Geld & Recht alle pijlers

Viva Vrekkentopic VII

11-07-2012 10:25 3022 berichten
Alle reacties Link kopieren

Alweer deel VII waarin we tips over besparen met elkaar delen!

Heb je vragen of wil je meeschrijven (mee vrekken!), je bent welkom!!

Voor meer tips over besparen:

Deel I

Deel II

Deel III

Deel IV

Deel V

Deel VI

Vrekwaardig eten

Baby vrekking

En op Overige is een weggeeftopic!
quote:mi-jo schreef op 27 oktober 2012 @ 20:38:

Fame: De actie staat op de voorpagina van de nieuwe Kruidvatreclamefolder.Tnx!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Gratis koffiecupsdingendiejeineenapparaatstoptomkoffietezetten.

Klik!
Thanks Fame!

Ik wist niet dat die cups ook in het 'GeorgeClooney'-koffieapparaat konden!
http://www.friesemilieufe ... e_Voetafdruk_enquete.aspx

Voor de Friezen onder ons... Wanneer je de enquête en je adresgegevens invult ontvang je een stappenteller of een Eco usbstick. Het is voor een onderzoek, dus je ontvangt geen reclame e.d.
quote:ringklokje schreef op 29 oktober 2012 @ 07:12:

trouwens, nog en bespaar tip, veel voorraad inslaan is ook niet altijd voordelig.

had 4 pakken koffie in de aanbieding gekocht (koffie adict hier in huis) en toen besloot iedereen geen koffie meer te gaan drinken

Nu, geloof een jaar later, zit ik nog steeds met 3 pakken koffie in de kast.

kocht ook altijd beetje tampons op voorraad, nou geen probleem dacht ik, ben nog lang niet in de overgangsleeftijd. maar toen kwam ik er achter dat je de pil ongestoord eeuwig door kan slikken. wat een verademing dat wel. maar goed nu heb ik wel iets van 5 pakjes die ik ongetwijfeld nooit allemaal op maak.

en de anti-roos shampoo van de ah ging er uit ofzo, 35% korting stickers, dus wat ingeslagen want dit merk werkte heel goed voor mijn vriend. nou van roos ben je niet zomaar genezen, dus je kan wel een paar flessen inkopen. is ook zo, alleen toen besloot vriend opeens zo'n kop kaal te scheren.

Dus ja, er zijn altijd van die dingen die kunnen veranderen, waar je zelf niet eens bij stil had gestaan. dus 'te veel' op voorraad is ook niet altijd een goed plan Eten en drinken enz. wat nog prima houdbaar is en wat je zelf niet meer gebruikt kun je misschien wel naar de voedselbank brengen. Daar zijn ze er vaak wel heel bij mee en dan staat het niet meer bij jou in de kast te wachten tot het niet meer bruikbaar is en de vuilnisbak in gaat.
ja gelukkig kunnen we alles wel opmaken. koffie gaat op als er visite is bijv. ik gooi het niet weg hoor we hebben nu ook heel veel mais in de kast staan, gerecht wat we toen vaak eten en nu niet meer. maar er komt vanzelf weer een gerecht waarbij we het nodig hebben dus zo af en toe gaat er een blik open. die dingen zijn écht eeuwig houdbaar. :D
quote:mi-jo schreef op 29 oktober 2012 @ 11:47:

[...]

Eten en drinken enz. wat nog prima houdbaar is en wat je zelf niet meer gebruikt kun je misschien wel naar de voedselbank brengen. Daar zijn ze er vaak wel heel bij mee en dan staat het niet meer bij jou in de kast te wachten tot het niet meer bruikbaar is en de vuilnisbak in gaat. Ook shampoo en tampons zijn welkom bij de voedselbank hoor. Op mijn werk wordt 1x per jaar een inzamelingsactie gehouden en dan hangt er een lijst met wat je kunt doneren. (Af)wasmiddel en spullen voor persoonlijke verzorging staan daar ook altijd op.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Hier net al de elmex gehaald bij het Kruidvat, moest er iets anders hebben maar het mocht al zei ze!
quote:Martine4988 schreef op 29 oktober 2012 @ 11:45:

Thanks Fame!

Ik wist niet dat die cups ook in het 'GeorgeClooney'-koffieapparaat konden!Ik drink geen kofiey en heb ook geen hightech George apparaat. MAar ik begrijp dat het duur koffie drinken is, dus een paar gratis cups....
quote:himalaya schreef op 29 oktober 2012 @ 12:45:

[...]

Ook shampoo en tampons zijn welkom bij de voedselbank hoor. Op mijn werk wordt 1x per jaar een inzamelingsactie gehouden en dan hangt er een lijst met wat je kunt doneren. (Af)wasmiddel en spullen voor persoonlijke verzorging staan daar ook altijd op.Ja doen! Ik loop nu helaas zelf bij de voedselbank en heb al eens tandpasta gekregen en de vorige twee keer zat er wasmiddel in. Ben daar erg blij mee, dit is nl best duur als je dit steeds moet kopen ( vooral voor mensen die ene gezin hebben met veel was).
oeh vet leuk, ik kwam in de ah een aantal zakken euroshopper paprika chips tegen (de geribbelde), die zijn normaal duurder dan de gewone (71cent en de gewone 48) maar nu met 35% korting 46 cent (dus 2cent, of als je contant betaald 5cent goedkoper). dus voor 2 cent minder heb ik lekkerdere chips (vind die geribbelde lekkerder).

blij zijn met de kleine dingen heb ik toch mooi chips voor als visite komt
quote:himalaya schreef op 29 oktober 2012 @ 12:45:

[...]

Ook shampoo en tampons zijn welkom bij de voedselbank hoor. Op mijn werk wordt 1x per jaar een inzamelingsactie gehouden en dan hangt er een lijst met wat je kunt doneren. (Af)wasmiddel en spullen voor persoonlijke verzorging staan daar ook altijd op.Dat weet ik vandaar ook dat er enz. achter stond. ;) Is er ergens op de website van de voedselbank ook iets van een lijst te vinden waar staat wat je eventueel kunt doneren? Ik heb nog niks kunnen vinden, maar wij hebben bijv. nog erg veel tandpasta van verschillende merken in de kast staan en ook aftershave wat mijn vriend nooit gebruikt. Wij gebruiken sinds een tijdje een vast merk tandpasta, omdat die toch het beste bevalt, dus de andere merken die nu nog in de kast staan gaan we waarschijnlijk niet meer gebruiken en zo zijn er nog wat dingen.
Ik denk dat per voedselbank verschillende spullen welkom zijn, dus een kwestie van opbellen of op de lokale site kijken als ze die hebben. Want wie weet heeft kruidenier Jan in dorp X wel zijn winkel opgedoekt en zijn hele voorraad tandpasta weggegeven.

Ik lees bijvoorbeeld op de site van een willekeurige voedselbank:

Boodschappenlijst

De boodschappenlijst is een lijst van artikelen die de Voedselbank X en Omstreken altijd graag krijgt om door te kunnen geven aan onze klanten. Daarbij maakt het niet uit of dit A-merken of Huismerken zijn. Alles is welkom! De volgende artikelen zien wij heel graag:

pasta en/of rijst

pastasauzen

olie

suiker

groenten in blik of pot

fruit in blik of pot

vlees in blik of pot

vis in blik of pot

soep

koffie

thee

ontbijtgranen

zoet broodbeleg

vruchtensap

limonadesiroop

tandpasta

zeep

deodorant

schoonmaakmiddelen

wasmiddelen
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Oké bedankt voor de lijst, maar dan ga ik gewoon de plaatselijke voedselbank even mailen
En vrijdag een uitbetaling aangevraagd bij euroclix, en nu al binnen, da's snel!
Hier vandaag de eindafrekening van nuon binnen, we krijgen 160 euro terug !!!

Komt deze maand goed uit want we hebben extra reiskosten ivm ziekenhuisbezoek!
quote:ringklokje schreef op 29 oktober 2012 @ 15:38:

oeh vet leuk, ik kwam in de ah een aantal zakken euroshopper paprika chips tegen (de geribbelde), die zijn normaal duurder dan de gewone (71cent en de gewone 48) maar nu met 35% korting 46 cent (dus 2cent, of als je contant betaald 5cent goedkoper). dus voor 2 cent minder heb ik lekkerdere chips (vind die geribbelde lekkerder).

blij zijn met de kleine dingen heb ik toch mooi chips voor als visite komtIk heb gisteren een zakje paprika chips van de Hema meegenomen om uit te proberen en ik vond ze heerlijk. Normaliter vind ik echt alleen de Lays chips lekker, maar dit is een goed en goedkoop alternatief (50ct per zakje).
Weer een aantal 'nieuwe' acties op dutchcouponing.

Waaronder ook Zendium mondwater, was die hier al genoemd?
Hier zullen we ook wel een mooi bedrag terug krijgen. Ten eerste omdat we zuinig zijn, ten tweede omdat we een leuke set zonnepanelen op het dak hebben liggen. Deze zijn goed voor zo'n 3000 kWh, terwijl we als het goed is zo'n 2700 kWh verbruiken. Als mijn berekeningen kloppen krijgen we meer dan 200 euro terug.

Wat wél balen is: gaan we een auto kopen op LPG, gooien ze de accijns op LPG met zeven cent per liter omhoog...
Bij Gall en Gall kun je nu de klantenkaart gratis uitproberen tot half december. Hij kost normaal een tientje per jaar om gebruik te kunnen maken van de voordelen en nu dus voor nop.

http://www.gall.nl/aanbiedingen

Lees wel de voorwaarden want volgens mij moet je weer op tijd afmelden omdat je er anders aan vast zit.
Laat in de herfst blaadjes in de tuin gewoon liggen of veeg ze op een hoop: goed voor insecten, vogels, eekhoorns en egels.
Wij krijgen waarschijnlijk rond de 100 euro terug. Vorig jaar 15 euro minder voorschot gaan betalen en toch nog minder verbruikt! Terwijl we wel gewoon stoken op 20 in de avonden in de winter.
Zo, ik ga zo naar de winkel en voor 't eerst een GTA-product kopen. Lenor wasverzachter en Uncle Ben Rijst. Allen als ze een sticker hebben, kassabon mee en thuis gelijk regelen/opsturen en ik ga t ook bijhouden in een boekje (leuk om te zien hoeveel het dan allemaal is als je dat poosje gedaan hebt).
Dat is inderdaad leuk ringklokje! (het is schandalig voor hoeveel mijn vriend en ik het afgelopen jaar aan gta's hebben meegedaan volgens mij). Helaas hier de uncle ben's en de lenor nog niet met sticker kunnen vinden.
quote:silverzephyr schreef op 30 oktober 2012 @ 08:24:

Weer een aantal 'nieuwe' acties op dutchcouponing.

Waaronder ook Zendium mondwater, was die hier al genoemd?Volgens mij nog niet. Bedankt ;)
@ringklokje: als je meerdere gta's tegelijk koopt, zorg dan dat je aparte kassabonnen hebt (met name als je de kassabon moet opsturen, kopien worden nl niet geaccepteerd). Voor uncle ben's maakt het niet uit, want die dien je digitaal in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven