Knutseltopic part 2

15-09-2012 10:42 2935 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat wij weigeren naar Libelle verbannen te worden.

Omdat wij trots zijn op onze suftruttigheid.

Omdat wij zweren bij trolley, driekwartsbroek en leren rugzakje.

Omdat wij schilderen, kleien, punniken en kantklossen toevallig heel erg cool vinden.

Omdat wij niet bang zijn om mutsig te zijn, we zijn er trots op!

Omdat wij trotse knutselmutsen zijn.

Daarom hier alweer het tweede knutseltopic.

Nieuwe knutselaars zijn uiteraard altijd welkom. We zijn geen geheim besloten genootschap.

In deel 2 zit er zelfs een heuse Mutsenmeet aan te komen; de knutselmutsen gaan naar de CreaDoe beurs in Utrecht!

Voorwaarden om mee te gaan:

- een trolley

- een rugzakje

- een driekwartsbroek

- kort rood haar want dat is zo lekker makkelijk

- een abonnement op Libelle

- minstens vijf jaar Huishoudbeurservaring.

Voldoet u aan deze voorwaarden?

Stuur een mail met aanmeldingsgegevens naar marelsmarels@gmail.com, en tante Marels houdt u op de hoogte van de ranzige details
668, the neighbour of the Beast
quote:steph schreef op 03 november 2012 @ 10:07:

Sitka, welke sjaal bedoel je? De ene is gebreid (knap want dat kan ik niet) en de andere is gepunnikt (ja echt waar).

.Oh, ik bedoelde die van jou! Gepunnikt? Oh? Ziet er mooi uit!
Junisa, wat een leuke spullen! Ik vond die LOVE-cirkels onder elkaar mooi Die zeepjes-dingen, heb je ook de zeepjes zelf gemaakt?

Weet iemand of er ergens een goede tutorial is voor het zelf maken van zeepjes? Lijkt me wel leuk om te doen!
Sitka, bedoel je dan ook echt zelf de zeep maken?

Daar heb ik pas naar zitten kijken dus zou het via mijn internetgeschiedenis nog wel terug kunnen zoeken. Ik vond het te veel werk in ieder geval
Oh

Zou je ook van die vormpjes in zeep kunnen maken met uitsteekvormen (voor koekjes enzo)? Of zeg ik nou iets heel geks
Wil ik aan de slag gaan met houtskool, ben ik gewoon mijn schetsboek kwijt. On-ge-loof-lijk.

Brengt me op die haaknaald die ook nog steeds niet terug is. Ben blij dat ik daar ooit een nieuwe voor heb gekocht Schetsboek vind ik minder leuk als die echt weg blijft, want er staan al wat schetsen en tekeningen in...
quote:junisa schreef op 02 november 2012 @ 22:15:

Jaja, ik heb eindelijk ook mijn foto's online gezet via mijn album!!

Neem maar eens een kijkje:

http://www.mijnalbum.nl/Album-IH7SRNNB-Foto

Ik ga mijn laatste weekendje verlof in..... Maandag weer werken :(

Laat me weten van jullie van mijn zelfgemaakte spulletjes vinden!!

Wat een mooie dingen maak je zeg.

Vooral de tasen, die dingen waar je kaarten kan tussenstoppen, en de LOVE letters
quote:Sitka schreef op 04 november 2012 @ 14:45:

Oh

Zou je ook van die vormpjes in zeep kunnen maken met uitsteekvormen (voor koekjes enzo)? Of zeg ik nou iets heel geks Ik heb eens een zeepketting gemaakt, en die vormpjes mot je jusit uitsteken met een uitsteekvorm van koekjes
Ik zit in opdracht een ketting van Engelse drop te maken.

Gaat meer materiaal in dan ik gedacht had, dus mijn prijs is vast te laag

Maar vooruit.

Ik zit te kijken naar bubbelenveloppen en van die leuke geschenkzakjes om mijn sieraden in op te sturen als ik ze verkocht heb. Vind ik gezelliger dan zo in een envelop kwakken.

De business begint een beetje te lopen geloof ik
Marels, bij de action heb je 3 A4 bubbelenveloppen voor ¤ 1,00. Toen ik nog een webwinkel had (ja ja ) kocht ik ze altijd daar. Scheelt enorm in de prijs.
quote:pearle schreef op 04 november 2012 @ 14:48:

[...]

Ik heb eens een zeepketting gemaakt, en die vormpjes mot je jusit uitsteken met een uitsteekvorm van koekjes Oh, dan zeg ik niks geks Dan moet ik even gaan broeden op soort draad/lint/touw enzo.
Ik hoef geen A4 geloof ik, hebben ze ook kleinere daar? Morgen eens langs de Action geloof ik!
Weet iemand toevallig wat de NLse vertaling is van Mod Podge? Ik zie het zo vaak op Pinterest, maar ik heb geen idee wat het is? Is het een soort boekbinderslijm?
Oh, ik heb al gegoogled. Soort boekbinderslijm inderdaad
quote:Marels schreef op 04 november 2012 @ 14:56:

Ik hoef geen A4 geloof ik, hebben ze ook kleinere daar? Morgen eens langs de Action geloof ik!

Ja hebben ze wel, en ze hebben hele leuke zakjes enz.

Ik heb een hele lade vol met action inpakspulletjes, probeer cadeautjes altijd zo leuk mogelijk in de pakken
@Sitka: ik koop gewoon stukjes zeep en die rasp ik, dan een beetje water erbij en dan idd in zo'n koekjes-uitsteek-ding. Daar heb ik alle soorten en maten van, dus voor ieder wat wils..... Vorig jaar voor mijn bruiloft heb ik 80 bedankjes gemaakt van zeephartjes..... Wat een werk, maar wel origineel!!

Bedankt voor de complimenten!! Ik vind het ook superleuk om te maken allemaal. Dat met het woord LOVE is een voorbeeld hoe het zou kunnen zijn met de naam van je baby!

Nu verder aan het blousje van mijn zoontje, ben zeer benieuwd hoe dat is als het klaar is........
Oh, dat is slim, Junisa! En een goede tip! Ik ga daar in de wintermaanden misschien wel mee bezig!

Schetsboek gevonden en een tekening gemaakt.

*poef*
Wow Sitka wat gaaf!!! Supermooi!!

Daar heb ik nou echt geen aanleg voor..... Maar leuk dat je dat zo goed kunt!!

Als je advies nodig hebt, hoor ik het wel! We kunnen elkaar op z'n minst helpen toch??
Ha dames! Hopelijk hebben jullie allemaal een fijn weekend achter de rug.

Ik reageer even niet zo veel. Knutselen is even niet aan de orde hier, bezig met allerlei andere zaken. verder gisteren een bericht gehad waarvan ik toch wel enigszins van slag ben, al was het niet helemaal onverwacht. Zit dus beetje in de put op het moment.

Toch even een korte reactie: Sitka, geweldige tekening! Heel leuk! En Junisa, vooral je tassen en stofjeskeuze vind ik erg leuk. En Marels: cool dat je handeltje toch al een beetje begint te lopen. Had je mijn opmerking nog gelezen in je topic over de verkoopbaarheid van je sieraden?

UIteraard blijf ik trouw lezerT van dit topic, al reageer ik dan niet zo intensief.
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Klinkt niet fijn, Akakia.
Nou ja, ach, het is ook niet LevensBedreigend allemaal, maar wel iets waar ik voor de rest van mijn leven mee te dealen zal hebben. en dat besef heeft toch wel impact. Dank voor je knuffel!

Je tekening blinkt trouwens uit in eenvoud, dat, in combinatie met het zwart-wit, maakt hem echt heel leuk!
Levensbedreigend of niet. Als het invloed heeft op de rest van je leven, mag je daar best bij stil staan, verdrietig, boos of teleurgesteld over zijn.
Dank voor de complimenten. Ik ben er erg tevreden over. Het voorbeeld was ook zo sober. Maar ik irriteerde me zo aan de Engelse quote, dat ik vond dat ik hem mocht vertalen
*poef*
Stika, wat mooi ook met de Nederlandse vertaling hoor. Gelukkig heb je je schetsboek wel weer gevonden.

Akakia, Lieverd heel veel sterkte ermee.
quote:Sitka schreef op 04 november 2012 @ 20:14:

Levensbedreigend of niet. Als het invloed heeft op de rest van je leven, mag je daar best bij stil staan, verdrietig, boos of teleurgesteld over zijn.

Deze is zo raak (want ik besef nu dat ik eigenlijk vind dat ik er maar niet te lang bij stil moet staan) dat ik er tranen van in mijn ogen krijg.

Auw, je hebt gelijk!

Steph, dank. Heb je je divasjaal al omgehad?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven