De kleine dingen in het leven

05-11-2012 14:49 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb je dat ook wel eens, dat je helemaal gelukkig kan zijn met iets kleins?

Een kaartje van een vriendin, een vrolijk bosje bloemen op tafel, een lekker geur kaarsje of een flesje badolie van je favoriete merk.

Waar werd jij vandaag gelukkig van?
Ik word heel blij van:

Een kop Rooibosthee met een stroopwafel.

Het mooie platteland waar ik doorheen rij als ik naar mijn werk ga.

De Efteling! Nog steeds een heerlijk nostalgisch gevoel krijg ik daar.

Een boswandeling in de zon.
dat ik gister lekker alle boodschapjes gedaan heb en vandaag zomaar weekend heb en niets hoef...!

Koekje, theetje, joggingpak!

Werk ze , rest van de wereld!
De blik van mijn demente opa toen hij me zag! (L) Hij weet mijn naam niet weer en weet ook niet te benoemen wie ik ook alweer ben, maar hij vond het fantastisch dat ik er was.(Hij woont ver weg dus ik kan niet zo vaak langs gaan)

De commissie van mijn studentenvereniging die al heel lang zo rommelig loopt, waar we gister eens echt goed in gesprek met elkaar zijn gegaan en met hele goede, constructieve nieuwe ideeën zijn gekomen

Voor het eerst sinds ik mijn rijbewijs heb helemaal alleen in de auto gezeten: lekker mee zingen met de muziek, lekker zelf alles bedenken en doen. Ik vond het een leuke ervaring.
Nergens (meer) van.
Dat ik een gesmeerd broodje in mijn handen gedrukt kreeg toen ik vanochtend met lichte haast vertrok. De katten die vanochtend lekker tegen me aan gedrukt lagen. Mijn zware, maar leuke baan.

Heb dat de hele dag door, eigenlijk. Het is echt mijn houvast op dit moment.
quote:Truffelmaffia schreef op 05 november 2012 @ 16:04:

Nergens (meer) van. Hoe komt het, truffel?
Van mijn zoontje die spontaan op me af kwam gelopen, mij een dikke knuffel en kus geeft en daarbij zegt: ik hou van je mama!
Dat mijn vriend het dekterras heeft opgeruimd.
Ik word ook altijd heel blij van die kleine dingen:

- koekjes bakken (ga ik vanavond doen!)

- koken in het algemeen geeft mij trouwens veel plezier

- eigenlijk bijna alles dat met buiten/natuur te maken heeft, zien van vogels, mooie lucht

- decoratieschalen maken in huis

- schilderen

- een bad nemen

- bij de open haard zitten
De mooie laaghangende zon die de kamer binnen scheen vanochtend.

De zon die door de bomen scheen vanmiddag tijdens een boswandeling.

Mijn hond die allemaal rare vreugdesprongen maakte vanmiddag tijdens diezelfde boswandeling.

En nu dat het lekker warm is binnen en de kaarsjes straks weer aan kunnen, kaarsen zijn dit najaar echt mijn grote geluksbrengers, haha.
Mijn middelste dochter, 4 1/2 jaar, die lekker op mijn schoot gekropen is.
Ik werd heel blij toen ik vanochtend de heren van de plantsoenendienst vroeg of ze ook langs de zijkant van ons huis het onkruid weg wilde halen en ze het nog deden ook.

Heb als dank een zak snickers in hun auto gelegd!

Had ik toch al in huis voor St Maarten maar toch, ik was ze dankbaar. Het zag er niet uit 20 mtr onkruid....grond van gemeente maar die doet er nooit iets aan.
Dat ik net voor de regen binnen was met mijn drie kids elke dag op de fiets naar school moeten. Het ging me toch een partij los daar buiten!

En dat ik eindleijk die enorme berg was heb weg gestreken.
Vandaag bij de Kwik-Fit, voor autobandenreparatie. Zaterdag was ik er, samen met manlief, ook al geweest, maar toen was het veel te druk om dit tussendoor te doen, werd me gezegd. Dus vandaag terug.

Er bleek een stukje metaal in mijn band te zitten. Het werd netjes gerepareerd, en toen ik vroeg wat het kostte, zei hij joviaal: niets! Ik hoefde helemaal niets te betalen, omdat ik zaterdag al tevergeefs daar was geweest. Ik was zo verbaasd en zei: meen je dat nou echt? Ja hoor, hij meende het écht.

Jullie krijgen de warme douche van Radar van mij, zei ik. Echt geweldig! Dit is pas klantenbinding. Want als er weer iets is, of ik moet een APK-keuring laten doen, dan ga ik zeker weer daar terug. En weer alleen ook, net als vandaag.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Chatberichtje van mijn moeder op de wordfeud vandaag: goede week toegewenst lieve dochter en fijne dag vandaag.

We wonen duizenden km bij elkaar vandaan en dit maakt het helemaal goed.

Leuk en positief topic! Had ik echt even nodig. Bedankt TO!
Dat ik een digitale wekker heb gekocht zodat ik 's nachts gewoon direct kan zien hoe laat het is, zonder dat ik tien keer naast de wekker grijp. Erg handig met alle nachtvoedingen.

Leuk topic trouwens!
Ik weet helaas niks..misschien dat daar nog verandering in komt vanavond
Ik werd vandaag heel gelukkig toen ik lekker met een kop thee bij de verwarming zat, lekker aan een nieuw boek was begonnen met lezen en de zon naar binnen scheen
De kerstboom opzetten en dan de hele avond verliefd naar de boom staren (in plaats van de t.v. die er naast staat )

Of als er een mooie sneeuwdeken in onze tuin ligt en ik de lichtjes in de bomen zie weerspiegelen in de sneeuw

Of als mijn zoontje zegt: ik wil later prins worden en dan trouwen met mama want zij is een prinses
Het liedje waar ik nu naar luister (home van edward Sharpe & The magnatic zeros) (en mee-blèren natuurlijk)
Upje voor dit fijne topic

Ik werd vandaag heel blij van mijn vriend, die lekker ontbijt klaarmaakte voor ons terwijl ik nog in bed lag. Wat we daarna hebben opgegeten terwijl we één van zijn favoriete films keken en hij helemaal blij werd door de interesse die ik in de film toonde.
Dat ik (tijdens mijn dieet) mezelf een verse boterham met vruchtenhagel als lunch cadeau gaf Heerlijk wassie!
Iedere avond als ik in mijn (door elektrisch dekentje) heerlijk verwarmde bedje ga liggen. Iedere keer weer een momentje van blijdschap.
Cum non tum age
Nergens meer van..sinds mijn (ex)vriend onze mooie, fijne relatie afgelopen maandagavond heeft beëindigd.
Mijn vriend!

Die keek me vandaag zo lief aan en vertelde dat ie het pyamahangen zo gezellig vind met mij

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven