Gezondheid alle pijlers

Borstkanker (gedicht)

02-11-2012 19:39 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na aanleiding van de viva van laatst waarin de verhalen staan van vrouwen met kanker. Die ook aangeven dat ze niet alleen de succes verhalen willen lezen en vertellen in wil ik hier graag een gedicht plaatsen dat ik e.en poosje geleden heb gemaakt.

Doodsbang

Ik ben niet de enige

dat weet ik wel...

Er zijn zoveel vrouwen

ze kregen hetzelfde bericht...

Ik ben niet de enige

dat weet ik wel...

en toch...toch voel ik me eenzaam

eenzaam en alleen

Iedereen heeft zoveel respect

respect voor die sterke vrouwen

ze laten zich niet kennen

ze blijven vechten...vechten voor hun leven

soms winnen ze de strijd...soms gaat het ze niet lukken

Ik heb zoveel respect voor die mooie sterke vrouwen

maar ik...ik voel me niet sterk

Ik ben gewoon doodsbang...
Wat klink je alleen.

Ik weet niet hoe het voelt en ik weet niet hoe het is.

Jouw gedicht maakt diepe indruk op me.

Sterkte.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik weet ook niet hoe het voelt. Maar ik kan mij indenken dat je gevoel heel vaak iets is van "je alleen voelen". Iedereen kan je bemoedigende woorden toespreken, nog zoveel met je meeleven, maar jij ondergaat het.

Heel veel sterkte!!
Krijg kippenvel van je gedicht.

Wat lijkt jouw situatie mij zwaar en moeilijk. Ik kan mij er geen voorstelling bij maken, maar je gedicht komt echt bij mij 'binnen'.
Je gedicht komt keihard binnen hier.

Het gevecht tegen die klote ziekte is keihard en eenzaam. Met de steun van geliefden, maar zij voelen niet jouw pijn en angst.

Ik weer niet zo goed wat ik kan zeggen. Sorry.

Lekkuh, ken je de amazones? Daar zijn een heleboel jonge vrouwen met borstkanker. En die zijn allemaal ook echt niet zo stoer, maar soms is er geen andere keuze dan gewoon de ene voet voor de andere zetten.

Kom je eens langs? Je vindt vast een boel herkenning. (en niet alleen succesverhalen)
Ach lieverd, stoer zijn is niet je beter voordoen dan dat je je voelt. Want echt, ziek is ziek en die vrouwen waar je het over hebt voelen hetzelfde als jij, maar het is in deze maatschappij heel moeilijk om dat te laten zien. Stoer zijn is zo oprecht uitkomen voor je gevoel zoals jij in je gedicht hebt gedaan.
Voor jou
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Lekkuh: prachtig gedicht en helemaal waar..ik denk dat dit voor de meeste mensen telt die ooit te horen kregen dat ze kanker hebben. xxx..

Kippenvel!
Je gedicht raakt me diep.

Heb er geen ervaring mee, maar heel, heel veel sterkte.
Autism is not a processing error. It’s a different operating system
sterkte en bedankt voor het delen van je mooie gedicht en je emoties.
Prachtig gedicht, ben sprakeloos. Heel veel sterkte met deze strijd, ik vind je wel moedig
Sprakeloos. Sterkte
Hee Lekkuh, dat heb jij mooi verwoordt. Ziek zijn,en de onzekerheid wat daarbij komt kijken,maakt eenzaam ja. Ondanks dat jij je zo voelt,hoop ik dat je mensen om je heen hebt die je kunnen steunen. Die kar moet je alleen trekken,maar bemoediging vanaf de zijlijn kan heel prettig en hoopgevend zijn.

Hou je taai,en blijf schrijven als dat oplucht.
En alle sterke vrouwen zijn ook bang (geweest) hoor. Dat kan toch ook niet anders,het is nogal wat! Bang voor wat komen gaat is heel normaal.
Ik wou het eigenlijk niet lezen, want ik ben niet zo van gedichten.

Maar je omschrijft mijn gevoel perfect!

Dank je wel en heel veel sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven