel 3 jaar samen gewoond en een relatie gehad.

Ik ben nu 25 jaar en de enige single in mijn vriendekring, op het moment zij er zelfs 2 zwanger...

Helaas kom ik niet echt mannen tegen waar ik een klik mee heb of ze zijn te spannend en players of/en zien niks in mij.. waar je weer onzeker van wordt. Of ik voel van mijn kant helemaal niks.

Ik weet dat je het geluk in jezelf moet vinden en dan trek je leuke mannen aan, maar dit kan verdomde lastig zijn als je allemaal gelukkige gesetelde vrienden om je heen hebt, waarvan een paar ook echt niet gelukkig waren en zeer op zoek en waar het wel bij is gelukt. hmm vreemd.

Af en toe lijkt het of ze mij vergeten zijn.

Als ik in het dagelijks leven iemand ontmoet die ik leuk vind dan kan ik niet normaal doen, het zweet breekt me dan uit en ik word duizelig, echt te erg voor woorden. dan ben ik totaal mijzelf niet meer. misschien heeft ook een van jullie hier last van?

Misschien zijn er mee meiden hier met hetzelfde probleem..?

gr PaulineOh god, nou, dan kan ik het wel vergeten ooit een man te vinden, ik ben namelijk al bejaard (34).
Ik bedoel niet dat je vanaf je 25e bejaard bent, zeker niet.

Ik bedoelde dat het naarmaate je ouder wordt het moeilijker lijkt om een leuk persoon tegen te komen die goed bij je past..

Verder is het zo dat je positief moet denken en tuurlijk moet je je leven niet plannen om op je 28e gesetteld te zijn, het is gewoon het gevoel dat je iets mist iemand mist.

Een maatje die je begrijpt. ik mis het gewoon soms heel erg, en word daar onzeker van en straal zo tuurlijk negatief uit en verdrietig dus trek je helemaal niets aan. vervelende cirkel dus.
Ik begrijp het niet hoor. Ben 26 heb twee kindje en een leuke man maar dan nog kom ik wekelijks leuke mannen tegen. Op het werk, in een winkel en heel soms als ik uitga, ga niet zo veel weg omdat we 2 kindjes hebben. Ik denk dat ik er op een andere manier in sta, ben niet opzoek naar een man maar vind het wel leuk met ze te praten. Begrijp me niet verkeerd, niet sjansen ben ook echt niet opzoek naar iemand anders maar zie het meer als een leuk gesprek net als met een andere vrouw. Kon vroeger al beter met jongens omgaan dan met meiden misschien ligt het daaraan? Probeer niet opzoek te gaan dan komje hem vanzelf een keer tegen
Ik ben 24 en nooit een relatie gehad. Hoop ooit de ware tegen te komen. Krijg van mensen te horen dat ik er leuk uitzie en wel meer aandacht van mannen de laatste tijd, maar de juiste kom ik nog ik niet tegen en word ik verliefd is diegene bezet. Ik heb er ook geen geluk mee, maar hoop dat die eraan komt. Het is koningendag, dus wie weet of ik de prins tegen kom!
Weet je wat het (denk ik) ook is, de maatschappij geeft je het gevoel dat je jezelf moet settelen. Huisje,boompje, beestje. Tegenwoordig is wordt het wel minder en wordt het al meer geaccepteerd. Maar als je ergens komt dan komt altijd weer de vraag en heb je al een vriend ? Alsof je leven daarvan afhangt. Tuurlijk is het leuk en gezellig en lekker als er thuis iemand op je wacht, waar je mee kan kletsen, keten, vrijen, ruzie maken en noem alles maar op. Maar het leven heeft zoveel meer te bieden dan dat.

Ben nu 27 en toen ik 25 was had ik ook zoiets, ik moet een vriend, iedereen om me heen is gesetteld en straks wordt ik overgeslagen, dat gevoel had ik heel erg vooral omdat ik nooit een lange relatie heb gehad. Maar opeens kwam bij mij de omslag en had ik zoiets waarom me zelf ongelukkig voelen en jaren verspillen aan zoiets. Tuurlijk bij sommige dingen baal ik nog als een stekker, maar ik heb ook heel vaak momenten dat ik denk ja ik ben verdomd gelukkig met me leven zo, ik reis, sport, heb redelijk werk, lieve vrienden en familie zo beroerd is het allemaal nog niet. En die mister right guy komt wel een keer. Maar tot die tijd geniet ik van het leven en van mijn vrijheid. Want vergeet niet dat je die een stuk minder hebt als je een vriend hebt. Ligt natuurlijk helemaal aan jezelf maar je moet toch rekening houden met elkaar en in je eentje is dat toch een stuk minder.

Dus geniet van je leven ga leuke dingen doen met vrienden, familie en weet ik veel wie en staar je niet blind op het hebben/ moeten vinden van een vriend want dan mis je een hoop !
Ik heb EXACT hetzelfde als jou. En weet je wat ik heb besloten? Ik ga me losmaken van die vaste vrienden, die allemaal gesetteld zijn en kinderen hebben/krijgen. Ik ga op zoek naar nieuwe vrienden! Ik ga bij een vereniging of hobby (weet nog niet precies wat). Mijn oude vrienden, die me nu allemaal laten vallen omdat ze totaal niet begrijpen wat liefdesverdriet precies inhoud, kunnen wat mij betreft stikken. Ik ga een nieuw leven beginnen.

En... wie weet kom je zo dichterbij mr. right guy?

Ideetje voor jou?
Een partner is een verrijking van je leven, geen must-have. Ga niet krampachtig op zoek, 'foute' mannen hebben daar voelsprieten voor ("ach meisje, ik begrijp je wel", zo'n mannen).

Ik begrijp je wel, ik ben dat maatje met wie ik alles deelde ook kwijt. Ook ik heb dagen dat ik twijfel of ik ooit nog wel een leuke man tegenkom maar weet je: ik zie ze dagelijks. Maar zolang ik uitstraal dat ze me met rust moeten laten zal elke leuke man het wel uit zijn hoofd laten om mij te benaderen. Het werkt dus van twee kanten. Krampachtig zoekende zijn werkt niet, afstandelijk zijn werkt ook niet. Laat de gedachte los dat je de ware moet vinden. Je blijft anders naar iets zoeken wat er niet is. En dat is geen verbittering van mijn kant uit maar niemand is perfect. Wees niet te kritisch naar mannen toe. En meet jouw geluk niet met dat van anderen. Soms weet je niet wat er onder het oppervlak schuil gaat.
Ik snap het ook wel een beetje hoor.

Ik ben ook 20+ en single, en heb na de middelbare school nooit meer een echte relatie gehad. Hooguit wat flirts, wat dates, dat soort dingen.

Op zich ben ik een happy single. Ik vermaak me prima, heb een leuk leven, ben eigenlijk wel gelukkig. En toch he, toch mis ik soms ontzettend dat vriendje. Nou ja, het komt vanzelf, en ik hou me maar vast aan alle dingen waar ik wél gelukkig over ben in mijn leven.

Je leven is meer dan alleen een relatie, je eigenwaarde komt uit jezelf en niet uit een partner. Ik zie het als welkome aanvulling, maar niet als 'must-have'.
Maar tangerine is dan ook een geval apart dames en heren:-)
Heb ik dáárom geen vriendje.... ?
quote:Petrokia schreef op 28 april 2008 @ 16:59:

[...]

just in case...........Wat is dit nou voor flauws...
Nee hoor zit je gewoon te plagen. Jouw single zijn heeft denk ik een andere oorzaak.
Hoi Pauline,

Ik snap je heel goed hoor, ik vind dat sommigen hier erg flauw reageren. Vast de mensen die al lekker gesetteld zijn he haha

Ik heb het ook, ben bijna 25 en voel ook wel die druk, vooral omdat iedereen (vrienden en zussen broers) allemaal zo lekker verliefd zijn, samenwonen etc. Het lijkt voor mij ook maar niet te lukken. Ik heb het heel erg in periodes. Soms voel ik me weer helemaal happy een paar weken, en dan ineens ben ik weer een paar weken bang of onzeker of ik ooit wel iemand tegenkom. Ik weet ook dat ik het los moet laten en dat je dan juist misshcien iemand tegenkomt, maar doe het maar es! Bij mij blijft het gewoon in mn hoofd zitten! Ik vind het ook lastig hoor om mee om te gaan!

En inderdaad de vraag van vrienden/familie: "Heb je nou al een vriend, je bent zo leuk!! Hoe kan JIJ nou vrijgezel zijn?"

Erg irritant en de druk wordt weer wat opgevoerd haha bij wijze van spreke.

Nou ja ik wou je ff laten weten dat ik je snap!!!!!!!!!!!
Thanks voor diegene met de leuke reacties en voor diegene die dit herkennen.

Als je het zo leest kan het voor sommige mensen misschien zeurderig overkomen maar als je in mijn schoenen staat weet je precies hoe het voelt.

Blij dat ik toch wat herkenning heb. Ik heb ook weken dat het goed gaat en ik alle vertrouwen erin heb dat het goedkomt, maar idd na een tijd kan mijn gevoel door een opmerking van iemand of een telefoontje dat niet komt na een date helemaal omslaan.

Lastig om vol goede moed soms de toekomst tegemoed te gaan, het is voor ons single dames misschien makkelijker als we vrienden hebben die in hetzelfde schuitje zitten..

Uiteindelijk is loslaten en gewoon genieten van de dingen die je wel hebt t belangrijkst.. maar soms dus erg lastig op die avonden dat je alleen zit met bv kater van koninginndag of die elle lange zondagen dat je soms gewoon niemand hebt om wat mee te doen. en dan dat je ook nog weet dat sommige mensen dit weten en medelijden met je hebben..

En het is zeker waar dat de ''foute mannen'' dit doorhebben dus daar heb ik al een paar van gehad en die wil en kan ik niet meer aan, dan liever nog wat langer alleen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven