Het leven is zo mooi

07-11-2012 16:58 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
De laatste dagen voel ik me down. Ik weet niet of het komt doordat er de laatste tijd wat dingen voorgevallen zijn in de familie, of doordat mijn gebruikelijk "winterdepressie" weer om de hoek komt kijken.

In ieder geval, ik wilde een buiten een rondje gaan lopen om lekker rustig over dingen na te denken. Tijdens mijn rondje kwam ik op het kerkhof terecht waar een aantal van mijn (jong) overleden familieleden en kennissen begraven liggen.

Ik vind het zo apart dat ik op sommige momenten intens van het leven kan genieten en er geen genoeg van kan krijgen en dat ik op andere momenten, vooral in het najaar/winter het nut van het leven eigenlijk totaal niet in kan zien. Wat zet je ertoe dat je een kerkhof wilt bezoeken, om na te denken over het verlies dat soms al vele jaren geleden is? Wat schiet je ermee op?

Het is overigens niet alleen het kerkhof, in deze periode overdenk ik alle mindere gebeurtenissen uit mijn leven.

Is dit voor jullie herkenbaar? En wat doen jullie om de winterperiode of mindere periodes het beste door te komen?
quote:Ik vind het zo apart dat ik op sommige momenten intens van het leven kan genieten en er geen genoeg van kan krijgen en dat ik op andere momenten, vooral in het najaar/winter het nut van het leven eigenlijk totaal niet in kan zien.Herkenbaar.
Ik herken het wel. Wij hebben best wat moeilijke dingen in ons leven maar als de zon schijnt dan zie ik het allemaal wat minder somber in. Alsof ik dan meer energie heb om alles aan te pakken.

We wonen in het verkeerde land denk ik
Stressed is just desserts spelled backwards
ja klopt, het leven kan adembenemend mooi zijn en dan weer weerzinwekkend lelijk.

We leven nu eenmaal.
it's a big club and you ain't in it
Zonder dieptepunten zijn er geen hoogtepunten heel cliché maar zo is het nou eenmaal. Ik heb ook altijd erg last van de winter maar probeer deze zo aangenaam mogelijk te maken. UV lamp tegen winterdepressie is voor mij echt een uitkomst. Ik geloofde er helemaal niet in maar echt het helpt. Ook mijn nuchtere familieleden waren enthousiast. Verder kun je natuurlijk lekker veel kaarsjes aan doen en het thuis zo aangenaam mogelijk te maken. Wees lief voor jezelf en geniet van deze mooie winter
That's life en geniet van de mooie herfstkleuren.. De frisse wind..
Hoi myssid,

Ik denk dat je verhaal niet bijzonder voor je geweest was als je niet in de eerste zin het woordje 'winterdepressie' had laten vallen. De hoeveelste winterdepressie zou dit worden? Ik krijg de indruk dat je bezoek aan het kerhof gereleateerd is.

Je hebt blijkbaar in het verleden winters meegemaakt waarin je je niet goed voelde en tegelijkertijd ben je nog jong, dat plijt enorm in je voordeel. De manier waarop je dit draadje opent geeft aan dat dit soort periodes niet gebruikelijk zijn. Ik hoop dat je dat zo houdt en luchtig kunt blijven genieten zoals in de rest van het jaar.

Nu, is het inmiddels 7 dagen later...
Leven en beleven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven