Gezondheid alle pijlers

Diabetesland

13-07-2011 20:17 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom in Diabetesland waar al je medediabeten 100 jaar gaan worden. Waar je je 'gewoon' 'eventjes' aan je dieet gaat houden :puke: om te voorkomen dat je diabetische voeten of vingers gaat krijgen. Waar retinopathie, falende nieren of zenuwpijnen niet voorkomen en waar ongelimiteerd geklaagd en gezeurd mag worden. Jaja, óók over al die infernisten en dvk's die het –niet gehinderd door daadwerkelijke diabeteservaring- beter weten dan de aloude diabeet zelf.

Dat land waar genoeg ruimte is voor cynisme, sarcasme en flauwe grappen. Dat land waar meegeleefd wordt, waar ervaringsverhalen uitgebreid verteld mogen worden en waar altijd een luisterend oor of een welgemeende knuffel voorhanden is. Waar je gelijkgestemde zielen in het 'diabetesdwars' vindt.

Dus wil je steun en knuffels of wil je 'gewoon' 'even' je verhaal kwijt, doe het dan hier. Iedereen is welkom, want hoe meer zielen hoe meer vreugd!
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
Setter, ik zie je mail graag komen. Ik ben erg benieuwd waar ineens dat mammogram vandaan komt. Dan ook nog naar de oogarts en de fysio... je hoeft je niet te vervelen voorlopig!

Echtgenoot had vandaag zijn cruciale onderzoek, dus het was erg spannend. Maar een voorzichtige hoera is op zijn plaats, alles lijkt in orde te zijn. Over tien dagen komt de uitslag van de biopten bij de ha, maar daar wordt niets bijzonders van verwacht. Pfff, we zijn even heel blij hier .

Wokmok en EleaNora, ik ben Sri dus, de dinosaurus van het gezelschap: 55 jaar oud en ongeneeslijk workaholic. Ik ben gezegend met 'een beetje db'. Dat betekent dat ik 3 x daags Metformine500 gebruik en daar nauwelijks bijwerkingen van heb en nog nooit hypo's of hypers heb meegemaakt. Ik ben dus enigszins nep, maar wel van harte.
Pffff Sri, dat zal een opluchting zijn zeg! Ik kan me voorstellen dat jullie heel blij zijn voor nu. Nou de uitslag nog, hopen dat die goed is, dan hebben jij en je man eindelijk even rust. Even verlost van al die bezorgdheid, of niet dan?

Ik zeg wel heel stoer dat ik je 'even' mail morgen, maar ik moet nog zien of dat gaat lukken met die grote, op uiterste ontvangst staande pupillen van me als ik terugkom van de oogarts.

Nouja, en anders lukt het vast ergens in de middag wel. Ergens tussen lunch/diner en boezempletterij in
Zo, ik zal ook weer eens van me laten horen.

Iedereen bedankt voor de het voorstellen! Grappig dat er zoveel mensen into roze zijn:P

En Sri: Hoe uit zich de db bij jou als je geen hypo's of hypers hebt als ik vragen mag? En ik weet niet wat je man had, maar voorzichtige gefeliciteerd met de positieve uitslag!

Ik ben me nog druk aan het inlezen hier. Ik moet af en toe wat opzoeken als ik weer een term lees zoals bolussen bijvoorbeeld: ging ik googelen, krijg ik allemaal lekkere mierzoete broodjes te zien:p. Maar goed, het duurt nog even voor ik bij ben. Ik zit nu nog midden in de verbouwing en kapotte leendouche van Setter.

Mijn weekend was redelijk rustig. Nou, ja ik was ontzettend druk voor de studie want er was gisteren en vanavond een deadline. Maar geen hypo's en eindelijk weer een beetje kunnen slapen. Wel ontzettend veel last van mijn allergie. Daar ga ik morgen maar even een afspraak voor maken bij de huisarts voor nieuwe medicijnen/allergietest oid.

Morgen een lange dag op school, ben benieuwd hoe dat gaat..

O, ja, wat me nog opviel is dat ik was las over een koolhydraatarm dieet: ik moet juist een koolhydraatrijk dieet gaan volgen om de hypo's tegen te gaan.

Ik lees hier her en der wat over mensen met pijn en mensen in grotten: succes en sterkte! Ik hoop dat het gauw weer beter gaat.
Wokmok; nog gefeliciteerd met je verjaardag!

Setter wat een gedoe met die mammogram, oogarts en je rug.... Zit de fysio niet in het basispakket? Pff... Je kunt googlen op hernia-oefeningen of lage rug oefeningen, daar staat vast ook wel wat tussen. Veel succes morgen!

Truffel; vertel eens over Serious Request en de ontdekking van je db? (ik heb iets met SR... in 2006 heb ik ongeveer fulltime gekeken; hoogzwanger van mijn Ella en in 2008 ging ik naar het glazen huis in Breda met Ella, mijn kereltje Gijs van 3 maanden en mijn zus. Handtekening van Giel gescoord op een slabber van Gijs en die komt nog elke kerst tevoorschijn )

Ik heb vandaag mijn diploma-feestje gehad! Redelijk spontaan opgekomen en snel geregeld Afstudeerbegeleidster is thuis gekomen met getuigschrift. Ella en Gijs waren vrij, manlief daarom ook, papa, zus, schoonouders erbij. Gezellig! Ik had echt een supergeweldiglekkere slagroomtaart besteld bij een veel te dure bakker, maar ja.... afstuderen als IB-er doe je maar 1 keer (al is het dan in 3 etappes... )

Gisteren is mijn telefoon weer gewond geraakt, hij valt nogal eens en daar kunnen ze niet goed tegen. En nou zeur ik al heel lang om een iPhone... en die krijg ik nu!!! Hopelijk is 'ie morgen al binnen....

Voor iedereen een dikke kus en knuffel!
EleaNora, je valt er ook wel in zeg... Grotten, verjaardagen, workaholics, db afkortingen! En wat grappig dat je het hele topic aan het doorspitten bent.

Weet je inmiddels wat bolussen is? Ik vind het ook zo'n stom uitgevonden woord! ik bedoel, we hebben het over diabeten en dan zeggen ze "bolussen". Ik denk dan ook aan heerlijke zoete broodjes en niet aan een stoot insuline...
Ris: Ik ga niet alles lezen hoor, maar een beetje globaal zeg maar, Weet ik ook een beetje hoe of wat;)

En ik ben er volgens mij achter wat het is: een shot insuline na een maaltijd, om te compenseren. Klopt dat een beetje? Ik ben wel geïnteresseerd in al dat medische gebeuren dus ik zoek het wel op als ik iets niet weet, leer ik meteen wat bij over diabetes!
@Setter heel leuk en druk weekend gehad. Vriendlief vertelde me dat hij na 6 jaar nog steeds wel heel erg gek op me is. Wat een mooie afsluiting van het weekend was haha. Voor wat betreft die blauwe plek het deed inderdaad zeer maar als dat het meest vervelende is van zo'n dag zkh teken ik ervoor!

@Ris, congrats, afgestudeerd als IB-er betekend dit dat je in het onderwijs zit?
Ris GEFELICITEEEEERD

Ik heb echt enóóóórme bewondering voor je

Echt
EleaNora, de kapotte leendouche is inmiddels alweer een jaar weg, gelukkig. We hebben nu een prachtige nieuwe douche waar we héél erg blij mee zijn

Mag ik vragen wat voor studie je doet? Of wil je daar niet teveel over kwijt op het forum?

Oh, en 'bolussen' betekent dat je een grote(re) hoeveelheid insuline ineens geeft via de insulinepomp. En inderdaad voor of na de maaltijd. Het is dus een typische pompterm. De enigen hier met een pomp zijn Ris en ik

Ris, bedankt voor de tip van de rugoefeningen, ik ga me daar zeker even in verdiepen!

Is je Iphone er al?????? Istie paars? Of heeft zo'n ding geen kleur? Tja, Setter leeft soms onder een steen hoor, zeker als het om Iphones gaat.

Wokmok, wat lief van je vriend Fijn dat je het leuk gehad hebt!
Ik kom net terug van de oogarts. Ik moet over een half jaar alweer terugkomen Was ik sinds de laserbeurten eindelijk zover dat ik een heel jaar weg mocht blijven, moet ik nu dus weer over 6 maanden terugkomen en dat vind ik balen

Ik had nl. opnieuw kleine bloedingen op mijn netvliezen. Aan de buitenkant gelukkig, dat is het minst schadelijk. Er zit er helaas ook eentje vlakbij het centrum van mijn oog, en die veroorzaakt een stukje vertroebeling. Elke keer 2 regels onder de regel die ik lees, zit een regel tekst die niet te lezen is. Ik snap nu ineens hoe blindheid door diabetes ontstaat

Ik hoef me geen grote zorgen te maken, zei ze. Ze wil het alleen wel heel graag in de gaten houden zodat ze op tijd actie kan ondernemen met een eventuele volgende laserbeurt......

Setter: Balen van je ogen zeg. Ik kan me voorstellen dat het lastig is om je daar geen zorgen over te maken. Maar, ja die artsen hebben makkelijk praten he. Wel goed dat ze het in de gaten houden in ieder geval.

En gelukkig dat je nu een fijne nieuwe douche hebt, ik dacht ook niet dat je nu nog die leendouche had;p

Mijn studie is iets met (grafisch) vormgeving, maar niet grafisch vormgeving zelf (om het even ingewikkeld te houden:).

Vandaag de laatste deadline voor deze week. Ben het wel goed zat nu en zit er ook wel flink doorheen. Ik ben doodmoe en ik heb overal spierpijn.

Ik heb gelukkig wel een afspraak bij de huisarts kunnen bemachtigen voor mijn allergie. Ben benieuwd wat die nu weer verzint (ben de afgelopen maanden al 3 keer van medicijnen gewisseld).

En nu gauw verder werken.. zucht
Mijn SR verhaal:

2011 was heel vlakbij, dus heb er zowat non-stop gestaan. Ook een keertje met mijn moeder de stad in en we kwamen toen een hoe-heet-zo'n-ding-ook-alweer tegen. Buiten stond er informatie wat je kon laten meten. Zoals cholesterol, glucose en je kon een hoortest doen enz. Ik bedacht me dat ik weleens mijn cholesterol en glucose wilde weten. Dus ik betaald en naar binnen. Geprikt en toen was het 14.6... De mevrouw vroeg of ik gegeten had. Ja, broodje hete kip bij Delifrance. Ik moest nog een keertje nuchter terugkomen.

Dat wilde ik doen, ware het niet dat een leuke man mij een bonbonnetje had gegeven (even vergeten dat ik niks mocht), dus helemaal nuchter was het wellicht niet. Maar toch nog een 11.6. Dus ze adviseerde mij naar de HA te gaan en toen was het ook hoog en bleek het dus echt diabetes te zijn.

Ik denk erover - en misschien is dit heel stom hoor - om a.s SR een schenking te doen, met mijn verhaal dat ik door hun achter mijn diabetes ben gekomen.
quote:Truffelmaffia schreef op 30 oktober 2012 @ 16:52:

Mijn SR verhaal:

2011 was heel vlakbij, dus heb er zowat non-stop gestaan. Ook een keertje met mijn moeder de stad in en we kwamen toen een hoe-heet-zo'n-ding-ook-alweer tegen. Buiten stond er informatie wat je kon laten meten. Zoals cholesterol, glucose en je kon een hoortest doen enz. Ik bedacht me dat ik weleens mijn cholesterol en glucose wilde weten. Dus ik betaald en naar binnen. Geprikt en toen was het 14.6... De mevrouw vroeg of ik gegeten had. Ja, broodje hete kip bij Delifrance. Ik moest nog een keertje nuchter terugkomen.

Dat wilde ik doen, ware het niet dat een leuke man mij een bonbonnetje had gegeven (even vergeten dat ik niks mocht), dus helemaal nuchter was het wellicht niet. Maar toch nog een 11.6. Dus ze adviseerde mij naar de HA te gaan en toen was het ook hoog en bleek het dus echt diabetes te zijn.

Ik denk erover - en misschien is dit heel stom hoor - om a.s SR een schenking te doen, met mijn verhaal dat ik door hun achter mijn diabetes ben gekomen.Dat zou ik doen! Is toch wel apart.... je verwacht t niet natuurlijk, maar als zij er niet hadden gestaan met die bus, dan..... (En dan een nummer van de Sugarbabes aan vragenX-D)
Er was gelukkig helemaal niets aan de hand met mijn borst! Het is het laatste beetje van de ontsteking die ik had. Er zijn twee mammogrammen van elke borst gemaakt, plus nog een echo van de rechterborst.

Pfieuw, niks aan de hand dus! Gelukkig maar
quote:setter schreef op 30 oktober 2012 @ 17:47:

Er was gelukkig helemaal niets aan de hand met mijn borst! Het is het laatste beetje van de ontsteking die ik had. Er zijn twee mammogrammen van elke borst gemaakt, plus nog een echo van de rechterborst.

Pfieuw, niks aan de hand dus! Gelukkig maar

Ik ben zó blij voor je! Gefeliciteerd!
Gelukkig maar Setter!
@Ris: Ik vraag me altijd af of iets niet stom is. Of ik mezelf niet voor lul zet.

Maar ik vind het wel een leuk idee ja.
Truffel dat lijkt me een leuk idee!
Jippie voor SETTER!!!!! Wauw, meid wat een opluchting. Fijn dat je t ook meteen wist!

XXXX
Dank jullie wel, lieve meiden

Ik ga nu echt heus slapen. Morgenvroeg weer werken, en als ik morgenmiddag thuiskom ligt mijn nieuwe dekbed op me te wachten

Het lijkt wel een cadeautje zo
Truffel, voor jouw plan hoef je je niet te schamen hoor. Nooit!

Gewoon doen, is een goed plan, echt!
Truffel, echt doen, ik vind het hartstikke goed van je! Mensen denken altijd wel wat, negen van de tien keer het verkeerde, en als je je daar wat van moet aantrekken, dan heb je geen leven meer. Als jij je daden voor jezelf kunt verantwoorden, dan moet dat voldoende zijn. Zo, oma Sri heeft gesproken!

Meiden, ik ben helemaal gelukkig ! Ik ben goddank van dat langlopende rotproject af, we hebben de stekker eruit getrokken (waarom zie ik toch steeds Jolande Sap voor me?). De eisen van dat bedrijf bleken zo krankzinnig te zijn, dat ze nooit iemand gaan vinden die daaraan kan voldoen. Werken onder een of ander dictatortje, dat je fanatiek afschermt van alle info die je nodig hebt en vervolgens achter je rug om naar zijn leidinggevende loopt om te huilen dat je niet met de gewenste resultaten komt... Man, wat was ik pissig toen ik daar gisteren via via achter kwam. Er zit natuurlijk een veel uitgebreidere geschiedenis achter, maar die ga ik hier natuurlijk niet op het forum plempen.

Het belangrijkste is dat ik nu weer heerlijk achter mijn eigen bureautje mijn eigen normale werk zit te doen en wow, wat zit ik te genieten! Ik werk wat mailtjes af, heb een paar spelletjes gedaan, gewoon omdat het kan , en ga me zo heerlijk uitleven met de factuur over de afgelopen maand.

Ik ben dus weer uit mijn grot gekropen (tot de volgende 'mission impossible' ) en hoop de komende tijd weer wat socialer te zijn.

Dit was nog even een ego-post, ter verklaring.

Allemaal een hele dikke van een ontzettend opgeluchte Sri!
Srizus, ik ben ook heel blij voor je dat je verlost bent van die kwal

Geniet maar fijn van je nieuw verworven vrijheid

Dames, we waren tot pagina 3 gezakt. Zullen we hier en nu afspreken dat we het niet meer zover laten komen????

Ok setter!
Ris

Hoestie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven