Man met vriendin naar de sauna?

25-04-2008 17:15 295 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man gaat een avondje naar de sauna met een vriendin.

Nu vind ik dat ok. Tenminste ik vind het niet leuk, maar wel ok.

Ook al ben ik erg wantrouwend nav een voorval 7 jaar geleden, maar na een aantal recente heel goede gesprekken over vertrouwen etc heb ik veel meer vertrouwen in hem.

Mara nu de reacties van de buitenwereld, ik wordt er toch weer onzeker van.

De meeste mensen reageren van: eeeeh, met een vriendin? Eh nou eh...

Een ander: ehm, ik zeg niets....

Ben ik nu afgrijselijk naief of is het wel normaal om met een vriendin naar de sauna te gaan als getrouwde man?

Ze gaan overigens naar een heel normale sauna (Elysium)

Ik ken de vriendin heel goed. En ik had ook wel mee gemogen zij het dat ik niet kan ivm medische oorzaak.

Hij was wel angstig me toestemming te vragen, en opgelucht dat ik het ok vond. En blij dat ik er geen probleem van maakte.

Ik vind het niet heel leuk hoor dit, maar wil hem niet van alles verbieden.

Wat vinden jullie, zou je man dit "mogen"?
Even los van of die sauna nu wel of niet een verkapt lustoord is...

Je hebt moeite met vertrouwen, dat hebben jullie onlangs behoorlijk besproken, met als gevolg dat je vertrouwen is gegroeid. Nu lijkt het mij er een beetje op dat je wil bewijzen dat je hem vertrouwt. Maar het kan toch zo zijn dat je hem best steeds meer leert te vertrouwen maar toch moeite hebt met dit idee? Alsof deze situatie nu een soort 'test' is waarmee je vertrouwen kan bewijzen. En daar is dan ook misschien niets mis mee maar kun je het niet gewoon met hem bespreken?
Isabon, ik heb niet alle 200 berichten doorgelezen dus ik reageer maar met het risico dat wat ik zeg al gezegd is. Het valt me op dat je in je OP een aantal woorden gebruikt die ik niet thuis vind horen in een relatie, maar meer in een ouder-kindverhouding, zoals mogen, verbieden, toestemming vragen. Wat vind je daar zelf van, dat jullie zo met elkaar omgaan? Voelen jullie je daar allebei goed bij of zou je dat liever anders zien? En hoe dan?

Verder vraag je of het normaal is om als getrouwde man met een vriendin naar de sauna te gaan. Ik denk dat het antwoord op die vraag niet zo relevant is. Verschillende mensen vinden verschillende dingen normaal. Er zijn mensen die vreemdgaan normaal vinden of die een open relatie hebben, of die naturistisch zijn en daarom sowieso geen moeite hebben met bloot. Maar dat zegt helemaal niets over jou en je man.

Het feit dat je dit topic opent, zegt al dat je er moeite mee hebt. Dat lijkt me het enig belangrijke criterium. Als jij er moeite mee hebt, zou ik dat zeggen en hem vragen niet te gaan. En ondertussen wel uitzoeken waarom je er precies moeite mee hebt.

groeten,

dubio
Ga in therapie!
Waarom zou ze moeten uitzoeken waarom ze er moeite mee heeft? Ik kom ook niet verder dan 'ik wil dat gewoon niet binnen mijn relatie' en dat vind ik reden genoeg. Het waarom boeit me niet zo in deze.
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Omdat ik het idee heb dat het verleden Isabon nog steeds parten speelt. Misschien vertrouwt ze haar man verstandelijk wel, maar gevoelsmatig nog niet helemaal. Het lijkt me goed om uit te zoeken hoe dat komt en te proberen dat op te lossen.
Ga in therapie!
.
Als de TO terecht jaloers is dan ligt de 'oplossing' hiervoor voor het grootste deel bij de partner. Natuurlijk moet de TO ook willen, maar de partner zal moeten laten zien dat ie er voor gaat.

Is de TO onterecht jaloers, dan moet zij wat met haar gevoel doen. Dan nog vind ik dat de partner daar rekening mee kan houden en niet onnodig olie op het vuur hoeft te gooien.

In mijn geval heeft het niets met jaloeze, vertrouwen of 'de baas zijn' te maken. Je hebt allemaal je grens, meer is het niet. En in een relatie accepteer je elkaars grenzen, daar hoef je (als het goed is) helemaal niet over te gaan navelstaren of uren over te praten. In een goede relatie voelt het accepteren

van andermans grens niet als inleveren of als beperking.

Ik ben echt niet bang dat ie mooiere vrouwen ziet, die ziet hij heus wel, dat heeft niks met mij te maken. Hij houdt van mij, meer hoef ik niet te weten.

Ik ben ook niet bang dat ie met de bewuste vriendin zou gaan rollebollen of wat dan ook. Ik weet namelijk 100% zeker dat Lief dat niet zal doen. En vice versa.

Misschien juist wel omdat wij elkaar niet zo nodig hoeven te bewijzen dat we elkaar en onszelf vertrouwen is het makkelijk om de grens van de ander te accepteren.
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
.
Tja, uit wat je schrijft krijg ik het idee dat dit eigenlijk wel over jouw grenzen gaat. Anders vroeg je toch niet om onze mening?

Als je het echt prima zou vinden had je geen bevestiging nodig. En dat voorval kan wel 7 jaar geleden zijn gebeurd, het is pas onlangs uitgesproken...

Ik denk dat je eerlijk tegen jezelf moet zijn. vind je het eigenlijk niet prettig dan moet je dat zeggen, willen zij dan ondanks dat jij aangeeft er moeite mee te hebben toch gaan dan is mijn conclusie dat hij blijkbaar niet zoveel moeite heeft om dan alsnog over jouw grens te gaan.

Eerlijk gezegd zou ik het niet zo leuk vinden.
Ik lees al wel de hele tijd mee, maar heb nog niet gereageerd.

Het standpunt van Qwetu komt wel heel dicht bij het mijne in de buurt, ik herken er veel in.

Persoonlijk vertrouw ik op mijn partner. Een avondje met een vriendin die hij al zo lang kent en waar hij vaker vergelijkbare dingen mee heeft ondernomen, zou ik zeker niet als een bedreiging zien. Maar ik ben ook wel een type wat in zulke dingen vrij makkelijk is. Ik wil niet denken in de zin van toestemming/verbieden etc., mijn partner hoeft echt geen toestemming te vragen om iets te gaan doen.

En als ze echt zo graag zouden willen seksen, kunnen ze dat overal doen. Ik ga er van uit dat mijn partner dat niet zou doen, maar ben me er wel van bewust dat het zou kunnen gebeuren. Met wie dan ook, waar dan ook.

Zelf heb ik ook zo'n goede vriend die ik ken vanuit mijn kindertijd. Ik vind het heerlijk om met hem af te spreken en iets leuks te gaan doen en daar zit echt nul kans in op vreemdgaan, omdat we gewoon een soort broer-zus zijn.

Wat mij wel een beetje verbaasd is jouw hele houding in jullie relatie. Alsof hij zich nog altijd moet 'bewijzen' dat hij je wel trouw kan zijn. In het begin van jullie verkering/relatie heeft hij een fout gemaakt. Rot, vervelend en erg, maar een fout is menselijk. Als ik het goed begrijp heb jij hem daarna 7 jaar lang lopen controleren op eventuele misstappen en pas nu na goede gesprekken begin je het vertrouwen weer redelijk terug te krijgen? Het kan aan mij liggen, maar ik vind dit een rare basis voor een relatie. Alsof jij altijd aan het zoeken bent naar bewijzen om te kunnen zeggen: zie je wel, je hebt het toen gedaan en je bent niets veranderd. Heb je dan wel plezier in je relatie? Persoonlijk zou ik niet happy worden van zoveel achterdocht en wantrouwen na iets wat zo lang geleden is gebeurd op een moment dat jullie relatie eigenlijk nog niet eens een echte relatie was. Op een gegeven moment moet je toch kunnen vergeven en vergeten?
Ik zou het niet leuk vinden, dingen doen met andere blote vrouwen dan ik is uit gesloten!
quote:eltigre schreef op 27 april 2008 @ 15:43:

Ik zou het niet leuk vinden, dingen doen met andere blote vrouwen dan ik is uit gesloten!That basicly sums it up for me.
quote:isabon schreef op 25 april 2008 @ 20:05:

Dat is dus wat ik probeer te achterhalen. In hoeverre is naar de sauna gaan meer de kat op het spek binden dan uit eten gaan oid.

Qwertu en Dropje zijn ervaren saunagangers zo te lezen en zeggen juist van niet. Ik moet zeggen dat dat wel geruststelt.

Ik ga er niet vanuit dat mijn man iets van plan is, dat geloof ik niet. Maar de angst zit hem in onverwachte situaties waarin het vleesch opeens zwak kan zijn. Dat hij dan niet genoeg weerstand kan bieden zeg maar.ik ben tot pagina 4 gekomen ofzo met lezen, en zie nu deze post. Ik ga ook heel graag naar de sauna en ik kan je bijna verzekeren dat naar de sauna gaan minder opwindend, kat op de spek binderig en spannend is dan uit eten gaan (als je tenminste op zoek bent naar die gevoelens). Voor mij is de sauna iets wat totaal niet opwindend is, ook niet als ik met mijn eigen vriend ben, dan is uit eten gaan of samen wandelen op het strand ook veel meer een voorspel dan de sauna. Ga nu even verder lezen...
Ik heb het even gecheckt bij mijn vriend; hij vindt dat niet kunnen. Hij vindt het al ongemakkelijk als wij bekenden tegenkomen.

Er wordt op het forum wel gezegd dat de sauna geen sexy plek is die gevoelens zou aanwakkeren. Maar hoezo niet?? Dat ligt helemaal aan die twee mensen die er zijn, een blik, een lach, nou dan kan er toch best iets ontluiken? Ik zou het niet leuk vinden als mijn vriend met een andere vriendin naar de sauna gaat. Als ik ziek ben dan moet ie gewoon bij mij op de bank mijn handje vasthouden!
en na het lezen van alle posts sluit ik me aan bij qwertu, ik denk er precies hetzelfde over. Vriend houdt niet zo van de sauna, gaat alleen met mij mee omdat ik het zo lekker vind, maar hij zou zo van mij met een vriendin "mogen" gaan. Zou daar niks kwaads achter zoeken, maar ik vind de hele sauna setting dan ook weinig erotisch en opwindend.
vicky, er kan wel wat ontluiken, maar dat kan net zo goed bij het uit eten, bij samen een avondje op de bank, bij samen schoenen kopen etc. Dat kan binnen een vriendschap altijd, maar voor mij is een sauna niet een groter risico dan samen stukje fietsen, sterker nog, ik vind het een kleiner risico. Risico is trouwens geen goed woord, want als ik het een risico zou vinden dat mijn vriend omgaat met vrouwen, zou ik me niet prettig voelen in de relatie. Ik vertrouw hem en zonder vertrouwen zou ik geen relatie met hem willen. En vertrouwen is iets wat je of wel of niet hebt, m.i. kan je niet zeggen ik vertrouw hem behalve....(vul maar in, hij naar de sauna gaat, uit eten gaat, op werkoverleg gaat, naar de kroeg gaat etc etc)
Ja, dat klopt, het kan overal gebeuren, daar moet je ook niet te panisch over doen. Maar TO openster geeft aan dat zij zich er niet prettig bij voelt. Ook al is dat dan om iets van 7 jaar geleden, ik denk niet dat het raar is dat zij haar gevoel niet zomaar opzij kan schuiven. Ik kan begrijpen en respecteren dat in sommige relaties zoiets helemaal geen probleem is, heb ook geen idee of die relaties dan beter zijn dan andere. Vertrouwen hebben in je partner is ontzettend belangrijk, rekening houden met de gevoelens van je partner ook. Mijn vriend mag alles doen wat ie wil, als ik maar altijd het gevoel heb dat ik nummer 1 ben. En hoe het nou komt dat je dat voelt, en dat je de ander vertrouwt, geen idee. Als je helemaal jezelf kan zijn denk ik, en als de ander jouw gevoelens boven de zijne stelt (in het normale).
.
Ik ben ook eindelijk door alle posts heen, maar sluit me inderdaad aan bij Arwen en Qwertu (was misschien ook al wel duidelijk uit mijn eerdere post).

Isabon: fijn dat jullie er zo goed uitgekomen zijn en dat zowel vriend als vriendin goed reageerden. Klinkt wat iemand anders al schreef alsof jullie een fijne relatie hebben waarin dit soort dingen bespreekbaar zijn zonder elkaar verwijte te maken, dingen te verbieden etc.
Ze zijn vanavond geweest, en hij is direct na sluitingstijd thuisgekomen.

Ik ga ervanuit dat er niets is gebeurd. Hij heeft uitgebreid verteld over het complex en de sauna's, en ook dat ze nergens ooit alleen waren.

Ook waar ze over hebben gesproken en dat ze elkaar precies 20 jaar kenden (kwamen ze al pratend achter)

En wat de rest zegt: er is idd een vertrouwensissue (geweest) en dat heeft al te lang geduurd ja. Maar dat had ook zijn oorzaken in mijzelf zoals ik al heb uitgelegd.

De relatie is buiten dat heel erg goed, hij is een lief en respectvol mens. En goed voor mij en een superpapa voor onze kinderen .Dat is het probleem niet. Dat ligt grotendeels in mij.

Maar het gaat de goede kant op iig
Fijn dat je je er zo goed over voelt, Isabon. :-)
Nee, mijn vriend zou dit niet mogen van mij. Hij zou ook niet van mij naar de sauna mogen met een vriend, op een gemengde dag. (Er bestaan helaas geen mannendagen bij Elysium, volgens mij.)

Hij zou dit trouwens ook nooit doen, hij weet hoe graag ik naar de sauna ga nl (mocht ik niet kunnen).

Enne er kan zeker wel wat stomigs gebeuren in de sauna! Ik heb genoeg gefiezelefozelt 's avonds laat in een buitenbadje (toen het uit was met mijn vriend) met een man (die ik al kende, niet die ik daar had ontmoet).

Isabon, fijn dat het achter de rug is en dat het niet verkeerd voelt!

Grappig wat Brummetje zegt,

ik zou het namelijk helemaal geen probleem vinden als mijn man met een vriend naar de sauna zou gaan... waarom niet?

Ik ga naast weleens met mijn man, ook met een vriendin of mijn zus... is dat bedreigend voor mijn man? Welnee.

Het scenario dat ik dus niet zou willen was dat mijn man met een vriendin van mij zou gaan.

nouja, hopen dat je snel weer lichamelijk oké bent en mee kan!

Niet dat hij dat zou doen hoor, met een vriend gaan. Maar ik wil ook dat gewoon niet hebben. Wat ik al zei, er bestaan helaas geen mannen-dagen in sauna's.

En dus komen ze, als ie zou gaan met een vriend, dan ook meiden tegen. Moet er niet aan denken. Dan wacht ie maar lekker totdat ik weer meekan!

Zelfde geld voor alles wat een leuk uitje is en waar ook meiden komen. Als ik niet meekan, wil ik niet dat hij gaat. Omgekeerd vind hij dat nl ook. Ik ben vrij met Koninginnedag en hij niet, en ik mag absoluut niet met een collega (vrouwelijk) naar Amsterdam.
Lijkt me hoogst vermoeiend. Wuiles-man werkt en sport met vrouwen zonder dat ik daarbij ben. Daarnaast gaat hij regelmatig alleen met vrienden stappen en gaan ze jaarlijks een week op vakantie. Moet er niet aan denken dat ik me al die momenten moet gaan afvragen of hij vreemd gaat. Als hij wil heeft hij voldoende gelegenheid. Als hij niet wil dan zal ook een naakte vrouw in een sauna hem niet verleiden. Uiteindelijk hebben hij en ik een relatie en hoeven we niet onder direct toezicht te staan om onze afspraken na te komen.
Poehee, ik zou daar behoorlijk moe van worden. Dus omdat hij moet werken mag jij geen gezellige koninginnedag vieren zoals je dat het liefst zou willen? Jullie gaan nooit met leden van het andere geslacht om als je partner er niet bij is, omdat dat niet mag van de ander? Pfff. Ik ben toch blij dat Capilief en ik elkaar wat meer vertrouwen dan dat. We voelen zelf wel aan wat wel en wat niet door de beugel kan, daar hoeven we elkaar gelukkig niets voor te verbieden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven