Gezondheid alle pijlers

leven met pijn: wie praat er mee?

24-04-2008 12:05 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
He hallo,

IK heb endometriose en daardoor zo goed als dagelijks pijn. Deze pijn beïnvloed mijn dagelijks gebeuren. Niet dat de pijn mijn leven beheerst (of zou moeten beheersen), maar het is er wel. Door de pijn heb ik minder energie, waardoor ik minder kan, of dingen zelfs moet laten. Tevens zit ik momenteel in de ziektewet.

Nu ben ik bezig mijn leven weer vorm te geven. Wat kan ik wel, wat kan ik niet? Waar liggen de grenzen? Hoe deel ik mijn tijd in? Hoe zorg ik dat ik niet zoveel beweeg dat mijn pijn toe neemt, maar ook niet zo weinig dat ik in een spiraal naar beneden kom?

Ik merk dat ik het best moeilijk vind soms om de balans te vinden. Ik vroeg mij af of er meer mensen zijn die hier mee kampen, en die samen met mij op een constructieve wijze hier willen schrijven over het wel en wee van het aanpassen aan een leven met pijn (of vermoeidheid: ook dan moet je je leven aanpassen natuurlijk). Elkaar tips geven, harten onder riemen, soms een schop onder de kont, dat soort dingen!
Roque, wat lief zeg! Mail je zo eventjes.

Die 'blij met' herkenning is herkenbaar. Wat ik er zelf prettig aan vind is om te merken dat ik niet 'gek', 'zwak' of wat dan ook ben als ik niet altijd even fluitend door fiets.
vandaag ga ik van alles kunnen
O RV, dan doe ik ook mee met de kaartjes, dat maakt er al 3.
Haha, stelletje heerlijk gekke dames. Print jij je maar suf hoor Roque. Ik heb alle leestijd immers.

Ik cc je wel even, Mik.
Damned ik krijg het nog druk zeg. cc 2 on the way.
Dat zeg ik, jij gaat het druk krijgen in het ziekenhuis.
Ja RV mail je mij ook even, dan stuur ik ook een kaartje!
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
OK, even snugger doen. Voor ik cc; zijn de dames het er mee eens dat de adressen in cc gaan, of liever privémail?

(ps Liev; moet het naar liev of lievje?)
hallohierlievje@hotmail.com Dat is 'm.
O, en die mag gewoon in de cc. Hij is toch al bekend.
In cc vind ik prima, volgens mij heb ik eerder al met Liev en Rok gemaild, hoewel ik na een fikse opruimactie (lees herinstallatie) wat adressen ben kwijt geraakt, maar ik heb daar geen bezwaar tegen.
Doe het anders in BCC Roos. Voor mij maakt het niet uit, iedereen heeft m'n mail toch al ( )

En is goed Mik. Begin jij dinsdag met uitprinten (woensdag opsturen)? Doe ik het woensdag. Unt so weiter
Die van mij mag ook wel in cc maar weet niet hoe de anderen er over denken.
deal Rok! Ik doe de aftrap
Oh ik kan niet printen trouwens, de inkt is op en ik heb deze maand ff geen geld voor nieuwe cartridge. Dus ik stuur alleen een kaartje want een postzegel heb ik hier nog wel.
Jullie gaan zo constateren dat ik te veel forum.
Is er iemand die dan mijn dag wat betreft printen over wil nemen?
Jas; laat het ziekenhuis lekker printen. Dát doen ze dan weer wel, dat stelletje sadisten. Bespaart ook weer cartridge enzo. (damned, wat zijn die dingen nog altijd snel leeg. Ben blij dat ik de mijne tegenwoordig kan declareren als onkosten)
Ik print wel voor jou Jas
Hebbes. Dinsdag wordt je opgenomen, toch?
Dat had je overigens vast nooit kunnen bewroeten toen je dit topic startte, Roque. Al weer 9 pagina's verder, zo veel forummers die opduiken en zo niet een jammer 'auw ik heb auw en zijt zielig'-gejank.
Klopt Mik, hebben we zwangerschapskledingwinkels uitgewisseld (of nouja: jij hebt ze mij verteld...)

En ik was zwaar mosterd
Mik, hartstikke bedankt, lief van je!

Roos, ziekenhuis laten printen? Nu ben ik niet blond maar dat snap ik even niet.
quote:roosvrouw schreef op 29 april 2008 @ 22:15:

Dat had je overigens vast nooit kunnen bewroeten toen je dit topic startte, Roque. Al weer 9 pagina's verder, zo veel forummers die opduiken en zo niet een jammer 'auw ik heb auw en zijt zielig'-gejank.Thee tegen mijn scherm. Mis je het, anders roepen we af en toe wel even au ik ben zielig hoor?
Dat klopt Roos. Ben ik blij mee
Bijna, Liev. Dan gaat het mes erin, ik mag me al op bevrijdingsdag melden. Bevrijdingsdag. Bevrijding. Bevrijding van mijn internet? Dictatuurschapsdag bedoelen ze zeker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven