Gezondheid alle pijlers

Koud!

31-10-2012 13:13 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het alsmaar zo koud!

Het is hier 20 graden op mijn werk, maar ik zit echt te rillen!

Zit niet op de tocht ofzo, en heb altijd minimaal 3 lagen kleding aan (hemdje, shirt lange mouwen en dikke trui). 's avonds stook ik het thuis ook enorm warm en toch steeds koud. Vooral na het eten.

Als ik nieuwe kleren koop voor herfst/winter wil ik al niet eens denken aan zo'n mouwloze trui of een dun modieus vestje. Te koud!

Het scheelt als ik beweeg (als ik een huisopruimdag heb, heb ik het ook zonder verwarming gewoon prima). Maar ik heb een zittend beroep dus zit veel stil en dan verkleum ik. Kan ook niet constant opstaan en gaan bewegen, want werk moet ook gedaan worden.

Even 2 minuten rondlopen helpt namelijk niet genoeg.

Wat kan ik nou naast 2 truien, de hele tijd thee drinken, wanneer mogelijk even bewegen en een enorme stookkostenrekening nog meer doen?!
Ik weet niet wat je allemaal al geprobeerd hebt maar ik krijg het altijd bloedheet van een kopje cup a soup.

Of thermo ondergoed (heb ik niet hoor maar neem aan dat het warm is) en skisokken aandoen? Koude voeten dan kan je het geheel niet warm krijgen (persoonlijk dan).
Een Snuggie! Mag dat op je werk?
Hallo?!
Echt vrouwen he. Koukleumen :-)
In je pauze naar buiten en even stevig wandelen helpt je ook weer even.

Is het echt wel 20 graden? Zeker aan de niet zon zijde van een gebouw is het op een zonnige dag kouder, afhankelijk van waar de thermostast hangt. En deur dicht en even een straalkachel aan.
Eet je wel genoeg? Mensen die op dieet zijn of van zichzelf erg mager, hebben het doorgaans sneller/vaker koud. Minder vet...
bloed laten testen op bloedarmoede, evt schildklier
Ik heb het ook.

CV staat hier op 22, trui aan,maar als ik met een boekje op de bank ga,onder een fleece deken,krijg ik het niet meer warm.

En ik loop elke dag de hele dag buiten,en als ik vrij ben zeker een uur per keer met mijn honden,dus daar ligt het niet aan.

En over dat gewicht,ik ben juist de afgelopen 4 maanden 8 kilo aangekomen,en bloed is getest.
Koude rillingen heb ik al zolang als ik me kan herinneren, m'n moeder raspte dan altijd halve theelepel verse gember en roerde die door de thee, doe ik nu nog steeds. Wellicht helpt het jou ook.
Je went ook aan temp. Wij stoken nooit warmer dan 20 graden, overdag meestal 18,5 en niemand heeft het koud. We hebben het juist te warm als we ergens komen die wel veel stoken
Je kunt een leuk uitziend sjaaltje omdoen, dat verwarmt voor je gevoel best extra, omdat er dan warmte bij je gezicht komt.

Extra stoken is volgens mij bijna nooit nodig, als je verder gezond bent. Want volgens mij kun je aan bijna alle temperaturen wennen. Bij ons is het altijd 17 graden, gaat ook goed. Volgens mij gaat je lichaam dan zelf (na even wennen) wat harder stoken. Ofzo.
quote:wendyn schreef op 31 oktober 2012 @ 20:28:

Extra stoken is volgens mij bijna nooit nodig, als je verder gezond bent. Want volgens mij kun je aan bijna alle temperaturen wennen. Bij ons is het altijd 17 graden, gaat ook goed. Volgens mij gaat je lichaam dan zelf (na even wennen) wat harder stoken. Ofzo.17 graden binnen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven