Werk & Studie alle pijlers

hete mail

02-11-2012 14:23 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geen belangrijke vraag hier op de vrijdagmiddag, maar gewoon iets waarvan ik me afvroeg hoe mensen er over denken...

In teksten over sollicitatietips ed. lees je vaak dingen als 'gebruik geen e-mailadres als xje-van-mij@hotmail.com' enzo. Het gedeelte voor de @, dat lijkt me logisch. Maar is het ook heel fout om een hotmail-adres te gebruiken?

Als ik een adres zie dat bijvoorbeeld eindigt op kpn of versatel ofzo, dan denk ik automatisch aan een wat ouder persoon. Ben ik de enige die vooroordelen heeft over alles wat na de @ komt?
Liever elitair dan een pauper!
En hotmail.nl?
Misschien heeft de ontvanger van de sollicitatie die ook. En voor een directiefunctie zou ik niet solliciteren met een hotmail. Of heel misschien, als ik een paar heel toepasselijke woorden voor het @ had bedacht. Maar dat gaat vlug mis.
ik heb een @hotmail.com

heb namelijk een gruwelijke hekel aan gmail...

en mijn andere e-mail, hou ik graag voor prive gebruik, vind het makkelijker die zaken te scheiden
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Ik heb wel een nieuw e-mailadres aangemaakt om te solliciteren, bij Gmail. Ik had hotmail, maar ik vind Gmail wat professioneler overkomen. Maar ik heb nog steeds geen UPC-mail ofzo
Ik heb ook een hotmail adres, maar voor alle officiële zaken heb ik een live.nl adres. Is ook gewoon van hotmail, maar vind ik net wat netter staan. Ben het dus eens met TO
zolang je mailadres niet met breezahchickie141 begint is het toch gewoon prima om een gewone hotmail account te hebben.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Haha, ik werk op een Klantenservice en je komt echt dingen tegen als 'hotmilf1964' en 'xxpricillaxx'. Wij moeten die e-mailadres altijd even opnoemen ter controle en soms zie je collega's rood aanlopen van het lachen!
Hotmail inderdaad niet zo heel handig en redelijk 'puberaal' . Open dan eerder een Gmail account.
quote:sprokkelientje schreef op 02 november 2012 @ 14:43:

zolang je mailadres niet met breezahchickie141 begint is het toch gewoon prima om een gewone hotmail account te hebben.
quote:camomille schreef op 02 november 2012 @ 14:48:

Hotmail inderdaad niet zo heel handig en redelijk 'puberaal' . Open dan eerder een Gmail account.

Hotmail.com wordt vanzelf retro. Volgens mij krijg je nu automatisch een .nl account. Ik ben trots op mijn ruim 14 jaar oude hotmail account. Ik heb nog altijd dezelfde, mèt mijn meisjesnaam.

Hmmm, misschien komt dat juist op bv mijn CV heel stabiel over, zo van: die was er digitaal al vroeg bij en heeeeeel stabiel...

ik heb gmail gehad, maar kan er gewoon niet mee overweg.

vind het echt heel irritant werken.

daarbij let ik als HR zelf ook niet op wat er achter de @ staat... zo lang het gene dat er voor staat, maar normaal is.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Niks mis met voornaam_achternaam@hotmail.com/nl hoor.

Gewoon een net email adres
Internagelaktisch
quote:Volgens mij krijg je nu automatisch een .nl account.

Je kan kiezen.

Ik heb beide. Een punt nl en een punt com

Hotmail inderdaad niet zo heel handig en redelijk 'puberaal' . Open dan eerder een Gmail account.Huh? Hier snap ik dus niks van. Wat is er puberaal aan hotmail? Hotmail is één van de oudste email providers op het net. Waarom zou GMAIL volwassener staan??
Ik denk omdat gmail hipper is en een meer professionele uitstraling heeft (geen nieuws, spelletjes etc op de homepage)
quote:steel_schaapje schreef op 02 november 2012 @ 15:03:

Ik denk omdat gmail hipper is en een meer professionele uitstraling heeft (geen nieuws, spelletjes etc op de homepage)Spelletjes? Op hotmail? Nog nooit gezien in de meer dan 14 jaar dat ik mijn adres heb!
Dat is op de msn homepage denk ik. Het maakt natuurlijk niks uit, maar daardoor heeft msn/hotmail een minder serieuze uitstraling denk ik.
10. Waarom wil je als e-mail adres het liefste GEEN hotmailadres?

Antwoord: Een hotmailadres komt niet professioneel/serieus over bij je nieuwe werkgever. Bovendien zijn er veel bedrijven en instellingen die hotmail-adressen weigeren omdat ze ook vaak gebruikt worden om spam te versturen. Met andere woorden: Je brief komt dan niet aan.

Vond ik op het net. Ook best een belangrijke!!!
Ok...dan zal het wel zo zijn, weer wat geleerd!
En Kadanz, ga je nu, na 14 jaar (!), afscheid nemen van hotmail?
Dat wordt een probleem
Ai, emotionele keuze he?
Het vooroordeel over mensen met versatel, kpn, xs4all en weet ik wat heb ik ook. Al mijn familieleden van boven de 50 hebben er zo een en je kan aan hun berichten zien dat ze typen nog moeilijk vinden.
Wat heeft typvaardigheid met leeftijd te maken ? Ik heb een prachtige Underwood uit 1920 waar mijn oma razendsnel op kon typen, en ook nog foutloos. Dat kunnen veel mensen niet eens op een modern, licht toetsenbord.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven