telfort accepteert abonnement niet.

30-10-2012 22:21 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorige week heeft mijn moeder voor 7.50 per maand bij telfort een abonnement afgesloten. Nu kreeg ze vandaag een brief dat er via externe bronnen is geconstateerd dat ze niet kredietwaardig is. Dit is erg vreemd, want ze heeft geen bkr, heeft een normale baan. Betaalt altijd haar rekeningen heeft eigenlijk nooit schulden of wat dan ook, en woont in een nette buurt ( schijnt ook belangrijk te zijn?) maar goed ze begrijpt er dus niks van. Want wat zijn de externe bronnen? Is dit een fout? Ik vind dit erg vreemd...
Je kan trouwens alleen via de mail reageren en over de bronnen doen ze om privacy redenen geen uitspraak..zou het gewoon willekeurig zijn? Of dat ze hopen dat je later een duurder abbo afsluit?
Dat laatste denk ik niet, als ze haar niet voor een abonnement van 7,50 accepteren, dan ook niet voor een duurder abonnement. Kan bijna niet anders dan een misverstand zijn, of een verwarring met iemand anders?

Als je geen BKR registratie hebt, gewoon een vast inkomen en geen wanbetaler bentkan ik niet verzinnen wat het probleem moet zijn, ik zou er maar een mail aan wagen.
Raar verhaal,

Bij Vodafone checken ze je aanvraag gelijk na en dat weet je dus gelijk of ze je niet accepteren.

Ik zou gewoon even terug naar de winkel gaan en een duidelijke uitleg vragen. Ik neem aan dat ze bij het afsluiten gelijk een simkaart heeft meegekregen die ook werkt?
Ze vragen om je kopie van je paspoort als je die mail stuurt. Op de site van radar komen een paar zelfde verhalen voor.
Via een bedrijf expedia zouden ze gegevens hebben gekregen dat ze niet voldoet. Op de radar site staan ook dit soort verhalen. Telfort doet er niks aan. Dit is toch puur gelogen dan? Gewoon uittesten of je je kopie dan wel opstuurt.
Het is trouwens via internet allemaal gedaan dus de winkel kan denk ik niks. M'n moeder zit allerlei dingen op te noemen, maar we komen er echt niet uit. M'n moeder is een keurig mens. Dit kan geen vergissing zijn want ik zie op andere forums dat ze het vaker doen.
Met die brief naar Telfort winkel gaan en uitleg vragen ?

Ik denk nl dat dit weer zo'n luguber bedrijfje is die gewoon graag je gegevens wil hebben. En wanneer je die opstuurt zij je rekening o.d plunderen.

En telfort helpt je wel in de winkel wanneer je iets via internet hebt afgesloten...

Althans Vodafone doet dat wel
Misschien op basis van postcode? Ik weet dat vroeger je in bepaalde achterstandswijken ook niet kon bestellen bij bijv. wehkamp e.d.
Oke bedankt zespri, ja gaan we dat maar doen. M'n moeder voelt zich erg beledigd. Op de radar site staat dat iemand hetzelfde had en toen dat bedrijfje had opgebeld. Die hadden helemaal niks geregistreerd staan. Ze liegen dus gewoon!
M'n moeder woont in een prima buurt helemaal geen achterstandswijk, verre van
Ze heeft het trouwens via internet afgesloten ( voor de duidelijkheid)
Als je via internet een abonnement afsluit dan krijg je die weigering idd pas later door. Het kan te maken hebben met in het verleden niet betaalde rekeningen, bkr-registraties, of gewoon een verkeerde combi van postcode-huisnummer. Dat de vorige bewoners wanbetalers waren bijvoorbeeld. Enkel per brief kun je de werkelijke reden officieel opvragen. In de winkel weten ze niet meer dan wat jij ook weet omdat het privacygevoelige informatie is.
Expedia is een reisorganisatie. Vreemd zeg.

Ik zou de klantenservice bellen.
Het is EDR credietsrvice sorry forum mobiel vandaar fout expedia. Mijn moeder woont al jaren daar denk zo'n 35 jaar dus kan me niet voorstellen dat de vorige bewoners er nog wat mee te maken hebben. Ook in het verleden nooit schulden gemaakt of wat dan ook. Ook familieleden niet. Nu las ik dat het misschien komt dat iemand uit de straat misschien ooit problemen had. En daarom heb je misschien een hoger risico of zo? Ik vind het maar vreemd want m'n moeder woont in een keurige wijk en heeft dit echt nog nooit gehad.
Google eens op steunpunt / meldpunt fraude en de naam van dit bedrijf. Wellicht staat dit bedrijf al bekend als onbetrouwbaar?!
quote:vogelbekdiertje schreef op 30 oktober 2012 @ 22:21:

Vorige week heeft mijn moeder voor 7.50 per maand bij telfort een abonnement afgesloten. Nu kreeg ze vandaag een brief dat er via externe bronnen is geconstateerd dat ze niet kredietwaardig is. Dit is erg vreemd, want ze heeft geen bkr, heeft een normale baan. Betaalt altijd haar rekeningen heeft eigenlijk nooit schulden of wat dan ook, en woont in een nette buurt ( schijnt ook belangrijk te zijn?) maar goed ze begrijpt er dus niks van. Want wat zijn de externe bronnen? Is dit een fout? Ik vind dit erg vreemd...

Ik heb exact ook een keer zo'n brief gehad van telfort, was toen ook geschokken... Maar ook geen schulden of iets dergelijks, woonde in een nette buurt, en het beperkte aantal rekeningen dat ik kreeg betaalde ik vlot..

Ik denk dat het iets met mijn leeftijd te maken had (was toen net 18), misschien willen ze liever geen hele jonge of wat oudere abonees..
Ja ik heb het idee dat ze of gewoon random selecteren of indd op leeftijd, maar ze hebben het over externe bronnen. Gewoon gelogen dus. Raar dat telfort..
Mij is een aantal jaren geleden precies hetzelfde gebeurd, ook bij Telfort. Ik heb toen mijn gegevens bij het BKR opgevraagd. Had geen betalingsachterstanden, maar er stond wel dat ik al een telefoonabonnenment had lopen (wat dus niet zo was). Wat bleek, ik had een jaar of 2 eerder een nummerwijziging aangevraagd, en er was nooit bij het BKR doorgegeven dat dit oude nummer geannuleerd was, of dat ik iig geen abonnement meer had op dit nummer. Ik vermoed dat Telfort op basis daarvan zei van als je al een abo hebt, niet nog 1. Het mooie van het verhaal, dit oude nummer was van Telfort. Al met al heeft het me een paar gefrustreerde telefoontjes naar Telfort gekost om hen aan het BKR door te laten geven dat ik dit abo niet had. Uiteindelijk zelf nieuw abo bij T-Mobile afgesloten .

Dus, om een lang verhaal kort te maken, laat je moeder haar gegevens opvragen bij het BKR en check niet alleen of de betalingsachterstanden kloppen, maar ook de geregistreerde abonnementen.
quote:vogelbekdiertje schreef op 31 oktober 2012 @ 08:35:

Ja ik heb het idee dat ze of gewoon random selecteren of indd op leeftijd, maar ze hebben het over externe bronnen. Gewoon gelogen dus. Raar dat telfort..Of je informeert bij Telfort. Misschien is er wel een fout gemaakt. Ook daar werken mensen...
Hier hetzelfde verhaal. Mijn vriend is notabene zelf door ze benaderd en kreeg daarna een afwijzing terwijl er absoluut geen schulden o.i.d. zijn.

We hebben er heel erg om moeten lachen en dachten toen; 'dan niet!'.
Ze heeft net telfort gebeld maar die kunnen niks zeggen en verwijzen naar het email adres. Ze heeft ook nog nooit haar nummer gewijzigd en altijd maar 1 simkaart gehad. Echt zo vreemd.
Dit is echt heel standaard hoor, in de winkel krijg je net zo goed een credit-check door het systeem (buiten die 1ct-pinnen dus). Als je weet hoeveel er gefraudeerd wordt met zulke dingen snap je wel waarom dit zo wordt gedaan. En voordat je zegt 'raar van Telfort' kun je ook gewoon mailen/die brief schrijven volgens de procedures. Dikke kans dat als je bij Telfort niets krijgt, je dat bij Hi en Kpn net zo goed niet krijgt en wellicht bij Vodafone en T-Mobile ook niet..
Ik snap het wel van telfort, maar dat ze zeggen dat ze het vernomen hebben van externe bronnen terwijl er niks geregistreerd staat. Kijk dat ze gewoon eerlijk zeggen stuur je kopie van je paspoort dat begrijp ik, maar nu schilderen ze je al bij voorbaat af als fraudeur.
Externe bronnen houdt dus niet meer of minder in dan 'niet vanuit Telfort'. Dat kan dus de bank zijn maar ook iets heel anders, dat weet je niet voor je het vraagt op de manier waarop zij zeggen dat het kan. Ze mógen het niet zeggen in de winkel of aan de telefoon -als ze het al zouden weten- om de privacy van de klant te bewaken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven