Man met vriendin naar de sauna?

25-04-2008 17:15 295 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man gaat een avondje naar de sauna met een vriendin.

Nu vind ik dat ok. Tenminste ik vind het niet leuk, maar wel ok.

Ook al ben ik erg wantrouwend nav een voorval 7 jaar geleden, maar na een aantal recente heel goede gesprekken over vertrouwen etc heb ik veel meer vertrouwen in hem.

Mara nu de reacties van de buitenwereld, ik wordt er toch weer onzeker van.

De meeste mensen reageren van: eeeeh, met een vriendin? Eh nou eh...

Een ander: ehm, ik zeg niets....

Ben ik nu afgrijselijk naief of is het wel normaal om met een vriendin naar de sauna te gaan als getrouwde man?

Ze gaan overigens naar een heel normale sauna (Elysium)

Ik ken de vriendin heel goed. En ik had ook wel mee gemogen zij het dat ik niet kan ivm medische oorzaak.

Hij was wel angstig me toestemming te vragen, en opgelucht dat ik het ok vond. En blij dat ik er geen probleem van maakte.

Ik vind het niet heel leuk hoor dit, maar wil hem niet van alles verbieden.

Wat vinden jullie, zou je man dit "mogen"?
Als jij het niet helemaal prettig vind lijkt het me genoeg reden voor hem het niet te doen. Waarom zou je over je grens heen moeten gaan?

Je moet gewoon eerlijk zeggen dat je er een raar gevoel bij hebt. Dan zou het wel heel raar zijn als jouw man toch zijn zin doordrijft of jou probeert om te halen.
quote:Nijntje schreef op 26 april 2008 @ 02:30:

Q, jij hebt wel een enorm liberale visie en je man neem ik aan ook. Dat vind ik echt gaaf voor jullie. Toch zou ik PP niet met jou naar de sauna laten gaan.

Stel dat Qlief tegen jou zegt; "Collega Truus, je weet wel die ene die er geweldig uitziet mét kleren aan en vooral dr imposante voorgevel, wil voor een werkoverleg met me naar de sauna, omdat bleek dat we daar allebei zo van houwen", zou je dat dan okee vinden?

Dit lijkt erg op mijn "geval". Ik kende de man in kwestie van een afstand, ( buurman van een collega) en ik vond hem in kleren een aantrekkelijke vent. Niet alleen uiterlijk, maar het klikte verder ook goed. Toen hij me meevroeg naar de sauna, zei ik meteen "ja"...

En zo geschiedde.
Ik ben het eerlijk gezegd niet helemaal eens met de mensen hier die zeggen dat er in de sauna he-le-maal geen bijgedachten zijn. Dat het puur "gezondheid" is. En dat vind ik weer erg afhangen van de sauna. Ik ben in Nieuweschans geweest ( soort kuuroord) en daar was het inderdaad heel klynisch, (en ook alleen maar 50+ers, mijn vriendin en ik waren de jongsten), maar in een 'gewone" sauna merk ik wel regelmatig dat mannen toch (zo onopvallend mogelijk) gluren.
Als ik in de sauna ben kijk ik ook altijd (wel -hopelijk- subtiel uiteraard ).

Dat is alleen niet vanuit geiligheid maar gewoon vanuit een soort verwondering van wat voor mensen en lijven er alemaal rond lopen. Sterker nog: nu ik erover nadenk ben ik nog nooit geil geworden van een lichaam dat ik in de sauna zag (en ik ga toch wel naar de "bekendere" sauna's).

Maar ik geef meteen toe: ik weet niet (of eigenlijk wel) hoe dat zou gaan als er ineens een onwijs lekkere kerel rondliep mt een *** van heb ik jou daar.....

Waarschijnlijk ben ik dus gewoon kritisch
Nou we hebben het nogmaals heel goed besproken.

Ik heb mijn gevoel aangegeven, dat ik een beetje twijfels heb.

Hij begreep het en als ik er erg mee zit zal hij niet gaan. Hij heeft geen enkele intentie (niet dat ik dat dacht hoor) en we hebben besproken hoe hij denkt met verleidingen om te gaan. Nou ja heel uitgebreid gesprek. Hij merkte ook wel dat ik vaak moeite heb met vriendinnencontact, ondanks dat ik het probeer te verbergen omdat ik het hem gewoon wil toestaan. Immers, ik heb ook vooral mannelijke vrienden waar ik leuke dingen mee doe. Uiteraard geheel binnen de afgesproken grenzen.

Ik heb uitgelegd waarom(verleden) en besproken wat hij kan doen om die angst bij me weg te nemen.

Overigens weet ik dat manlief geen enkel probleem heeft als ik met een vriend naar sauna, naaktstrand of whatever zou gaan. Hij laat me 100% vrij en ik kan alles doen (uiteraard binnen de grezen van de afgesproken monogamie) Hij is totaal niet jaloers of bezitterig.

Ik heb vriendin ook gesproken en die schrok er heel erg van, had er helemaal niet bij stil gestaan, omdat voor haar de sauna zo normaal is.

Normaal gaat ze met vriendinnen, alleen konden die niet die avond (en ze heeft alleen die avond tijd, de kinderen zijn bij oma en ze is een alleenstaande moeder, dus die kans op tijd voor jezelf moet je dan nemen)

Ik ken haar wel erg goed en weet dat ze daar inderdaad niet bij stilstaat. Ze is heel erg vrij met naaktheid. Vroeger ging ze ook met mijn man naar het naaktstrand (voor onze relatie)

An sich vind ik naaktheid prima, we zijn immers ook naar een naturistenterrein geweest, en gaan dit jaar weer. Misschien gaat ze ook mee, dus naaktheid is het probleem niet.

En nu ik het bedenk heb ik daar vanuit de omgeving ook rare reacties op gehad, mensen die denken dat een naturistencamping leidt tot sex. Het tegendeel is waar.

Ik ga er maar vanuit dat het in een sauna hetzelfde aan toe gaat.

Ik heb geen ervaring met sauna's en ging dus twijfelen door de reacties van de buitenwereld.

Ik ben door beide gesprekken wel gerustgesteld. Heb afgesproken dat hij wel na de sauna meteen naar huis komt. Vind ik prettiger.

Vriendin heeft voorgesteld dat we samen volgende week naar een beautysalon gaan zonder sauna. Ze had er niet voldoende bij stil gestaan dat ik misschien ook graag had willen poedelen en niet kan.

Haar kennende steekt er ook niets achter. Ze kennen elkaar al zo lang, vanaf de brugklas, dus als ze ooit hadden willen neuken hadden ze dat vast wel gedaan.

Ik ga maar uit van het goede in de mens. En dat mocht er toch spanning ontstaan ze daarmee weten te handelen (gaat ie lekker in het dompelbad ofzo )

Want ondanks het akkefietje van 7 jaar geleden heeft hij geen scheet meer dwars gelaten,dat weet ik heel zeker gezien mijn verleden van sherlock activiteiten die ik nu graag achter me laat.
Ik ben het trouwens eens met o.a. Nijn dat (voor mij) de sauna betekent dat ik intiem met iemand ben. Niet eens omdat je iets met elkaar zou doen ofzo, maar gewoon omdat je beiden naakt bent en je met dat gegeven wel of niet prettig kan voelen.

Ik zou me niet er definitie vervelend voelen als ik met een ander dan mijn partner zou gaan maar bij mij zou het zich wel beperken tot (beste) vriendinnen of moeder/zussen.

Ik zou niet met collega's, buren en dergelijke willen. Als je ze dáár tegen komt: can happen.. maar om samen er heen te gaan: nee.

En ik ben het verder helemaal eens met o.a. Winterdip die ook zegt hoe normaal het binnen je relatie is. Waar voelen de partners zich prettig bij? Hoe vaak is dit al voorgekomen? Is partner een liefhebber van de sauna?etc.
oeps dubbel
quote:isabon schreef op 26 april 2008 @ 10:01:

Vroeger ging ze ook met mijn man naar het naaktstrand (voor onze relatie)Dit vind ik bijvoorbeeld ook wel een verschil Dan is het minder opeens dan dat het eerst leek.

Ik vind het super goed dat je het met zowel vriend als vriendin hebt besproken en ik vind dat ze ook beide heel oke reageren. Ik zou nu uitgaan van vertrouwen. Als het nu voor jou goed / veilig voelt ben jij denk ik ook al een hele stap verder van je Sherlock activiteiten You go girl!
quote:isabon schreef op 26 april 2008 @ 10:01:

Want ondanks het akkefietje van 7 jaar geleden heeft hij geen scheet meer dwars gelaten,dat weet ik heel zeker gezien mijn verleden van sherlock activiteiten die ik nu graag achter me laat.

Fijn dat je die rust kunt vinden nu, ben blij voor je . En ik ben dan weer nooit naar een naturistencamping geweest maar ik vermoed dat het idd gevoelsmatig hetzelfde is als de sauna. Ik zou hier zelf geen problemen mee hebben, juist vanwege het seksloze ervan.

Goed dat jullie zoveel gepraat hebben de afgelopen tijd, ook over wat er 7 jaar geleden gebeurd is. Het klinkt als een hele fijne relatie, het is prettig om elkaar helemaal te kunnen vertrouwen.
Om even terug te komen op blz 3, waarin je zegt dat het 'een prille relatie was' en hij dus wel van alles aan je verschuldigd was:quote:isabon schreef op 25 april 2008 @ 17:29:

[...]

7 jaar geleden hadden we een incident ja, we waren net bij elkaar en hadden los vast iets, nog niet officieel. Hij had voor hij mij kenden al een vakantie geboekt met een vriendengroep, en is op vakantie met een vrouw uit die groep naar bed geweest.

Heel pijnlijk, maar ondanks dat ik hem al die jaren heel erg gecontroleerd heb (ja fout ja) in al zijn communicatie heb ik hem nooit meer op enige misstap of verkeerd woord kunnen betrappen.

[..]

Je had los/vast iets, helemaal niks officieels. Dat is dus gewoon een punt waarop je nog niks hebt.

Als je toevallig een paar keer date met een man, om mijn part neukt met een man, betekent dat niet direct dat je een relátie hebt. En zolang je dat niet hebt, is hij je gewoonweg niets verschuldigd.

Sorry hoor, maar ik date ook wel eens met iemand, en zolang het nog niet officieel/serieus/whatever is, issie vrij om ook met anderen te daten of te neuken om mijn part. Als jij daar niet tegenkan, moet je niet los/vast gaan daten, dan moet je direct aangeven dat je serieus bent.

Ik snap echt bij god niet dat je het iemand 7 (!!!!!) jaar kwalijk neemt dat ie met een ander heeft geneukt op het moment dat jullie nog niet eens een relatie hadden.
Misschien ben ik wel heel apart hoor, maar ik vind echt dat je elkaar niks verschuldigd bent op het moment dat je 'los vast' wat hebt: voor mannen betekent dat trouwens meestal helemaal 'alleen neuken', die zien de nuance tussen 'los' en 'los-vast' nog véél minder dan vrouwen.
Ik begrijp wat je bedoelt Tang maar het is een grijs gebied. Ik kan me voorstellen dat Isabon dat nooit verwacht had en flink gekwetst werd en dat hij nog niet bewust had besloten dat het exclusief en echt een relatie was.

Da's 't lastige van prille relaties, het is toch aftasten en sommige (belangrijke) dingen weet je nog niet van elkaar of zijn niet zo makkelijk bespreekbaar. Neemt niet weg dat het flink pijn kan doen wanneer er dan zoiets gebeurt. Ik zou het denk ik ook niet leuk hebben gevonden.
Sja, kan me ergens ook wel voorstellen dat je dat toch even tegenvalt, maar dan kan je toch juist op dat moment het gesprek aangaan? "Goh, ik voel me hier toch een beetje rot onder, blijkbaar heb ik toch behoefte aan een wat serieuzer relatie dan dat los-vaste daten, gaan we ervoor of niet?".

Als hij op dat moment zegt 'nee, ik wil gewoon met anderen kunnen blijven daten', sta je anders in de relatie en hou je ermee op. Als hij zegt 'goh, ik wil jou eigenlijk ook wel als vaste vriendin en ik zou het eigenlijk ook nie tmeer zo leuk vinden dat je met een ander neukt', nou, dan ga je ervoor, zand erover (je had tenslotte nog niks) en in de toekomst doe je het enkel met elkaar.

Ik ben daar enorm simpel in, maar sja, ik heb dan verder ook een eisenlijst van 400 kantjes

En het liefst probeer ik gewoon zodra ik merk dat ik het níet meer zou accepteren dat ie met anderen date (en het voor mij dus serieus is) het te bespreken vóórdat ie met anderen date.
Ik ervaar dat net zoals jij Tang maar het probleem is dat je kunt aannemen dat het exclusief is doordat het heel goed voelt aan beide kanten enz en dat gesprek niet hebt. Dan kan het rauw op je dak vallen denk ik. Maar ik weet natuurlijk niet precies hoe dat bij Isabon en haar man is gegaan.
Da's waar. Je hebt gelijk.
quote:isabon schreef op 25 april 2008 @ 17:30:

Het is een gezamenlijke vriendin ja, ik ken haar heel goed.

Mag haar ook graag en zij mij ook.

Overigens heeft zij hem meegevraagd, omdat haar vriendinnen allemaal niet wilden of konden en ze niet alleen wilde gaan.Als jullie gezamenlijke vrienden zijn, waarom heeft ze jou dan niet ook meegevraagd?
oh sorry, had niet alles gelezen..
quote:Kim80 schreef op 26 april 2008 @ 11:17:

[...]

Als jullie gezamenlijke vrienden zijn, waarom heeft ze jou dan niet ook meegevraagd?Wat ik begreep uit het draadje is dat Isabon niet naar de sauna kan, medische redenen. Als je goede vrienden bent dan weet je dat van elkaar.
quote:Feliciaatje schreef op 26 april 2008 @ 11:07:

Ik ervaar dat net zoals jij Tang maar het probleem is dat je kunt aannemen dat het exclusief is doordat het heel goed voelt aan beide kanten enz en dat gesprek niet hebt. Dan kan het rauw op je dak vallen denk ik. Maar ik weet natuurlijk niet precies hoe dat bij Isabon en haar man is gegaan.

Zo is het gegaan ja.

En dat ik er zo lang mee heb gezeten ligt meer in mijn ervaringen met mijn ex en de nare relatie de laatste jaren met hem waaraan ik me met moeite heb ontworsteld. (heel lang verhaal)

Als dan zoiets gebeurt in zo'n kwetsbare periode van je leven waarin je probeert een nieuwe man te vertrouwen,komt de klap gewoon hard aan en is je vertrouwen extra beschadigd.

Hoewel ik toen welde keuze heb gemaakt door te gaan want hij heeft veel meer zeer goede kanten dan dat ene akkefietje kapot kunnen maken.

Maar goed dat is ook uitgesproken (toen ook wel,maar marginaal) nu echt goed onder het mom van beter laat dan nooit.
Moet fijn zijn om na al die tijd van ergens toch angst en wantrouwen te hebben, nu je steeds vrijer daarvan te voelen .
quote:zeurniet schreef op 25 april 2008 @ 20:41:

[...]

Maar jij toch zeker wel?huh, wat ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Wel goed dat je het met beiden hebt besproken. Ik vind hun reacties oké en zou er in dit geval verder niets achter zoeken.
Ik had het er gisteren met PP over, ik legde hem de situatie voor dat hij met een vriendin naar de sauna zou gaan.

Geen haar op mijn hoofd, zei hij.

(Nou heeft ie daar geen haar maar toch)
Nope. Dat gaat niet gebeuren. Net zoals ik niet met een vriend naar de sauna zou gaan als Lief er niet bij is.

Heeft niks met vertrouwen te maken, want ik vertrouw Lief bij wijze van spreken meer dan ik mezelf vertrouw. Gewoon not done, klaar.
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven