hete mail
vrijdag 2 november 2012 om 14:23
Geen belangrijke vraag hier op de vrijdagmiddag, maar gewoon iets waarvan ik me afvroeg hoe mensen er over denken...
In teksten over sollicitatietips ed. lees je vaak dingen als 'gebruik geen e-mailadres als xje-van-mij@hotmail.com' enzo. Het gedeelte voor de @, dat lijkt me logisch. Maar is het ook heel fout om een hotmail-adres te gebruiken?
Als ik een adres zie dat bijvoorbeeld eindigt op kpn of versatel ofzo, dan denk ik automatisch aan een wat ouder persoon. Ben ik de enige die vooroordelen heeft over alles wat na de @ komt?
In teksten over sollicitatietips ed. lees je vaak dingen als 'gebruik geen e-mailadres als xje-van-mij@hotmail.com' enzo. Het gedeelte voor de @, dat lijkt me logisch. Maar is het ook heel fout om een hotmail-adres te gebruiken?
Als ik een adres zie dat bijvoorbeeld eindigt op kpn of versatel ofzo, dan denk ik automatisch aan een wat ouder persoon. Ben ik de enige die vooroordelen heeft over alles wat na de @ komt?
Liever elitair dan een pauper!
zondag 4 november 2012 om 16:21
Ik associeer hotmail met mijn puberteit en msn, en daarom vind ik het inderdaad wat minder professioneel overkomen dan bijvoorbeeld gmail. Maar ik neem toch aan dat niemand je zal weigeren voor een baan puur en alleen omdat er achter je @ 'hotmail' staat. Wat er voor je @ staat lijkt me dan toch doorslaggevender.
zondag 4 november 2012 om 16:56
zondag 4 november 2012 om 20:14
Ik was een jaar of dertig toen een collega (afgestudeerd in rechten) mijn hotmail aanmaakte voor me.
Gewoon volledigenaam @ hotmail.
Nog nooit een opmerking over gehad.
Ik erger me dood aan gmail omdat mensen met zo'n adres me ongepland spammen met uitnodigingen voor weet-ik-wat-plus.
Gewoon volledigenaam @ hotmail.
Nog nooit een opmerking over gehad.
Ik erger me dood aan gmail omdat mensen met zo'n adres me ongepland spammen met uitnodigingen voor weet-ik-wat-plus.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"