Keep Running
zondag 17 juni 2012 om 14:15
Genoeg hardlooptopics, maar net niet eentje waar ik me goed bij kan aansluiten. Ik ben namelijk geen beginner meer, maar ben ook niet superervaren. Ik heb ook geen grote doelen.
Ik ben op zoek naar mensen, die net als ik wel wat ervaring hebben en die het leuk vinden om gewoon lekker te blijven lopen. Of dat nu met Renate of Evy is, of met je eigen playlist, dat maakt niet uit.
Wie kletst er mee?
Ik ben op zoek naar mensen, die net als ik wel wat ervaring hebben en die het leuk vinden om gewoon lekker te blijven lopen. Of dat nu met Renate of Evy is, of met je eigen playlist, dat maakt niet uit.
Wie kletst er mee?
maandag 22 oktober 2012 om 21:58
maandag 22 oktober 2012 om 22:22
Wat leuk zoveel nieuwe schrijvers\ lopers in dit topic.
Ik heb de afgelopen twee weken helemaal niet meer gelopen, was mijn motivatie even helemaal kwijt. Eerst ziek, toen moe en vervolgens geen zin meer.
Gisterochtend een klein rondje van 3 km gelopen en daar werd ik toch wel erg blij van. Ondanks dat, kostte het me vanavond veel moeite om de deur uit te gaan voor het loopgroepje, vond het ook wel erg spannend voor de eerste keer.
Was leuk, maar gezien mijn trainingspauze erg zwaar.
Duurloop van 2 maal 20 minuten op 6:50 en 3 minuten wandelen tussendoor. Toch 6 km gelopen, maar het was afzien.
Goede motivatie om weer geregeld (3 keer per week) te gaan lopen.
Sorry voor mijn ego post, morgen ben ik de hele dag weg, maar vanaf woensdag weer paraat en ga dan ook weer gezellig reageren.
Voor nu welterusten allemaal
Ik heb de afgelopen twee weken helemaal niet meer gelopen, was mijn motivatie even helemaal kwijt. Eerst ziek, toen moe en vervolgens geen zin meer.
Gisterochtend een klein rondje van 3 km gelopen en daar werd ik toch wel erg blij van. Ondanks dat, kostte het me vanavond veel moeite om de deur uit te gaan voor het loopgroepje, vond het ook wel erg spannend voor de eerste keer.
Was leuk, maar gezien mijn trainingspauze erg zwaar.
Duurloop van 2 maal 20 minuten op 6:50 en 3 minuten wandelen tussendoor. Toch 6 km gelopen, maar het was afzien.
Goede motivatie om weer geregeld (3 keer per week) te gaan lopen.
Sorry voor mijn ego post, morgen ben ik de hele dag weg, maar vanaf woensdag weer paraat en ga dan ook weer gezellig reageren.
Voor nu welterusten allemaal
dinsdag 23 oktober 2012 om 10:22
@ sk8ter: ik begrijp helemaal wat je bedoelt, heb ook bijna niet meer gelopen. Ik geloof in de hele maand oktober 2 keer?
Heb mijn motivatie nog niet echt teruggevonden, ik vind jouw rondje daarom extra knap en ook nog met een behoorlijk tempo.
Ik heb de afgelopen weken wel 1 a 2x per week gebootcamped, dus tenminste IETS gedaan. Gisteren ook weer en begon gigantisch te hyperventileren, niet alleen tijdens het hardlopen, maar ook tijdens een aantal andere oefeningen.
Ontzettend naar gevoel.
Ik ga toch maar eens op zoek naar wat ik daar aan kan doen.
@ mildred: dat gevoel van dat hardloop-wereldje dat ineens bestond had ik ook. Sinds ik aan het hardlopen ben, lijken er ook ineens veel meer mensen hetzelfde te doen (onzin natuurlijk)
Ik heb de afgelopen weken wel 1 a 2x per week gebootcamped, dus tenminste IETS gedaan. Gisteren ook weer en begon gigantisch te hyperventileren, niet alleen tijdens het hardlopen, maar ook tijdens een aantal andere oefeningen.
Ontzettend naar gevoel.
Ik ga toch maar eens op zoek naar wat ik daar aan kan doen.
@ mildred: dat gevoel van dat hardloop-wereldje dat ineens bestond had ik ook. Sinds ik aan het hardlopen ben, lijken er ook ineens veel meer mensen hetzelfde te doen (onzin natuurlijk)
dinsdag 23 oktober 2012 om 10:51
Ik zit nu te lezen over hyperventileren en eigenlijk vraag ik me af of ik wel hetzelfde heb. Ik lees over allerlei symptomen die ik niet heb (druk op de borst, klam gevoel, tintelingen etc.) Het enige wat wel overeenkomt is het benauwde gevoel en een droge mond (maar dat is toch logisch als je zo aan het hijgen bent?). Ik begin te piepen/raspen bij mijn ademhaling en het voelt alsof mijn luchtpijp verkrampt en heel klein wordt.
Op dat moment krijg ik wel last van angstgevoelens (niet genoeg adem, help), maar daarvoor niet.
Na de tijd is er een herstelperiode waarbij je je doodmoe voelt, grieperig, buikkrampen en diarree. Ook dat herken ik niet, wanneer ik weer op adem ben gekomen (dat duurt wel een tijdje...5-10min) kan ik wel weer verder. Als ik dan echter weer begin heb ik wel weer binnen de kortste keren weer last, dan moet ik dus echt heeeeeeeeeel rustig aan gaan doen, ook al voelt het alsof ik wel meer kan.
Iemand hier toevallig verstand van hyperventilatie en of dat is wat ik beschrijf?
Op dat moment krijg ik wel last van angstgevoelens (niet genoeg adem, help), maar daarvoor niet.
Na de tijd is er een herstelperiode waarbij je je doodmoe voelt, grieperig, buikkrampen en diarree. Ook dat herken ik niet, wanneer ik weer op adem ben gekomen (dat duurt wel een tijdje...5-10min) kan ik wel weer verder. Als ik dan echter weer begin heb ik wel weer binnen de kortste keren weer last, dan moet ik dus echt heeeeeeeeeel rustig aan gaan doen, ook al voelt het alsof ik wel meer kan.
Iemand hier toevallig verstand van hyperventilatie en of dat is wat ik beschrijf?
dinsdag 23 oktober 2012 om 12:22
@ Missprincesa, misschien heb je inspanningsastma? Ik heb een paar jaar geleden hetzelfde gehad, het is bij mij vanzelf weer verdwenen maar heb er toen wel een 'pufje' voor gekregen. Had tijdens het zaalvoetballen van de 1 op de andere dag bij inspanning ontzettende benauwdheid, begon van stress erg te zweten en was totaal buiten adem. Kreeg er ook last van als ik een keer stevig doorfietste. Misschien daar dus even op Googlen?
dinsdag 23 oktober 2012 om 17:08
@ Mildred; De nike app heeft een soort GPS functie, waardoor je ook je route enz terug kan zien!
@ Isa; een stratenloop is gewoon een run in een klein dorpje.. Haha! Een mooi kleine begin, want ik wil in 2013 in ieder geval de ladiesrun lopen en de singelloop in Breda, maar dat duurt allemaal nog even.
@ Missprincesa; geen ervaring mee.... Sorry!
Vanavond ga ik weer, ben benieuwd! Zal de resultaten posten!
@ Isa; een stratenloop is gewoon een run in een klein dorpje.. Haha! Een mooi kleine begin, want ik wil in 2013 in ieder geval de ladiesrun lopen en de singelloop in Breda, maar dat duurt allemaal nog even.
@ Missprincesa; geen ervaring mee.... Sorry!
Vanavond ga ik weer, ben benieuwd! Zal de resultaten posten!
dinsdag 23 oktober 2012 om 18:02
@misprincessa, klinkt me inderdaad wel bekend in de oren. Zou zoals mildred_ zegt zomaar inspanningsastma kunnen zijn.
Lijkt me niet onverstandig om er mee naar de huisarts te gaan. Zelf geen ervaring met hyperventilatie, maar dan zijn tintelingen rond mond en dergelijke wel echt prominent aanwezig. Men raakt dan in paniek om dat het lijkt op symptomen van een hartinfarct.
Bij jou staat de benauwdheid veel meer op de voorgrond.
Goed, dat je wel de bootcamp lessen volgt, daar had ik ook verstek laten gaan.
@Chohosuusje, veel plezier vanavond en natuurlijk ook voor de rest die vanavond nog gaat lopen.
Lijkt me niet onverstandig om er mee naar de huisarts te gaan. Zelf geen ervaring met hyperventilatie, maar dan zijn tintelingen rond mond en dergelijke wel echt prominent aanwezig. Men raakt dan in paniek om dat het lijkt op symptomen van een hartinfarct.
Bij jou staat de benauwdheid veel meer op de voorgrond.
Goed, dat je wel de bootcamp lessen volgt, daar had ik ook verstek laten gaan.
@Chohosuusje, veel plezier vanavond en natuurlijk ook voor de rest die vanavond nog gaat lopen.
dinsdag 23 oktober 2012 om 20:23
@Karlijnn, dank je wel.
@Chohosuusje, leuk dat je mee gaat doen met de stratenloop!
Leuk om met een doel te lopen he?
@Isa33 ja, ik wil in maart 2013 a.s. 10 km. gaan lopen tijdens de CPC. Ik heb nu 2 wedstrijden gelopen. Erg leuk om te doen wat een kick geeft dat zeg!
@Sk8ter, jammer dat je de laatste 2 wk. niet kon lopen. Maar ja ziek is ziek toch. Ik zou ook niet gaan lopen als ik ziek ben.
Klinkt goed je traning bij je loopgroepje. Ik loop ook 3 keer in de week.
@ Missprincesa; geen ervaring mee. Ja als ik jou was zou ik even naar de ha gaan. Succes.
Net terug van hardlopen: 10 km. KIJKDUIN: 01 uur, 11 min. 8,53 km/u.
@Chohosuusje, leuk dat je mee gaat doen met de stratenloop!
Leuk om met een doel te lopen he?
@Isa33 ja, ik wil in maart 2013 a.s. 10 km. gaan lopen tijdens de CPC. Ik heb nu 2 wedstrijden gelopen. Erg leuk om te doen wat een kick geeft dat zeg!
@Sk8ter, jammer dat je de laatste 2 wk. niet kon lopen. Maar ja ziek is ziek toch. Ik zou ook niet gaan lopen als ik ziek ben.
Klinkt goed je traning bij je loopgroepje. Ik loop ook 3 keer in de week.
@ Missprincesa; geen ervaring mee. Ja als ik jou was zou ik even naar de ha gaan. Succes.
Net terug van hardlopen: 10 km. KIJKDUIN: 01 uur, 11 min. 8,53 km/u.
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
dinsdag 23 oktober 2012 om 20:50
Net terug! Vorige keer 5 km in 40 min, vandaag in 36 min!! Zo trots! Voor de stratenloop ga ik 5,5 lopen, hoop hem in een half uur te doen, dat is wel een realistisch doel toch? (Ik loop soms te hard van stapel met mn enthousiasme...)
@ Mother2009; Netjes!! Ik kijk er naar uit om 10 km vol te houden haha!
@ Mother2009; Netjes!! Ik kijk er naar uit om 10 km vol te houden haha!
woensdag 24 oktober 2012 om 10:58
@Chocosuusje, netjes hoor 5 km. in 36 min. Hoe vaak train jij in de week. Gaat je vast lukken.
Ik heb 10 oktober jl. mijn 2e wedstrijd gelopen, ik ben 3e geworden tijdens de JUBIKO strandloop te SCHEVENINGEN, 5 km. door de duinen en over het strand terug: 32 min. en 22 sec. Pr verbroken van CPC maart 2012: 34 min. en 14 sec.
Was zo gaaf en het geeft zo'n kick.
Ik heb 10 oktober jl. mijn 2e wedstrijd gelopen, ik ben 3e geworden tijdens de JUBIKO strandloop te SCHEVENINGEN, 5 km. door de duinen en over het strand terug: 32 min. en 22 sec. Pr verbroken van CPC maart 2012: 34 min. en 14 sec.
Was zo gaaf en het geeft zo'n kick.
woensdag 24 oktober 2012 om 16:07
woensdag 24 oktober 2012 om 19:50
Sk8ter, als je ziek bent, kun je ook niet lopen. Ik hoop dat je je snel goed genoeg voelt om het weer op te pakken.
Suus: Goed hoor, die verbetering! Misschien haal je je doel wel, maar waarom niet de lat wat lager leggen? Bijvoorbeeld 5,5 in je snelste 5km-tijd lopen? Dat is al een halve km verbetering.
Ik loop 3x per week, ik volg nu Renate 0-5 om mijn tempo te verbeteren. Ik liep 5km in 38 minuten. Ik wil naar de 35 minuten toe (half december).
Ik ga morgenmiddag weer. Ik ga zo even kijken wat de weersvoorspelling is
Suus: Goed hoor, die verbetering! Misschien haal je je doel wel, maar waarom niet de lat wat lager leggen? Bijvoorbeeld 5,5 in je snelste 5km-tijd lopen? Dat is al een halve km verbetering.
Ik loop 3x per week, ik volg nu Renate 0-5 om mijn tempo te verbeteren. Ik liep 5km in 38 minuten. Ik wil naar de 35 minuten toe (half december).
Ik ga morgenmiddag weer. Ik ga zo even kijken wat de weersvoorspelling is
donderdag 25 oktober 2012 om 20:11
Het was k-k-k-koud in mijn t-shirtje. Maar goed, wél lekker gelopen. Training bestond uit steeds 2 min hardlopen en 2 min wandelen. En dat 6 blokjes. Ik heb gemiddeld 7,5 km/uur gelopen, dus dat vond ik netjes!
Volgende les mag ik mijn 'eerste' duurloop doen van 18 minuten. Ik ga een rondje lopen van 3 km. Ik ben benieuwd of er wat te zien is van de tempoverbetering!
Volgende les mag ik mijn 'eerste' duurloop doen van 18 minuten. Ik ga een rondje lopen van 3 km. Ik ben benieuwd of er wat te zien is van de tempoverbetering!
vrijdag 26 oktober 2012 om 13:07
@Isa, toen ik net naar buiten ging vond ik het ook zo koud. Goed gevoel geeft het dat je toch ben gaan lopen he? Had je alleen een t-shirt aan geen jack ofzo.
Ik wil morgenochtend gaan hardlopen, maar er komt wel een vriendinnetje bij mijn dochter spelen.
Ik wil morgenochtend gaan hardlopen, maar er komt wel een vriendinnetje bij mijn dochter spelen.
vrijdag 26 oktober 2012 om 17:20
zaterdag 27 oktober 2012 om 17:54
Ik ben aan het einde van de ochtend geweest, toen was het droog. Liep in driekwart broek en t-shirt met korte mouwen, tijdens de wandelminuten was dat eigenlijk te fris ondanks de zon.
Les 13 van Renate 5-10km gelopen.
Gaat nu niet meer zo hard met de lessen, want op maandag en woensdag loop ik met een hardloopgroepje mee.
Ik zit in de laagste groep, 10 km >64 minuten, maar dat is al heftig genoeg voor mij.
Nog niet verder dan 6,5 km gelopen, maar binnenkort moet ik eraan gaan geloven Ik heb het schema nog niet ontvangen, dus weet nog niet wat me maandag te wachten staat.
@mother2009, zag in een van je eerdere posts, dat jij laatst al 10km had gelopen, knap hoor.
Les 13 van Renate 5-10km gelopen.
Gaat nu niet meer zo hard met de lessen, want op maandag en woensdag loop ik met een hardloopgroepje mee.
Ik zit in de laagste groep, 10 km >64 minuten, maar dat is al heftig genoeg voor mij.
Nog niet verder dan 6,5 km gelopen, maar binnenkort moet ik eraan gaan geloven Ik heb het schema nog niet ontvangen, dus weet nog niet wat me maandag te wachten staat.
@mother2009, zag in een van je eerdere posts, dat jij laatst al 10km had gelopen, knap hoor.
zaterdag 27 oktober 2012 om 20:40
Ik heb vanochtend goed gelopen! Ik ben ook aan het eind van de ochtend gegaan. Wel in lange broek, ondershirt en shirt met lange mouwen. Ook de handschoenen ontbraken niet
Opnieuw opbouwen heeft voor mij wel degelijk zin gehad. Ik liep bij de damloop net boven de 7 km/uur (oké, wel 6,5 km lang). Ik heb nu 3 km gelopen op 8,4 km/uur. Mijn doel met opnieuw opbouwen was tussen de 7,5 en 8 km/uur. Doel dus ruimschoots gehaald. En nu op naar de 5 km!
Opnieuw opbouwen heeft voor mij wel degelijk zin gehad. Ik liep bij de damloop net boven de 7 km/uur (oké, wel 6,5 km lang). Ik heb nu 3 km gelopen op 8,4 km/uur. Mijn doel met opnieuw opbouwen was tussen de 7,5 en 8 km/uur. Doel dus ruimschoots gehaald. En nu op naar de 5 km!
zondag 28 oktober 2012 om 11:36
@isa33, handschoenen zijn zeker geen overbodige luxe.
Wat goed, dat je snelheid zoveel toegenomen is. Ik ben nu met mijn 3e schema bezig: 0-5, 4 mijl en nu 5-10. Bij elke start van een nieuw schema, ging ik weer een stukje terug, maar dat heeft me ook meer snelheid opgeleverd.
Vind het ook fijn aan het schema van Renate, dat je twee keer per week kortere stukjes op hogere snelheid loopt en maar 1 duurloopje per week.
Dat vind ik bij het loopgroepje wel lastig, ze doen af en toe wel interval, pyramide of fartlek, maar veel tempo en duurloopjes.
Daarom blijf ik zaterdag ook zelf lopen, kan ik mijn eigen tijd bepalen en ook een leuke snelle training uitzoeken.
Mijn streven is ook nog steeds een 'snelle' 5 km, naast de opbouw naar 10 km.
Wat goed, dat je snelheid zoveel toegenomen is. Ik ben nu met mijn 3e schema bezig: 0-5, 4 mijl en nu 5-10. Bij elke start van een nieuw schema, ging ik weer een stukje terug, maar dat heeft me ook meer snelheid opgeleverd.
Vind het ook fijn aan het schema van Renate, dat je twee keer per week kortere stukjes op hogere snelheid loopt en maar 1 duurloopje per week.
Dat vind ik bij het loopgroepje wel lastig, ze doen af en toe wel interval, pyramide of fartlek, maar veel tempo en duurloopjes.
Daarom blijf ik zaterdag ook zelf lopen, kan ik mijn eigen tijd bepalen en ook een leuke snelle training uitzoeken.
Mijn streven is ook nog steeds een 'snelle' 5 km, naast de opbouw naar 10 km.
zondag 28 oktober 2012 om 11:44
Inmiddels loop ik netjes hetzelfde rondje als alle andere renners, maar hoor toch nog niet echt bij "het wereldje": ik loop in een oude verwassen katoenen broek, met een hemdje dat ik normaal gesproken niet meer wil dragen, en een heeele oude capuchontrui, terwijl ie-de-reen in het park de meest flashing outfits draagt.. zelfs dat ene meisje met enorme borsten die blijkbaar overal geinvesteerd had behalve in een goede sport-BH Dat lijkt me toch het allereerste dat je koopt als je begint met sporten.. En in het geval van rennen ook goede schoenen. Dus dat heb ik, verder moet ik nog even door in mijn oude kloffie, mag van mezelf pas na les 10 iets nieuws aanschaffen, en heb net pas les 5 achter de rug Waarschijnlijk MOET ik dan ook wel iets kopen, want dan is het vast te koud om in volgezweten katoen rond te wandelen. Hebben jullie nog tips qua materiaal of waar ik op moet letten?
Les 5 dus net gehad, eerst 2min-min, verder 3x 3min-3min.
Ik had echt "over" dus heb er nog 3 min rennen aan vast geplakt, gewoon het laatste blokje nog een keer gedaan dus. Gok dat dat geen kwaad kan voor spieren/pezen/gewrichten etc, maar anders voelt het gewoon echt niet als een workout..?
Inmiddels wel een appje gedownload, gratis , RunKeeper. Volgens die nieuwe beste vriend heb ik deze keer 3.74 km gelopen in 29min, met een gemiddelde snelheid van 7:51 per kilometer. Inclusief de wandelminuten dus..
Les 5 dus net gehad, eerst 2min-min, verder 3x 3min-3min.
Ik had echt "over" dus heb er nog 3 min rennen aan vast geplakt, gewoon het laatste blokje nog een keer gedaan dus. Gok dat dat geen kwaad kan voor spieren/pezen/gewrichten etc, maar anders voelt het gewoon echt niet als een workout..?
Inmiddels wel een appje gedownload, gratis , RunKeeper. Volgens die nieuwe beste vriend heb ik deze keer 3.74 km gelopen in 29min, met een gemiddelde snelheid van 7:51 per kilometer. Inclusief de wandelminuten dus..
zondag 28 oktober 2012 om 12:28
Ik loop met Endomondo, is ook gratis en ik vind het een fijn, compleet en gebruiksvriendelijke app. RunKeeper wordt ook veel gebruikt. Netjes hoor, 7min51!
Kleding: Ik heb bijna al mijn hardloopkleding bij de Decathlon vandaan. Ze hebben goed spul, voor een aantrekkelijke prijs. Mocht je in de buurt wonen van een Decathlon, dan kan ik het je zeker aanraden!
Kleding: Ik heb bijna al mijn hardloopkleding bij de Decathlon vandaan. Ze hebben goed spul, voor een aantrekkelijke prijs. Mocht je in de buurt wonen van een Decathlon, dan kan ik het je zeker aanraden!
zondag 28 oktober 2012 om 12:31
zondag 28 oktober 2012 om 13:00
Ik ben ook met hardlopen begonnen in een simpel broekje en shirtje. Na 4 lessen een paar goede hardloopschoenen gekocht, dat is nog steeds mijn beste en duurste aankoop.
Mijn eerste hardloop outfit: driekwart broek en shirtje komt bij de Action vandaan voor 15 euro.
Heb nu wel wat merk spullen, maar allemaal uit de uitverkoop of in de aanbieding. Ik hoef er niet flitsend uit te zien, loop ook (nog) niet flitsend.
Ik moest ook wel een drempel over voordat ik zo'n strakke tight aan ging trekken, ik vind dat ik erg dikke benen heb, dus vond het best lastig om me daarin te vertonen, maar het loopt wel lekkerder dan een losse om je heen wapperende broek.
Mijn eerste hardloop outfit: driekwart broek en shirtje komt bij de Action vandaan voor 15 euro.
Heb nu wel wat merk spullen, maar allemaal uit de uitverkoop of in de aanbieding. Ik hoef er niet flitsend uit te zien, loop ook (nog) niet flitsend.
Ik moest ook wel een drempel over voordat ik zo'n strakke tight aan ging trekken, ik vind dat ik erg dikke benen heb, dus vond het best lastig om me daarin te vertonen, maar het loopt wel lekkerder dan een losse om je heen wapperende broek.