Geld & Recht alle pijlers

Viva Vrekkentopic VII

11-07-2012 10:25 3022 berichten
Alle reacties Link kopieren

Alweer deel VII waarin we tips over besparen met elkaar delen!

Heb je vragen of wil je meeschrijven (mee vrekken!), je bent welkom!!

Voor meer tips over besparen:

Deel I

Deel II

Deel III

Deel IV

Deel V

Deel VI

Vrekwaardig eten

Baby vrekking

En op Overige is een weggeeftopic!
Sinds ik eenmaal de eerste opdracht bij MultiValue heb gedaan lijkt het wel alsof ik alles toegewezen krijg waar ik om vraag.
.
.
Wij hebben er 1 van de anwb en die is 12,50 geloof ik, naja.

Heeft iemand een kruidvat treinkaart over (voor de normale prijs) die ze niet gaat gebruiken? ik heb ze laatst niet gekocht omdat ik dacht dat ik er geen nodig had maar heb er dus wel 1 nodig.
.
.
Ja dat snap ik, onze bijenkorf heeft vooral kleding en die pas ik niet dus koop er daarom bijna nooit wat. Bedankt.
quote:Flashy schreef op 08 november 2012 @ 16:20:

Wij hebben er 1 van de anwb en die is 12,50 geloof ik, naja.

Heeft iemand een kruidvat treinkaart over (voor de normale prijs) die ze niet gaat gebruiken? ik heb ze laatst niet gekocht omdat ik dacht dat ik er geen nodig had maar heb er dus wel 1 nodig.Als je daar voor 1 december (geloof ik) mee betaald, krijg je 4 tijdschriften uit het ANWB-assortiment cadeau.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:Flashy schreef op 08 november 2012 @ 16:52:

Ja dat snap ik, onze bijenkorf heeft vooral kleding en die pas ik niet dus koop er daarom bijna nooit wat. Bedankt.Neem me niet kwalijk, Flashy. Het was prettig bedoeld, maar ik geloof dat het niet echt overkomt.
quote:Melpomene schreef op 08 november 2012 @ 17:06:

[...]

Neem me niet kwalijk, Flashy. Het was prettig bedoeld, maar ik geloof dat het niet echt overkomt.Het komt zo wel over...... ik zei bedankt omdat kaartje....
quote:Deerne schreef op 08 november 2012 @ 14:12:

Ringklokje, je informatie klopt niet. Box 2 is inkomsten uit aanmerkelijk belang en box 3 inkomsten uit vermogen. Ik denk dat je tariefschijven bedoeld. Inkomsten uit overige werkzaamheden valt in box 1.

ja sorry, ik haal indd 2 dingen door elkaar :D

je hebt helemaal gelijk

bedoel indd niet boxen ;)
hier net bij de hema alvast de chocoladeletters gehaald met 15%, zal vast straks ook wel een andere actie komen maar ik heb ze nu. verder bij de etos schoencadeautjes voor mijn man en mijzelf gehaald. Dankzij de lieve verkoopster heel veel cadeautjes voor weinig. Ze heeft even alle proefmonstertjes ingepakt die ze had
Ik heb héél veel gekocht bij de hema vandaag. Onder andere strings voor 80 cent om in de sporten.
Ik heb net 2 LED lampjes gekocht bij de Action. Is niet zo'n ruime keuze, maar heb de lampen die het langst branden vervangen als proef. Ze hebben er normale en kleine fitting. Ik zie trouwens weinig verschil met de gewone gloeilamp. Ze kosten 2,99 en ik kon alleen 25 watt vinden wat als spaarlamp (9 W is en als LED 1,2 W). De vervangen lampen hadden als spaarlamp 5 W en 9 W. Dus veel zal het niet uitmaken. Iets klopt er niet in hun omzetting.

Maar bij normale fitting stond wel een heel leeg schap.
quote:Frizzy schreef op 08 november 2012 @ 21:44:

Ik heb héél veel gekocht bij de hema vandaag. Onder andere strings voor 80 cent om in de sporten.

Onder of zonder andere broek?

(* Ik gebruik ze trouwens i.p.v. inlegkruisje in de zomer om te gaan fietsen. Die plakdingen laten los door transpiratie. Duurzame katoenen zijn erg duur. Ik heb stapels in de kast. Misschien nog drukkers eraan maken. Die heb ik ook nog een doosje liggen. *)
Onder m'n sportbroek haha! Inlegkruisjes draag ik echt nooit.
Kortingsbonnen voor de Jumbo

http://www.jumbosupermark ... rtingsbonnen-300e-winkel/

Voor mensen met een Nee sticker op de brievenbus; de Intratuin had kortingsstickers van 10, 15 en 25% en in de folder van de ANWB zit een coupon waarmee je op 14/11 15% korting krijgt op alle Human Nature producten (moet je wel ANWB lid van zijn) en in de Karweifolder zaten ook weer kortingsbonnen.

Dus die kun je waarschijnlijk wel op hun sites vinden of even vragen bij de klantenservice.
Laat in de herfst blaadjes in de tuin gewoon liggen of veeg ze op een hoop: goed voor insecten, vogels, eekhoorns en egels.
Dankje voor de bonnen sweetfirefly!!
Hier krijgen we 250 euro terug van de energiemaatschappij.

Zoveel had ik niet verwacht, dus dat is leuk!

Gisteren schoenen gescoord (leer!) voor 20 euro!
Wat leuk dat je zoveel terug krijgt soppie!

En fijn dat er een aantal goed geslaagd zijn bij de Hema.
lenor wasverzachter met sticker gister niet bij de appie gevonden. jammer want lenor was in de aanbieding.

we kregen geld terug van het water. 12 euro maar toch. Energie-afrekening krijgen we volgende maand, maar ons verbruik afgelopen jaar was lager dan dat van het jaar daarvoor. Dus ik verwacht wel geld terug.
Voor het water hoefde ik maar 2 euro bij te betalen voor een heel jaar. Van de energie heb ik 125 euro terug gehad, maar de winter was wel kort. Dus opletten dat je niet straks een flinke naheffing gaat krijgen. Even op de meters gaan volgen wat je voor bepaalde dagen (periodes) verbruikt.

Hier zijn wel een paar energievreters de deur uit gegaan, maar merk er niks van. In de zomermaanden ben ik gewoon minder thuis en is het verbruik een stuk lager. Heb die standen wel genoteerd, omdat ik benieuwd was. Ik kijk dan ook even welke apparaten ik dan heb gebruikt. Zoals een stoomreiniger en een speciale lading was extra heet gewassen bijv.
Ja goed hé Flashy? Blijkbaar heeft de aanschaf van een aantal A++ apparaten de energierekening echt goed gedaan. Wat trouwens ook een tip is: stap elk jaar over. Bij elke leverancier krijg je wel een welkomstpremie en je hebt dus maar een jaarcontract en kan daarna elke maand opzeggen. Als je daar werk van maakt, bespaar je veel geld.

Verder ben ik net naar de Aldi geweest. Wat scheelt dat toch veel, zeg.
Ik heb hier al eerder geklaagd over Waardevolle mening maar nu doe ik het weer! Ik kreeg een enquete in mijn mailbox, vul hem helemaal in, tot en met de vragen over mijn opleiding, en postcode (bijna tien minuten mee bezig geweest), word ik eruit gegooid omdat ik niet tot de doelgroep zou behoren! Ik heb er nu een pissige mail aan gewaagd want ik vind het echt belachelijk. Dit gebeurt me echt zo vaak. Vanaf welk bedrag kun je je tegoed laten uitkeren? Dan doe ik dat en meld me dan af, wat slecht zeg.
Op de site van de Bommel meubelen kun je nu een afhaalbewijs aanvragen voor een mooi windlicht (paar weken geleden een set koffiekopjes).je moet alleen 1 of meer kaarsen kopen. Ik heb een geurkaars van 3,95 gekocht en heb nu een mooi windlicht voor niks. Is misschien ook leuk om weg te geven in de decembermaand.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven