Lijf & Lijn alle pijlers

We kunnen het!!

08-08-2007 10:28 2778 berichten
Alle reacties Link kopieren

Lieve mede-afvallers

laten we, in onze pogingen af te vallen, ons voor ogen houden dat we dit doen voor een gezonder lichaam en een gezonder leven. Ook het stréven naar een gezonder gewicht is dus al goed. Elke kilo kwijt is een stap in de gezonde richting en elk niet genomen koekje ook!

Neem je dat koekje dan een keertje wel, geniet ervan! Ook dat is gezond, genieten van wat je hebt.

Dan maar een dag later op streefgewicht

Later is nu
Ik ga vanavond ook weer op de crosstrainer.

Vorige week kwam het er helemaal niet van omdat

er steeds andere dingen tussendoor kwamen.
Nouja, dat crosstrainer van mij stelt niet zoveel voor. Vorige x 3 minuten Ben aan de éne kant heel bang weer enorm last van m'n knieën te krijgen. Aan de andere kant zit ik er over te denken het hardlopen weer eens op te pakken. Eigenlijk baal ik enorm dat mijn lichaam mij zo tegen kan werken door al die rottige kleine maar lastige kwaaltjes. Maarja, er zijn ergere dingen, nietwaar..
Later is nu
Bij nader inzien ga ik niet op de crosstrainer, morgen maar weer.

Heb net 2 auto's uitgemest, schoongemaakt en gestofzogen.

Ben ik nog geen uur thuis vanmorgen, ik was om 8 uur op kantoor en om 10 over 11 weer in huis want zoonlief wilde niet

langer alleen thuis zijn, zegt ie: ik fiets ff naar een vriendje en

komt vervolgens de hele middag niet weer opdagen.

KIDS!
Lijstjes...

gisteren

O: bak havermout

T: 5-6 schijven verse ananas

L: smoothie van aardbeien en sinasappels en bak rauwkostsalade en bekertje cup-a-soup

T: bak yoghurt met aardbeien

A: aardappel/kabeljauw/doperwtschotel en bak griekse salade.

T: speculaasje en 3 dadels

Looptraining gehad dus al met al een goede dag!

Vandaag

O: bak havermoutpap

T: boterham met pindakaas

L: smoothie van aardbeien, kiwi en sinasappel en 2 boterhammen met 20+kaas

T: bak yoghurt met een appel erdoor

A: weet nog niet, eet bij moeders

De dagen erna zullen weer zwaarder worden vrees ik. In elk geval maar proberen de beweging erin te houden...

Leuk he, Sandra, kost het je voor niks een snipperdag...

Dreamer, nog gecrosstraind?
Goeimorgen

Nee, niet gecrosstraind.

En teveel gegeten, denk ik zo. 's Morgens al restje noten met cranberrys gehad, 's middags nog half zakje bugles. Als avondeten een boerenomelet. Veel groentes, 2 eieren.

Verder m'n trek genegeerd, omdat ik het wel best vond. Honger kon het toch echt niet meer zijn.
Later is nu
IK merk dat ik na 2 vreselijk goede weken ineens trek in zoetigheid begin te krijgen. Vind ik wel jammer. Als gevolg van het feit dat ik niet toegeef, ga ik 'zoeken' naar een vervanger. Echt lastig. Nu rozijntjes gehad, die zijn nog redelijk zoet.

Ik moet wel zeggen dat mijn strijd tegen eczeem de oorzaak is, dat ik niet alláng een stukje chocolade gepakt heb
Later is nu
Dreamer, zou het niet hormonaal zijn, die trek naar zoet? Anders helpt een pot thee misschien, iets van minty morocco of een ander theetje wat een beetje zoetig is?
Dreamer, gebruik je wel chroom? Is tegen trek naar zoetigheid.

Wel de GTF nemen dan en van 200 Mcg, wel te koop bij de Tuinen.

Nou ik hoef gelukkig geen snipperdag ofzo meer op te nemen sinds ik bij mn man in het bedrijf meewerk. De bijna 30 jaar dat

ik een andere baan had dus wel.

Mijn gewicht is steeds schommelende; draf en drbij, ik wordt

er gelukkig niet gek van omdat ik weet dat mijn lichaam alleen maar vetverbranden kan, dus mn lichaam is me fijn aan het stieren met vocht.
Nee, enige pillen die ik gebruik zijn calciumpillen. En die vergeet ik al steeds.

De rooibos original van PickWick helpt altijd wel voor zoet. Ik ben er al aardig overheen nu. Hormonaal kan nog niet, geloof ik, is volgende week weer (danal)
Later is nu
Mijn potten met vitaminen en mineralen etc staan bij mij op t aanrecht, het heeft bijna geen zin om ze op te bergen omdat ik van een paar 3 x per dag wat neem.

Rooibos original drink ik ook dagelijks, vaak uitverkocht trouwens, vandaar dat ik extra bij de groothandel heb ingeslagen.

Fijne Koninginnenacht allemaal!

Wij gaan nix doen, morgen om 8 uur zitten we in de auto,

maar weer achter tuinspullen aan.

Het schiet echt op nu.

Over 2 week kunnen we misschien wel in onze hottub...
Ik heb het nu ook hoor, de trek naar zoet, bij mij begint dat altijd al halverwege de maand zeg maar... eens kijken of ik me zo kan behelpen met een pot thee... morgen weer weegdag en het zou toch leuk zijn als er weer een beetje af was! En ook hier geen pillen trouwens, geloof er niet zo in. Ben van mening dat ik gezond genoeg eet en zo alles binnenkrijg wat ik nodig heb.

Avondeten is trouwens chili con carne geworden, mams houdt echt rekening met me, ben ik blij mee! Daarna nog wel een beschuit met muisjes gehad bij de koffie, en net nog een paar dadels dus nu moet het maar klaar zijn.

Fijne dagen allemaal!
Ik sta stil Vandaag net als vorige week en de week daarvoor 74,4 kg. Zo schiet het niet op natuurlijk. En dat terwijl de weegschaal van de week wel op 73,8 kilo stond 's morgens.

Vandaag een redelijk goede dag, maar ik merk dat ik het steeds moeilijker ga vinden om de motivatie op pijl te houden zo. Als ik kijk wat ik de afgelopen weken allemaal heb afgeslagen dan is het erg jammer als zich dat op de weegschaal niet laat zien. Zo neemt de snacktrek alleen maar toe.

O: yoghurt met meusli

(vroege) L: 2 bh met philladelhia light met 20+kaas

T: tosti (in het zwembad, patat afgeslagen!!!) ontbijtkoek

D: broodje kipshoarma met sla en komkommer en toe een lightijsje

T: zakje snack a jack's
Dreamer, ik las wat je schreef over het hardlopen en zere knieën. Hier hetzelfde verhaal, zullen we ooit nog die plantsoenloop gaan redden?

Succes dames, met afvallen, ik spiek af en toe mee hoe het gaat :-)
Nou, misschien moeten we 'm gewoon eens wandelen Wen

Ik was vanmorgen 71,5 kg. Gisterenmorgen 72,3 (jaja, ik wéét wel dat ik niet dagelijks mag wegen) dus ook hier gedoe met vocht.

Ik heb trouwens vorige week de tabel voor enkelen van ons aangepast, maar niet geplaatst, omdat ik nog wachtte op getallen. Nu ben ik hetzelfde als vorige week, dus voor mij kan ik de tabel van vorige week gewoon plaatsen

Vervelend Madootje, dat je stilstaat. Heb je nog wel gesport enzo? Het is inderdaad zo dat de motivatie makkelijker blijft, wanneer je ook resultaat ziet. Mogelijk dat je nu ook (weer) vocht vasthoudt. Ja, dat moet haast wel, met die schommelingen.

Ik snap van jouw posting trouwens niet helemaal hoeveel je nu weegt?

Sandra, ik wil hottub! Lekker!
Later is nu
hier wederom 74,0 vanmorgen, maar ik heb nu een broek aan die al tijden te strak zat dus het gaat wel de goede kant op... Heb afgelopen week zelfs de 73,0 al voorbij zien komen, maar helaas vandaag niet...
Meiden we laten ons niet gek maken hoor!

Ons lichaam wil zo graag weer terug naar onze

oude gewoonte en zal ons daarom met allerlei trucjes

om de tuin leiden om ons weer die kant op te krijgen.

Maar ik weet toch zeker dat mijn lichaam alleen maar

vet kan verbranden nu! Maar ook ik wordt voor de gek

gehouden, maar ik voel mn lijf toch dunner worden ook

al geeft de schaal meer aan al een paar dagen ervoor.

Dat is gewoon water wat in vetcellen wordt opgeslagen,

om me te plagen en om toe te geven aan het andere

eten. Ik zou wel gek zijn, ik wil toch niet weer terug

naar over de 80 kilo.

Vanmorgen (weegdag) was ik dan 75,9 kg, hehe

eindelijk weer de 5 in beeld. Vorig jaar was ik dat ook

en ik at volgens het voedingscentrum maar ik kon

met geen mogelijkheid daaronder komen terwijl ik

dus van 68 - 70 kg kom van zo'n 7 - 8 jaar geleden,

dit moet toch gewoon weer haalbaar zijn?

Het was leuk zeg in dat tuincentrum! Ik heb mn ogen uitgekeken! Dat je daar nu weer voor naar Duitsland moet he...

Nahja, het wordt gerunt door 2 Nederlanders uit Emmen en

die hebben het megagroot opgezet en we zijn daar geslaagd

voor een natuurstenen tuinbank, natuurstenen bloembakken,

een grote stenen vaas, is eigenlijk een waterornament, die ik voor sier op t terras neerzet, een terrasset met extra stoelen en natuurlijk terrastegels. Dus ja, we kunnen zo de tub in! Jippie!
En mijn lijstje van vandaag:

T: ehhh oja blokje kaas geproefd bij de appie en ook een klein stukje oranje donut.

L: tosti met 20+kaas en een cracker met hagelslag

T: 2 nectarines en een speculaasje

A: patat met een kroket en een saterol en een bak griekse salade, minibountyijsje toe.

Afgezien van die patat best goed eigenlijk, voor een feestdag, toch?

Morgenvroeg ga ik rennen en daarna weet ik het nog niet...

Sandra, zo te lezen heeft er iemand erg veel geld aan je verdiend vandaag hahaha!!
Hoeveel km loop je hard ong per x?

Vroeg het me zo af en tis wel de

beste verbranding op hardlopen dacht ik zo.

Dus ik denk wel dat jij eerder een patatje +

kunt eten dan ik hoor.

En vergeet vooral niet om er van te genieten.
Goedenmorgen

dat denk ik ook, Sandra, dat Meis af en toe wel wat meer mag eten. Met hardlopen verbrand je tenslotte een hoop en als je dan weinig eet, ga je dus wél in de spaarstand, ondanks dat je wel boven de 1500 kcal zit. Voor je gebruik neem je dan nl. te weinig in.

Ik dacht gisteren al nog vocht vast te houden (zie ik aan m'n voeten, lijkt dan een 'dekentje' over te liggen) en inderdaad. Vanmorgen nog een halve kilo lichter.

(en vannacht 3x naar wc geweest)

Ik merk dat ik vocht vasthoud zodra ik minder drink dan normaal.

Lijstje... weet ik niet meer .. wel veel nootjes tussendoor. Ik merk dat ik van leren (wat ik nu moet doen) nóg vaker naar de kast loop. En walnoten zijn goed voor de hersenen, heb ik eens gelezen... Ik neem dan ongeveer 1 walnoot per keer hoor.

Een poging:

O: tosti banaan

T: broodje appelstroop

T: appel

L; 2 br met makreelfilet

A: bonen met salade en mozzerella in taco.

Tussendoor dus nootjes en rozijnen.
Later is nu
Goedemiddag...

Net wakker, gaaaaaap

Mijn lijstje is dus net begonnen met Kwark + slagroom.

Zo ff douchen en dan begin ik aan de flan.

Vanmiddag wil ik wel ff naar Supercamp, kijken of we gisteren

idd een goeie slag hebben geslagen daar in Duitsland.

Ach, en dan zijn we er ook ff uit nietwaar.

Ziet er goed uit Dreamer, je lijstje.

En een goed begin van je dag he, als er zo ff 500 gram af is.

Fijne dag allemaal!
jullie hebben geloof ik geen idee hoeveel patat ik dan eet, als je denkt dat ik wel meer moet eten bij mijn hoeveelheid beweging... Ik heb net sinds een week of 3 mijn "normale" trainingen weer opgepakt, daarvoor liep ik nog maar eens per week. Nu loop ik dus weer 3x, en dan afwisselend 45 of 60 minuten per keer. Een intervaltraining, een duurloop en een wat kortere snellere training.

Vandaag moet ik nog wel wat meer eten, want heb tot nu toe pas een halve banaan en een bak yoghurt met granaatappelpitten op, dus ga nu snel wat eten. Vanmiddag gaan we weer op pad, dus de rest van de dag zal ik het verder wel goedmaken...
Wij zijn onverwachts nog naar de pizzeria geweest.

Ik had 1 bord sla + ei + garnalen en een ossehaas vd

grill voor maar liefst 18,50. Wel duur voor een kaal stuk

vlees op je bord hoor. Sla was nog niet eens meegerekend.

Berder goed dagje gehad met verder alleen het ontbijt wat ik pas tussen de middag heb gegeten.

Ga nu lekker op bed liggen tv kijken en thee drinken.
rest van de dag:

bak yoghurt met frambozen en muesli, 2 boterhammen met pindakaas en hagelslag.

Oliebol op de kermis

(tijdens het koken nog een paar sojazoutjes, die keken me zo aan)

A: bak salade en 2 pannekoeken en minimarsijsje toe.

Voor straks bij de koffie nog een oliebol met kersenvulling...

Planning voor morgen:

T: kwart meloen

L: yoghurt met frambozen en 2 boterhammen met kipfilet of met pindakaas

T: fruitsmoothie

A: aardappelen met rode kool en worst met gebakken appel en ui

Daarna wil ik eigenlijk niks meer nemen, hebben een weekend vol verjaardagen en bezoek, dan krijg ik het nog zwaar genoeg...

Das wel een pittig prijsje voor een kaal stuk vlees ja, alleen is dat voor het restaurant natuurlijk ook het duurste, toch? Vind het knap dat je nog zin hebt om ergens anders dan thuis te eten met zoveel restricties...
anoniem_29814 wijzigde dit bericht op 01-05-2008 20:48
Reden: toevoeging
% gewijzigd
Dat dacht ik dus ook Meis. Op die manier is de lol er snel vanaf lijkt me als je in een restaurant zit.

Jeetje Sandra. Dat is nogeens winkelen zeg.

Ik heb mijn posting aangepast Dreamer. Ik snap de verwarring DInsdag, weegdag, was ik wer 74,4 kg. Vanmorgen stond de weegschaal wel weer op 73,8 kg.

Gisteren heb ik me keurig weten te gedragen. Wel lastiger op een feestdag. Op de een of andere manier vind ik het dan veel moeilijker om niet te gaan snaaien. Uiteindelijk bestond mijn dag uit:

O: 2 broodjes ( 1 met komkommersalade en 1 met palingfilet) + gekookt ei en zuiveldrink light.

L: 2 broodjes met makreelfilet

T: ontbijtkoek

D: gebakken aardappeltjes met varkenshaas en snijbonen

En vandaag:

O: 2 bh met komkommersalade

T: ontbijtkoek

L: 4 bh met 2 gebakken eieren

D: Maaltijdsalade met kip, 3 kipnuggets en klein beetje friet.

Al met al niet echt slecht. De echt uitdaging voor deze week ligt nog voor me. Zowel morgen als overmorgen ga ik uit eten ivm verjaardagen. Ik ben benieuwd of ik dan de schade weet te beperken.
Mijn begeleiding zal me ook wel niet voor niets hebben gemaild dat het bijna niemand zo goed af gaat als mij....

Ik vind een beetje dicipline dus helemaal niet erg, als er duidelijk grenzen worden gesteld kan ik mij daar dus heel goed aan houden blijkt. En juist omdat ik tussendoor geen trek en snaaiaanvallen heb, maakt het me dan ook niet uit dat ik alleen sla heb met een kaal stukje vlees. Voor mn gevoel krijg ik gewoon wat ik hebben moet. ja, ik ben een aparte als ik mn zinnen ergens op zet.

Fijne dag allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven