singer naaimachine loopt vast
dinsdag 6 november 2012 om 20:24
Ik heb een singer naaimachine. Op zich gaat het altijd heel goed. Heb best wat ervaring met naaien. Nu ben ik bezig met een zitzak van zitzaknylon te maken. Hele stugge stof. Dit heb ik op naailes ook al eens gedaan, maar toen op een machine van de juf. Daar ging alles prima. Met een jeans naald genaaid, sterkere draad. Nu wil ik steeds beginnen met naaien maar mijn machine blijft vastlopen. Heb alles geprobeerd wat ik weet. Opnieuw inrijgen, bovenspanning aangepast, onderspannend aangepast, andere naald, andere draad, spoelhuis schoongemaakt en gesmeerd... Van alles dus. Hij heeft uiteindelijk een halve meter redelijk goed genaaid maar loopt nu weer vast. Geen idee meer wat te doen. Misschien jullie?
dinsdag 6 november 2012 om 20:45
Ik heb ook een singer gehad en dat ooit meegemaakt.
Dus of de stof is te dik ( zoals cateautje zegt), maar dan moet hij het op ander stof wel doen.
Of er zit draad vanbinnen vast oid, waardoor hij helemaal niet meer naait. Ook niet op ander stof.
Singer is niet veel soeps hoor, kan niet echt zware dingen aan.
Wel leuk, een zitzak. Waar ga je het mee vullen?
Dus of de stof is te dik ( zoals cateautje zegt), maar dan moet hij het op ander stof wel doen.
Of er zit draad vanbinnen vast oid, waardoor hij helemaal niet meer naait. Ook niet op ander stof.
Singer is niet veel soeps hoor, kan niet echt zware dingen aan.
Wel leuk, een zitzak. Waar ga je het mee vullen?
dinsdag 6 november 2012 om 21:34
Als het een Singer is die ze nu bij allerlei winkels voor rond de 100 euro aanbieden, heb je veel te zware stof voor die machine gebruikt. Als je het geld ervoor over hebt, zou je 'm naar een monteur kunnen brengen en hopen dat die hem weer kan maken.
In alle andere gevallen: een zwaardere machine aanschaffen/lenen.
In alle andere gevallen: een zwaardere machine aanschaffen/lenen.
dinsdag 6 november 2012 om 22:06
dinsdag 6 november 2012 om 23:32
quote:kimdictus schreef op 06 november 2012 @ 22:06:
Heb de draad eruit weten te krijgen. Ik ga er maar vanuit dat de stof te zwaar is. Al het andere geprobeerd. Niks helpt. Gelukkig is mijn machine niet kapot. Ik heb de machine al twee jaar en gekregen van mijn moeder. Was niet de goedkoopste. Maar bedankt voor het meedenken allemaal!Dat zeg ik,zitzak kopen.
Heb de draad eruit weten te krijgen. Ik ga er maar vanuit dat de stof te zwaar is. Al het andere geprobeerd. Niks helpt. Gelukkig is mijn machine niet kapot. Ik heb de machine al twee jaar en gekregen van mijn moeder. Was niet de goedkoopste. Maar bedankt voor het meedenken allemaal!Dat zeg ik,zitzak kopen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
zaterdag 22 december 2012 om 11:20
Ik heb helemaal hetzelfde probleem, maar bij het naaien van toile cirée. Vreselijk! Het ging net als bij jou @kimdictus een hele tijd geweldig goed, zonder problemen. Maar nu plots, telkens foutmelding, C4, problemen bij het spoelhuis.
Ik heb een singer brilliance, een drietal maanden oud. We hebben speciaal deze genomen omdat de motor van de goedkopere modellen te zwak is.
Mijn naald loopt dus steeds vast. Wat blijkt nu? Elke keer ik begin met naaien, klikt mijn spoelhuis een beetje los waardoor mijn naald blokkeert. Ik heb al vanalles geprobeerd, nieuwe naald, ander spoel, andere draad, gecheckt of alles zeker goed zit, alles in het spoelhuis losgemaakt en proper gemaakt, bovendraad losser gezet, schroefje op spoelwielding losser gedraaid, ... Niets helpt. Het vreemde is dat als ik gewone stof naai, alles vlot loopt. Ik ben al een hele tijd bezig met die toile ciréé, en nu plots lukt het niet meer. Heeft er iemand nog ervaring gehad met dit probleem of heeft iemand een goed idee waar het aan kan liggen?
Ik heb al wat rond gezocht op het internet en het enige ding wat ik nog niet geprobeerd heb is om de veer vaster of losser te zetten? Iemand een idee of dit zou kunnen helpen en hoe je dit best aanpakt?
Groetjes en alvast bedankt!
@kimdictus, heb jij ondertussen nog veder kunnen werken aan je zitzak? Dat is zo vervelend, midden in een projectje!
Ik heb een singer brilliance, een drietal maanden oud. We hebben speciaal deze genomen omdat de motor van de goedkopere modellen te zwak is.
Mijn naald loopt dus steeds vast. Wat blijkt nu? Elke keer ik begin met naaien, klikt mijn spoelhuis een beetje los waardoor mijn naald blokkeert. Ik heb al vanalles geprobeerd, nieuwe naald, ander spoel, andere draad, gecheckt of alles zeker goed zit, alles in het spoelhuis losgemaakt en proper gemaakt, bovendraad losser gezet, schroefje op spoelwielding losser gedraaid, ... Niets helpt. Het vreemde is dat als ik gewone stof naai, alles vlot loopt. Ik ben al een hele tijd bezig met die toile ciréé, en nu plots lukt het niet meer. Heeft er iemand nog ervaring gehad met dit probleem of heeft iemand een goed idee waar het aan kan liggen?
Ik heb al wat rond gezocht op het internet en het enige ding wat ik nog niet geprobeerd heb is om de veer vaster of losser te zetten? Iemand een idee of dit zou kunnen helpen en hoe je dit best aanpakt?
Groetjes en alvast bedankt!
@kimdictus, heb jij ondertussen nog veder kunnen werken aan je zitzak? Dat is zo vervelend, midden in een projectje!