12 jaar om?
dinsdag 18 september 2012 om 12:43
Ff wat hulp nodig hoor. Mijn vriend betaalt nu 12 jaar partneralimentatie. Eerste keer was 1 november 2000.
Reken ik nu goed dat hij dus 1 okt. 2012 de laatste keer hoeft betalen? We hebben er beide al bijna buikpijn van, omdat we verwachten dat ex het geld na 12 jaar niet wil missen en voor verlenging gaat. Doodeng. We zouden eindelijk financieel wat lucht krijgen. Heeft hier iemand ervaring mee? Onze ervaring is dat de rechten vd betaler in dit soort zaken vaak nihil zijn, vandaar dat we met angst en beven tegemoet zien wat er nu weer zal gebeuren. Hebben op dat gebied al behoorlijk wat staaltjes meegemaakt.
Reken ik nu goed dat hij dus 1 okt. 2012 de laatste keer hoeft betalen? We hebben er beide al bijna buikpijn van, omdat we verwachten dat ex het geld na 12 jaar niet wil missen en voor verlenging gaat. Doodeng. We zouden eindelijk financieel wat lucht krijgen. Heeft hier iemand ervaring mee? Onze ervaring is dat de rechten vd betaler in dit soort zaken vaak nihil zijn, vandaar dat we met angst en beven tegemoet zien wat er nu weer zal gebeuren. Hebben op dat gebied al behoorlijk wat staaltjes meegemaakt.
woensdag 19 september 2012 om 23:37
maandag 5 november 2012 om 20:17
Misschien snapt iemand dat (misschien ook niet) maar ik voel me zo aangetast in mijn basisveiligheid, alsof er altijd iemand is die elk moment 'inbreekt' in ons leven. Ik voorzie namelijk hysterisch gedrag. Nu woont zij helemaal in het zuiden vh land, ver van de Randstad, waar wij wonen, maar ik denk dat zij het gevoel heeft dat ze voor altijd recht had/ heeft op dat geld. En dat ze niet kan verkroppen dat de financiele verplichting naar haar toe stopt. Het gaf haar toch nog een bepaalde controle over haar ex en die valt nu weg. Bovendien heeft ze ernstige financiele problemen.
maandag 5 november 2012 om 20:22
maandag 5 november 2012 om 20:49
maandag 5 november 2012 om 21:04
En lastig vallen: dat is iets wat mogelijk kan gebeuren, maar meestal is de vrees hiervoor erger dan wat er werkelijk gebeurt. Ik zou wel zijn dochters inlichten als ze een goede band met jullie hebben, anders krijgen ze gekke verhalen van hun moeder misschien te horen....
Sterkte, maar vergeet ook niet het een beetje te vieren
Sterkte, maar vergeet ook niet het een beetje te vieren
maandag 5 november 2012 om 21:12
maandag 5 november 2012 om 21:13
Natuurlijk heeft je vriend geen verantwoordelijkheid meer voor zijn ex. Maar als je nou weet wat voor 'n type die vrouw is, was het dan niet handiger geweest om een maand of 4 geleden al eens tegen haar te zeggen 'de 12 jaar zit er bijna op hou je daar rekening mee?'
Want nu heeft ze ineens geen inkomen meer en kan je dus drama verwachten...
Zeg maar Spijker.
maandag 5 november 2012 om 21:20
Dom van ex dat ze het convenant er niet duidelijk op na heeft geslagen. Maar waarschijnlijk verwacht ze dit dus niet en zal er wel paniek ontstaan. Was misschien toch handiger geweest om dit vantevoren even te melden. Ook naar de dochters toe. Want jullie staan in jullie recht maar toch komt het wellicht een beetje onaardig over.
Maar wel echt een heerlijkheid; dat het afgelopen is
Maar wel echt een heerlijkheid; dat het afgelopen is
maandag 5 november 2012 om 21:24
quote:Spijk-er schreef op 05 november 2012 @ 21:13:
Natuurlijk heeft je vriend geen verantwoordelijkheid meer voor zijn ex. Maar als je nou weet wat voor 'n type die vrouw is, was het dan niet handiger geweest om een maand of 4 geleden al eens tegen haar te zeggen 'de 12 jaar zit er bijna op hou je daar rekening mee?'
Volgens mij heeft de man van TO zijn ex hier na lang overwegen bewust niet van tevoren op gewezen, omdat TO en haar man bang zijn dat de ex op de een of andere manier verlenging van de alimentatie gaat regelen.
En eigenlijk snap ik dat ook wel.
Volgens mij heeft de man van TO zijn ex hier na lang overwegen bewust niet van tevoren op gewezen, omdat TO en haar man bang zijn dat de ex op de een of andere manier verlenging van de alimentatie gaat regelen.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
maandag 5 november 2012 om 21:26
Hei lila ik had aan jouw topic gedacht , ik had gehoopt dat jullie lekker een feestje gingen bouwen en dat jullie er vanaf zouden zijn , maar wat zit je nu dwars dan ? 12 jaar is 12 jaar en die zitten er op , wat kan die ex doen dan ? Maak je niet druk ik denk dat zij geen poot heb om op te staan ! Dikke knuffel en sterkte
maandag 5 november 2012 om 21:32
quote:Broedkippetje schreef op 05 november 2012 @ 21:24:
[...]
Maar na de periode, als je gestopt bent met betalen, heeft de ontvanger altijd nog 3 maanden om zo'n verzoek in te dienen.
Die 3 maanden nog doorbetalen en hopen dat het niet opvalt dat de termijn dan afgelopen is heeft ook geen zin, want dat wordt gezien als stilzwijgende verlenging.
[...]
Maar na de periode, als je gestopt bent met betalen, heeft de ontvanger altijd nog 3 maanden om zo'n verzoek in te dienen.
Die 3 maanden nog doorbetalen en hopen dat het niet opvalt dat de termijn dan afgelopen is heeft ook geen zin, want dat wordt gezien als stilzwijgende verlenging.
Zeg maar Spijker.
maandag 5 november 2012 om 21:40
quote:Spijk-er schreef op 05 november 2012 @ 21:32:
[...]
Dat hebben ze ook bewust niet gedaan.
Maar ze waren bang (als ik het topic destijds goed gevolgd heb) om de ex nog meer tijd en mogelijkheden te geven die verlening te geven als ze haar ruim van tevoren zouden waarschuwing.
Naast het feit dat het natuurlijk haar eigen verantwoordelijkheid is om dit te weten.
[...]
Maar ze waren bang (als ik het topic destijds goed gevolgd heb) om de ex nog meer tijd en mogelijkheden te geven die verlening te geven als ze haar ruim van tevoren zouden waarschuwing.
Naast het feit dat het natuurlijk haar eigen verantwoordelijkheid is om dit te weten.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
maandag 5 november 2012 om 21:43
quote:Broedkippetje schreef op 05 november 2012 @ 21:40:
[...]
Dat natuurlijk sowieso.
Bedankt voor je je uitleg:-). Ik hoop voor TO dat ex geen idee heeft van het uberhaupt kunnen aanvragen van verlenging. Als ze al niet eens weet dat het uberhaupt eindig is...
[...]
Dat natuurlijk sowieso.
Bedankt voor je je uitleg:-). Ik hoop voor TO dat ex geen idee heeft van het uberhaupt kunnen aanvragen van verlenging. Als ze al niet eens weet dat het uberhaupt eindig is...
maandag 5 november 2012 om 21:56
quote:Noerie schreef op 05 november 2012 @ 21:43:
[...]
Dat natuurlijk sowieso.
Bedankt voor je je uitleg:-). Ik hoop voor TO dat ex geen idee heeft van het uberhaupt kunnen aanvragen van verlenging. Als ze al niet eens weet dat het uberhaupt eindig is...En dan vraag ik me af waarom een verlenging gehonoreerd kan worden?
[...]
Dat natuurlijk sowieso.
Bedankt voor je je uitleg:-). Ik hoop voor TO dat ex geen idee heeft van het uberhaupt kunnen aanvragen van verlenging. Als ze al niet eens weet dat het uberhaupt eindig is...En dan vraag ik me af waarom een verlenging gehonoreerd kan worden?