telfort accepteert abonnement niet.
dinsdag 30 oktober 2012 om 22:21
Vorige week heeft mijn moeder voor 7.50 per maand bij telfort een abonnement afgesloten. Nu kreeg ze vandaag een brief dat er via externe bronnen is geconstateerd dat ze niet kredietwaardig is. Dit is erg vreemd, want ze heeft geen bkr, heeft een normale baan. Betaalt altijd haar rekeningen heeft eigenlijk nooit schulden of wat dan ook, en woont in een nette buurt ( schijnt ook belangrijk te zijn?) maar goed ze begrijpt er dus niks van. Want wat zijn de externe bronnen? Is dit een fout? Ik vind dit erg vreemd...
woensdag 31 oktober 2012 om 10:08
Mijn moeder heeft net ook dat bedrijfje gebeld en ze staat niet geregistreerd. Ze weten van niks. Ze zijn volgens mij niet eens gemachtigd om gegevens bij de bank op te vragen. Bovendien ze doen maar want ze heeft niks te verbergen. Het gaat haar ook helemaal niet om het feit dat ze haar paspoort kopie moet opsturen, maar ze liegen gewoon. Je leest het meer op internet. Ze staat dus niet eens geregistreerd.
woensdag 31 oktober 2012 om 11:00
Op verschillende sites kom ik zelfde soort verhalen tegen. En ook die mensen waren niet geregistreerd als wanbetalers. Zelfs toen ze hun paspoort kopie hadden opgestuurd werden ze afgewezen. De reden nog steeds onbekend. Het is ook altijd bij een sim only. Ik denk dat het gewoon random is gestuurd. M'n moeder gaat nu naar de winkel. Want ook iemand op internet had zonder te zeggen dat hij een afwijzing had wel gewoon hetzelfde abonnement gekregen. Misschien dus een test of zo of je het echt wil maar dan vind ik het alsnog gelogen dat ze gegevens hebben die niet bestaan.
woensdag 31 oktober 2012 om 11:15
Ik weet het niet ster, maar vaag is het wel. Ook kwetsend want m'n moeder is keurig en ze voelt dit als een belediging. Zeker omdat ze dus helemaal niet geregistreerd staat. En op verschillende forums is te lezen dat meerder mensen dit is overkomen en dat ze tot op de dag van vandaag de reden niet weten.
woensdag 31 oktober 2012 om 11:22
Toevallig weet ik het een en ander van mobiele abonnementen omdat iemand die vlakbij mij staat in zo'n shop werkt en we het er vaak over hebben.
Netjes of keurig maakt niets uit bij zulke dingen, bij het afsluiten van een abonnement wordt de klant door een heel systeem gecheckt op vanalles en als daar iets negatiefs uit komt rollen wordt diegene per definitie geweigerd op bepaalde gronden. In de winkel kunnen ze dan niet zien waarom, enkel door een brief naar een specifiek adres te sturen onder vermelding van NAW + geboortedatum kun je de reden achterhalen. Dat kan iets simpels en stoms zijn als een per ongeluk niet betaalde rekening van ¤1,05 in het verleden tot fraude door een ander op de klant zijn naam.
Dit zou niet worden gedaan als er geen risico's zouden kleven aan het 'zomaar' laten afsluiten van abonnementen. Je kan dus wel boos zijn en wellicht is het helemaal niets of iets foutiefs maar het heeft weinig zin om dit alles te gaan roepen als je nog niets zeker weet, vandaar dat het slim is dat ze het nu in de winkel gaat navragen.
Netjes of keurig maakt niets uit bij zulke dingen, bij het afsluiten van een abonnement wordt de klant door een heel systeem gecheckt op vanalles en als daar iets negatiefs uit komt rollen wordt diegene per definitie geweigerd op bepaalde gronden. In de winkel kunnen ze dan niet zien waarom, enkel door een brief naar een specifiek adres te sturen onder vermelding van NAW + geboortedatum kun je de reden achterhalen. Dat kan iets simpels en stoms zijn als een per ongeluk niet betaalde rekening van ¤1,05 in het verleden tot fraude door een ander op de klant zijn naam.
Dit zou niet worden gedaan als er geen risico's zouden kleven aan het 'zomaar' laten afsluiten van abonnementen. Je kan dus wel boos zijn en wellicht is het helemaal niets of iets foutiefs maar het heeft weinig zin om dit alles te gaan roepen als je nog niets zeker weet, vandaar dat het slim is dat ze het nu in de winkel gaat navragen.
woensdag 31 oktober 2012 om 12:44
Ik heb een eigen telecomwinkel gehad en kan alles wat Ster_ zegt bevestigen.
De systemen doen een creditcheck. Het enige wat wij te zien krijgen is een Ja of een Nee.
En dan zijn er uiteraard altijd klanten die dat niet geloven en staan te schelden tegen ons.
Overigens kan het wel voorkomen dat er gewoon een hele postcode/straat geblockt wordt. Bij ons in de buurt zat een opvangtehuis voor drugsverslaafden. Hele straat stond op de blacklist.
De systemen doen een creditcheck. Het enige wat wij te zien krijgen is een Ja of een Nee.
En dan zijn er uiteraard altijd klanten die dat niet geloven en staan te schelden tegen ons.
Overigens kan het wel voorkomen dat er gewoon een hele postcode/straat geblockt wordt. Bij ons in de buurt zat een opvangtehuis voor drugsverslaafden. Hele straat stond op de blacklist.
woensdag 31 oktober 2012 om 13:04
M'n moeder belde net en in de winkel kon ze hem wel gewoon afsluiten. Er was niks te vinden. En mijn moeder woont in een straat waar absoluut geen wanbetalers wonen. Ook haar buurt is zelfs de leukste van de stad. (Prijs gewonnen) maar goed het zal dan wel een vergissing zijn van hun dat ze een nee heeft gekregen.
woensdag 31 oktober 2012 om 14:11
Dat snap ik heel goed ster, maar ze hadden het anders kunnen formuleren door middel van gewoon even vragen of ze haar paspoort kopie wilde sturen omdat fraude veel voorkomt, nu hadden ze direct al gezegd dat ze niet kredietwaardig zou zijn. Maar het komt vaker voor. Goed voor als het echt zo is, maar frustrerend als het dus helemaal niet waar is.
maandag 5 november 2012 om 11:25
ook ooit eens niet door die check gekomen. Oorzaak bleek te zijn dat er naast de bankcreditcard ook een klantenkaart van de Bijenkorf was afgegeven. En aangezien die ook als creditcard gebruikt kan worden, hadden we ineens een potentiële schuld die niet acceptabel was voor de telecommers.
BIJ-card laten cancellen, probleem opgelost.
BIJ-card laten cancellen, probleem opgelost.