wat eten we vandaag-telegramstijl Deel 2
woensdag 31 oktober 2012 om 11:41
woensdag 31 oktober 2012 om 17:00
Zelfgemaakte groentensoep met balletjes en croutons van ons oud geworden volkorenbrood. Biefstukjes van de haas met zout/versgemalen peper gebakken in olijfolie en roomboter, verse tagliatelle (koelvak supermarkt) met zelfgemaakte pesto en beetgaar gestoomde groene asperges, peultjes en broccoli die ik in een ovenschaal meng met versgemalen peper, zout, uitgeperste knoflooktenen en grof geraspte Parmezaanse kaas en dan even onder de hete gril schuif. Toetje: Griekse yoghurt met tropische vruchten diksap en mango's.
donderdag 1 november 2012 om 11:41
Gefeliciteerd 1983!
Gisteren inktvisringen met zelfgemaakte knoflooksaus bij de borrel en daarna kipfiletjes, salade, appelmoes en friet. Yoghurt met kersen toe.
Vandaag gehaktballetjes in tomatensaus, orzo met zelfgemaakte pesto, pijnpitjes en parmezaan en ratatouille uit de oven (alweer, ik had veel aubergines en paprika's).
Ik wilde peren-kwarktaart voor toe maken, maar bedenk net dat ik gisteren al boterkoek met spijs gemaakt heb en dat mijn oudste dochter morgen chocoladegebak wil maken ... beetje teveel van het goede Toe dus maar gewoon een peer.
Gisteren inktvisringen met zelfgemaakte knoflooksaus bij de borrel en daarna kipfiletjes, salade, appelmoes en friet. Yoghurt met kersen toe.
Vandaag gehaktballetjes in tomatensaus, orzo met zelfgemaakte pesto, pijnpitjes en parmezaan en ratatouille uit de oven (alweer, ik had veel aubergines en paprika's).
Ik wilde peren-kwarktaart voor toe maken, maar bedenk net dat ik gisteren al boterkoek met spijs gemaakt heb en dat mijn oudste dochter morgen chocoladegebak wil maken ... beetje teveel van het goede Toe dus maar gewoon een peer.
donderdag 1 november 2012 om 16:34
Kipfilet gevuld met roomkaas, Cheddar en jalapenos met een laagje gekruide paneermeel er omheen (dit recept: http://tideandthyme.com/jalapeno-popper-chicken/ ), gebakken aardappeltjes met spekjes en bosuitjes en een salade van spinazie, veldsla, bleu d'Auvergne, verse vijgen, pijnboompitjes, bieslook en dressing van honing/mosterd/olijfolie/citroensap/peper/zout. Toetje: warme clafoutis met kersen en een bolletje vanille roomijs.
Oudste en nichtje maken de kip, salade en clafoutis. Ik kom er vandaag makkelijk vanaf met de gebakken aardappels.
Oudste en nichtje maken de kip, salade en clafoutis. Ik kom er vandaag makkelijk vanaf met de gebakken aardappels.
vrijdag 2 november 2012 om 17:54
Gepofte knoflook met olijfolie met daarin zout, versgemalen peper en verse kruidenmix op warm stokbrood. Daarna witlof ham/oude kaas uit de oven, beetgaar gestoomde sperziebonen met boter en nootmuskaat, aardappelkroketjes, zelfgemaakte mayonaise en zelf plat gemepte, gekruide en gepaneerde schnitzels (ik vind ze kant en klaar nooit zo lekker). Toetje: panna cotta met stukjes Toblerone.
vrijdag 2 november 2012 om 18:17
zaterdag 3 november 2012 om 18:13
Gisteren eters en dus een tafel vol taco-toestanden gemaakt: kipvulling met room en paprika, nog een vulling van pittig gehakt, bakjes met sla, tomaat, ui, pepers, kaas, komkommer, mais, zelfgemaakte tacosaus, zelfgemaakte knoflooksaus en zelfgemaakte guacamole. Oh ja, en ook nog rijst en verse ananas. En toe roocky road (een soort arretje cake met minimarshmellows). Best lekker dus
Vandaag eten we precies hetzelfde (de kliek), maar dan met wraps en als toevoeging een nieuwe milde enchilladavulling van gehakt met o.a. pijnboompitjes, rozijnen en room.
Vandaag eten we precies hetzelfde (de kliek), maar dan met wraps en als toevoeging een nieuwe milde enchilladavulling van gehakt met o.a. pijnboompitjes, rozijnen en room.
zondag 4 november 2012 om 17:53
Gisteravond friet met snacks gehaald en als toetje softijsjes.
Vanavond gado gado van ijsbergsla, komkommer, tomaten, gestoomde peultjes en broccoli, taugé, bosuitjes, gekookte eieren, zelfgemaakte pindasaus, als saté gemarineerde stukjes kipfilet uit de grillpan, lontong, emping en kroepoek. Toetje: zelfgebakken appeltaart met slagroom.
Vanavond gado gado van ijsbergsla, komkommer, tomaten, gestoomde peultjes en broccoli, taugé, bosuitjes, gekookte eieren, zelfgemaakte pindasaus, als saté gemarineerde stukjes kipfilet uit de grillpan, lontong, emping en kroepoek. Toetje: zelfgebakken appeltaart met slagroom.
zondag 4 november 2012 om 18:17
Stoofpot met veel kip in rode wijn en bouillon met kastanjechampignons, wortel, bleekselderij, kool, ui, flink bos tijm en nog wat cranberry's. Hier een lekkere plak brood bij wat ik vanmiddag op een culinaire markt heb gekocht met vijgen en noten.
We hebben er gister ook al van gegeten en nu, een dag later, smaakt het nog beter.
We hebben er gister ook al van gegeten en nu, een dag later, smaakt het nog beter.
zondag 4 november 2012 om 19:00
Hartige taart met rode kool, geitenkaas en walnoten.
http://www.ah.nl/allerhande/#/recepten/ ... geitenkaas
Staat nu in de oven, ben erg benieuwd! Had nog wel heel veel rode koolmengsel over wat niet meer in de bakvorm paste, maar dat combineer ik morgen met wat aardappelen en een stukje vis.
http://www.ah.nl/allerhande/#/recepten/ ... geitenkaas
Staat nu in de oven, ben erg benieuwd! Had nog wel heel veel rode koolmengsel over wat niet meer in de bakvorm paste, maar dat combineer ik morgen met wat aardappelen en een stukje vis.