Geld & Recht alle pijlers

Vakantieregeling

29-10-2012 15:08 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Jij bent de enige niet. Vaak is het moeilijk voor vaders om iets te plannen. Het ligt niet altijd aan de vaders. Zorg dat je kinderen niets tekort komen en plan je eigen tijd en vakanties in. Hij houdt er ook geen rekening mee.
Dat hij zich niet aan de afspraken die gemaakt zijn in het convenant houd wil niet zeggen dat jij je ook niet aan die afspraken zou moeten houden.
quote:mazzle schreef op 29 oktober 2012 @ 15:13:

Jij bent de enige niet. Vaak is het moeilijk voor vaders om iets te plannen. Het ligt niet altijd aan de vaders. Zorg dat je kinderen niets tekort komen en plan je eigen tijd en vakanties in. Hij houdt er ook geen rekening mee.

Wat een onzin! Dus omdat hij een pik heeft is het voor hem moeilijk om iets te plannen? En dat ligt dan niet aan hem?

Ik zou meer alimentatie eisen voor al die dagen dat hij ze niet komt ophalen zoals is afgesproken.
quote:mazzle schreef op 29 oktober 2012 @ 15:13:

Jij bent de enige niet. Vaak is het moeilijk voor vaders om iets te plannen. Het ligt niet altijd aan de vaders. Zorg dat je kinderen niets tekort komen en plan je eigen tijd en vakanties in. Hij houdt er ook geen rekening mee.Mazzle: een half uur vantevoren sms'en of zelfs niets laten horen heeft niets te maken met dat het echt, echt, echt niet kan. En bij moeders kan het dus wel? Die werken toch ook. (de vader van mijn kind weet NU al dat hij over 2 jaar zoon niet de helft van de vakantie kan hebben. Hij is zelfstandige en werkt in de zomer amper. Sorry hoor, dat is geval geen zin hebben.).

TO: ik zou om tafel gaan zitten en het bespreken. Meer dan dat kun je denk ik niet doen en ik begrijp heel goed dat je rust wilt.
.
quote:Olivia1975 schreef op 29 oktober 2012 @ 15:18:

[...]

Wat een onzin! Dus omdat hij een pik heeft is het voor hem moeilijk om iets te plannen? En dat ligt dan niet aan hem? Dat is net zo'n makkelijk excuus als blond zijn...
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Moekie: met mediator om tafel gaan zitten? Of met zijn 2-en?

Lijkt me dat je op zijn minst een gesprek hierover moet hebben. En dat kan natuurlijk. ZOu ook vergoeding opvang vragen. Als compensatie. Vragen kan altijd.
.
quote:moekie2 schreef op 29 oktober 2012 @ 15:23:

[...]

Helaas heb ik dit al meerdere keren met hem besproken de laatste jaren. Hij deed iedere keren weer loze beloftes en heeft zelfs een keer gezegd dat hij geen rekening kan houden met mijn afspraken omdat ik altijd wel iets heb.

Tja, dan is er toch geen gesprek mogelijk?

Dann zou ik doen wat je hierboven voorstelt: alleen de vakanties die hij daadwerkelijk nagekomen is. Aan zijn gedrag te zien, zal het waarschijnlijk goed uitkomen.

Ook enig idee waarom hij op het laatste moment sms't of zelfs niets laat horen en de afspraken niet nakomt?
Heeft het uberhaupt wel zin om de kids naar vaders te laten gaan als die er helemaal geen zin in heeft? Dat vraag ik me ook wel eens af. Voelen de kinderen dat dan niet?

Ik snap wel dat je het wilt, al is het alleen maar omdat het als moeder alleen zwaar zat is, maar wat hebben de kinderen eraan? Of hebben die het wel leuk bij papa als het dan eenmaal wel door gaat?
Tuut tuut tuut
.
quote:moekie2 schreef op 29 oktober 2012 @ 15:30:

[...]

Ik heb hem inderdaad gemaild wat ik nu wil. Maar ineens wil hij nu juist alle vakanties. Ineens wil hij zijn verantwoordelijkheid laten zien, maar daar zit een hele grote maar aan.

Hij wil ze dan gaan onderbrengen bij een oppas in die vakanties, die hij normaal ook niet kon.

Een oppas die de kinderen waarschijnlijk helemaal niet kennen.Is dat erg? Zijn ze fulltime inclusief overnachting bij oppas of op momenten dat hij aan het werk is. Ik zou ook niet staan juichen, maar misschien is het voor de kinderen juist wel leuk? En anders zijn ze in vakanties op de BSO? Een oppas of BSO lijkt me niet zo'n groot verschil uitmaken.
.
.
quote:moekie2 schreef op 29 oktober 2012 @ 15:35:

[...]

Nee, ze zijn bij mij juist nooit bij een oppas. Ik werk nl zelf in de schooluren en ze zijn dat niet gewend.

Ik vind het wel erg. Ze komen toch voor hun vader, niet om bij een oppas te zitten de hele dag? Dan zijn ze liever thuis en kunnen ze bij hun vriendjes spelen.

De kinderen zitten er ook niet om te springen om bij een oppas te zitten 8 uur per dag als ze daar zijn.Hebben ze dat gezegd of vindt jij dat?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
.
.
Jee wat een commentaar. Ik zeg dat het niet alleen aan de vaders ligt. Moeders liggen vaak zo dwars bij een eventuele periode dat de vader op vakantie wil of iets wil plannen met de kinderen. En dat dwarsliggen begint meteen bij het eerste jaar. Het tweede jaar nog steeds enz. En ik ben zelf ook gescheiden. Weet hoe moeilijk het vaak is om een periode te plannen waar iedereen gelukkig mee is.
.
.
.
Waarom staat dit onder geld en recht? Lijkt me meer iets voor relaties of kinderen. O natuurlijk, meer alimentatie voor de dagen dat jij zelf de kinderen hebt. Ben blij dat je zelf alles kunt regelen. Een ouderschapsplan is niet voor de moeder, het is voor de kinderen en zou ieder jaar aangepast moeten worden, weet je wel dat het altijd in het voordeel van de moeder opgemaakt is ipv het kind of kinderen
quote:moekie2 schreef op 29 oktober 2012 @ 15:51:

Weten jullie waar ik ook eigenlijk bang voor ben? Dat hij er dan weer op het laatste moment mee komt dat die oppas dan helemaal niet kan en weer de vakantie afzegt op t laatste moment.

Dan zitten de kinderen en ik weer met de gebakken peren. We weten gewoon in dat opzicht nooit waar we aan toe zijn.

Dat snap ik goed. Dat je daar bang voor bent, dat is toch de ervaring die je hebt. Is een kwestie van opnieuw vertrouwen opbouwen wat dus broos en kwetsbaar is. Denk je dat hij het meent van die oppas? Of het zegt om er vanaf te zijn?

En Mazzle: je bent wel erg kort door de bocht he. Mijn ex weet NU al zoon over 2 jaar niet tijdens vakanties te kunnen hebben (zoon is dan schoolgaand). Knap hoor. Dit jaar wilde hij hem helemaal niet tijdens vakantie. Wat krijg je dan? Wat TO dus ook doet: laat maar zitten, ik regel het zelf wel/los het zelf wel op. Scheelt een hoop stress en gedoe.
Marahbloem, ben jij toevallig de ex van mijn vriend? Zijn ex beschuldigd hem ook op alles wat hij doet, je moet eens weten wat hij allemaal doet en probeert te regelen. Alleen zijn ex ligt steeds dwars.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven