Werk & Studie alle pijlers

Twijfels

31-10-2012 21:52 3 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hou het een beetje vaag om anoniem te blijven.

Ik ben werkloos, nu zo’n half jaar aan het solliciteren en heb nog 1,5 maand recht op WW-uitkering.

Ben een cursus aan het volgen, deze organisatie maakt het voor mij makkelijker om voor mezelf te beginnen. Dit zou ik graag willen, maar meer als uitweg als het solliciteren echt niet lukt. Ik zou dus liever in loondienst willen werken.

Vandaag gesprek gehad met de organisatie waar ik de cursus volg en ze willen graag duidelijkheid of ik voor mezelf wil beginnen of niet, zodat zij klanten (is er op dit moment nog maar 1, pas over 2 maanden) naar mij door kunnen sturen.

Ik wil eigenlijk de tijd dat ik nog recht heb op WW solliciteren voor een functie in loondienst. En als dit niet lukt zou ik graag voor mezelf willen beginnen. De organisatie wil echter dat ik nu al laat weten of ik het ga doen of niet. Als ik eerlijk ben en zeg dat ik eerst nog verder wil solliciteren, denk ik dat ze mij niet meer serieus nemen. Als ik dan uiteindelijk toch voor mezelf begin, willen ze die klanten vast ook niet meer doorsturen (er zijn meer kapers op de kust). Ik kan ook vaag blijven en zeggen dat ik alvast voorbereidende maatregelen tref om voor mezelf te beginnen, zoals het opstellen van een ondernemingsplan etc. Dit ondertussen ook doen, maar nog wel verder solliciteren. Als ik dan wat anders vindt, uiteindelijk toch zeggen dat ik het niet wil (uiteraard heb ik dan nog geen klanten aangenomen).

Deze organisatie heeft waarschijnlijk ook tijdelijk 3 klanten voor me. Ene kant zou ik deze klus willen aannemen, want werk is werk. Anderzijds heb ik de WW-uitkering en zou ik hier dan op worden gekort en belemmert het mij het zoeken naar een baan voor meer uren (omdat ik dan al 1 dag kwijt ben).

Wat is in dit geval het slimste om te doen?
Als je voor jezelf begint is dat als freelancer met voor jou al bekende werkzaamheden waar je ervaring in hebt? of begin je echt een bedrijfje mt opstarttijd?

de klanten die ze naar je door willen sturen, zorgen die voor ruime inkomsten of meot je daarnaast nog een flinke klantenkring opbouwen om je eigen broek op te kunnen houden als zelfstandige?

Hoe schat je de kans in binnen die 1,5 maand ook daadwerkelijk een baan te vinden, hoe lang zing je het nog uit zonder uitkering

je hoeft mij er geen antwoord op te geven hoor, maar dat zijn overwegingen die voor mij mee zouden spelen

ik neig zelf nogal naar inkomen is inkomen dus als je toch al half half het plan hebt voor jzelf te beginnen waarom dan niet nu, nu je klanten je spontaan aan komen waaien

maar de vragen die ik hierboven schreef zouden voor mij wel sterk meewegen om de balans naar de ene of de andere kant te laten doorslaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:citronella schreef op 31 oktober 2012 @ 22:02:

Als je voor jezelf begint is dat als freelancer met voor jou al bekende werkzaamheden waar je ervaring in hebt? of begin je echt een bedrijfje mt opstarttijd?

de klanten die ze naar je door willen sturen, zorgen die voor ruime inkomsten of meot je daarnaast nog een flinke klantenkring opbouwen om je eigen broek op te kunnen houden als zelfstandige?

Hoe schat je de kans in binnen die 1,5 maand ook daadwerkelijk een baan te vinden, hoe lang zing je het nog uit zonder uitkering

je hoeft mij er geen antwoord op te geven hoor, maar dat zijn overwegingen die voor mij mee zouden spelen

ik neig zelf nogal naar inkomen is inkomen dus als je toch al half half het plan hebt voor jzelf te beginnen waarom dan niet nu, nu je klanten je spontaan aan komen waaien

maar de vragen die ik hierboven schreef zouden voor mij wel sterk meewegen om de balans naar de ene of de andere kant te laten doorslaan.

Citronella, bedankt voor je reactie!

Ik wil liever in loondienst werken, omdat het makkelijker is. En omdat ik nog jong ben en ik nog meer ervaring op wil doen.

Het zijn werkzaamheden waar ik ervaring mee heb (al ben ik nog maar 2 jaar afgestudeerd), zal wel nieuwe materialen moeten aanschaffen en me er (nog meer) in moeten verdiepen.

Met 4 klanten zou ik niet winstgevend zijn, ik zou dan misschien net uit m'n kosten zijn, dus zou wel meer klanten nodig hebben.

Ik heb deze week (pas) mijn rijbewijs gehaald en ik denk hierdoor meer kans te hebben op een baan, ga deze week daarvoor brieven de deur uit doen. Heb nog wel een buffer opgebouwd om een paar maanden te kunnen ''overleven'', als ik echter een autootje ga kopen, zal dit ook weer fors minder zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven